Praca kobiet świadczących usługi seksualne w agencjach towarzyskich - ebook
Praca kobiet świadczących usługi seksualne w agencjach towarzyskich - ebook
Praca kobiet świadczących usługi seksualne w agencjach towarzyskich oraz sposób organizacji tego typu instytucji to temat podjęty w monografii. Autorka analizuje interakcje zachodzące między pracownicami a ich klientami. Omawia także relacje występujące pomiędzy pracownikami lokali, tzn. kobietami świadczącymi usługi seksualne, osobami zarządzającymi agencjami i pracownikami ochrony. Przedstawia również procesy budowania zaangażowania w pracę w agencji, jego modyfikowania i wygaszania. Sformułowane wnioski są wynikiem wieloletnich badań terenowych, podczas których autorka wykorzystała przede wszystkim obserwacje prowadzone w agencjach towarzyskich oraz wywiady swobodne z ich pracownikami i klientami korzystającymi z usług seksualnych. Książka jest skierowana do osób zainteresowanych socjologią jakościową i socjologią interpretatywną, chcących zrozumieć sposób funkcjonowania współczesnych agencji towarzyskich działających w Polsce. Może okazać się przydatna także dla streetworkerów, pracowników organizacji i instytucji, którzy w swojej pracy zawodowej spotykają się z osobami świadczącymi usługi seksualne.
Spis treści
Wprowadzenie
Rozdział 1. Zjawisko prostytucji w ujęciu historycznym, kulturowym i prawnym
1.1. Rys historyczny prostytucji i jej form organizacyjnych istniejących w kręgu kultury europejskiej
1.2. Świadczenie usług seksualnych a regulacje prawne
1.3. Podsumowanie
Rozdział 2. Prostytucja – definicje, teorie, badania
2.1. Czym jest prostytucja? Przemiany sposobów definiowania zjawiska prostytucji
2.2. Prostytucja jako patologia, dewiacja, problem społeczny
2.3. Prostytucja jako forma wyzysku i dominacji nad kobietami
2.4. Prostytucja jako praca seksualna
2.5. Perspektywa teoretyczna badań
Rozdział 3. Metodologia badań
3.1. Przebieg procesu badawczego
3.2. Metody wykorzystane w badaniu
3.3. Techniki gromadzenia danych
3.4. Charakterystyka i dobór próbek
3.5. Etyczne aspekty badań
Rozdział 4. Zarządzanie agencją towarzyską
4.1. Ramy organizacyjne
4.2. Strategie doboru pracownic do agencji towarzyskich
4.3. Rekrutacja pracownic do agencji towarzyskich
4.4. Style zarządzania
4.5. Strategie stosowane przez pracownice w różnych stylach zarządzania
4.6. Podsumowanie
Rozdział 5. Relacje między współpracownicami – rywalizacja versus współpraca
5.1. Proces wyznaczania pozycji w grupie współpracownic
5.2. Rozwój relacji między współpracownicami – nowa pracownica w sieci pracowniczych stosunków społecznych
5.3. Praca w zespole a socjalizacja do pracy seksualnej
5.4. Między rywalizacją a współpracą – podsumowanie
Rozdział 6. Praca z klientem na salonie
6.1. Strategie doboru klientów na salonie
6.2. Techniki realizacji strategii doboru klientów na salonie
6.3. Podsumowanie
Rozdział 7. Praca z klientem na pokoju
7.1. Wymiary pracy z klientem
7.2. Wyczuwanie klienta
7.3. Scenariusze relacji z klientem na pokoju
7.4. Podsumowanie
Rozdział 8. Praca nad bezpieczeństwem
8.1. Osoby zarządzające lokalami a kwestia bezpieczeństwa
8.2. Pracownicy ochrony a bezpieczeństwo pracy
8.3. Działania pracownic a bezpieczeństwo pracy
8.4. Strategie pracownic wobec agresywnych zachowań klientów
8.5. Jak radzić sobie z trudnymi doświadczeniami?
8.6. Podsumowanie
Rozdział 9. Proces angażowania się w pracę w agencji towarzyskiej
9.1. Fazy procesu angażowania w pracę w agencji towarzyskiej
9.2. Wymiary procesu angażowania się w pracę w agencjach towarzyskich
9.3. Podsumowanie
Zakończenie
Bibliografia
Akty prawne
Spis rysunków i tabel
Aneks
The work of female sex workers in escort agencies (summary)
Kategoria: | Socjologia |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-7969-992-6 |
Rozmiar pliku: | 2,4 MB |