Dlaczego motywowanie ludzi nie działa... i co działa - ebook
Dlaczego motywowanie ludzi nie działa... i co działa - ebook
Rewolucja w zarządzaniu motywacją!
Susan Fowler, badaczka problemu przywództwa, doskonała konsultantka i coach, przekonuje nas, abyśmy w końcu przestali próbować motywować ludzi! Nie dość, że jest to frustrujące dla obu stron, to jeszcze po prostu nie działa. Ludzie już są zmotywowani, choć zazwyczaj w sposób powierzchowny i tylko na krótką metę. W tej książce Fowler wykorzystuje wnioski płynące z najnowszych badań naukowych i przedstawia sprawdzony model i plan działania, które pomogą liderom poprowadzić swoich ludzi w stronę takiej motywacji, która nie tylko pozwoli im zwiększyć wydajność pracy i zaangażowanie, ale w dodatku zapewni im głębokie poczucie celu i spełnienia.
Fowler twierdzi, że liderzy nadal wykorzystują tradycyjne techniki kija i marchewki, ponieważ nie znają alternatyw. Jej program Optymalna Motywacja pokazuje liderom, w jaki sposób mogą odejść od zewnętrznych nagród i pomóc swoim pracownikom odkryć, w jaki sposób ich praca może spełnić ich głębsze potrzeby psychologiczne – autonomii, relacyjności i kompetencji. Badania dowodzą, że tylko w ten sposób można osiągnąć głęboką i trwałą motywację.
Program Optymalna Motywacja sprawdził się w organizacjach na całym świecie – klientami Fowler były takie firmy i organizacje, jak Microsoft, CVS, NASA, Mattel i wiele, wiele innych. Autorka ilustruje poszczególne kroki procesu przykładami zaczerpniętymi z życia. To przełomowe rozwiązanie dla liderów, którzy pragną, by ich pracownicy byli właściwie zmotywowani!
Spis treści
Przedmowa Kena Blancharda
Wstęp: Przestań rzucać w swoich ludzi
marchewkami
1. Motywacyjny dylemat
2. Co motywuje ludzi: prawdziwa historia
3. Niebezpieczeństwo bycia napędzanym
4. Motywacja jest umiejętnością
5. Przeprowadzenie zmiany
6. Rewizja pięciu przekonań, które negatywnie
wpływają na motywację w miejscu pracy
7. Obietnica optymalnej motywacji
Posłowie Kena Blancharda
Epilog: Mistrzowie motywacji
Często zadawane pytania
Bibliografia
Podziękowania
Zasoby
O autorce
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8087-019-2 |
Rozmiar pliku: | 1,6 MB |