Przewodnik po bieganiu ultra - ebook

Oceń:
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-64131-29-5
Język:
Polski
Rok wydania:
2015
Rozmiar pliku:
2,6 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
19,80 zł
21,10 zł
Cena w punktach Virtualo:
1980 pkt.

Pełny opis

Trzymasz w ręku książkę, która pomoże ci zrealizować twoje ultrabiegowe marzenie. Chcesz przekroczyć magiczny dystans maratonu i pobiec dużo, dużo dalej? Inspirują cię dokonania Scotta Jurka i Kiliana Jorneta?

 

Nieważne, czy jesteś debiutantem, czy wytrawnym ultrasem, rady Hala uporządkują twoją wiedzę i dodadzą ci pewności siebie, dzięki której dotrzesz do mety albo ustanowisz nowy życiowy rekord pisze w przedmowie do książki Scott Jurek.

 

Hal Koerner na przykładzie własnych doświadczeń przedstawia najważniejsze elementy przygotowań do zawodów ultra. Dowiesz się wszystkiego o:

 

wybieraniu zawodów ultramaratońskich,

sprzęcie do biegów ultra,

nawadnianiu i dostarczaniu paliwa w trakcie biegu,

technice biegów w terenie,

pierwszej pomocy w sytuacjach kryzysowych (otarcia, pęcherze, wymioty),

taktyce rozgrywania zawodów,

ekipie wsparcia i przepakach,

planach treningowych.

Z Przewodnikiem po bieganiu ultra już dziś możesz zacząć trenować do biegów na dystansie od 50 do 160 kilometrów. Przygotuj się do startu z wszechstronnym i praktycznym poradnikiem jednego z najbardziej doświadczonych i cenionych ultrasów na świecie.

Spis treści

Od autora

Przedmowa Scotta Jurka

Wstęp


1. ZACZYNAMY!

Dlaczego ultra?

Kto może wziąć udział w biegu ultra?

Poradzić sobie z dystansem od 50, przez 80 i 100, do 160 kilometrów

Jaki bieg wybrać na debiut?

Wyznaczanie celu

 

2. TRENING

Tempo

Technika biegu w terenie

Treningi o wysokiej intensywności

Biegi spokojne

Długie wybiegania

Kilometraż – ilość czy jakość?

Starty przygotowawcze

Odpoczynek

Tapering

Trening siłowy z obciążeniem, mięśnie korpusu

Ulica i teren – jak to połączyć?

Rozciąganie

Czy potrzebuję trenera?

 

3. ODŻYWIANIE I NAWADNIANIE

Mój sposób odżywiania

Ile kalorii potrzeba, żeby przebiec ultra?

Jak powinienem się odżywiać?

Sól

Prawdziwe jedzenie

Kofeina

Nawadnianie

 

4. SPRZĘT

Buty

Odzież

Nawadnianie – plecak czy bidony?

Kije trekkingowe

Oświetlenie

Zegarek

Gps

Muzyka

 

5. URAZY, PIERWSZA POMOC

Urazy, pierwsza pomoc

Zapobieganie drobnym urazom i ich leczenie

Problemy żołądkowe

Niewydolność nerek

Hiponatremia

Skurcze

 

6. BIEGACZ A JEGO OTOCZENIE

Szlaki łatwe i trudne (techniczne)

Bieganie po błocie

Bieganie po lodzie

Bieganie po śniegu

Przekraczanie strumieni

Bieganie na dużej wysokości

Burze z piorunami

Sposoby na chłód i upał

Korzystanie z toalety

Zwierzęta

Bieganie z psem

Zbaczanie ze szlaku

Śmieci

Kiedy się zgubisz

Picie z naturalnych źródeł wody

Bieganie w nocy

 

7. DZIEŃ STARTU

Podróż na zawody

Rozgrzewka przed biegiem

Przygotowanie ekipy i pacerów

Przepaki

Odżywianie i nawadnianie podczas zawodów

Posiłki w punktach kontrolnych

Kontrola utraty wagi podczas zawodów

Tempo biegu

Limity czasowe

Skupienie podczas zawodów – wskazówki

Rozmowy w biegu

Bieganie z przyjaciółmi

Wyprzedzanie na wąskim szlaku

Kiedy powiedzieć sobie dość?

Schładzanie po biegu

 

8. PLANY TRENINGOWE

Treningi o dużej intensywności (akcenty)

Zawody treningowe

Plany treningowe – od 50 do 160 kilometrów

Plany treningowe a nieplanowane przerwy

Posłowie. Co dalej?

Indeks

O autorze