Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu. Organizacje, konteksty, procesy zarządzania - ebook

Oceń:
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-264-8954-9
Język:
Polski
Rok wydania:
2016
Rozmiar pliku:
1,8 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
89,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
8900 pkt.

Pełny opis

Autorzy podręcznika prezentują w nim wybrane istotne kierunki i tendencje w naukach o organizacji i zarządzaniu, które są powszechnie znane w Europie i Stanach Zjednoczonych, a z którymi polski czytelnik do tej pory miał ograniczony kontakt.

Głównymi obszarami tematycznymi publikacji są:
współczesny kontekst organizowania organizacja w relacjach z otoczeniem,
różnorodność świata organizacji metafory i archetypy,
społeczne i techniczne elementy organizacji powiązania i ewolucja,
współczesne trendy w zarządzaniu teoria i praktyka,
badania współczesnych organizacji wybrane metody i ich implikacje.

Wszystkie zawarte w podręczniku rozdziały mają jednolity układ. Otwierają je studia przypadków (w większości pochodzące z oryginalnych badań autorów), które stanowią ilustrację przedstawionych teorii i ułatwiają ich zrozumienie. Każdy rozdział zawiera także listę definicji podstawowych pojęć, a zakończony jest pytaniami, które mogą być wykorzystane w dyskusji na zajęciach.

Podręcznik przeznaczony jest dla studentów studiów II stopnia (magisterskich) nauk ekonomicznych i zarządzania. Może być wykorzystany jako literatura podstawowa do kompletnego kursu składającego się z wykładu i konwersatorium lub ćwiczeń.

Spis treści

Wstęp 13 Monika Kostera, Beata Glinka
Część I. Współczesny kontekst organizowania - organizacja w relacjach z otoczeniem 27
1. Organizacja w środowisku międzynarodowym. Zarys teoretyczno-instytucjonalny 29 Martyna Śliwa Opis przypadku 29 Podstawowe pojęcia 31 Zarys historyczno-teoretyczny 32 Teorie wymiany międzynarodowej 32 Teorie związane z międzynarodową działalnością firm 35 Inwestycje zagraniczne 37 Otoczenie instytucjonalne organizacji 39 Uwagi końcowe 43
2. Ponadnarodowi normodawcy i biznes 46 Przemysław Hensel Opis przypadku - IATA, EASA i standardy bezpieczeństwa w komunikacji lotniczej 46 Podstawowe pojęcia 47 Wstęp 48 Geneza nazwy 50 Przyczyny powstawania ponadnarodowych normodawców 50 Mechanizmy oddziaływania na biznes 53 Typy ponadnarodowych regulatorów 56 Problemy związane z istnieniem ponadnarodowych normodawców 59
3. Kultura i organizacje. Perspektywa antropologiczna 63 Paweł Krzyworzeka Opis przypadku 63 Podstawowe pojęcia 64 Kultura - definicje i pojęcia 65 Etnografia 66 Kultura i organizacje - rys historyczny 69 Krytyka postkolonialna 71 Otwarcie kulturowej kapsuły 71
4. Koncepcja klasy kreatywnej Richarda Floridy - nowa rzeczywistość współczesnych organizacji 79 Magdalena Miedzianowska Opis przypadku: Księży Młyn - osiedle kreatywne 79 Podstawowe pojęcia 81 Pojęcie klasy kreatywnej. Talent, Tolerancja, Technologia 82 Znaczenie klasy kreatywnej dla firm 86 Co motywuje klasę kreatywną do pracy? 91 Art_Inkubator jako miejsce przyciągające klasę kreatywną 92
5. Społeczna odpowiedzialność organizacji 95 Ewa Filipp Opis przypadku 95 Podstawowe pojęcia 97 Społeczna odpowiedzialność biznesu - rys historyczny 98 Analiza przypadku firmy, która postrzega odpowiedzialność przede wszystkim jako sposób zarządzania 102
6. Ekologiczny kontekst zarządzania 114 Marcin Żemigała Opis przypadku - The Body Shop 114 Podstawowe pojęcia 117 Geneza zarządzania środowiskowego 118 Fundament zarządzania środowiskowego 120 Systemy zarządzania środowiskowego 123 Narzędzia wspomagające zarządzanie środowiskowe 130 Uwagi końcowe 135
7. Wykorzystanie teorii corporate governance w korporacjach 138 Igor Postuła Opis przypadku 138 Podstawowe pojęcia 141 Pojęcie corporate governance 142 Główne teorie 144 Rys historyczny 146 Analiza przypadku 147
Część II. Różnorodność świata organizacji - metafory i archetypy 153
8. Archetypy, opowieści archetypiczne i metafory 155 Monika Kostera Opis przypadku 155 Podstawowe pojęcia 156 Archetypy a organizacje 157 Opowieść archetypiczna 162 Metafory 165
9. Sektor publiczny - specyfika i metody zarządzania 171 Przemysław Hensel Opis przypadku - e-Government w Korei Południowej 171 Podstawowe pojęcia 172 Specyfika zarządzania publicznego 173 Hierarchie, rynki i sieci - podejścia do zarządzania publicznego 174 e-Government 183 Podsumowanie 185
10. Metafory organizacji publicznej 189 Roman Batko Opis przypadku: biurokracja a komunikacja z obywatelem w polskich organizacjach publicznych 189 Podstawowe pojęcia 190 Wstęp 191 Golem 193 Awatar 195 Midas 198 Złoty Cielec 203 Podsumowanie 205
11. Gmina jako organizacja - zarządzanie gminą 211 Jacek Pasieczny Opis przypadku 211 Podstawowe pojęcia 214 Główne teorie 215 Rys historyczny 221 Analiza przypadku 223
12. Zarządzanie mediami - aspekty teoretyczne i praktyczne 227 Bogusław Nierenberg Opis przypadków - media komercyjne versus publiczne, czyli o kłopotach z misją 227 Zarządzanie mediami - pojęcia podstawowe 229 Podsumowanie 237
13. Kwestie praktyczne zarządzania w kontekście wielonarodowym. Perspektywa firmy i jej interesariuszy 240 Martyna Śliwa Opis przypadku 240 Podstawowe pojęcia 242 Badania i rozwój 242 Marketing międzynarodowy 243 Zarządzanie łańcuchem logistycznym 245 Operacje międzynarodowe w sektorze usług 246 Zarządzanie zasobami ludzkimi w kontekście firm wielonarodowych 248 Znaczenie różnic kulturowych 250 Aspekty zarządzania finansowego w firmach wielonarodowych 251 Standardy rachunkowości i sprawozdawczości finansowej 253 Uwagi końcowe 254
14. Mikro- i małe przedsiębiorstwa - tworzenie, zarządzanie, rozwój 256 Beata Glinka Studium przypadku 256 Podstawowe pojęcia i definicje 257 Mikro- i małe przedsiębiorstwa - wprowadzenie 258 Tworzenie i rozwój małych przedsiębiorstw - specyfika wyzwań 261 Wyzwania i dylematy zarządzania małymi przedsiębiorstwami 267 Podsumowanie 272
15. Fenomen przedsiębiorczości społecznej 277 Aneta Milczarczyk Opis przypadku - walka o godne życie 277 Podstawowe pojęcia 279 Ambiwalentność przedsiębiorczości społecznej 280 Istota przedsiębiorczości społecznej 281 Narodziny przedsiębiorczości społecznej 283 Przedsiębiorczość społeczna w praktyce 285
Część III. Społeczne i techniczne elementy organizacji - powiązania i ewolucja 289
16. Nowe technologie w organizacjach 291 Jerzy Kociatkiewicz Opis przypadku 291 Podstawowe pojęcia 292 Wstęp 293 Rys historyczny 293 Główne teorie 297 Analiza przypadku 301
17. Struktury i projektowanie organizacji 305 Beata Glinka, Przemysław Hensel Opis przypadku 305 Podstawowe pojęcia 307 Wprowadzenie- potrzeba tworzenia struktur 308 Ewolucja podejścia do struktur i projektowania 310 Podsumowanie 321
18. Różnorodność kulturowa współczesnych organizacji 323 Beata Glinka, Monika Kostera, Agnieszka Brzozowska Opis przypadku 323 Podstawowe pojęcia 326 Wstęp 327 Organizacje wielokulturowe - źródła i przejawy różnorodności kulturowej 327 Źródła różnorodności kulturowej 328 Zarządzanie organizacjami różnorodnymi kulturowo 333 Współczesne podejścia do różnorodności 336 Podsumowanie 339
19. Gender w organizacjach 343 Yga Kostrzewa Opis przypadków 343 Podstawowe pojęcia 345 Od sufrażystek do gender mainstreamingu 348 Wprowadzanie teorii w praktykę 354
20. Duchowość w organizacji 361 Michał Izak Opis przypadków 361 Podstawowe pojęcia 363 Wprowadzenie 364 Przejawy duchowości w organizacji 364 Zainteresowanie duchowością 366 Zdefiniować duchowość 366 Źródła i przyczyny 368 Przedstawienie głównych teorii 370 Analiza przypadków 375
21. Kompetencje przedsiębiorcze w tworzeniu i rozwijaniu organizacji 378 Svetlana Gudkova Opis przypadku 378 Podstawowe pojęcia 379 Model kompetencji przedsiębiorczych 380 Analiza przypadku 390 Podsumowanie 393
Część IV. Współczesne trendy w zarządzaniu: teoria i praktyka 397
22. Zarządzanie na rynku doznań 399 Monika Kostera Opis przypadku 399 Podstawowe pojęcia 400 Ewolucja zarządzania 401 Konsument na rynku doznań 406 Zarządzanie firmą na rynku doznań 408 Rynek doznań w praktyce 410
23. Współczesne koncepcje zarządzania strategicznego 414 Aleksandra Wąsowska Opis przypadku 414 Podstawowe pojęcia 416 Strategia organizacji w perspektywie historycznej 417 Zarządzanie strategiczne - podstawowe wybory 420 Strategiczne odpowiedzi na wyzwania współczesności 424 Podsumowanie 430
24. Planowanie jako walka z niepewnością 433 Tomasz Szczerski Opis przypadku 433 Podstawowe pojęcia 434 Planowanie 435 Luźne zasoby 437 Intersubiektywne modele mentalne (dominująca logika 439 Oswajanie niepewności 441 Strategiczna odpowiedź na słabe sygnały (weak signals 442 Omówienie przypadku w świetle zaprezentowanych teorii 444
25. Nowe kierunki w zarządzaniu ludźmi - zaangażowanie organizacyjne 447 Aleksandra Spik, Krzysztof Klincewicz Opis przypadku 447 Podstawowe pojęcia 449 Wprowadzenie 450 Czym jest zaangażowanie organizacyjne i jak je mierzyć 451 Model zaangażowania organizacyjnego 452 Zaangażowanie organizacyjne - ewolucja koncepcji 454 Źródła zaangażowania organizacyjnego 456 Wpływ zaangażowania organizacyjnego na zachowania w organizacji 462
26. Nowe kierunki w badaniach nad przywództwem 467 Sylwia Ciuk Opis przypadku 467 Podstawowe pojęcia 468 Przywództwo a zmiana organizacyjna 469 Rys historyczny 469 Nowe kierunki w badaniach nad przywództwem 471 Przywództwo a kultura organizacyjna 475
27. Marketing krytyczny 481 Jerzy Kociatkiewicz Opis przypadku 481 Podstawowe pojęcia 482 Rys historyczny 483 Główne tematy 485 Analiza przypadku 489
28. Doradztwo naukowe (Action Research) jako metoda sprzyjająca uczeniu się organizacji i tworzeniu wiedzy 493 Aleksander Chrostowski Opis przypadku 493 Podstawowe pojęcia 495 Co to jest organizacja ucząca się? Cechy, warunki i zasady charakteryzujące uczące się organizacje 495 Projekty doradztwa naukowego jako podstawa uczenia się organizacji 502 Etapy tworzenia prac projektowych w doradztwie naukowym, związanych z uczeniem się 503
29. Budowa i diagnoza organizacji uczących się 509 Adrianna Jaskanis Opis przypadku - UBuild 509 Podstawowe pojęcia 510 Wprowadzenie 511 Typy i poziomy uczenia się 512 Organizacja ucząca się a organizacyjne uczenie się 514 Rezultaty procesu uczenia się 515 Narzędzia diagnostyczne organizacji uczących się 516 Imperatywy działania organizacji uczącej się 521 Wykorzystanie Kwestionariusza Wymiarów Organizacji Uczącej się we współczesnych organizacjach 523
30. Rachunkowość jako system informacyjny wspomagający zarządzanie 526 Jan Turyna Opis przypadku 526 Podstawowe pojęcia 528 Pojęcie i struktura systemu informacyjnego 529 Pojęcie i zakres współczesnej rachunkowości 533 Potrzeby informacyjne menedżerów w zarządzaniu 537 Rachunkowość jako system informacyjny w przedsiębiorstwie 540 Podstawowe podsystemy informacyjne rachunkowości 544
Część V. Badanie współczesnych organizacji - wybrane metody i ich implikacje 549
31. Zarządzanie zmianą i badanie wartości organizacji z użyciem techniki siatki repertuaru 551 Dorota Joanna Bourne Opis przypadku 551 Podstawowe pojęcia 554 Wędrówki zarządzania zmianą po świecie 555 Badania wartości i pojęć osobistych w organizacjach 558 Zarządzanie zmianą w General Motors 559
32. Teoria aktora-sieci (Actor-Network Theory) 564 Agnieszka Postuła Opis przypadku 564 Podstawowe pojęcia 567 Pojęcia i definicje 568 Główne teorie 570 Krótki rys historyczny 573 Jak zastosować ANT w badaniach organizacji 574
33. Wykorzystanie teorii ugruntowanej do badań przedsiębiorczości 580 Beata Glinka, Svetlana Gudkova Opis przypadku 580 Podstawowe pojęcia 581 Przedsiębiorczość 582 Różne metody badania przedsiębiorczości 584 Możliwości wykorzystania teorii ugruntowanej w badaniu przedsiębiorczości 588 Podsumowanie 596
34. Pouczające opowiadania o polu zawodowym i karierze 600 Katarzyna Wolanik Boström Opis przypadku 600 Podstawowe pojęcia 601 Wychowawcze opowiadania 602 Opowieść paradygmatyczna 602 Pole, kapitał i gra dystynkcji 604 Pole naukowe - najlepiej profesor, nieco opozycyjny 605 Potyczki polowe i negatywny kapitał polityczny 608 Gra dystynkcji w polu medycznym 611 Rozwojowy menedżer w polu ekonomicznym 614 Podsumowanie 616
35. Podwójne czytanie rzeczywistości: wspieranie badań ilościowych badaniami jakościowymi 619 Bartosz Sławecki Opis przypadku 619 Podstawowe pojęcia 620 Podłoże podziału na badania jakościowe i ilościowe 621 Łączenie badań ilościowych i jakościowych 624 Korzyści związane z łączeniem badań ilościowych i jakościowych 627 Łączenie badań jakościowych i ilościowych - analiza przypadku 629
36. Krytyczne badania nad doradztwem organizacyjnym 636 Tomasz Ludwicki Opis przypadku 636 Podstawowe pojęcia 638 Krytyczne badania nad doradztwem organizacyjnym 638 Relacja klient-konsultant 639 Podsumowanie 649
Informacje o autorach 653
Indeks 663