Monitorowanie realizacji podstawy programowej na poszczególnych etapach edukacyjnych - ebook

Oceń:
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-269-4113-9
Język:
Polski
Data wydania:
Wrzesień 2015
Rozmiar pliku:
690 KB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
73,40 zł
78,19 zł
Cena w punktach Virtualo:
7340 pkt.

Pełny opis

Ponieważ prawo nie zawiera gotowych narzędzi do monitorowania, a jednocześnie czyni z tego jeden z najważniejszych obowiązków dyrektora szkoły, by ułatwić wywiązanie się z tego zadania przekazujemy ponad 60 gotowych i rekomendowanych narzędzi do monitorowania podstawy programowej dla poszczególnych etapów edukacyjnych. Pomogą one ocenić stopień realizacji planu dydaktycznego i na czas podjąć działania naprawcze i wspomagające, by ostatecznie podstawa programowa została w pełni zrealizowana.

Spis treści

Wstęp

Rozdział 1.

Monitorowanie jako element nadzoru pedagogicznego

Rozdział 2.

Akty prawne regulujące proces monitorowania podstawy programowej na różnych etapach edukacyjnych

Rozdział 3.

Podstawa programowa w programie nauczania

Rozdział 4.

Programy nauczania

Rozdział 5.

Obowiązek monitorowania realizacji podstawy programowej

Rozdział 6.

Konsekwencje niezrealizowania podstawy programowej

6.1. Przykład arkusza oceny programu nauczania

Rozdział 7.

Planowanie dydaktyczne a ramowe i szkolne plany nauczania

7.1. Przykład: Przeliczenie minimalnego wymiaru godzin na tygodniowy wymiar godzin

7.2. Przykład arkusza rocznego planu dydaktycznego

Rozdział 8.

Główne obszary monitorowania

Rozdział 9.

Monitorowanie realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej

Rozdział 10.

Obszary monitorowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej

Rozdział 11.

Monitorowanie realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego na II, III i IV etapie edukacyjnym

11.1. Postawy, jakie powinna kształtować szkoła

Rozdział 12.

Monitorowanie realizacji podstawy programowej kształcenia w zawodzie

Rozdział 13.

Ogólna procedura, formy i narzędzia monitorowania

13.1. Wzór procedury monitorowania podstawy programowej

13.2. Wzór oświadczenia o realizacji podstawy programowej

13.3. Wzór rocznej karty monitorowania realizacji podstawy programowej

13.4. Wzór karty monitorowania ramowych planów nauczania na cykl kształcenia

13.5. Wzór protokołu kontrolnego w zakresie realizacji podstawy programowej

13.6. Inny przykład procedury monitorowania realizacji podstawy programowej

13.7. Arkusz zbiorczy – monitorowanie realizacji podstawy programowej

13.8. Arkusz zbiorczy – monitorowanie realizacji podstawy programowej

13.9. Karta monitorująca realizację podstawy programowej kształcenia

13.10. Przykład planu monitorowania realizacji podstawy programowej

13.11. Wspomaganie nauczycieli i działania naprawcze

Rozdział 14.

Procedura i narzędzia monitorowania realizacji podstawy programowej w przedszkolu

Wzór oświadczenia o realizacji podstawy programowej

Przykład 1. Monitorowanie realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego w zakresie zarządzania czasem pracy

Przykład 2. Monitorowanie efektów kształcenia w przedszkolu pod kątem umiejętności

Przykład 3. Monitorowanie podstawy programowej wychowania przedszkolnego

Przykład 4. Karta informacyjna o poziomie osiągnięć dziecka w zakresie umiejętności społecznych

Przykład 5. Umiejętności – obserwacja końcowa

Rozdział 15.

Procedura i narzędzia monitorowania realizacji podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej w klasach I–III szkoły podstawowej

Przykład 1. Monitorowanie realizacji treści kształcenia w szkole podstawowej w klasach I–III

Przykład 2. Monitorowanie efektów kształcenia w szkole podstawowej w klasach I–III

Przykład 3. Monitorowanie zalecanych sposobów i warunków realizacji podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej

Przykład 4. Monitorowanie realizacji podstawy programowej w zakresie zarządzania czasem pracy – karta realizacji godzin na dany cykl kształcenia w klasach I–III

Rozdział 16.

Procedura i narzędzia monitorowania realizacji podstawy programowej II etapu edukacyjnego

Przykład 1. Monitorowanie realizacji treści kształcenia w szkole podstawowej w klasach IV–VI

Przykład 2. Monitorowanie zalecanych warunków i sposobów realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkole podstawowej – II etap edukacyjny

Przykład 3. Roczna karta monitorowania godzin realizacji podstawy programowej

Przykład 4. Karta monitorowania realizacji godzin wynikających z ramowych planów nauczania w cyklu kształcenia

Przykład 5. Wzór protokołu kontrolnego w zakresie realizacji podstawy programowej

Rozdział 17.

Procedura i narzędzia monitorowania realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego w gimnazjum – III etap edukacyjny

Przykład 1. Monitorowanie realizacji treści kształcenia w gimnazjum

Przykład 2. Roczna karta monitorowania godzin realizacji podstawy programowej

Przykład 3. Wzór karty monitorowania realizacji godzin wynikających z ramowych planów nauczania w cyklu kształcenia

Przykład 4. Wzór protokołu kontrolnego w zakresie realizacji podstawy programowej

Rozdział 18.

Procedura i narzędzia monitoringu realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego i podstawy programowej kształcenia w zawodzie w szkole ponadgimnazjalnej – IV etap edukacyjny

Przykład 1. Monitorowanie realizacji treści kształcenia w liceum

Przykład 2. Wzór rocznej karty monitorowania godzin realizacji podstawy programowej – liceum i technikum

Przykład 3. Wzór karty monitorowania realizacji godzin wynikających z ramowych planów nauczania na cykl kształcenia

Przykład 4. Wzór protokołu kontrolnego w zakresie realizacji podstawy programowej

Przykład 5. Monitorowanie realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego i kształcenia w zawodzie – technikum

Przykład 6. Monitorowanie realizacji podstawy programowej kształcenia w zawodzie – technikum

Przykład 7. Monitorowanie efektów realizacji podstawy programowej kształcenia w zawodzie – technikum

Przykład 8. Monitorowanie realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego i podstawy programowej kształcenia w zawodzie – zasadnicza szkoła zawodowa

Przykład 9. Monitorowanie realizacji podstawy programowej kształcenia w zawodzie – zasadnicza szkoła zawodowa

Przykład 10. Monitorowanie efektów realizacji podstawy programowej kształcenia w zawodzie – zasadnicza szkoła zawodowa

Rozdział 19.

 

Podstawa prawna