Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Negocjowanie i zawieranie umów handlowych - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
31 marca 2014
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
Produkt niedostępny.  Może zainteresuje Cię

Negocjowanie i zawieranie umów handlowych - ebook

Celem książki jest pokazanie, jak skomplikowanym procesem jest zawarcie dobrej umowy, jak unikać niebezpieczeństw i pułapek, jak negocjować, aby zabezpieczyć swoje interesy. Autor koncentruje się na umowach sprzedaży i dostawy, zawieranych z partnerami krajowymi i zagranicznymi, analizując je zarówno z punktu widzenia sprzedającego, jak i kupującego. Zrozumiałym językiem, pozbawionym zawiłości prawnych, szczegółowo omawia:

 

• uwarunkowania prawno-zwyczajowe umów handlowych,

 

• ryzyka związane z zawieraniem umów,

 

• zasady poszukiwania partnera handlowego i oceny jego wiarygodności,

 

• zawieranie umów w formie oferty,

 

• ustalanie bazy dostaw (według Incoterms i innych zwyczajów),

 

• uzgadnianie warunków płatności,

 

• negocjowanie i formułowanie ogólnych warunków i zasadniczych klauzul umowy,

 

• zabezpieczanie i dochodzenie roszczeń,

 

• wykorzystanie taktyk negocjacyjnych.

 

 

Wojciech Budzyński od 25 lat zajmuje się praktycznie i naukowo problematyką  negocjowania i zawierania umów handlowych; prowadzi z tego zakresu wykłady w SGH oraz szkolenia dla biznesu, jest aktywnym doradcą firm. Doświadczenie zdobywał jako dyrektor dużego przedsiębiorstwa handlowego, szef dwóch jego oddziałów za granicą, doradca Ministra Gospodarki, starszy ekspert Banku Światowego. Jest autorem 38 książek, wydanych w kraju i za granicą.

 

Jest to książka o dużych walorach praktycznych, adresowana do szerokiego środowiska biznesowego, prowadzącego działalność z partnerami krajowymi lub zawierającego transakcje importowo-eksportowe. Wiedza w niej zawarta pozwala skonstruować dobrą umowę handlową, zabezpieczyć własne interesy, uniknąć zagrożeń wynikających z błędnej interpretacji lub pominięcia klauzul i formuł handlowych. Publikacja może też zainteresować wykładowców i studentów, prezentując problematykę negocjacji handlowych w sposób przystepny i uporządkowany.

Spis treści

Wprowadzenie

Rozdział 1

Uwarunkowania prawno-zwyczajowe umów handlowych

1.1.  Istota i formy umów

1.2.  Sposoby zawierania umów

1.3.  Znaczenie Prawa cywilnego i konwencji CISG

1.4.  Uwarunkowania zwyczajowe umów w zakresie bazy dostawy

1.5.  Uwarunkowania prawno-zwyczajowe umów w zakresie sposobu płatności

1.6.  Uwarunkowania umów sprzedaży w zakresie pozostałych elementów

Pytania podsumowujące

Rozdział 2

Analiza ryzyk związanych z umową

2.1.  Zarządzanie ryzykiem umowy przez kupującego

2.2. Zarządzanie ryzykiem umowy przez sprzedającego

2.3.  Ustalanie preferencji w umowie przez kupującego

2.4.  Ustalanie preferencji w umowie przez sprzedającego

2.5.  Preferencje w zakresie ogólnej koncepcji umowy

Pytania podsumowujące

Rozdział 3

Zasady poszukiwania partnera handlowego i oceny jego wiarygodności

3.1.  Analiza podmiotowa rynku podejmowana w celu znalezienia

partnera handlowego

3.2.  Zarządzanie wewnętrznym bankiem danych o partnerach

handlowych

3.3.  Wykorzystanie brokerów informacji w Internecie i platform przetargowych

3.4.  Największe bazy informacji handlowej o partnerach

3.5.  Zasady oceny i sprawdzania wiarygodności partnerów handlowych

3.6.  Analiza własna sytuacji i standingu partnera

3.7.  Wykorzystanie wywiadowni handlowych

Pytania podsumowujące

Rozdział 4

Zawieranie umów w formie oferty

4.1.  Formułowanie zapytania ofertowego

4.2. Przykłady zapytań ofertowych i pułapki z nimi związan

4.3.  Formułowanie oferty

4.4.  Problem wiązania oferty

4.5.  Elementy oferty i jej przykładowe sformułowania

4.6.  Kalkulacja ceny ofertowej

4.7.  Problemy i pułapki związane z milczącą akceptacją oferty

4.8.  Zasady odpowiedzi na ofertę i formułowania

kontroferty oraz zamówienia

Pytania podsumowujące

Rozdział 5

Ustalanie bazy dostawy w umowie

5.1.  Zwyczaje Incoterms i ich aktualne wersje

5.2.  Proponowane zmiany w terminach Incoterms w kolejnej ich wersji

5.3.  Zasady stosowania zwyczajów Incoterms

5.4.  Postanowienia terminów grupy E z Incoterms 2000 i ich interpretacja

5.5.  Postanowienia terminów grupy F z Incoterms 2000 i ich interpretacja

5.6.  Postanowienia terminów grupy C z Incoterms 2000 i ich interpretacja

5.7.  Postanowienia terminów grupy D z Incoterms 2000 i ich interpretacja

5.8.  Inne zbiory zwyczajów spotykane w handlu zagranicznym

5.9.  Przejście z różnych terminów handlowych na Incoterms

5.10.  Zasady negocjowania baz dostawy według Incoterms

5.11.  Pułapki i niebezpieczeństwa pojawiające się

przy ustalaniu bazy dostawy

Pytania podsumowujące

Rozdział 6

Zasady uzgadniania w umowie warunków płatności

6.1.  Analiza sposobu płatności z punktu widzenia sprzedającego

6.2. Analiza sposobu płatności z punktu widzenia kupującego

6.3.  Uwarunkowane i nieuwarunkowane sposoby płatności

6.4.  Akredytywa dokumentowa

6.5.  Ryzyka związane z akredytywą i zasady jej negocjowania.

6.6.  Rodzaje akredytyw i zasady zabezpieczania nimi umów

6.7.  UCP600 i inne zwyczaje dotyczące realizowania

płatności akredytywą

6.8.  Inkaso dokumentowe

6.9.  Rachunek zastrzeżony

6.10.  Gwarancje bankowe

6.11.  Weksel i zasady jego użycia

6.12.  Faktoring i jego rodzaje

6.13.  Przewłaszczenie na zabezpieczenie, blokada rachunku

i hipoteka jako formy zabezpieczeń

6.14.  Akt notarialny, zastaw rejestrowy, polecenie zapłaty

i ubezpieczenie kredytu

6.15.  Zasady negocjowania zabezpieczeń płatności

z punktu widzenia sprzedającego i kupującego

6.16.  Niebezpieczeństwa wynikające z Ustawy o terminach

zapłaty w transakcjach handlowych

Pytania podsumowujące

Rozdział 7

Negocjowanie i formułowanie zasadniczych klauzul umowy

7.1.  Elementy umowy i zasady ich negocjowania

7.2.  Dane formalnoporządkowe

7.3.  Preambuła i defi nicje w umowie

7.4.  Klauzule zasadnicze związane z przedmiotem umowy

7.5.  Cena jako istotny element umowy

7.6.  Klauzule rewizji i waloryzacji ceny oraz warunki ich użycia

7.7.  Baza dostawy

7.8.  Klauzule warunków płatności

7.9.  Termin dostawy

7.10.  Ubezpieczenie

Pytania podsumowujące

Rozdział 8

Negocjowanie i formułowanie ogólnych warunków umowy

8.1.  Klauzule zawieszające wyłączające oraz interpretujące

8.2. Klauzule umożliwiające weryfi kację zgodności dostawy

z umową i ew. dochodzenie roszczeń z tego tytułu oraz

zwalniające z odpowiedzialności w tym zakresie

8.3.  Klauzule umożliwiające dochodzenie roszczeń na drodze sądowej

8.4.  Klauzule precyzujące terminy istotne umowy

i zasady jej rozwiązania

8.5.  Klauzule praw autorskich

8.6.  Klauzule inne

Pytania podsumowujące

Zabezpieczanie i dochodzenie roszczeń

9.1.  Rodzaje reklamacji i ich uzasadnienie prawno-zwyczajowe

9.2.  Reklamacje wobec przewoźników i wykorzystanie

postanowień konwencji przewozowych

9.3.  Uzasadnienie reklamacji wobec innych niż przewoźnicy

usługodawców

9.4.  Reklamacje dochodzone pomiędzy fi rmami z tytułu wad

towaru lub usługi

9.5.  Odpowiedzialność z tytułu rękojmi

9.6.  Odpowiedzialność umowna z tytułu gwarancji jakości

9.7.  Dochodzenie reklamacji na podstawie postanowień konwencji CISG

9.8.  Dochodzenie roszczeń przed sądem państwowym i arbitrażem

9.9.  Porozumienia o uznawaniu orzeczeń arbitrażowych

9.10.  Postępowanie arbitrażowe

Pytania podsumowujące

Rozdział 10

Taktyki negocjowania poszczególnych elementów umów

10.1.  Etapy negocjacji

10.2.  Przygotowanie procesu negocjacyjnego

10.3.  Zasady prowadzenia negocjacji wstępnych

10.4.  Negocjacje właściwe przy wspólnym stole rozmów

10.5.  Prowadzenie negocjacji w sposób dystrybucyjny i integracyjny

10.6.  Wybrane taktyki negocjacyjne – zasady stosowania

i obrony przed nimi

10.7.  Uwarunkowania kulturowe negocjacji z partnerami zagranicznymi

10.8.  Techniki przełamywania impasu i fi nalizowania negocjacji

Pytania podsumowujące

Kategoria: Handel i gospodarka
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-7561-303-2
Rozmiar pliku: 3,2 MB

BESTSELLERY

Kategorie: