Spotkania z gatunkami filmowymi. Horror - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
ISBN:
978-83-7969-735-9
Język:
Polski
Rok wydania:
2014
Rozmiar pliku:
1,1 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
20,60 zł
22,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
2060 pkt.

Pełny opis

Horror lub inaczej film grozy zakłada taką konstrukcję dramaturgiczną, której zadaniem jest stopniowe wprowadzanie widza w stan lęku, który narasta. Film grozy posiada wiele odmian, co świadczy o jego popularności w historii, jak również o niegasnącym zainteresowaniu widzów i filmoznawców tym gatunkiem. Z tej różnorodności wybieramy jeden film, ponieważ jest to swoisty fenomen: „Gabinet doktora Caligari” (1919) Roberto Wiene’a. Atmosfera Republiki Weimarskiej stanowi tło, z którego wyrasta ekspresjonizm filmowy oraz rozwija się jako kierunek myślowy i prąd artystyczny. Kazimir Edschmid uważa, że ekspresjonista „przestaje widzieć”, ekspresjonista po prostu ma wizję. Gabinet doktora Caligari odzwierciedla stan duchowy całego społeczeństwa i jest odczuwalny jako zagrożenie, depresja, bunt. Dlatego historia tu opowiedziana nie jest prosta, nie da się jej ocenić jednoznacznie, nawet w wymiarze jednostkowym. Powstało w ten sposób dzieło bogate w liczne odniesienia. Ciężar gatunkowy poruszonych tutaj problemów znacznie wykracza poza zakres przedstawionych tu rozważań i może stanowić ciekawe źródło inspiracji do dalszych badań.

Książka stanowi cenny wkład w badania poświęcone kinu grozy oraz poszerzenie dotychczasowej wiedzy na ten temat.

Spis treści

Od Redakcji (Bogumiła Fiołek-Lubczyńska, Agnieszka Barczyk, Renata Nolbrzak)  7

Zamiast wstępu  9

Agnieszka Barczyk, Renata Nolbrzak, Czym się straszy dzieci? Recepcja horroru wśród najmłodszych  11

Monika Sadowska, Lęk jako tabu nowoczesności – wariantowość tekstów filmowych  23

Jan Mikinka, Moc dźwięku – czemu ucho przeraża nas bardziej niż oko?  33

Kierunki rozwoju  41

Rafał Świecki, Powstanie i rozwój horroru – kino nieme i początki kina dźwiękowego  43

Katarzyna Żakieta, Kierunki rozwoju współczesnego filmu grozy  51

Mateusz Krzekotowski, Absurd w japońskich filmach gore – stylistyka ero-guro-nansensu  63

Katarzyna Kobos, Ziemia – woda – dom. Miejsca w azjatyckich filmach grozy  69

Studia przypadków  77

Szymon Cieśliński, Piła, studnia i wahadło. Porównanie klasycznej noweli E. A. Poego i współczesnego horroru w reżyserii Jamesa Wana  79

Michał Nikodem, Silent Hill jako propozycja realizacji cech gatunkowych konwencji horroru w grach komputerowych – studium komparatystyczne  87

Michał Pawelczyk, Etnologiczna interpretacja symboliki zła w filmie Wernera Herzoga Nosferatu  99

Joanna Włostowska, Zombie (anty)rasistowski? Ideologia rasy w Nocy żywych trupów George’a Andrew Romero  113

Mateusz Żebrowski, Axis mundi w Osadzie Shyamalana, czyli fałszywy horror o „miejscu” przeciwstawionym „przestrzeni”  123

 

Biogramy autorów  137