Rola i zadania psychologa we współczesnej szkole - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-264-2995-8
Język:
Polski
Rok wydania:
2009
Rozmiar pliku:
2,2 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
49,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
4900 pkt.

Pełny opis

"Recenzowaną pozycję pojmuję jako fundamentalną dla procesu budowania profesjonalnej tożsamości psychologa szkolnego. Proces ten sytuują Autorki w rozległym kontekście teoretycznym, który wyznacza ramy dla wyzwań, przed jakimi staje psycholog szkolny oraz określa niezbędne kompetencje i umiejętności, dzięki którym może on sprostać tym wyzwaniom. Odnosi się także do płaszczyzn, możliwości i - niestety - ograniczeń współpracy z instytucjami pozaszkolnymi (...). Przewiduję, że książka znajdzie licznych odbiorców zarówno w gronie akademickim, jak i wśród psychologów szkolnych. Ma wielkie szanse stać się dla zainteresowanych źródłem inspiracji "środowiskowotwórczych", dostarczycielem heurystyk postępowania zawodowego. Gratuluję Redaktorom tomu koncepcji tej pracy oraz skompletowania kompetentnego Zespołu. Słowa uznania należą się Autorom opracowań za poziom merytoryczny oraz piękny język, w jakim napisane są wszystkie - bez wyjątku - dysertacje. Lektura pracy była dla mnie przyjemnością!" dr hab. Dorota Turska, prof. nadzw. Instytut Psychologii UMCS Lublin

Spis treści

Rozważania teoretyczne
1. Grażyna Katra Psycholog szkolny w Polsce i w innych krajach 11 2. Grażyna Katra Model roli psychologa szkolnego - propozycja własna 21 3. Elżbieta Dryll Charakterystyka środowiska szkolnego 33 4. Ewa Sokołowska Psycholog we współczesnej szkole polskiej - inspiracje teoretyczne 45
Podstawowe wyzwania
5. Małgorzata E. Babiuch-Hall Specyficzne problemy rozwoju dziecka w młodszym wieku szkolnym - kierunki i formy działań profilaktycznych 59 6. Grażyna Katra Psycholog szkolny wobec wyzwań dorastania 74 7. Ewa Sokołowska Niepowodzenia szkolne 93 8. Anna Piekarska Przemoc i krzywdzenie "za szkolną bramą" - programy psychoprofilaktyczne 113 9. Elżbieta Czwartosz Rola psychologa szkolnego wobec konfliktów. Działania profilaktyczne i interwencyjne 129
Kompetencje i umiejętności
10. Elżbieta Dryll Praca indywidualna 141 11. Ewa Sokołowska, Grażyna Katra Praca z grupą na terenie szkoły 152 12. Anna Cierpka Kontakt z rodziną w realiach szkolnych 163 13. Karolina Małek Specyfika kontaktu psychologa szkolnego z nauczycielami 174 14. Ewa Sokołowska "W obliczu audytorium" 184 15. Magdalena Budziszewska Wspieranie rozwoju uczniów. Perspektywa całościowa 205 16. Hanna Gryniewicz Współpraca psychologa szkolnego z instytucjami pozaszkolnymi w świetle przepisów prawnych 218