Nadwaga i otyłość. Aktywność fizyczna w profilaktyce terapii - ebook

Oceń:
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
ISBN:
978-83-200-5118-6
Język:
Polski
Rok wydania:
2016
Rozmiar pliku:
3,9 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
59,20 zł
63,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
5920 pkt.

Pełny opis

Książka oparta na badaniach naukowych najnowszej światowej wiedzy,
pomoże przygotować racjonalne i skuteczne programy redukcji nadmiernej masy ciała łączące dietoterapię z właściwie dobranymi ćwiczeniami fizycznymi w zależności od indywidualnych potrzeb i możliwości oraz stanu zdrowia i wieku ćwiczących.
W publikacji omówiono:
- różne aspekty nadwagi i otyłości,
- programowanie i rejestrowanie wydatku energetycznego oraz deficytuenergii,
- zalecenia dotyczące programu ćwiczeń u osób z nadwagą i otyłością,
- wstępną kwalifikację i etapy programu ćwiczeń,                                                  
- znaczenia treningu aerobowego oraz oporowego w redukcji masy ciała.
Książka powstała z myślą o fizjoterapeutach, trenerach personalnych.
Będzie również interesująca dla studentów kierunków: dietetyka, fizjoterapia, wychowanie fizyczne, pielęgniarstwo, zdrowie publiczne czy turystyka i rekreacja.

Spis treści

Słowo wstępne

1. Nadwaga i otyłość jako problem społeczny, ekonomiczny i medyczny
1.1. Globalna skala zjawiska nadwagi oraz otyłości i niepokojące skutki
1.2. Konsekwencje zdrowotne nadwagi i otyłości

2. Potrzeba promocji zdrowego stylu życia w profilaktyce oraz terapii nadwagi i otyłości
2.1. Czynniki warunkujące zdrowie i zachowania prozdrowotne
2.2. Efekty regularnej aktywności fizycznej i zachęcanie do aktywności związanej z codziennym życiem

3. Nadwaga i otyłość oraz należna masa ciała
3.1. Ocena poziomu nadwagi i otyłości
3.2. Oznaczanie ilości tkanki tłuszczowej
3.3. Dystrybucja tłuszczu w ciele oraz skuteczność miejscowej redukcji otłuszczenia
3.4. Wyznaczanie prawidłowej masy ciała

4. Przyczyny występowania nadwagi i otyłości
4.1. Niewłaściwa dieta
4.2. Ograniczona aktywność fizyczna
4.3. Znaczenie czynnika genetycznego
4.4. Zakłócenia metabolizmu i przyjmowanie leków
4.5. Czynniki psychologiczne
4.6. Inne czynniki stylu życia i status społeczny

5. Edukacja oraz psychiczne i społeczne czynniki w przeciwdziałaniu nadwadze i otyłości
5.1. Edukacja terapeutyczna i psychologiczna u osób z nadwagą i otyłością
5.2. Aktywność fizyczna w kształtowaniu psychicznego dobrostanu
5.3. Efekty uprzedzeń, stereotypów i zwykłej niewiedzy

6. Programowanie i rejestracja wydatku energetycznego oraz deficytu energii

7. Potrzeby i zalecenia dotyczące programu ćwiczeń u osób z nadwagą i otyłością
7.1. Wielostronne znaczenie i różne cele aktywności fizycznej
7.2. Wymagania programu redukcji masy ciała z uwzględnieniem poprawy zdrowia, kondycji i sprawności fizycznej
7.3. Podstawowe zalecenia w świetle kryteriów: formy, intensywności, częstotliwości i czasu trwania
7.4. Znaczenie aktywności fizycznej niezwiązanej z ćwiczeniami – NEAT

8. Wstępna kwalifikacja i etapy programu ćwiczeń w nadwadze i otyłości
8.1. Kwalifikacja i zgoda na udział w programie
8.2. Kolejne etapy programu ukierunkowanego na redukcję masy ciała
9. Podstawowe znaczenie treningu aerobowego w redukcji masy ciała
9.1. Fizjologiczne zmiany pod wpływem treningu aerobowego
9.2. Strefa najskuteczniejszej redukcji ilości tłuszczu
9.3. Zwiększenie tempa metabolizmu spoczynkowego po wysiłku
9.4. Programowanie i monitorowanie intensywności w treningu aerobowym
9.5. Trening interwałowy o wysokiej intensywności – HIIT
9.6. Ćwiczenia aerobowe prowadzone z wykorzystaniem specjalnego sprzętu

10. Trening oporowy w redukcji masy ciała
10.1. Ogólne wskazania do treningu oporowego
10.2. Zdrowotne korzyści treningu oporowego
10.3. Wielkość obciążenia w treningu oporowym oraz zagadnienie adaptacji
10.4. Ustalenie programu treningu
10.5. Przykładowe ćwiczenia wykonywane w treningu oporowym
10.6. Środki ostrożności oraz opóźniona bolesność mięśniowa

11. Przeciwdziałanie fazie plateau oraz cyklicznym nawrotom do uprzedniej masy ciała
11.1. Fizjologiczne przyczyny i przezwyciężanie fazy plateau
11.2. Ograniczenie zjawiska cyklicznych nawrotów do uprzedniej masy ciała

12. Podstawowe zalecenia żywieniowe w redukcji masy ciała
12.1. Racjonalna dieta i dzienna racja żywieniowa
12.2. Rola podstawowych elementów pokarmowych
12.3. Suplementacja diety
12.4. Nowa piramida zdrowego żywienia i aktywności fizycznej

Piśmiennictwo
Skorowidz