Klinika akademickiej pedagogiki - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-7587-670-3
Język:
Polski
Data wydania:
14 maja 2011
Rozmiar pliku:
2,4 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
35,70 zł
38,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
3570 pkt.

Pełny opis

 

„Dla cnoty nie ma żadnego większego teatru nad sumienie” – mówił Marcus Tullius Cicero (106–43 p.n.e.), filozof oraz polityk rzymski. I miał rację. Niniejsza publikacja powstała na podstawie mojego blogu, w którym duża część wpisów dotyczyła akademickiej pedagogiki, humanizmu, ciekawych debat naukowych oraz patologii w szkolnictwie wyższym. Poza analizą bieżącej polityki oświatowej i szkolnictwa wyższego podejmuję tam problemy związane z szeroko pojmowaną pedagogiką. To rozprawa o trudnej sztuce czytania ze zrozumieniem i o nożycach, które się odzywają, kiedy uderza się w stół. Blog, podobnie jak każda książka, ma swoją historię. Różne są powody rejestrowania wpisów oraz moderowania komentarzy. Tych tutaj nie zamieszczam, gdyż zainteresowani mogą zajrzeć na stronę internetową i się z nimi zapoznać (www.sliwerski-pedagog.blogspot.com). To, że niektórzy, najczęściej anonimowi czytelnicy blogu przedstawiane treści odniosą do swej własnej sytuacji czy środowiska zawodowego lub społecznego, nie ma związku z moimi wpisami. Wszelkie podobieństwo do zdarzeń, osób i faktów – poza osobami pełniącymi funkcje publiczne i wymienianymi tu z imienia i nazwiska – jest przypadkowe, bo nie o nie tu chodzi, tylko o problemy, z jakimi spotykamy się w różnym czasie, w różnych miejscach i z udziałem różnych osób. Nie interesowało mnie ani ingerowanie, ani tym bardziej rozwiązywanie czyichś problemów za pomocą tego medium…[…]

 

Zapraszam zatem do lektury i do dyskusji na temat pedagogiki akademickiej.

Bogusław Śliwerski

Spis treści

Wstęp

Fałsz w promocji, czyli gdzie się „leczyć”

Niebezpieczne gry społeczne

Kodeks etyczny prowadzenia badań pedagogicznych

Lojalność w horyzoncie wartości

Kto jest winny temu, że minister likwiduje kierunek studiów?

Cooltury akademickiego kłamstwa

Na ostatni moment

Refleksyjnie na nowy rok akademicki 2009/2010

Stanowisko Komitetu Słowianoznawstwa PAN

Test wiarygodności władzy

Pedagogiczne pasożyty

Raport o wpływie Księżyca na ciążę mszyc

Koncert jesienny na dwa rzędy

Czy wolno krytykować kształcenie na kierunku pedagogika?

Edukacyjne gry w prowokacje

Naukowe GPS-y

Magister Urquel

Pedagogika pamięci w przeddzień Święta Zmarłych

Kto nokautuje Polskie Towarzystwo Pedagogiczne?

Oddział Łódzki Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego – reaktywacja II

Troglodyta hipokryta?

Wyzwania autorytetu

Rozmowy o tym, co z nami, i o tym, co przed nami

Jak ustrzec się akademickiej prowincji

Uczyć się warto

Jak postępować z wrogami?

Osoba znacząca jako wytrych

O permanentnym samokształceniu doktorów pedagogiki

Ofiary akademickich nieprawidłowości

Liberałowie o szkolnictwie wyższym

Akademicka przestrzeń pełna luksusu na własność,

czyli wartość dodana w niepublicznych szkołach wyższych

Życie naukowca w kontekstach

Potoczne mądrości w naukowej interpretacji

Nieutrudzanie móżdżku

O współczesnej myśli pedagogicznej

Raport nie tylko o akademickiej „cyrkulacji mózgów”

Gospodarka kapitałem ludzkim

Czy pedagogika jest rzeczywiście nauką gorszą?

O bezprawnym podwyższaniu sobie statusu naukowego przez niektórych naukowców

 

Akademicki savoir-vivre

Studenckie typy i typki

Jedna z możliwych typologii

Studenckie bratanie się z Leopoldem Ritterem von Sacher-Masochem...

Sesja plagiatowa

 

On Bullshit

Nauka przeciwko fałszerstwom

O cenzorach i nowym „drugim obiegu” prawd pedagogicznych

Etyczne aspekty władzy

Praca bez pracy

Wychowanie sumienia

Top absolwenci w szkołach z uczniami wymagającymi wsparcia

Pełnia Berta Hellingera

Wychowawczy autyzm

Chińczycy potęgą naukową

Świat zanikającej aksjoczułości

Wywiad typu „post”...

Podyplomowe kuszenie

O pracach naukowo-badawczych dotyczących III RP

Wybory członków korespondentów PAN

Pierwsza po siedemdziesięciu latach Pedagogiczna encyklopedia w Czechach

Seksualizacja „akademickości”

Edukacja uniwersytecka i kreowanie elit społecznych

O pedagogice i edukacji nie tylko w Czechach

Nagroda czeka na pedagogów społecznych

Przedmagisterska „tfurczość”, czyli co student miał na myśli

Budzenie świadomości krytycznej

Nie chcemy seryjnej produkcji magistrów!

Akademickiego bełkociku ciąg dalszy

Dydaktyka między przeszłością a przyszłością

Habilitacje jednak zostaną...

Transdyscyplinarne aspekty inkluzyjnej pedagogiki

Pogrążeni w żałobie

Jubileusz Profesor Olgi Czerniawskiej

Wstręt

Edukacja wobec wyzwań i zadań współczesności

Równość w różnorodności

Eduniespodzianka

Ksobnie interesowna hipokryzja

Inkontrologia pedagogiczna, czyli o wartości spotkania

Pedagogika bez kolejnego członka korespondenta PAN

Ornitopedagodzy

Kurza twarz

Naukawa półtusza

 

Le roi est mort, vive le roi!

Odpowiedź studentom Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Łodzi

O co w tym życiu chodzi?

Na ostatnią chwilę

Ignorancja jest otwarciem puszki Pandory

Akademiccy wyłudzacze

O edukacji dorosłych

Niepedagogiczne przygotowywanie kadr kierowniczych do zarządzania oświatą

Zdezintegrowana edukacja wczesnoszkolna

„Obróbka skrawania” polskiej pedagogiki

O studenckiej (nie)przyzwoitości

Akademicki mobbing

Pedagogika (dla) półgłówków

Pedagogika mamonistyczna

Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku na finiszu

Prawda czasu, prawda ekranu:51

Kto jest dla kogo?

Socjologiczna ściema

 

Akademicki nikt i ktoś

Doktoranci w trosce o edukację

Klinika wyższej edukacji

Praca magisterska nie jest taka ważna

Co różni szkoły wyższe?

Studencki indeks odchodzi do lamusa!

Akademickie szczyty

Egzaminy magisterskie

 

Pedagog jako sprawca lub ofiara zła

Pedagogika wyższego wyboru

Niepełnosprawni i akademickie hieny

Pedagogika jako plac zabaw irracjonalizmów i złudnych nadziei?

Wstydliwa afiliacja twórczości naukowej

Kuriozalna dyskwalifikacja studiów podyplomowych

z „zarządzania oświatą”?

Akademickie i publiczne systemy wczesnego ostrzegania o (byle)jakości kształcenia wyższego

Moda na psychologię

Walka z wiatrakami

Frontem do studiujących klientów

O akademickich oszustwach na Słowacji

Pedagogika – akademicką przechowalnią?

Biznesowy kurs zarządzania uczelnią prywatną

Bibliografia