Kino bezpośrednie. Tom III. Między obserwacją a ideologią - ebook

Oceń:
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-7453-264-8
Język:
Polski
Rok wydania:
2014
Rozmiar pliku:
16 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
32,90 zł
35,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
3290 pkt.

Pełny opis

Książka poświęcona obrazowi amerykańskiej kontestacji lat sześćdziesiątych w filmach kina bezpośredniego, a dokładniej trzem jej odłamom: ruchowi walczącemu o równość rasową, ruchowi studenckiemu oraz hippisom. Autor przedstawia podstawowe założenia ideologiczne danego ruchu, a następnie sposób ich zaistnienia na ekranie. Pikanterii temu opisowi dodaje fakt, że twórcy kina bezpośredniego programowo stronili od wszelkiej ideologii. Czy da się jednak pokazać rzeczywistość bez uwikłania się w ideologię, która ją przenika?

Spis treści

1. W stronę ideologii
1.1. Kino bezpośrednie wobec tematyki społecznej
1.2. Ideologia
1.3. Dekada buntu w Stanach Zjednoczonych – ideologia czy ideologie?
2. Walka o prawa ludności murzyńskiej
2.1. Od biernego oporu do Czarnych Panter.
Radykalizacja nastrojów ludności murzyńskiej
2.2. Kwestie rasowe w optyce kina bezpośredniego
2.2.1. My Childhood
2.2.2. Black Natchez
2.2.3. Panola
2.2.4. A Time for Burning
2.2.5. Goodbye and Good Luck
3. Ruch studencki i Nowa Lewica
3.1. Od „Oświadczenia z Port Huron” do Weathermenów.
Ideologiczna ewolucja ruchu studenckiego
3.2. Ruch studencki w optyce kina bezpośredniego – przypadek The Berkeley Rebels
4. Obraz hippisów i ich światopoglądu w filmach kina bezpośredniego.
4.1. Światopogląd hippisowski
4.2. Filmy rockowe
4.2.1. Dont Look Back
4.2.1.1. Bob Dylan jako herold nowej świadomości
4.2.1.2. Pieśni protestu
4.2.1.3. Wolność i zmiana
4.2.1.4. Język jako narzędzie zniewolenia
4.2.1.5. Blues podziemnej tęsknoty za domem
4.2.2. Monterey Pop
4.2.3. Woodstock
4.2.3.1. Trzy dni pokoju i miłości?
4.2.3.2. Przemiana – powrót do przeszłości
4.2.3.3. Polityka
4.2.3.4. Poszerzanie świadomości
4.2.3.5. Wolna miłość
4.2.3.6. Wolność
4.2.3.7. Starzy i młodzi – konflikt pokoleń?
4.2.4. Gimme Shelter
4.3. One Step Away
5. Zamiast zakończenia. Dzienniki. 1971–1976 Eda Pincusa
5.1. Pewna amerykańska rodzina wobec hippisowskiej ideologii
5.1.1. Dzienniki. 1971–1976.
Na pograniczu kina bezpośredniego i dokumentu osobistego
5.1.2. Wolna miłość
5.1.3. Mężczyźni, kobiety i ich ciała
5.1.4. Narkotyki – poszerzanie świadomości?
5.1.5. Tradycja i przyszłość. Rodzice i dzieci
5.2. Film o filmie, czyli metafilmowa refleksja
nad dokumentalizmem obserwacyjnym
5.2.1. Obiektywizm jako opcja polityczna
5.2.2. Osobiste a polityczne
5.2.3. Człowiek w obliczu kamery
5.2.4. Ideologia a kino bezpośrednie
Bibliografia
Indeks osób