Zarządzanie i informatyka - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-7488-066-4
Język:
Polski
Data wydania:
1 października 2014
Rozmiar pliku:
11 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
64,80 zł
69,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
6480 pkt.

Pełny opis

W książce uzasadniam hipotezę o stałym procesie integracji poszczególnych elementów zarządzania i informatyki. Właśnie we współczesnych systemach zarządzania, nasyconych informatyką, realizuje się podstawowa definicja Mihajla D. Mesarowica, że system to zbiór elementów i relacji zachodzących między nimi. Logika prezentacji jest następująca.
Całość materiału podzielono na pięć, wzajemnie się przenikających, części tematycznych. Można to też przedstawić graficznie w postaci pięciu okręgów, których rdzeniem jest część pierwsza, poświęcona problematyce zarządzania wspieranego informatyką, w tym zagadnieniom informacji i wiedzy w szerokim kontekście. Właśnie te dwa elementy są podstawą współczesnego zarządzania, które spowodowały rewolucyjne zmiany w metodach tworzenia wartości organizacji i tworzenia kapitału intelektualnego.

Spis treści

Wstęp

Część I. Zarządzanie wspierane informatyką

Rozdział 1. Technologie informacyjne i komunikacyjne (ICT) w zarządzaniu

Rozdział 2. Zarządzanie informacja i wiedzą

2.1. O informacji i wiedzy w zarządzaniu organizacją

2.2. Informacje dla zarządzania (informacja zarządcza)

2.3. Wiedza i jej rola w zarządzaniu

2.4. Kapitał intelektualny i jego tworzenie

Rozdział 3. Infrastruktura zarządzania

3.1. Informatyczna Infrastruktura Zarządzania (IIZ) jako element SIZ

3.2. Informatyka dla zarządzania i jej powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi

3.3. System zarządzania – system informacyjny – system informatyczny

Rozdział 4 System informacyjny organizacji

4.1. Budowa i zadania systemu

4.2. System informacyjny dla zarządzania, czyli jak wykorzystać posiadany kapitał intelektualny, jak absorbować i generować wiedzę w systemie informacyjnym

4.3. Jakość systemu informacyjnego – audyt

4.4. Generacje systemów informacyjnych zarządzania

Cześć II. Zastosowania

Rozdział 5. Zasoby informacyjne

5.1. O zasobach informacyjnych

5.2. Baza danych oraz baza baz czyli hurtownia danych

5.3. Baza modeli i procedur

5.4. Baza wiedzy

5.5. Baza tekstowa

5.6. Baza multimedialna

Rozdział 6. Zarządzanie zasobami informacyjnymi

6.1. Systemy komunikacji z zasobami informacyjnymi

6.2. Ochrona zasobów informacyjnych

Rozdział 7. Charakterystyka podstawowych systemów informacyjnych wspierających procesy zarządzania

7.1. Wspomaganie zarządzania – wybór systemu informacyjnego

7.2. Systemy transakcyjne – I generacji

7.3. Systemy wyszukiwania informacji i informowania kierownictwa – II generacji

7.4. Systemy doradcze – III generacji

7.5. Zintegrowane systemy informacyjne

Cześć III. E-zarządzanie

Rozdział 8. E-zarządzanie - pojęcia i elementy

8.1. E-zarządzanie – pojęcia, modele, zadania

8.2. E-zarządzanie w elektronicznej gospodarce

8.3. Sieć komputerowa jako infrastruktura e-zarządzania

Rozdział 9. Wirtualizacja i jej elementy

9.1. Wirtualizacja i wirtualne organizacje

9.2. Technologie wirtualne – TW

9.3. Efekty i bariery zastosowania wirtualizacji

Rozdział 10. O niektórych zastosowaniach procedur e-zarządzania w gospodarce

10.1. E-administracja

10.2. Handel elektroniczny

10.3. Bańkowość elektroniczna

10.4. E-logistyka

10.5. E-nauczanie

Część IV. Zarządzanie projektami

Rozdział 11. Projekt

11.1. Podejście projektowe w zarządzaniu

11.2. Organizacja procesu projektowania

Rozdział 12. Analiza organizacji

12.1. Miejsce analizy w cyklu życia systemu

12.2. Procedura i modele analizy

12.3. Identyfikacja użytkowników i stawianie przez nich celów

12.4. Wybrane modele analizy organizacji

Rozdział 13. Projektowanie systemu informacyjnego zarządzania

13.1. O rozwiązaniach metodycznych

13.2. Metodyki projektowania systemów informacyjnych

13.3. Jakość projektu i procedur realizujących

13.4. Doskonalenie projektu (kaizen reenginering X-engineering)

13.5. Strategia realizacji projektu

Rozdział 14. Wdrażanie systemów informacyjnych

14.1. Miejsce wdrażania w cyklu życia systemu

14.2. Procedura

14.3. Zarządzanie procesem wdrażania

14.4. Czynniki wpływające na efektywność wdrażania systemu

Cześć V. Społeczny, ekonomiczny i prawny kontekst zastosowań ICT

Rozdział 15. Społeczny kontekst zastosowań ICT

15.1. Społeczeństwo informacyjne

15.2. Kontekst etyczny i społeczna odpowiedzialność

15.3. Narzędzia informatyczne komunikacji ze społeczeństwem

15.4. Zagrożenie w budowie społeczeństwa informacyjnego – cyberterroryzm

Rozdział 16. Ekonomiczny kontekst zastosowań ICT

16.1. O ekonomicznej ocenie, czyli efekty i bariery zastosowań ICT

16.2. Proces decyzyjny wyboru wariantu realizacji ICT

16.3. Ocena efektywności ekonomicznej zastosowań informatyki

16.4. Systemowa ocena efektywności ekonomicznej zastosowań ICT

Rozdział 17. Prawny kontekst zastosowań technologii informacyjnej

 

Rozdział 18. Postęp w technologii i zagrożenia kulturowe, czyli przetwarzanie w chmurze