Zarządzanie przedsiębiorstwem. Część II - ebook
Zarządzanie przedsiębiorstwem. Część II - ebook
Prezentujemy Państwu drugą część monografii naukowej pod tytułem „Zarządzanie
przedsiębiorstwem”, która zostało opracowana przez pracowników naukowych.
Książka prezentuje wiedzę teoretyczną oraz praktyczną, stanowi prezentację badań
oraz diagnoz poświęconej problematyce aspektów zarządzania przedsiębiorstwem.
Autorzy niniejszych rozdziałów przedstawiają swoje osiągnięcia naukowe, dzięki
którym otrzymujemy ciekawe analizy, bogaty zasób wiedzy, a także nową wiedzę, jak
i również nowe rozwiązania stosowane w praktyce w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Monografię naukową adresujemy praktycznie do wszystkich zainteresowanych
aspektami ekonomii i zarządzania. Jak i również dla tych, którym jest niezbędna wiedza
teoretyczna i praktyczna z tego obszaru badawczego do kontynuacji dalszych badań naukowych.
Liczymy, że odnajdą Państwo w naszej książce „Zarządzanie przedsiębiorstwem”
inspiracje dla własnej praktyki zawodowej oraz naukowej.
Słowa kluczowe: wycena przedsiębiorstw, zarządzanie jakością, polityka jakości w bankach, system mierzenia satysfakcji klienta, konflikt w organizacji, elastyczne systemy wynagradzania, kafeteria, uelastycznianie wynagradzania, elastyczne plany świadczeń, systemy kafeteryjne, zastosowania sztucznej inteligencji w ekonomii, algorytmy genetyczne, oprogramowanie SFINX, ścieżka kariery w małym przedsiębiorstwie, etyka w biznesie
Spis treści
Przedmowa 6
Rozdział I Studium przypadków wycen przedsiębiorstw metodą
skorygowanych aktywów netto 7
Wstęp 7
1.1. Model wyceny - opis i założenia 9
1.2. Aktywa trwałe 11
1.3. Aktywa obrotowe 15
1.4. Kapitały własne i zobowiązania 19
Podsumowanie 21
Abstrakt 22
Case study company valuation by the adjusted net assets 23
Abstract 23
Bibliografia 23
Informacja o autorze 24
Rozdział II Zarządzanie jakością w bankach 25
Wprowadzenie 25
2.1. Polityka jakości w bankach 26
2.2. Standardy jakości w bankach 30
2.3. System mierzenia satysfakcji klienta 34
Podsumowanie 37
The importance of quality in banks 38
Bibliografia 38
Informacja o autorze 38
Rozdział III Konflikt jako trudna sytuacja w organizacji 39
Wprowadzenie 39
3.1. Pojęcie konfliktu 40
3.2. Źródła konfliktu organizacyjnego 43
3.3. Symptomy konfliktu 46
3.4. Metody kierowania konfliktem 49
3.5. Metody rozwiązywania konfliktów w organizacji 51
Podsumowanie 55
Bibliografia 56
Informacja o autorze 56
Rozdział IV Wykorzystanie elastycznych systemów wynagradzania na przykładzie kafeterii w przedsiębiorstwach w Polsce 57
Streszczenie 57
Wstęp 58
4.1. Pojęcie elastycznych systemów wynagrodzeń 59
4.2. Kafeteria jako elastyczna forma płac 61
4.3. Systemy kafeteryjne w przedsiębiorstwach w Polsce 62
Zakończenie 66
The use of elastic remuneration systems on the example of cafeteria in enterprises located
in Poland 67
Summary 67
Bibliografia 68
Informacja o autorach 68
Rozdział V Zastosowania sztucznej inteligencji w ekonomii 69
Wprowadzenie 69
5.1. Metody sztucznej inteligencji 70
5.1.1. Sieci neuronowe 70
5.1.2. Logika rozmyta 74
5.1.3. Algorytmy genetyczne 75
5.2. Sieci neuronowe jako przykład wykorzystania sztucznej inteligencji w analizie ekonomicznej na podstawie pakietu SPHINX 3.0. 77
5.2.1. Oprogramowanie SFINX 77
5.2.2. Zastosowanie sieci neuronowej w analizie ekonomicznej na przykładzie Neuronix
z pakietu Sphinx 79
Podsumowanie 80
Bibliografia 80
Informacja o autorkach 81
Rozdział VI Ścieżka kariery w małym przedsiębiorstwie 82
Wprowadzenie 82
6.1. Ujęcie definicyjne 83
6.2. Praca w małym przedsiębiorstwie – powód do dumy? 87
6.3. Delegowanie zadań w małym przedsiębiorstwie 89
Podsumowanie 90
Bibliografia 91
Informacja o autorze 91
Rozdział VII Etyka w biznesie 92
Bibliografia 104
Informacja o autorze 104
Wykaz bibliografii 105
Kategoria: | Ekonomia |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-62062-75-1 |
Rozmiar pliku: | 1,1 MB |