Systemy zarządzania jakością w podmiotach leczniczych - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-8107-130-7
Język:
Polski
Rok wydania:
2016
Rozmiar pliku:
4,8 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
99,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
9900 pkt.

Pełny opis

W książce przedstawiono zagadnienia związane z wdrażaniem systemu zarządzania jakością oraz możliwością jego integracji z innymi systemami zarządzania, z uwzględnieniem najnowszych zmian w prawie dotyczących nowelizacji systemów zarządzania jakością zgodnych z normą ISO 9001:2015.

W opracowaniu omówiono m.in.:
  • charakterystykę koncepcji total quality management (TQM),
  • percepcję jakości usług medycznych,
  • znaczenie relacji profesjonalista pacjent w kształtowaniu jakości usług medycznych,
  • istotę systemu zarządzania jakością zgodnego z normą ISO 9001:2008,
  • proces wdrażania systemu i korzyści wynikające z certyfikacji.
  • Adresaci:
    Publikacja przeznaczona jest dla pracowników podmiotów leczniczych - przede wszystkim kadry zarządzającej i personelu medycznego.

    "Książka traktująca o problemach zarządzania w szczególnym obszarze, jakim jest działalność lecznicza, jest z pewnością atrakcyjna i ważna zarówno dla kadr zarządzających podmiotami w ochronie zdrowia, jak i dla studentów, doktorantów oraz naukowców, którzy badają ten obszar wiedzy. Problematyka zarządzania jest stale aktualna, gdyż rozwija się wraz ze zmianami społeczno-gospodarczymi oraz technologicznymi i ma wymiar globalny. To uzasadnia potrzebę aktualizacji wiedzy na temat zarządzania i jej propagowanie w nowych publikacjach".
    Prof. zw. dr hab. Barbara Iwankiewicz-Rak

Spis treści

Wykaz najważniejszych skrótów 7
Wstęp 9
Rozdział 1 Rola zapewnienia jakości w zarządzaniu organizacjami 13 1. Geneza jakości 13 2. Istota i znaczenie jakości 18 2.1. Interdyscyplinarny charakter jakości 18 2.2. Wielowymiarowy charakter jakości 23 3. Istota koncepcji TQM (total quality management) 28
Rozdział 2 Percepcja jakości w usługach medycznych 50 1. Pojęcie jakości w usługach 50 2. Jakość w produkcji i jej zastosowanie do usług 58 3. Interpretacja pojęcia jakości w usługach medycznych 66 4. Percepcja jakości świadczenia usługi medycznej z perspektywy pacjenta w świetle wyników badań empirycznych 88 5. Medical malpractice 102 6. Organizacje i stowarzyszenia działające na rzecz jakości 110 7. Reorientacja na wartość usług medycznych 116
Rozdział 3 Rola marketingu relacyjnego w kształtowaniu jakości usług medycznych 126 1. Wpływ marketingu relacyjnego na zarządzanie przedsiębiorstwem usługowym 126 2. Uwarunkowania i rola relacji profesjonalista-pacjent 132 3. Przywracanie symetryczności relacji a dehumanizacja usług medycznych 149 4. Konsumeryzm medyczny - rola reprezentacji społecznej 160
Rozdział 4 Integracja systemów zarządzania jakością 180 1. Ewolucja i przesłanki stosowania norm serii 9000 180 2. Charakterystyka norm serii 9000 182 3. Dokumentacja w systemie zarządzania jakością ISO 9001:2008 192 Norma ISO 19011:2003. Wytyczne dotyczące audytowania systemów zarządzania jakością i/lub środowiskowego 205 4. Nowe wymogi normy ISO 9001:2015 207 5. Powiązania między systemami jakości a akredytacją 221
Zakończenie 237
Bibliografia 239
Spis tabel 281
Spis rysunków 283
Spis wykresów 284