Polityka kulturalna Stanów Zjednoczonych - ebook

Oceń:
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Tłumacz:
ISBN:
978-83-8002-233-1
Język:
Polski
Rok wydania:
2015
Rozmiar pliku:
1,2 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
PROMOCJA
-50%
16,00 zł
32,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
1600 pkt.
Promocja będzie trwać jeszcze tylko przez

Pełny opis

Frédéric Martel przedstawia politykę kulturalną Stanów Zjednoczonych i próbuje odpowiedzieć na pytanie, dlaczego amerykański rząd nie odgrywa w niej bezpośredniej roli. Opisuje również, w jaki sposób szeroka koalicja prywatnych
przedsiębiorstw, agencji i instytucji pożytku publicznego, bogatych filantropów, uniwersytetów i lokalnych wspólnot, które działają autonomicznie, konkurując
ze sobą lub współpracując, wspiera wszechstronny rozwój kultury w Stanach Zjednoczonych. Poznanie tego systemu pozwoli, według autora, lepiej bronić narodowe kultury przed amerykańską dominacją.

Frédéric Martel (ur. 1967), doktor socjologii, pisarz i dziennikarz francuski jest autorem wielu książek i artykułów w renomowanych czasopismach. W latach 2001–2005 był attaché culturel w ambasadzie Francji w Stanach Zjednoczonych.

Patroni: Le Monde Diplomatique-edycja polska, Recykling Idei.

Spis treści

Prolog

CZĘŚĆ I

Rozdział 1 – Amerykańskie ministerstwo kultury?
John F. Kennedy i kultura
Jackie Kennedy i Mona Liza
Doradca do spraw kultury przy prezydencie Kennedym
Konflikt w Metropolitan Opera
„Krajowa Rada ds. Sztuki”?

Rozdział 2 – Narodziny agencji do spraw sztuki
Lyndon Johnson a sprawy kultury
Kultura Ameryki w 1964 roku.
National Endowment for the Arts
U podstaw polityki kulturalnej Johnsona
Batalia o National Endowment for the Arts
Cień wojny w Wietnamie
Tajemnica prezydenta Johnsona

Rozdział 3 – Początki amerykańskiej polityki kulturalnej
(przed 1960 rokiem)
Od Jeffersona do Roosevelta
Federal One
„Potrzebny jest nam teatr artystyczny”
Cold culture
Wojna Trumana ze sztuką nowoczesną
Centrowa polityka Dwighta Eisenhowera

Rozdział 4 – Złoty wiek National Endowment for the Arts
Nixon a kultura
Nancy Hanks i jej National Endowment for the Arts
Dzień po dniu w NEA
Watergate
Calderowska La Grande Vitesse
Jimmy Carter i wielokulturowość
National Endowment for the Arts za rządów Jimmy’ego Cartera
Black culture
W stronę wielokulturowości

Rozdział 5 – Lokalna demokracja kulturalna
Rozwój stanowych agencji kulturalnych
Różnorodność regionalna agencji kulturalnych
Demokracja geograficzna
Fragmentaryzacja albo niedoceniona rola stanów
Obsesja na punkcie historii i bibliotek
Polityka kulturalna miast
Public art i festiwale

Rozdział 6 – Culture wars Nowa prawica
Ronald Reagan a kultura
NEA Franka Hodsolla
Oblężenie NEA
„Czwórka NEA”
Corn for porn Cincinnati, Ohio
The NEA fall
CZĘŚĆ II – SPOŁECZEŃSTWO KULTURY

Rozdział 7 – Filantropia
Carnegie, Rockefeller, Ford: pieniądze kultury
Duch Rockefellerów
Polityka fiskalna na rzecz kultury
McNeil Lowry i wkroczenie Fundacji Forda do sfery kultury
Wielkie zaangażowanie Fundacji Forda w dziedzinę sztuki
Twórczy bałagan

Rozdział 8 – „501c 3”
Pierwsze instytucje kulturalne
Stowarzyszenie „501c 3”
Zarząd – board
Kapitał – endowment
Zbiórka funduszy – fundraising
Instytucje nienastawione na zysk prowadzące
działalność „handlową”
Wolontariat
Zdobywanie nowej publiczności

Rozdział 9 – Campus Artystyczne campusy
Przeniknięcie kultury do campusów
Od U2 do Trishy Brown
Grupy a capella i teatr amatorski
Miejsce kształcenia przyszłych artystów
Master of Fine Arts (MFA)
Kulturalne R&D
Najważniejszy pracodawca dla artystów
w Stanach Zjednoczonych
Wydawnictwa uniwersyteckie

Rozdział 10 – Komercjalizacja kultury
Ku supermarketom kulturalnym
Jak zalecać się do bogatej i starej wdowy?
Filantropia i przymus
Mecenat przedsiębiorstw
Erozja społeczeństwa obywatelskiego
Gentrification – wypieranie biednych mieszkańców
przez bogatych

Rozdział 11 – Różnorodność kulturalna
Community – wspólnota, społeczność
Community Development Corporation
McGeorge Bundy czyli białe poczucie winy
Rewitalizacja czarnych dzielnic
Wynalazek różnorodności kulturalnej
Muzyka irańska i japoński teatr
Biała siwowłosa publiczność
Ameryka we wszystkich kolorach tęczy
Nowa klasa twórcza
Praktyki kulturalne Amerykanów
Zakończenie – Wyjątkowość kultury w Ameryce
Niewidoczny i wszechobecny rząd
Zamiast państwa społeczeństwo obywatelskie
Demokratyzacja kulturalna
Różnorodność kulturalna
Rozmaite poziomy oddziaływania amerykańskiego
systemu kulturalnego
Ograniczenia amerykańskiego systemu kulturalnego
Wyspiarstwo sztuki i mainstream

Aneks
Bibliografia i źródła
Indeks