Samo Sedno - Ultramaratony biegowe i kolarskie - ebook

Oceń:
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-7788-392-1
Seria:
Język:
Polski
Data wydania:
21 marca 2014
Rozmiar pliku:
4,6 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
28,10 zł
29,90 zł
Cena w punktach Virtualo:
2810 pkt.

Pełny opis

Poczuj satysfakcję ze startów w ultramaratonach biegowych i kolarskich, sprawdź się w triatlonie czy biegach górskich!

„Od 20 lat amatorsko uprawiam kolarstwo, a od 7 bieganie. Podczas kilkunastu maratonów i ultramaratonów uczyłem się na własnych błędach, wypracowałem własne techniki i rozwiązania. Ten poradnik jest owocem moich prób i eksperymentów – jest zbiorem subiektywnych porad i wskazówek, które przetestowałem na sobie samym. W książce zawarłem informacje, których sam potrzebowałem i szukałem, wkraczając na ścieżkę ultra. Mam nadzieję, żę dla wielu będą one pomocne”.

Grzegorz Rogóż

Lektura tej książki bardzo mnie wzbogaciła, mimo że przez lata trening był moim chlebem powszednim. Ogromna wiedza zawarta w tym opracowaniu z pewnością będzie doskonałą bazą do wykorzystania w każdym treningu.

Cezary Zamana, organizator Merida Mazovia MTB Marathon

Książka Grzegorza Rogóża wpisuje się w coraz większe zainteresowanie biegami oraz kolarstwem. Autor podejmuje temat ultramaratonów wszechstronnie. Skupia się na takich aspektach uprawiania tych dyscyplin jak niezbędne wyposażenie sprzętowe, dieta, planowanie treningów czy przeciwdziałanie kontuzjom.

Andrzej Piotrowski, Klinika Rehabilitacji Sportowej ORTOREH,

ośmiokrotny uczestnik Biegu Rzeźnika

  • Naucz się planować efektywne treningi, ćwicz własną wytrzymałość, zapobiegaj kontuzjom i radź sobie z kryzysami na trasie.
  • Skompletuj niezbędny sprzęt, który pomoże ci osiągnąć maksimum możliwości.
  • Dowiedz się, co zrobić, by ultramaratony nie wiązały się z ultrakosztami.
  • Sprawdź trasy i terminy polskich oraz zagranicznych ultramaratonów.
  • Poznaj różne dyscypliny zawodów ultra, m.in.: biegi górskie, przełajowe czy w skrajnych temperaturach, kolarskie i triatlon.

Grzegorz Rogóż – zdobywca Korony Maratonów Polskich. Brał udział w kilkunastu maratonach (m.in. BMW Berlin Marathon, Marathon de Paris, Lisbon Marathon) i ultramaratonach biegowych i kolarskich (m.in. Bieg Rzeźnika, Beskidy Ultra Trial, London Edinburgh London, Bałtyk–Bieszczady Tour).

Spis treści

Od autora

1. Ultramaratońskie formy wysiłku
Co to jest ultramaraton i kim jest ultramaratończyk?
W jakich dyscyplinach rozgrywane są zawody ultra?
Bieganie
Biegi ekstremalne
Biegi górskie
Biegi przełajowe
Biegi na orientację
Biegi w skrajnych temperaturach
Kolarstwo
Szosa
Teren
Triatlon

2. Jaki jest sportowiec ultra?
Dlaczego sportowcy tak chętnie wybierają zawody ultra?
Nuda
Różnorodność
Rywalizacja
Wytrzymałość
Dojrzały wiek
Równe szanse dla kobiet i mężczyzn
Ambicja i wyzwanie
Ciekawość, zdziwienie i poszukiwanie własnych granic
Przygoda
Walka z samym sobą
Kryzys
Ból
Cierpliwość
Świadomość przynależności do sportowej elity
Zawodnik ultra – jaki jest i jaki być powinien?
Wyjątkowy
Dumny
Gotowy do poświęceń
Świadom celu i drogi do niego prowadzącej
Zdyscyplinowany, zdeterminowany i cierpliwy

3. Ultramaraton = ultrakoszty?
Sprzęt
Sponsorzy
Opłaty startowe i koszty podróży
Zawody w Polsce
Zawody za granicą
Trening w górach
Nieplanowane koszty dodatkowe

4. Sprzęt ultramaratończyka
Bieganie
Buty terenowe
Kijki
Camelbak
Oświetlenie
Nawigator GPS
Dodatkowe ubranie
Folia NRC
Kolarstwo
Oświetlenie i zaznaczenie obecności na drodze
Kierownica
Licznik kilometrów, nawigator GPS
Siodełko
Opony
Błotniki
Pedały
Przełożenia
Bagaż
Camelbak
Zestaw ubrań
Niezbędnik
Triatlon

5. Dieta
Nadmierna masa ciała
Ogólne zasady żywienia
Spalanie
Gospodarka wodna
Jedzenie i picie w trakcie zawodów
Suplementy

6. Sen
Efekty braku snu
Halucynacje
Czy i jak spać?

7. Kontuzje, niesprzyjające warunki i inne zagrożenia
Stopa i buty
Najczęściej spotykane kontuzje i uszkodzenia
Nieprzyjazne otoczenie
Wysokie temperatury
Niskie temperatury
Dolegliwości spowodowane wysokością
Zwierzęta
Złodzieje i chuligani

8. Jak znaleźć swój typ zawodów i zdobywać doświadczenie

9. Różne aspekty i sposoby trenowania
Dystans
Bieganie
Kolarstwo
Prędkość
Wydolność
Technika
Wysokość
Psychika i logistyka podczas pokonywania długich dystansów

10. Planowanie treningów i startów
Cel
Praca nad najsłabszymi elementami
Obciążenia treningowe
Planowanie roku
Plany treningowe
Bieganie
Plan treningowy przygotowujący do biegu na 50 km
Plan treningowy przygotowujący do biegu na 100 km
Kolarstwo
Bieganie, kolarstwo, pływanie – doskonała kombinacja

11. Słynne i ciekawe zawody ultramaratońskie

Zakończenie
Bibliografia