Facebook - konwersja
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Pedagogika muzyki - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
14 stycznia 2013
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment

Pedagogika muzyki - ebook

 

Autorka pracy [...] włożyła ogromny wysiłek, aby zebrać i uporządkować problemy związane z powszechną edukacją muzyczną w Polsce oraz nadać im nowy wymiar. Zrozumienie problematyki, rozległa wiedza autorki – zapewne związana z rzetelnym przygotowaniem muzycznym i pedagogicznym – sprawiają, że książka jest bogatym źródłem wiedzy o kształtującej się nowej subdyscyplinie pedagogicznej, jaką jest pedagogika muzyki. Piszącej te słowa wydawało się niegdyś, że stworzenie takiej pracy przerasta możliwości jednego autora, jednak okazuje się, że stało się to możliwe.

Z recenzji dr hab. Małgorzaty Suświłło, prof. UWM

 

Lektura pracy budzi szacunek i uznanie za ogrom wiedzy przekazywanej w sposób usystematyzowany przez Autorkę. Struktura pracy i podział materiału treściowego są przejrzyste i logiczne. W poszczególnych rozdziałach i podrozdziałach Autorka omawia kolejno zagadnienia z obszaru wyznaczonego tytułem pracy. Czyni to jasno i klarownie, posiłkując się bogatym materiałem źródłowym. I na to chciałbym zwrócić szczególną uwagę. Imponują […] skala i zakres korzystania z różnych opracowań naukowych, prac badawczych i ich wyników, z wyraźną przewagą najnowszych opracowań i doniesień naukowych opublikowanych w kraju i za granicą. Świadczy to o znakomitej orientacji Autorki w literaturze przedmiotowej i stanie badań nad omawianą problematyką, a równocześnie czytelnikowi dostarcza bogatej wiedzy o dotychczasowym dorobku naukowym w zakresie pedagogiki muzyki.

Z recenzji prof. zw. dr. hab. Jerzego Kurcza

Spis treści

 

Wprowadzenie; 11

Rozdział I

Źródła pedagogiki muzyki i jej miejsce wśród nauk o wychowaniu

1.1. Filozoficzne źródła powszechnego kształcenia muzycznego; 17

1.2. Praktyka pedagogiczna jako źródło wiedzy teoretycznej o powszechnym kształceniu muzycznym; 39

1.2.1. Naukowe uzasadnienia dla powszechnej edukacji muzycznej; 56

1.3. Pedagogika muzyki w systemie nauk; 67

1.3.1. Przedmiot badań prowadzonych w obszarze pedagogiki muzyki; 72

1.4. Metodologia i metodyka badań w pedagogice muzyki; 75

Rozdział II

Badania nad powszechnym kształceniem muzycznym

2.1. Badania nad rozwojem muzycznym; 91

2.2. Badania nad zdolnościami muzycznymi; 103

2.3. Rozwój dyspozycji umysłowych i fizycznych w związku z kształceniem muzycznym; 109

2.4. Preferencje muzyczne dzieci i młodzieży; 115

2.5. Emocjonalny aspekt powszechnego kształcenia muzycznego; 125

2.6. Skuteczność nauczania muzyki w szkolnictwie ogólnokształcącym; 133

2.7. Nauczyciel muzyki w przedszkolach i szkołach ogólnokształcących; 143

2.8. Koncertowa edukacja muzyczna; 153

Rozdział III

Teoretyczne podstawy powszechnego kształcenia muzycznego

3.1. Pojęcia w obszarze pedagogiki muzyki; 161

3.2. Kształcenie i wychowywanie muzyką jako podstawowa kategoria myślenia o powszechnym kształceniu muzycznym; 163

3.3. Podstawowe założenia teorii powszechnego kształcenia muzycznego; 167

3.4. Cele powszechnego kształcenia muzycznego; 171

3.5. Treści powszechnego kształcenia muzycznego; 177

3.6. Formy i metody realizacji powszechnego kształcenia muzycznego; 185

3.7. Uwarunkowania procesu powszechnego kształcenia muzycznego; 199

3.8. Kształcenie i wychowywanie muzyką jako źródło wszechstronnego rozwoju; 207

3.8.1. Kształcenie zdolności muzycznych w kontekście ogólnego rozwoju umysłowego; 209

3.8.2. Kształtowanie osobowości ucznia w procesie kształcenia muzycznego; 214

3.8.3. Rozwijanie motywacji w procesie kształcenia muzycznego; 218

3.8.4. Kształtowanie emocjonalności w procesie kształcenia muzycznego; 220

3.8.5. Rozwijanie kreatywności w procesie kształcenia muzycznego; 223

3.8.6. Kształtowanie postaw społecznych w procesie kształcenia muzycznego; 226

3.9. Kształcenie i wychowywanie muzyką w profilaktyce i terapii zaburzeń rozwojowych; 231

3.9.1. Nauczyciel muzyki wobec wiedzy o rozwoju ogólnym i muzycznym dziecka; 237

Rozdział IV

Pozaszkolne kształcenie muzyczne

4.1. Równoległe kształcenie muzyczne jako forma spędzania wolnego czasu; 245

4.2. Miejsce koncertów muzyki artystycznej dla dzieci i młodzieży na współczesnej mapie kulturalnej Polski i wybranych krajów świata; 251

4.3. Media w kreowaniu postaw dzieci i młodzieży wobec muzyki; 263

Rozdział V

Systemy powszechnej edukacji muzycznej w niektórych krajach Europy i świata

5.1. Próba klasyfikacji systemów powszechnego kształcenia muzycznego; 275

5.2. Wybrane systemy powszechnego kształcenia muzycznego; 279

Refleksja końcowa; 289

Bibliografia; 291

Źródła internetowe; 315

Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-7850-196-1
Rozmiar pliku: 15 MB

BESTSELLERY

Kategorie: