Kompetencje a wartość przedsiębiorstwa. Zasoby niematerialne w nowej gospodarce - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-264-1475-6
Język:
Polski
Data wydania:
30 sierpnia 2011
Rozmiar pliku:
1,3 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
49,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
4900 pkt.

Pełny opis

Książka Kompetencje a wartość przedsiębiorstwa adresowana jest przede wszystkim do menedżerów zainteresowanych lepszym poznaniem czynników, które kształtują pozycję konkurencyjną zarządzanych przez nich firm. Menedżerom, którzy chcą tworzyć istotną i trwałą wartość dla akcjonariuszy i innych grup interesu, lektura książki może ułatwić znalezienie kompromisu pomiędzy bieżącymi wynikami finansowymi a tworzeniem potencjału rozwojowego biznesu. Książka w sposób kompleksowy prezentuje zagadnienia związane z istotą, tworzeniem oraz pomiarem zasobów niematerialnych i kompetencji, a także ich wykorzystaniem do tworzenia wartości przedsiębiorstwa. Autor książki udziela w niej odpowiedzi na następujące zasadnicze pytania: * Jakie czynniki leżą u podstaw pozycji konkurencyjnej firmy? * W jaki sposób zidentyfikować kluczowe zasoby i kompetencje firmy? * W jaki sposób dokonywać pomiaru zasobów niematerialnych i opartych na nich kluczowych kompetencji? * Jaka jest rola kluczowych zasobów i kompetencji w tworzeniu wartości? W odróżnieniu od innych pozycji dostępnych na rynku, a odnoszących się do podobnej tematyki, autor łączy wątki z obszarów finansów, zarządzania strategicznego, marketingu i zarządzania wiedzą, oferując unikatowe, szerokie spojrzenia na prezentowane w książce zagadnienia. Książka może stanowić również interesującą propozycję dla studentów posiadających podstawową wiedzę z zarządzania i finansów oraz dla słuchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich.

Spis treści

Wstęp 7
1. Znaczenie zasobów niematerialnych i kompetencji w gospodarce opartej na wiedzy 11
1.1. Gospodarka oparta na wiedzy - nowe wyzwania dla zarządzania 11
1.2. Znaczenie zarządzania wiedzą w tworzeniu zasobów niematerialnych 18
1.3. Pojęcie zasobów przedsiębiorstwa 23
1.3.1. Architektura zasobów przedsiębiorstwa 23
1.3.2. Definicje i klasyfikacja zasobów niematerialnych 28
1.4. Zasoby a kompetencje przedsiebiorstwa 34
2. Charakterystyka zasobów niematerialnych i kompetencji przedsiębiorstwa 38
2.1. Kapitał ludzki 38
2.2. Kultura organizacyjna i przywództwo 41
2.3. Marka 45
2.4. Technologiczne aktywa niematerialne 49
2.5. Relacje z klientem 54
2.6. Reputacja 62
2.7. Relacje z partnerami 65
2.8. Zasoby niematerialne jako tworzywo kluczowych kompetencji 73
2.9. Identyfikacja kluczowych kompetencji 79
2.9.1. Determinanty kapitału klienta a bieżące kluczowe kompetencje 79
2.9.2. Identyfikacja przyszłych kluczowych kompetencji 83
3. Pomiar zasobów niematerialnych przedsiębiorstwa 86
3.1. Metody pomiaru zasobów niematerialnych przedsiębiorstwa 86
3.1.1. Ogólne zasady pomiaru 86
3.1.2. Przykładowe mierniki zasobów niematerialnych 87
3.2. Wycena zasobów niematerialnych przedsiębiorstwa 104
3.2.1. Metody kosztowe 107
3.2.2. Metody rynkowe 108
3.2.3. Metody dochodowe 112
3.2.4. Metody opcyjne 119
4. Analiza i wycena kompetencji przedsiębiorstwa 124
4.1. Analiza kompetencji przedsiębiorstwa 124
4.1.1. Pojęcie luki kompetencyjnej przedsiębiorstwa 124
4.1.2. Analiza rynkowej i konkurencyjnej luki kompetencyjnej przedsiębiorstwa 126
4.1.3. Przykład analizy luki kompetencyjnej na podstawie determinantów kapitału klienta 133
4.2. Wycena kluczowych kompetencji 136
4.2.1. Metoda Value Explorer 136
4.2.2. Metoda CVS (Competence Value Searcher) 141
4.3. Wykorzystanie kompetencji w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa 148
5. Strategia budowania wartości jako proces tworzenia i wykorzystywania kompetencji 151
5.1. Tworzenie wartości dla akcjonariuszy 151
5.1.1. Determinanty wartości przedsiębiorstwa 151
5.1.2. Podejście pozycyjne 153
5.1.3. Podejście zasobowe 155
5.1.4. Podejście opcyjnie 158
5.1.5. Podejście zintegrowane - kluczowe kompetencje jako podstawa przewagi konkurencyjnej 163
5.2. Zasoby niematerialne a wartość przedsiębiorstwa 167
5.2.1. Tworzenie wartości przez zasoby niematerialne 167
5.2.2. Relacje pomiędzy zasobami niematerialnymi w procesie tworzenia wartości 171
5.2.3. Sposoby wykorzystania zasobów niematerialnych przez przedsiębiorstwo 176
5.2.4. Zasoby niematerialne w sprawozdawczości finansowej przedsiębiorstw 180
5.2.5. Zasoby niematerialne a wartość rynkowa przedsiębiorstwa 183
Zakończenie 189
Literatura 191