Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Arduino od podstaw - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
25 kwietnia 2023
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
49,90

Arduino od podstaw - ebook

Płytka Arduino to platforma pozwalająca na realizację milionów interesujących projektów, między innymi z zakresu robotyki, automatyzacji, ale można z niej korzystać wszędzie tam, gdzie potrzebny jest solidny mikrokontroler o dużych możliwościach i ograniczonym zapotrzebowaniu na zasoby. Przez lata Arduino doczekało się licznych wyspecjalizowanych wariantów, a także rozsianej po całym świecie wielomilionowej społeczności użytkowników. Czas do niej dołączyć!

 

Arduino od podstaw to praktyczny przewodnik adresowany do wszystkich, którzy chcą się zapoznać z możliwościami urządzenia - od tych, którzy dotąd nie mieli styczności z komputerami jednopłytkowymi, po tych bardziej zaawansowanych. Począwszy od podstaw, jak również przedstawienia możliwości i potencjalnych zastosowań, książka wprowadza w konkretne zagadnienia, w tym programowanie kontrolera. W przystępny sposób wyjaśnia konstrukcję Arduino i działanie zintegrowanego środowiska programistycznego, pozwala również na stworzenie swoich pierwszych projektów.

Dzięki książce poznasz:

  • dostępne warianty sprzętowe
  • możliwości poszczególnych modeli
  • tajniki budowy i architektury
  • sposoby na efektywne programowanie
  • podstawy składni używanych języków programowania
  • standardowe biblioteki
  • sposoby tworzenia własnych bibliotek
  • metody zapisu danych
  • zasady obsługi operacji wejścia i wyjścia

Zacznij tworzyć z Arduino!

Spis treści

SPIS TREŚCI

WSTĘP

  • Afera z dywersyjnym wątkiem
  • Czym się różnią modele Arduino?
  • Jakie są dostępne wersje? Na co zwracać uwagę przy zakupie?
  • Nieco praktyki

1. NIEWIARYGODNE MOŻLIWOŚCI ARDUINO

  • Instalacja interfejsu
  • Pora na podłączenie Arduino
  • Mój pierwszy program
  • Co zawiera czarna kostka?
  • Jaką rolę pełnią poszczególne nóżki mikrokontrolera?
  • Jaką rolę pełnią poszczególne nóżki Arduino UNO?

2. PRZERWANIA. POMAGAJĄ, A MOŻE PRZESZKADZAJĄ W PRACY MIKROKONTROLERA?

  • Wczytanie przykładu do modyfikacji
  • Zapisywanie programu w innej lokalizacji
  • Wczytywanie programu z innej lokalizacji
  • Pora na program

3. NIEPRZERWANIE O PRZERWANIACH

  • Blokowanie i odblokowywanie przerwania
  • Rezystor podciągający

4. PROGRAMOWANIE MIKROKONTROLERA

  • Jaki język? A? B? A może C?
  • Programowanie i język programowania
  • 1, 2, 3, kompilujesz także Ty
  • Ile programu pomieści Arduino UNO?
  • Setupy i loopy
  • Zmienne
  • Dlaczego trzeba poprawnie deklarować zmienne?
  • Działania na zmiennych
  • Jak sprawdzić wartość zmiennej?
  • Działania arytmetyczne
  • Warunki

5. FUNKCJE

  • Jak komunikować się z funkcją?
  • Zmienne i ich zasięg
  • Zwracanie wartości
  • Do czego służą bóle?

6. PIERWSZA "CHOINKA"

  • Jaką rolę pełnią komentarze?
  • Wcięcia
  • Nawiasy klamrowe otwierające
  • Białe znaki

7. TABLICE I ŁAŃCUCHY

  • Tablice
  • Czego nie sygnalizuje kompilator
  • Tablice łańcuchów
  • Literały łańcuchowe
  • Zmienne łańcuchowe

8. PO CO SĄ WEJŚCIA I WYJŚCIA

  • Wyjścia cyfrowe
  • Wewnętrzny rezystor podwyższający
  • Wejścia cyfrowe
  • Wyjścia analogowe
  • Wejścia analogowe

9. CO TO JEST STANDARDOWA BIBLIOTEKA ARDUINO?

  • Instalacja biblioteki
  • Elektroniczna kostka do gry i liczby pseudolosowe
  • Funkcje matematyczne i możliwości obliczeniowe Arduino UNO
    • abs() - wartość bezwzględna liczby
    • constrain() - ograniczenie liczby do przedziału
    • map() - mapowanie liczb z jednego zakresu wartości na liczby z innego zakresu
    • max() - podanie większej z pary liczb
    • min() - podanie mniejszej z pary liczb
    • pow() - potęgowanie
    • sq() - podnoszenie do kwadratu
    • sqrt() - pierwiastek kwadratowy
    • cos() - kosinus kąta (argument wyrażony w radianach)
    • sin() - sinus kąta (argument wyrażony w radianach)
    • tan() - tangens kąta (argument wyrażony w radianach)

10. CO JESZCZE MOGĄ FUNKCJE?

  • Operacje na bitach
  • Było światło, a czy może być też dźwięk?

11. JAK I GDZIE ZAPISYWAĆ DANE

  • PROGMEM
  • Tablice ciągów
  • EEPROM
  • Wymazywanie zawartości pamięci EEPROM
  • Kompresja zakresu

12. ZAMIANA WARTOŚCI ANALOGOWYCH NA CYFROWE

  • Dlaczego napięcie odniesienia jest ważne?
  • Analogowe napięcie wejściowe
  • Rozdzielczość przetwornika
  • Kwantyzacja
  • Kiedy przetwornik ADC jest idealny?
  • Czy rzeczywisty przetwornik ADC bardzo odbiega od ideału?
  • Najczęściej spotykane błędy przetworników ADC
  • Częstotliwość próbkowania
  • Czy wreszcie pokażę program do pomiaru napięcia?

13. WYŚWIETLANIE INFORMACJI

  • Co oznaczają tajemnicze napisy na płytce?
  • Jak połączyć wyświetlacz i Arduino UNO?
  • Instalacja niezbędnych bibliotek
  • Hello world!

14. ARDUINO UNO I INTERNET

  • Jak podłączyć Arduino UNO do internetu?
  • Jak zasilać Arduino UNO podłączony do internetu?
  • Był wykład, będzie przykład
  • Serwer sieciowy Node MCU

15. ARDUINO I BIBLIOTEKI

  • Tworzenie biblioteki
    • Krok 1. Folder
    • Krok 2. Plik nagłówkowy
    • Krok 3. Plik implementacji
    • Krok 4. Słowa kluczowe
    • Krok 5. Przykład
  • Co dalej można zrobić z biblioteką Arduino?

A. AKTUALIZACJA OPROGRAMOWANIA

Kategoria: Hardware
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-289-0092-9
Rozmiar pliku: 8,2 MB

BESTSELLERY

Kategorie: