Stan Rzeczy nr 8 - ebook

Oceń:
Format:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
Język:
Polski
Data wydania:
23 grudnia 2015
Rozmiar pliku:
11 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
4,70 zł
5,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
470 pkt.

Pełny opis

Symbol w społeczeństwie i w sztuce - to główny temat nr. 8 społeczno-kulturalnego półrocznika naukowego Stan Rzeczy. Co o symbolu pisali Vischer i Bourdieu? Czym jest atlas Mnemosyne Warburga? Jak Wind oczytywał Ostatnią wieczerzę Leonarda, a Foucault - obrazy Maneta? Odpowiedzi na te i inne pytania odnaleźć można w opublikowanych w tym numerze przekładach tekstów wspomnianych klasyków i 11 pasjonujących artykułach.

Spis treści

/ 9      Robert Pawlik – Symbol: od estetyki do socjologii

 

/ 16    OBRAZ – SYMBOL

/ 17    Friedrich Theodor Vischer – Symbol (przeł. Piotr Napiwodzki)

/ 35    Aby Warburg – Mnemosyne. Wprowadzenie do Atlasu Pamięci (przeł. Ryszard Kasperowicz, Piotr Napiwodzki, Robert Pawlik)

/ 52    Ryszard Kasperowicz – Symbol jako narzędzie i cel w historii obrazów Aby’ego Warburga

 

/ 69    HISTORIA SZTUKI JAKO NAUKA O SYMBOLACH

/ 70    Edgar Wind – Wymowność symboli (przeł. Robert Pawlik)

/ 77    Edgar Wind – Obraz i tekst (przeł. Robert Pawlik)

/ 82    Edgar Wind – Ostatnia wieczerza (przeł. Robert Pawlik)

/ 92    Robert Pawlik – Mowa symboli i mowa form. Edgar Wind i Leo Steinberg przeciw zeświecczaniu Ostatniej Wieczerzy Leonarda da Vinci

/ 117    Ben Thomas – Edgar Wind. A Short Biography

/ 138    Anna Szylar – Manet i narodziny podmiotu

 

/ 162    SOCJOLOGIA JAKO NAUKA O SYMBOLACH

/ 163    Pierre Bourdieu – O społecznej naturze symboli (przeł. Michał Warchala)

/ 188    Tomasz Warczok – Habitus, szkoła i klasa społeczna. Bourdieu czyta Panofskiego

/ 194    Michał Łuczewski – Chrześcijanin bez Boga. Teologia polityczna Pierre’a Bourdieu

/ 228    SYMBOL RELIGIJNY I RELIGIA JAKO SYMBOL

/ 229    Stanisław Obirek – Religia jako system symboli

/ 246    Małgorzata Jankowska – Symbol religijny w literackich nieortodoksyjnych użyciach. Szkic o kulturowej roli profanacji

 

/ 266    KŁOPOTY Z SYMBOLEM

/ 267    Paweł Grad – Symbol i signum. Przyczynek do krytyki teorii symbolu religijnego

/ 288    Michał Warchala – Totalność i dekonstrukcja. Kilka uwag o symbolu i alegorii

 

/ 306    INTERWENCJE

/ 307    Mikołaj Pawlak – Ograniczenia rozwoju socjologii krytycznej. Próba alternatywnego wyjaśnienia

/ 328    Maria Lewicka – O krytyce przeżytków psychologii burżuazyjnej (pardon – neoliberalnej). Uwagi na marginesie artykułu Michała Bilewicza i Mateusza Olechowskiego

 

/ 346    RECENZJE

/ 347    Tomasz Warczok – Herezja artystyczna – herezja socjologiczna, czyli „Manet to ja”

/ 358    Kamil Kopania – Ostentatio genitalium, czyli seksualność Chrystusa jako dowód Wcielenia

/ 369    Jakub Bazyli Motrenko – Kult Stalina w kalejdoskopie

 

/ 389    SPIS ILUSTRACJI

/ 393    BIOGRAMY

/ 398    ZASADY PUBLIKACJI W „STANIE RZECZY”

/ 401    ZAPOWIEDZI ORAZ call for papers