Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Vivienne Westwood - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
13 kwietnia 2016
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
Produkt niedostępny.  Może zainteresuje Cię

Vivienne Westwood - ebook

Historia niezwykłego życia dame Vivienne Westwood.

Vivienne Westwood to jedna z ikon naszych czasów; projektantka mody, aktywistka, współtwórczyni ruchu punkowego, globalna marka i babcia – krótko mówiąc, żyjąca legenda. Jej nazwisko i stworzona przez nią marka znane są na całym świecie, a w Wielkiej Brytanii cieszy się statusem skarbu narodowego. Oto jej historia.

Opowiedziana po raz pierwszy, jej własnymi słowami, z zaskakującej perspektywy i z niezłomną uczciwością. Ta wyjątkowa książka jest połączeniem osobistego pamiętnika i autoryzowanej biografii: częściowo opiera się na zapiskach autorki i bohaterki, a częściowo na wspomnieniach szerokiego grona przyjaciół, rodziny i współpracowników. Ian Kelly zaś (autor nagradzanych biografii) w tym oryginalnym wspólnym projekcie dzieli się swymi spostrzeżeniami historyka i przyjaciela Vivienne na temat życia i dokonao jednej z najbardziej wpływowych osób naszego stulecia.

Kategoria: Sztuka
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8074-029-7
Rozmiar pliku: 16 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Moim obowiązkiem jest zrozumieć. Zrozumieć świat. To nasz obowiązek w zamian za to, że mamy szczęście żyć. Dzięki sztuce możemy odkryć różne wizje świata wypracowane przez ludzi, którzy żyli przed nami – to jest właściwe znaczenie kultury – i, przez porównanie, tworzyć własne idee świata lepszego niż ten, w którym żyjemy, niż ten, który zepsuliśmy. Możemy zmienić naszą przyszłość. Szukając idei, zaczniesz myśleć, a to zmieni twoje życie. A jeśli zmienisz swoje życie, zmienisz świat.

Vivienne Westwood, 2014Suknia ślubna pani Westwood

Bardzo interesowali mnie fajnie ubierający się mężczyźni z klasy robotniczej. Mods. Nie chciałam iść na uniwersytet. Uważałam, że chłopcy, którzy studiują na uniwersytecie, to pedziowaci intelektualiści. Chodzili z parasolem i po zajęciach popijali sherry z ananasem w towarzystwie nauczycielek francuskiego. Pod względem seksualnym mnie nie interesowali. Nie wiem dlaczego. Wolałam chłopaków z budowy.

Vivienne Westwood

Treść dostępna w pełnej wersji eBooka.A rzeka płynie

Na jej pełnej twarzy nie widać było śladu słabości; malowała się w niej stanowczość i dobroć. Orzechowe oczy zdawały się znać wszelkie możliwe tragedie i wszelkie rodzaje bólu i udręki, po których, jak po stopniach, dochodzi się do wyżyn spokoju i nadludzkiej wyrozumiałości. Wydawało się, że uświadamia sobie, przyjmuje i dźwiga z radością rolę opoki rodziny i twierdzy, która nie może paść.

Matka Joad opisana w Gronach gniewu Johna Steinbecka

Treść dostępna w pełnej wersji eBooka.Podziękowania

Niniejsza książka jest efektem wielu godzin spędzonych razem z Vivienne w ciągu ostatnich lat, rozmów, w większości nagranych, oraz wywiadów z członkami jej rodziny, przyjaciółmi i współpracownikami. Dlatego w pierwszej kolejności dziękuję właśnie im, a przede wszystkim najważniejszym mężczyznom w jej życiu: Andreasowi, Benowi, Joemu i jej bratu Gordonowi, za czas, cierpliwość i ciepłe wspomnienia oraz wyrozumiałość, z jaką traktowali inwazję literatury w swoje życie.

Część biografii oparta została na zapiskach, robionych na maszynie i ręcznie, które Vivienne zaczęła prowadzić z Garym Nessem i od tamtej pory cały czas coś do nich dorzucała; znajdują się one wśród rozmaitych dotyczących jej dokumentów w Clapham oraz na Elcho Street.

Książka nie zostałaby napisana bez początkowego bodźca ze strony Christophera Di Pietro, Carla D’Amario i Ivana Mulcahy’ego, a dług wdzięczności zaciągnąłem również wobec Mattea Guarnacciego, który pozwolił mi skorzystać z wyników swoich badań. Mam nadzieję, że ufność, jaką we mnie pokładali, oraz sympatia dla Vivienne znalazły odzwierciedlenie w tekście.

Współpraca z przyjaciółmi, rodziną i z wieloma osobami z całego świata, w których życiu pojawiła się Vivienne, nie byłaby możliwa bez ciepłego wsparcia asystentki osobistej Vivienne i Andreasa, Tizer Bailey. Vivienne i ja dziękujemy jej z całego serca. Chciałbym wyrazić wdzięczność Jego Królewskiej Wysokości księciu Walii za pozwolenie przytoczenia cytatów z jego prywatnej korespondencji z dame Vivienne Westwood, oraz dr. Grahame’owi Daviesowi, asystentowi prywatnego sekretarza Ich Królewskich Wysokości księcia Walii oraz księżnej Kornwalii, za życzliwą pomoc.

Na najgorętsze podziękowania zasługuje cały zespół ludzi pracujących w firmie Vivienne Westwood w Londynie, Paryżu i we Włoszech, szczególnie osoby zajmujące się kolekcją „Gold Label” wiosna/lato 2014, czyli: Maiwenn Le Gall z agencją castingową Maiwenn Models, Kiko Gaspar, Rafael Gomes i Ajuma. Szczegółowe informacje od długoletnich współpracowników: Marka Spye’a, Murraya Blewetta, Alexa Krenna i Brigitte Stepputtis uratowały mnie od wielu błędów w dziedzinie mody i historii; te, które pozostały, są wyłącznie moją winą. Dziękuję im wszystkim oraz moim gospodarzom, którzy umożliwili mi napisanie rozdziału paryskiego: Jeanowi i Françoise Pepin-Lehalleur oraz Dominique’owi Lapierre’owi.

Wiele osób poświęciło swój czas, udzielając wywiadów, służąc informacjami na temat przydatnych źródeł, wymieniając ze mną listy czy e-maile. Spośród nich chciałbym podziękować szczególnie Gene’owi Krellowi z japońskiej edycji „Vogue’a” oraz Claire Wilcox i Kate Bethune z Muzeum Wiktorii i Alberta za nieocenione rady i poparcie dla tego projektu tudzież za wypożyczenie mi muzealnego archiwum wycinków na temat Vivienne Westwood.

Razem z Vivienne pragnąłbym podziękować wielu osobom, które nie szczędziły czasu na udzielanie nagrywanych wywiadów bądź na pisanie listów czy e-maili. Są to: Pamela Anderson, Julian Assange, Rosita Cataldi, Naomi Campbell, Shami Chakrabarti, Lily Cole, Cora Corré, Joe Corré (oraz jego asystentka Carmen Christensen), Sharon Dechi Palmo, Joyce DiDonato, Terry i Louise Doktorowie, Tracey Emin, Renée Fleming, Bella Freud, Francine Galea, Bob Geldof, Jerry Hall, Debbie Harry, Noreena Hertz, Andy Hulme, Paola Iacopucci, Neneh Jalloh, Cynthia King, Teddy Kronthaler, Angie Kurdash, Sharon Lishman, Daniel Lismore, Sam McKnight, Louie McManus, Giselle Menhenett, Kate Moss, Matthew Owen, Sarah Jessica Parker, Leonard Peltier, Serena Rees, Lisa Reynolds z „Worlds End”, Philip Salon, Iris Steidle, Susan Sutton, Gordon Swire, Olga Watts i Ben Westwood. Osobne dzięki składam Robertowi Pinnockowi za czas i fotografie oraz Sarze Stockbridge za wnikliwe uwagi oraz przychylność dla tego przedsięwzięcia. Dawni i obecni pracownicy firmy Vivienne Westwood, którzy służyli radą i informacjami, to między innymi: Cristiana Benini, Marta Grande, Giordano Capuano, Francis Lowe, Giuseppe Aragoni, Victoria Archer, Nuria Gavalda, Andrea Austoni, Benedikt Sittler i Giorgio Ravasio. Dziękuję im wszystkim, a szczególnie Laurze McCuaig, Robercie Minaldo, Jessice Moloney, Jessice Evans i Michaelowi Pegrumowi oraz całemu działowi prasowemu i działowi marketingu. Sprawiliście, że czułem się mile widziany, a ciężka praca wydawała się zajęciem dającym radość, a nawet eleganckim. Dziękuję Janet Chan za wyjaśnienia i tłumaczenia z języka chińskiego, Peppemu Lorefice – za tłumaczenia języka włoskiego, a Ingrid Waasenaar – jak zwykle – za korektę mojego francuskiego.

Spomiędzy autorów, których opracowania poprowadziły mnie w odpowiednim kierunku, szczególnie istotni okazali się: Claire Wilcox, Aileen Ribeiro, Anne Hollander, Jon Savage, Paul Gorman, Robert O’Byrne, Linda Watson, Ian Macleay, Deborah Orr, Alix Sharkey oraz Jean-Marie i Letmiya Sztalrydowie – którzy uprzejmie pozwolili mi zaczerpnąć cytaty z nakręconego przez siebie filmu – a także Jane Mulvagh. Dziękuję również Denise Elsdon, Judith Woods, Maisie Hulbert oraz zespołowi Alphabet Transcription Services. Bardziej ogólne podziękowania – w zakresie zakwaterowania, rady, zachęty i przychylności dla przedsięwzięcia – należą się Philipowi Hoare, śp. Sebastianowi Horsleyowi, Donowi Krimowi oraz Davidowi T. Russellowi, Andy’emu i Louise Chaterom, Lisie Darr oraz Brianowi Valentemu z Los Angeles, Lisie Hilton, Jane Willacy, Fleur Britten, Lindsey Clay, Matthew White’owi i Elii Pinaud, Victorowi Wyndowi oraz Last Tuesday Society z Londynu, Gary’emu Rowlandsowi i Olivii Pomp, Stephenie Cohen, Lauren Crowe, Janie Jenkins, Marilynn Scott Murphy, Danowi Crowe’owi, Hestonowi Blumenthalowi i Suzanne Pirret, Erice Wagner, Samancie Conti, Ericowi Akoto oraz Steve’owi Hindle’owi z całym zespołem Huntington Library z Pasadeny w Kalifornii oraz Rosie Apponyi i innym z Brody House w Budapeszcie.

Z wydawnictwa Picador Pan Macmillan w Londynie pragnę podziękować Paulowi Baggaleyowi za przychylność i wiarę w ten projekt, podobnie Krisowi Doyle’owi za pełną poświęcenia pracę nad tekstem i ikonografią, a poza tym Laurze Carr, Dusty Miller oraz innym pracownikom Picadora. Chciałbym wyrazić wdzięczność Clare Skeats za projekt książki, a Joemu i Beacie De Campos oraz Alexowi Krennowi z firmy Vivienne Westwood za bezcenny wkład w opracowanie graficzne. Ben Westwood i Juergen Teller zasługują na specjalne podziękowanie i podziw za fotografie – w kolejności – w środku i na okładce.

Wiele osób użyczyło zdjęć z własnych archiwów bądź pomogło mi w dotarciu do nich i otrzymaniu zgody na publikację. Najserdeczniejsze podziękowania otrzymują: Daniel Picado, Miguel Domingos, Ugo Camera, Juana Burga, Martina Kobesova z Elite Model Management London, Bob Gruen, Sarah Field, Jamie Reid, John Marchant z Isis Gallery, Dennis Morris, Isabelle Chalard, Robert Pinnock, Andy Gotts oraz Ki Price.

Osobiście i jednoosobowo pragnę podziękować Vivienne i Andreasowi Kronthalerowi. Musieli odłożyć na bok prywatność, żeby zrealizować projekt zrodzony nie z ich inicjatywy; dzięki niemu zaznałem ich przyjaźni i uprzejmości i mogłem docenić ich mądrość. Zaufanie Vivienne do mnie jako do autora i przyjaciela było bardzo wzruszające i zmotywowało mnie do stworzenia książki bez ukrytego żądła czy cynicznego wydźwięku, w duchu jej i Andreasa.

Na koniec – jak zwykle – chciałbym podziękować Claire oraz rodzinie i przyjaciołom, którzy cierpliwie znosili moje nieobecności, fizyczne i duchowe, a także Michaelowi Cedronowi, Richardowi Eyre i George’owi Gibsonowi z wydawnictwa Bloomsbury w Nowym Jorku, którzy wybaczyli mi nieangażowanie się w rozpoczęte razem projekty, a nade wszystko moim dzieciom, Oscarowi i Celii, którzy nie tylko musieli znosić to, co powyżej, ale też tolerować moje zjawianie się pod drzwiami szkoły w kompletnym (acz wypożyczonym) stroju z kolekcji „MAN” Vivienne Westwood.
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: