Bezpieczeństwo systemów informacyjnych - ebook

Oceń:
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-63804-02-2
Język:
Polski
Data wydania:
15 września 2013
Rozmiar pliku:
6,5 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
46,00 zł
49,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
4600 pkt.

Pełny opis

Przewodnik pokazuje:
- jak interpretować kwestie bezpieczeństwa systemów informacyjnych od ryzyka począwszy,
- jakimi standardami (normami) i metodami się posługiwać,
- do jakich wzorców dobrych praktyk sięgać,
- jakie ośrodki doskonalące te praktyki obserwować,
- z jakim środowiskiem specjalistów się konsultować.

Poradnik jest szczegółowy, w wielu fragmentach ma charakter list kontrolnych, które mają podpowiadać jakie problemy i rozwiązania rozważać.
Poradnik jest skierowany w pierwszej kolejności do administratorów bezpieczeństwa systemów informacyjnych, ale także do szeroko rozumianej kadry kierowniczej organizacji różnych branż, charakteru i wielkości, od której zależy faktyczne bezpieczeństwo. Także do specjalistów różnych profesji, którzy do zapewniania bezpieczeństwa mogą się w organizacjach przyczyniać. Rzecz bowiem w tym, że stan bezpieczeństwa budują stopniowo wszyscy, a zburzyć go może już jedna osoba.

Spis treści

Wstęp

1. Wprowadzenie

  • 1.1. Co to jest bezpieczeństwo informacji?
  • 1.2. Dlaczego zapewnianie bezpieczeństwa informacji jest potrzebne?
  • 1.3. Cele, strategie i polityki w zakresie bezpieczeństwa informacji
  • 1.4. Czynniki decydujące o bezpieczeństwie systemów informacyjnych
  • 1.5. Jak określać wymagania bezpieczeństwa?
  • 1.6. Zarządzanie bezpieczeństwem informacji
  • 1.7. Standardy związane z zarządzaniem bezpieczeństwem systemów informacyjnych
  • 1.8. Zarządzanie ryzykiem a zarządzanie bezpieczeństwem informacji
  • 1.9. Punkt wyjścia zapewniania bezpieczeństwa informacji
  • 1.10. Krytyczne czynniki sukcesu

2. Zarządzanie ryzykiem systemów informacyjnych

  • 2.1. Nazewnictwo związane z zarządzaniem ryzykiem
    • 2.1.1. Pojęcia podstawowe
    • 2.1.2. Nazewnictwo modelu zarządzania ryzykiem
  • 2.2. Struktura ryzyka
    • 2.2.1. Ryzyko polityczne
    • 2.2.2. Ryzyko organizacyjne
    • 2.2.3. Ryzyko operacyjne
  • 2.3. Czynniki ryzyka systemów informacyjnych
    • 2.3.1. Ludzie
    • 2.3.2. Procesy i systemy
      • 2.3.2.1. Systemy teleinformatyczne
      • 2.3.2.2. Dokumentacja wewnętrzna i zewnętrzna
      • 2.3.2.3. Lokalizacja
    • 2.3.3. Zdarzenia zewnętrzne
      • 2.3.3.1. Zdarzenia przewidywalne i nieprzewidywalne
      • 2.3.3.2. Zlecanie czynności na zewnątrz (outsourcing)
  • 2.4. Procesy zarządzania ryzykiem systemów informacyjnych
  • 2.5. Ustalenie oczekiwań wobec zarządzania ryzykiem
    • 2.5.1. Podstawowe kryteria oceny ryzyka systemów informacyjnych
    • 2.5.2. Zakres i granice procesu zarządzania ryzykiem systemów informacyjnych
    • 2.5.3. Organizacja zarządzania ryzykiem systemów informacyjnych
  • 2.6. Zarządzanie zasobami i aktywami systemów informacyjnych
    • 2.6.1. Zapewnianie zasobów i aktywów oraz odpowiedzialność za nie
      • 2.6.1.1.Inwentaryzacja zasobów i aktywów
      • 2.6.1.2. Własność zasobów
      • 2.6.1.3. Akceptowalne użycie zasobów
    • 2.6.2. Klasyfikacja informacji
      • 2.6.2.1. Zalecenia do klasyfikacji
      • 2.6.2.2. Oznaczanie informacji i postępowanie z informacjami
    • 2.6.3. Wartość biznesowa aktywów, zwłaszcza informacji
  • 2.7. Szacowanie ryzyka systemów informacyjnych
    • 2.7.1. Analiza ryzyka systemów informacyjnych
      • 2.7.1.1. Identyfikacja ryzyka
      • 2.7.1.2. Oszacowanie (wycena) ryzyka
    • 2.7.2. Ocena ryzyka systemów informacyjnych
  • 2.8. Postępowanie z ryzykiem systemów informacyjnych
    • 2.8.1. Unikanie ryzyka
    • 2.8.2. Przeniesienie ryzyka
    • 2.8.3. Utrzymanie/akceptowanie ryzyka
    • 2.8.4. Redukcja ryzyka
    • 2.8.5. Środki sterowania bezpieczeństwem
    • 2.8.6. Środki łagodzenia ryzyka (przeciwdziałanie)
    • 2.8.7. Strategia łagodzenia ryzyka
  • 2.9. Akceptacja ryzyka przez kierownictwo
  • 2.10. Informowanie o ryzyku
  • 2.11. Monitorowanie i przegląd ryzyka
  • 2.12. Kluczowe role w procesie zarządzania ryzykiem

3. Zarządzanie ryzykiem w projektach systemów informacyjnych

  • 3.1. Wprowadzenie
  • 3.2. Kryteria sukcesu projektu
  • 3.3. Procesy zarządzania ryzykiem projektowym
  • 3.4. Planowanie zarządzania ryzykiem projektowym
  • 3.5. Identyfikacja zagrożeń
  • 3.6. Analiza ryzyka
  • 3.7. Szacowanie prawdopodobieństwa i skutku ryzyka
  • 3.8. Planowanie reakcji na ryzyko
  • 3.9. Sterowanie ryzykiem
  • 3.10. Monitorowanie ryzyka

4. Zarządzanie reakcją na incydenty związane z naruszaniem bezpieczeństwa informacji

  • 4.1. Podstawowe zagadnienia i korzyści związane z zarządzaniem incydentami
  • 4.2. Przykłady incydentów związanych z naruszaniem bezpieczeństwa informacji
  • 4.3. Procedury w zarządzaniu incydentami
    • 4.3.1. Planowanie i przygotowanie
    • 4.3.2. „Stosowanie” - wdrożenie i eksploatacja
    • 4.3.3. Przegląd
    • 4.3.4. Doskonalenie

5. System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (SZBI)

  • 5.1. Ustanowienie SZBI
    • 5.1.1. Zakres i granice SZBI
    • 5.1.2. Polityka bezpieczeństwa i jej akceptacja przez kierownictwo
    • 5.1.3. Polityka bezpieczeństwa informacji
    • 5.1.4. Dokument polityki bezpieczeństwa informacji
    • 5.1.5. Przegląd polityki bezpieczeństwa informacji
    • 5.1.6. Strategia zarządzania ryzykiem
  • 5.2. Wdrożenie i eksploatacja SZBI
  • 5.3. Monitorowanie i przegląd SZBI
  • 5.4. Utrzymanie i doskonalenie SZBI
  • 5.5. Organizacja zapewniania bezpieczeństwa informacji
    • 5.5.1. Organizacja wewnętrzna
      • 5.5.1.1. Zaangażowanie kierownictwa w zapewnianie bezpieczeństwa informacji
      • 5.5.1.2. Koordynacja zarządzania zapewnianiem bezpieczeństwa informacji
      • 5.5.1.3. Przypisanie odpowiedzialności w zakresie zapewniania bezpieczeństwa informacji
      • 5.5.1.4. Proces autoryzacji środków przetwarzania informacji
      • 5.5.1.5. Umowy o zachowaniu poufności
      • 5.5.1.6. Kontakty z organami władzy
      • 5.5.1.7. Kontakty z grupami zaangażowanymi w zapewnianie bezpieczeństwa
      • 5.5.1.8. Niezależne przeglądy bezpieczeństwa informacji
    • 5.5.2. Strony zewnętrzne
      • 5.5.2.1. Ryzyko związane ze stronami zewnętrznymi
      • 5.5.2.2. Bezpieczeństwo w kontaktach z klientami
      • 5.5.2.3. Bezpieczeństwo w umowach ze stroną trzecią
  • 5.6. Bezpieczeństwo zasobów ludzkich
    • 5.6.1. Przed zatrudnieniem
      • 5.6.1.1. Role i zakresy odpowiedzialności
      • 5.6.1.2. Postępowanie sprawdzające
      • 5.6.1.3. Zasady zatrudnienia
    • 5.6.2. Podczas zatrudnienia
      • 5.6.2.1. Odpowiedzialność kierownictwa
      • 5.6.2.2. Uświadamianie, kształcenie i szkolenia z zakresu bezpieczeństwa informacji
      • 5.6.2.3. Postępowanie dyscyplinarne
    • 5.6.3. Zakończenie lub zmiana zatrudnienia
      • 5.6.3.1. Odpowiedzialność związana z zakończeniem zatrudnienia
      • 5.6.3.2. Zwrot zasobów
      • 5.6.3.3. Odebranie praw dostępu
  • 5.7. Bezpieczeństwo fizyczne i środowiskowe
    • 5.7.1. Obszary bezpieczne
      • 5.7.1.1. Fizyczna granica obszaru bezpiecznego
      • 5.7.1.2. Środki ochrony fizycznego wejścia
      • 5.7.1.3. Zabezpieczanie biur, pomieszczeń i urządzeń
      • 5.7.1.4. Ochrona przed zagrożeniami zewnętrznymi i środowiskowymi
      • 5.7.1.5. Praca w obszarach bezpiecznych
      • 5.7.1.6. Obszary publicznie dostępne dla dostaw i załadunku
    • 5.7.2. Bezpieczeństwo wyposażenia
      • 5.7.2.1. Rozmieszczenie i ochrona wyposażenia
      • 5.7.2.2. Systemy wspomagające przetwarzanie informacji
      • 5.7.2.3. Bezpieczeństwo okablowania
      • 5.7.2.4. Bezpieczna konserwacja sprzętu
      • 5.7.2.5. Bezpieczeństwo wyposażenia znajdującego się poza siedzibą organizacji
      • 5.7.2.6. Bezpieczne usuwanie lub ponowne wykorzystanie wyposażenia
      • 5.7.2.7. Wynoszenie mienia
  • 5.8. Zarządzanie eksploatacją i komunikacją SZBI
    • 5.8.1. Procedury eksploatacyjne i odpowiedzialność
      • 5.8.1.1. Dokumentowanie procedur eksploatacyjnych
      • 5.8.1.2. Zarządzanie zmianami
      • 5.8.1.3. Rozdzielanie obowiązków
      • 5.8.1.4. Oddzielanie środowisk rozwojowych, testowych i eksploatacyjnych
    • 5.8.2. Zarządzanie usługami dostarczanymi przez strony trzecie
      • 5.8.2.1. Bezpieczne dostarczanie usług
      • 5.8.2.2. Monitorowanie i przegląd usług strony trzeciej
      • 5.8.2.3. Bezpieczne zarządzanie zmianami usług strony trzeciej
    • 5.8.3. Planowanie i odbiór systemów
      • 5.8.3.1. Zarządzanie pojemnością systemów
      • 5.8.3.2. Akceptacja systemu
    • 5.8.4. Ochrona przed kodem złośliwym i nadzór nad kodem mobilnym
      • 5.8.4.1. Środki ochrony przed kodem złośliwym
      • 5.8.4.2. Środki nadzoru nad kodem mobilnym
    • 5.8.5. Kopie zapasowe
    • 5.8.6. Zarządzanie bezpieczeństwem sieci
      • 5.8.6.1. Systemy ochrony sieci
      • 5.8.6.2. Bezpieczeństwo usług sieciowych
    • 5.8.7. Obsługa nośników danych i dokumentacji
      • 5.8.7.1. Zarządzanie nośnikami wymiennymi
      • 5.8.7.2. Usuwanie nośników
      • 5.8.7.3. Procedury postępowania z informacjami
      • 5.8.7.4. Bezpieczeństwo dokumentacji systemowej
    • 5.8.8. Wymiana informacji
      • 5.8.8.1. Polityka i procedury wymiany informacji
      • 5.8.8.2. Umowy o wymianie informacji
      • 5.8.8.3. Transportowanie fizycznych nośników informacji
      • 5.8.8.4. Wiadomości elektroniczne
      • 5.8.8.5. Systemy informacyjne organizacji
    • 5.8.9. Usługi handlu elektronicznego
      • 5.8.9.1. Handel elektroniczny
      • 5.8.9.2. Transakcje on-line
      • 5.8.9.3. Informacje dostępne publicznie
  • 5.9. Kontrola dostępu
    • 5.9.1. Wymagania biznesowe i polityka kontroli dostępu
    • 5.9.2. Zarządzanie dostępem użytkowników
      • 5.9.2.1. Rejestracja użytkowników
      • 5.9.2.2. Zarządzanie przywilejami
      • 5.9.2.3. Zarządzanie hasłami użytkowników
      • 5.9.2.4. Przeglądy praw dostępu użytkowników
    • 5.9.3. Odpowiedzialność użytkowników
      • 5.9.3.1. Używanie haseł
      • 5.9.3.2. Pozostawianie sprzętu użytkownika bez opieki
      • 5.9.3.3. Polityka czystego biurka i czystego ekranu
    • 5.9.4. Kontrola dostępu do sieci
      • 5.9.4.1. Zasady korzystania z usług sieciowych
      • 5.9.4.2. Uwierzytelnianie użytkowników przy połączeniach zewnętrznych
      • 5.9.4.3. Identyfikacja urządzeń w sieciach
      • 5.9.4.4. Ochrona zdalnych portów diagnostycznych i konfiguracyjnych
      • 5.9.4.5. Rozdzielanie sieci
      • 5.9.4.6. Kontrola połączeń sieciowych
      • 5.9.4.7. Kontrola rutingu w sieciach
    • 5.9.5. Kontrola dostępu do systemów operacyjnych
      • 5.9.5.1. Procedury bezpiecznego logowania się
      • 5.9.5.2. Identyfikacja i uwierzytelnianie użytkowników
      • 5.9.5.3. System zarządzania hasłami
      • 5.9.5.4. Użycie systemowych programów narzędziowych
      • 5.9.5.5. Zamykanie sesji po określonym czasie
      • 5.9.5.6. Ograniczanie czasu trwania połączenia
    • 5.9.6. Kontrola dostępu do informacji i aplikacji
      • 5.9.6.1. Ograniczanie dostępu do informacji
      • 5.9.6.2. Izolowanie systemów wrażliwych
    • 5.9.7. Przetwarzanie mobilne i praca na odległość
      • 5.9.7.1. Przetwarzanie i komunikacja mobilna
      • 5.9.7.2. Praca zdalna
  • 5.10. Pozyskiwanie, rozwój i utrzymanie systemów informacyjnych
    • 5.10.1. Wymagania bezpieczeństwa systemów informacyjnych
    • 5.10.2. Poprawne przetwarzanie w aplikacjach
      • 5.10.2.1. Potwierdzanie poprawności danych wejściowych
      • 5.10.2.2. Kontrola przetwarzania wewnętrznego
      • 5.10.2.3. Integralność wiadomości
      • 5.10.2.4. Potwierdzanie poprawności danych wyjściowych
    • 5.10.3. Zabezpieczenia kryptograficzne
      • 5.10.3.1. Zasady korzystania z zabezpieczeń kryptograficznych
      • 5.10.3.2. Zarządzanie kluczami
    • 5.10.4. Bezpieczeństwo plików systemowych
      • 5.10.4.1. Zabezpieczanie eksploatowanego oprogramowania
      • 5.10.4.2. Ochrona systemowych danych testowych
      • 5.10.4.3. Kontrola dostępu do kodów źródłowych programów
    • 5.10.5. Bezpieczeństwo w procesach rozwojowych i obsługi informatycznej
      • 5.10.5.1. Procedury kontroli zmian
      • 5.10.5.2. Techniczny przegląd aplikacji po zmianach w systemie) operacyjnym
      • 5.10.5.3. Ograniczenia dotyczące zmian w pakietach oprogramowania
      • 5.10.5.4. Wyciek informacji
      • 5.10.5.5. Prace rozwojowe nad oprogramowaniem powierzone firmie zewnętrznej
  • 5.11. Wymagania dotyczące dokumentacji
    • 5.11.1. Nadzór nad dokumentami
    • 5.11.2. Nadzór nad zapisami

6. Zarządzanie zapewnianiem ciągłości działania

  • 6.1. Osadzenie zapewniania ciągłości działania w kulturze organizacji
  • 6.2. Zrozumienie istoty działania organizacji
    • 6.2.1. Wprowadzenie procesu systematycznego zarządzania zapewnianiem ciągłości działania
    • 6.2.2. Generalna analiza wpływu zakłóceń na działalność
    • 6.2.3. Identyfikacja, analiza i ocena ryzyka ogólnego
    • 6.2.4. Bezpieczeństwo informacji i ciągłość działania systemów informatycznych a zapewnianie ciągłości działania organizacji
  • 6.3. Określanie strategii zarządzania zapewnianiem ciągłości działania
  • 6.4. Opracowywanie i wdrażanie rozwiązań zapewniania ciągłości działania
    • 6.4.1. Analiza ryzyka operacyjnego i mapa zakłóceń
    • 6.4.2. Opracowywanie regulaminów, procedur, instrukcji
    • 6.4.3. Projektowanie scenariuszy awaryjnych
    • 6.4.4. Wdrażanie przyjętego postępowania z zakłóceniami
  • 6.5. Testowanie, utrzymywanie i audyt rozwiązań zapewniania ciągłości działania
    • 6.5.1. Testowanie
    • 6.5.2. Utrzymywanie
    • 6.5.3. Audyt

7. Odpowiedzialność kierownictwa organizacji

  • 7.1. Zaangażowanie kierownictwa
  • 7.2. Szkolenie, uświadamianie i kompetencje pracowników

8. Monitorowanie bezpieczeństwa

  • 8.1. Monitorowanie i przeglądy SZBI
    • 8.1.1. Niezależne przeglądy bezpieczeństwa informacji
    • 8.1.2. Dzienniki zdarzeń
    • 8.1.3. Monitorowanie wykorzystywania systemu
    • 8.1.4. Ochrona informacji zawartych w dziennikach zdarzeń
    • 8.1.5. Dzienniki zdarzeń administratora i operatora
    • 8.1.6. Rejestrowanie błędów
    • 8.1.7. Synchronizacja zegarów
    • 8.1.8. Monitorowanie i przegląd usług strony trzeciej
    • 8.1.9. Zgodność przeglądów z politykami bezpieczeństwa i standardami oraz zgodność techniczna
    8.2. Przeglądy realizowane przez kierownictwo
    • 8.2.1. Dane wejściowe do przeglądu
    • 8.2.2. Wyniki przeglądu

9. Audyty SZBI

  • 9.1. Audyty systemów informacyjnych
    • 9.1.1. Bezpieczne prowadzenie audytu
    • 9.1.2. Ochrona narzędzi audytu
  • 9.2. Audyty wewnętrzne SZBI
  • 9.3. Procesy audytowe
    • 9.3.1. Etap przygotowawczy audytu
      • 9.3.1.1. Spotkanie wstępne
      • 9.3.1.2. Seminarium dla gremiów kierowniczych organizacji
    • 9.3.2. Etap wykonawczy audytu
      • 9.3.2.1. Ścieżka formalna audytu
      • 9.3.2.2. Ścieżka techniczna audytu
    • 9.3.3. Etap sprawozdawczy audytu
      • 9.3.3.1. Opracowanie dokumentu końcowego
      • 9.3.3.2. Przekazanie zleceniodawcy zbioru dokumentów audytowych

10. Doskonalenie SZBI

  • 10.1. Ciągłe doskonalenie
  • 10.2. Działania korygujące
  • 10.3. Działania zapobiegawcze

11. Zgodność z przepisami prawa

  • 11.1. Ustalenie odpowiednich przepisów prawa
  • 11.2. Prawo do własności intelektualnej
  • 11.3. Ochrona zapisów w organizacji
  • 11.4. Ochrona danych osobowych i prywatność informacji dotyczących osób fizycznych
  • 11.5. Zapobieganie nadużywaniu środków przetwarzania informacji
  • 11.6. Regulacje dotyczące zabezpieczeń kryptograficznych
  • 11.7. Sprawdzanie zgodności technicznej

12. Terminologia

  • 12.1. Pojęcia i definicje
  • 12.2. Akronimy

Bibliografia