Facebook - konwersja

C# 11 i .NET 7 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 7, Blazor i EF Core 7 - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
26 września 2023
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
179,00

C# 11 i .NET 7 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 7, Blazor i EF Core 7 - ebook

C# jest flagowym dziełem Microsoftu. Podobnie jak wieloplatformowy framework .NET, jest rozwijany i wzbogacany, a z każdą kolejną wersją praca programisty staje się coraz efektywniejsza i bardziej satysfakcjonująca. Dzięki aktualnej wersji C# 11 i .NET 7 bez trudu zbudujesz złożone witryny internetowe czy aplikacje mobilne.

To kolejne, mocno przebudowane wydanie popularnego przewodnika, dzięki któremu zaczniesz skutecznie programować w języku C#. Nabierzesz wprawy w programowaniu zorientowanym obiektowo, pisaniu, testowaniu i debugowaniu funkcji, implementowaniu interfejsów i zarządzaniu danymi. Zobaczysz, w jaki sposób API środowiska .NET realizuje takie zadania jak monitorowanie wydajności i jej poprawianie, jak również praca z systemem plików i serializacją. Wiedza zawarta w kolejnych rozdziałach pozwoli Ci tworzyć praktyczne aplikacje i serwisy z wykorzystaniem biblioteki ASP.NET Core, wzorca MVC i technologii Blazor.

Z tą książką nauczysz się:

  • tworzyć własne typy w programowaniu zorientowanym obiektowo
  • pisać, testować i debugować funkcje
  • odczytywać dane i manipulować nimi za pomocą LINQ
  • pracować z Entity Framework Core, Microsoft SQL Server i SQLite
  • tworzyć usługi sieciowe i interfejsy użytkownika
  • projektować aplikacje wieloplatformowe
C# i .NET: najlepsze środowisko do programowania w najlepszym języku!

Spis treści

O autorze

O korektorze merytorycznym

Wstęp

ROZDZIAŁ 1. Cześć, C#! Witaj, .NET!

  • Konfigurowanie środowiska programistycznego
    • Wybieranie narzędzia i typu aplikacji właściwych do nauki
    • Instalowanie na wielu platformach
    • Pobieranie i instalowanie Visual Studio 2022 dla Windows
    • Pobieranie i instalowanie Microsoft Visual Studio Code
  • Poznawanie .NET
    • Poznawanie .NET Framework
    • Poznawanie projektów Mono, Xamarin i Unity
    • Poznawanie .NET Core
    • Droga do jednej platformy .NET
    • Plany obsługi platformy .NET
    • Co się zmienia w nowoczesnym .NET?
    • Poznawanie .NET Standard
    • Platformy .NET i narzędzia używane w tym wydaniu
    • Poznawanie języka IL
    • Porównanie technologii .NET
  • Tworzenie aplikacji konsoli za pomocą Visual Studio 2022
    • Zarządzanie wieloma projektami w Visual Studio 2022
    • Pisanie kodu za pomocą Visual Studio 2022
    • Kompilowanie i uruchamianie kodu w Visual Studio
    • Programy najwyższego poziomu
    • Dodawanie drugiego projektu w Visual Studio 2022
  • Tworzenie aplikacji konsoli za pomocą Visual Studio Code
    • Zarządzanie wieloma projektami w Visual Studio Code
    • Pisanie kodu za pomocą Visual Studio Code
    • Kompilowanie i uruchamianie kodu za pomocą polecenia dotnet
    • Dodawanie drugiego projektu w Visual Studio Code
  • Badanie kodu w interaktywnych notatnikach .NET
    • Używanie interaktywnych notatników .NET do pisania kodu z tej książki
  • Przeglądanie folderów i plików projektów
    • Wspólne foldery i pliki
    • Kod w repozytorium GitHuba
  • Wykorzystywanie repozytorium GitHuba w tej książce
    • Pobieranie kodu rozwiązań z repozytorium GitHuba
    • Używanie systemu Git w Visual Studio Code
  • Gdzie znaleźć pomoc?
    • Przeglądanie dokumentacji Microsoftu
    • Uzyskiwanie pomocy dla narzędzia dotnet
    • Przeglądanie definicji typów i ich elementów
    • Poszukiwanie odpowiedzi na Stack Overflow
    • Poszukiwanie odpowiedzi za pomocą Google
    • Subskrybowanie blogów
    • Filmy Scotta Hanselmana
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 1.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 1.2 - ćwicz C# gdzie się da
    • Ćwiczenie 1.3 - dalsza lektura
    • Ćwiczenie 1.4 - motywy kolorystyczne w nowoczesnym .NET
  • Podsumowanie

ROZDZIAŁ 2. Mówimy w C#

  • Wprowadzenie do języka C#
    • Rozpoznawanie wersji oraz funkcji języka
    • Standardy języka C#
    • Odczytywanie wersji używanego kompilatora C#
  • Poznawanie gramatyki i słownictwa języka C#
    • Wyświetlanie numeru wersji kompilatora
    • Gramatyka języka C#
    • Instrukcje
    • Komentarze
    • Bloki
    • Przykłady instrukcji i bloków
    • Słownictwo języka C#
    • Porównanie języków programowania do języków ludzkich
    • Zmiana schematu kolorów składni języka C#
    • Pomoc przy pisaniu kodu
    • Importowanie przestrzeni nazw
    • Niejawne i globalne importowanie przestrzeni nazw
    • Czasowniki jako metody
    • Rzeczowniki to typy, pola i zmienne
    • Ujawnienie wielkości słownika języka C#
  • Praca ze zmiennymi
    • Nazywanie zmiennych i przypisanie wartości
    • Literały
    • Przechowywanie tekstu
    • Przechowywanie liczb
    • Przechowywanie liczb rzeczywistych
    • Przechowywanie wartości logicznych
    • Zapisywanie obiektów dowolnego typu
    • Przechowywanie typów dynamicznych
    • Deklarowanie zmiennych lokalnych
    • Odczytywanie i ustalanie domyślnych wartości typów
  • Dokładniejsze poznawanie aplikacji konsoli
    • Wyświetlanie informacji dla użytkownika
    • Pobieranie danych od użytkownika
    • Uproszczone korzystanie z konsoli
    • Odczytywanie naciśnięć klawiszy
    • Odczytywanie parametrów aplikacji konsoli
    • Ustalanie opcji za pomocą argumentów
    • Obsługiwanie platform nieobsługujących wybranych API
  • Instrukcje async i await
    • Poprawianie reakcji aplikacji konsoli
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 2.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 2.2 - sprawdź swoją wiedzę o typach liczbowych
    • Ćwiczenie 2.3 - poznaj wielkości i zakresy liczb
    • Ćwiczenie 2.4 - dalsza lektura
  • Podsumowanie

ROZDZIAŁ 3. Sterowanie przepływem, konwertowanie typów i obsługa wyjątków

  • Działania na zmiennych
    • Operatory jednoargumentowe
    • Dwuargumentowe operatory arytmetyczne
    • Operatory przypisania
    • Operatory logiczne
    • Warunkowe operatory logiczne
    • Operatory bitowe i operatory przesunięć
    • Operatory różne
  • Instrukcje wyboru
    • Instrukcja if
    • Dopasowywanie wzorców z instrukcją if
    • Instrukcja switch
    • Dopasowywanie wzorców z instrukcją switch
    • Upraszczanie instrukcji switch za pomocą wyrażeń switch
  • Instrukcje iteracji
    • Instrukcja while
    • Instrukcja do
    • Instrukcja for
    • Instrukcja foreach
  • Zapisywanie wielu wartości w tablicy
    • Praca z tablicami jednowymiarowymi
    • Praca z tablicami wielowymiarowymi
    • Praca z tablicami poszarpanymi
    • Dopasowywanie wzorców list w tablicach
    • Podsumowanie tablic
  • Rzutowanie i konwertowanie między typami
    • Jawne i niejawne rzutowanie liczb
    • Używanie typu System.Convert
    • Zaokrąglanie liczb
    • Kontrolowanie sposobu zaokrąglania
    • Konwersja z dowolnego typu na ciąg znaków
    • Konwertowanie obiektu binarnego na ciąg znaków
    • Parsowanie ciągów znaków z liczbami, datami i czasem
  • Obsługa wyjątków
    • Instrukcja try
  • Wykrywanie przepełnień
    • Instrukcja checked
    • Instrukcja unchecked
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 3.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 3.2 - pętle i przepełnienia
    • Ćwiczenie 3.3 - pętle i operatory
    • Ćwiczenie 3.4 - obsługa wyjątków
    • Ćwiczenie 3.5 - sprawdź swoją wiedzę o operatorach
    • Ćwiczenie 3.6 - dalsza lektura
  • Podsumowanie

ROZDZIAŁ 4. Pisanie, debugowanie i testowanie funkcji

  • Tworzenie funkcji
    • Programy i funkcje najwyższego poziomu
    • Przykład z tabliczką mnożenia
    • Dygresja na temat argumentów i parametrów
    • Pisanie funkcji zwracającej wartość
    • Rekurencyjne obliczanie silni
    • Dokumentowanie funkcji za pomocą komentarzy XML
    • Używanie wyrażeń lambda w implementacji funkcji
  • Debugowanie tworzonego programu
    • Używanie zintegrowanego terminala Visual Studio Code podczas debugowania
    • Tworzenie aplikacji z celowym błędem
    • Tworzenie punktu przerwania
    • Pasek narzędzi debugowania
    • Okna debugowania
    • Krokowe wykonywanie kodu
    • Dostosowywanie punktów przerwania
  • Przeładowywanie na gorąco w trakcie programowania
    • Przeładowywanie na gorąco w Visual Studio 2022
    • Przeładowywanie na gorąco w Visual Studio Code i w wierszu poleceń
  • Protokołowanie błędów
    • Dostępne opcje protokołowania
    • Wykorzystywanie typów Debug i Trace
    • Konfigurowanie obiektów nasłuchujących
    • Przełączanie poziomów śledzenia
    • Protokołowanie informacji o kodzie źródłowym
  • Testy jednostkowe
    • Różne rodzaje testów
    • Tworzenie biblioteki klas wymagającej testowania
    • Tworzenie testów jednostkowych
  • Rzucanie i wychwytywanie wyjątków w funkcjach
    • Rozróżnienie błędów użycia i błędów wykonania
    • Wyjątki często rzucane w funkcjach
    • Czym jest stos wywołań?
    • Gdzie należy wychwytywać wyjątki?
    • Ponowne rzucanie wyjątku
    • Implementowanie wzorca tester-wykonawca
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 4.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 4.2 - tworzenie funkcji z wykorzystaniem debugowania i testów jednostkowych
    • Ćwiczenie 4.3 - dalsza lektura
  • Podsumowanie

ROZDZIAŁ 5. Tworzenie własnych typów w programowaniu obiektowym

  • Programowanie obiektowe
  • Tworzenie bibliotek klas
    • Tworzenie biblioteki klas
    • Definiowanie klasy w przestrzeni nazw
    • Elementy klasy
    • Tworzenie obiektów
    • Importowanie przestrzeni nazw
    • Poznawanie obiektów
  • Przechowywanie danych w polach
    • Definiowanie pól
    • Modyfikatory dostępu
    • Ustalanie i wypisywanie wartości pól
    • Zapisywanie wartości za pomocą słowa kluczowego enum
    • Przechowywanie wielu wartości w typie enum
    • Zapisywanie wielu wartości za pomocą kolekcji
    • Kolekcje generyczne
    • Tworzenie pól statycznych
    • Tworzenie stałych pól
    • Tworzenie pól tylko do odczytu
    • Inicjowanie pól w konstruktorach
  • Tworzenie i wywoływanie metod
    • Zwracanie wartości z metody
    • Łączenie wielu wartości za pomocą krotki
    • Sterowanie przekazywaniem parametrów
    • Przeciążanie metod
    • Parametry opcjonalne i nazywane
    • Sposoby przekazywania parametrów
    • Zwracanie wartości ze słowem kluczowym ref
  • Dzielenie klas na części
  • Kontrola dostępu za pomocą właściwości i indekserów
    • Definiowanie właściwości tylko do odczytu
    • Definiowanie właściwości z możliwością przypisania
    • Wymaganie podania wartości właściwości przy tworzeniu obiektu
    • Definiowanie indekserów
  • Więcej informacji o metodach
    • Implementowanie działań w metodzie
    • Implementowanie działań za pomocą operatora
    • Definiowanie funkcji lokalnych
  • Dopasowywanie wzorców z obiektami
    • Definiowanie listy pasażerów
    • Rozszerzenia dopasowywania wzorców w C# 9 i nowszych
  • Praca z rekordami
    • Właściwości wyłącznie inicjalizowane
    • Rekordy
    • Pozycyjne elementy danych w rekordach
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 5.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 5.2 - dalsza lektura
  • Podsumowanie

ROZDZIAŁ 6. Implementowanie interfejsów i dziedziczenie klas

  • Konfigurowanie biblioteki klas i aplikacji konsoli
  • Wykorzystywanie typów generycznych
    • Praca z typami niegenerycznymi
    • Praca z typami generycznymi
  • Wywoływanie i obsługa zdarzeń
    • Wywoływanie metod za pomocą delegatów
    • Definiowanie i obsługa delegatów
    • Definiowanie i obsługiwanie zdarzeń
  • Implementowanie interfejsów
    • Typowe interfejsy
    • Porównywanie obiektów podczas sortowania
    • Porównywanie obiektów za pomocą osobnej klasy
    • Jawne i niejawne implementowanie interfejsów
    • Definiowanie interfejsów z domyślnymi implementacjami
  • Zarządzanie pamięcią za pomocą typów referencyjnych i typów wartości
    • Definiowanie typów referencyjnych i typów wartości
    • Sposób przechowywania w pamięci typów referencyjnych i typów wartości
    • Równość typów
    • Definiowanie typu kategorii struct
    • Praca z typami record struct
    • Zwalnianie niezarządzanych zasobów
    • Wymuszanie wywołania metody Dispose
  • Praca z wartościami null
    • Przekształcanie typu wartości w typ nullowalny
    • Inicjalizowanie typów nullowalnych
    • Poznawanie nullowalnych typów referencyjnych
    • Sterowanie funkcją ostrzeżeń dla typów nullowalnych
    • Deklarowanie nienullowalnych zmiennych i parametrów
    • Sprawdzanie wartości null
    • Kontrolowanie wartości null w parametrach metod
  • Dziedziczenie klas
    • Rozbudowywanie klasy
    • Ukrywanie elementów
    • Pokrywanie elementów klasy
    • Dziedziczenie po klasach abstrakcyjnych
    • Blokowanie dziedziczenia i pokrywania
    • Polimorfizm
  • Rzutowanie w ramach hierarchii dziedziczenia
    • Rzutowanie niejawne
    • Rzutowanie jawne
    • Obsługa wyjątków rzutowania
  • Dziedziczenie i rozbudowywanie typów .NET
    • Dziedziczenie po wyjątku
    • Rozszerzanie typów, po których nie można dziedziczyć
  • Tworzenie lepszego kodu
    • Traktowanie ostrzeżeń jak błędów
    • Fale ostrzegawcze
    • Stosowanie analizatorów, aby tworzyć lepszy kod
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 6.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 6.2 - tworzenie hierarchii dziedziczenia
    • Ćwiczenie 6.3 - dalsza lektura
  • Podsumowanie

ROZDZIAŁ 7. Poznawanie typów .NET

  • Wprowadzenie do .NET 7
    • .NET Core 1.0
    • .NET Core 1.1
    • .NET Core 2.0
    • .NET Core 2.1
    • .NET Core 2.2
    • .NET Core 3.0
    • .NET Core 3.1
    • .NET 5.0
    • .NET 6.0
    • .NET 7.0
    • Poprawki wydajności między .NET 5 a nowszymi wersjami
    • Sprawdzanie dostępności aktualizacji .NET SDK
  • Zestawy i przestrzenie nazw
    • Zestawy, pakiety i przestrzenie nazw
    • Poznawanie pakietów SDK dla projektów .NET
    • Przestrzenie nazw i typy w zestawach
    • Pakiety NuGet
    • Czym są frameworki?
    • Importowanie przestrzeni nazw w celu użycia typu
    • Związki słów kluczowych języka C# z typami .NET
    • Wieloplatformowe współdzielenie kodu z bibliotekami klas .NET Standard
    • Domyślne ustawienia bibliotek klas w różnych wersjach SDK
    • Tworzenie biblioteki klas .NET Standard 2.0
    • Kontrolowanie wersji .NET SDK
  • Publikowanie własnych aplikacji
    • Tworzenie aplikacji konsoli do publikacji
    • Poznawanie polecenia dotnet
    • Pobieranie informacji na temat platformy .NET i jej środowiska
    • Zarządzanie projektami
    • Publikowanie samodzielnej aplikacji
    • Publikowanie aplikacji jednoplikowej
    • Zmniejszanie wielkości aplikacji
  • Dekompilowanie zestawów
    • Dekompilowanie za pomocą rozszerzenia ILSpy w Visual Studio 2022
    • Przeglądanie oryginalnych źródeł w Visual Studio 2022
    • Nie, nie można zablokować możliwości dekompilowania
  • Przygotowywanie własnych pakietów NuGet
    • Dodawanie odwołania do pakietu
    • Tworzenie pakietu dla NuGet
    • Przeszukiwanie pakietów NuGet
    • Testowanie pakietu
  • Przenoszenie kodu z .NET Framework do .NET Core
    • Co można przenieść?
    • Co należy przenieść?
    • Różnice między .NET Framework i nowoczesnym .NET
    • Korzystanie z programu .NET Portability Analyzer
    • Asystent uaktualniania programu .NET
    • Używanie bibliotek spoza .NET
  • Praca z proponowanymi funkcjami
    • Wymaganie proponowanych funkcji
    • Włączanie proponowanych funkcji
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 7.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 7.2 - dalsza lektura
    • Ćwiczenie 7.3 - PowerShell
  • Podsumowanie

ROZDZIAŁ 8. Używanie typów .NET

  • Praca z liczbami
    • Praca z wielkimi liczbami całkowitymi
    • Praca z liczbami zespolonymi
    • Kwaterniony
    • Generowanie liczb losowych na potrzeby gier i podobnych aplikacji
  • Praca z tekstem
    • Odczytywanie długości ciągu znaków
    • Odczytywanie znaków z ciągu
    • Dzielenie ciągu znaków
    • Pobieranie części ciągu znaków
    • Poszukiwanie tekstu w ciągu
    • Inne elementy klasy string
    • Wydajne tworzenie ciągów znaków
  • Dopasowywanie wzorców za pomocą wyrażeń regularnych
    • Kontrolowanie cyfr wprowadzonych jako tekst
    • Poprawianie wydajności wyrażeń regularnych
    • Składnia wyrażenia regularnego
    • Przykłady wyrażeń regularnych
    • Dzielenie złożonych ciągów znaków rozdzielanych przecinkami
    • Włączanie kolorowania składni wyrażeń regularnych
    • Poprawianie wydajności wyrażeń regularnych za pomocą generatorów kodu
  • Praca z kolekcjami
    • Wspólne funkcje wszystkich kolekcji
    • Poprawianie wydajności przez zdefiniowanie pojemności kolekcji
    • Poznawanie kolekcji
    • Praca z listami
    • Praca ze słownikami
    • Praca z kolejkami
    • Sortowanie kolekcji
    • Używanie specjalizowanych kolekcji
    • Używanie kolekcji niezmiennych
    • Dobre praktyki w pracy z kolekcjami
  • Praca z typem Span, indeksami i zakresami
    • Wydajne korzystanie z pamięci za pomocą typu Span
    • Określanie pozycji za pomocą typu Index
    • Definiowanie zakresów za pomocą typu Range
    • Używanie indeksów i zakresów
  • Praca z zasobami sieciowymi
    • Praca z adresami URI, serwerami DNS i adresami IP
    • Pingowanie serwera
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 8.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 8.2 - wyrażenia regularne
    • Ćwiczenie 8.3 - metody rozszerzające
    • Ćwiczenie 8.4 - dalsza lektura
  • Podsumowanie

ROZDZIAŁ 9. Praca z plikami, strumieniami i serializacją

  • Praca z systemem plików
    • Obsługa środowisk i systemów plików na wielu platformach
    • Obsługa napędów
    • Praca z katalogami
    • Praca z plikami
    • Praca ze ścieżkami
    • Odczytywanie informacji o pliku
    • Zarządzanie plikami
  • Odczytywanie i zapisywanie w strumieniach
    • Strumienie abstrakcyjne i konkretne
    • Praca ze strumieniami tekstowymi
    • Praca ze strumieniami XML
    • Uproszczenie zwalniania zasobów za pomocą instrukcji using
    • Strumienie kompresujące
    • Praca z archiwami tar
  • Kodowanie tekstu
    • Kodowanie ciągu znaków jako tablicy bajtów
    • Kodowanie i dekodowanie tekstu w plikach
  • Odczytywanie i zapisywanie w urządzeniach o dostępie swobodnym
  • Serializacja obiektów
    • Serializacja do formatu XML
    • Generowanie kompaktowej struktury XML
    • Deserializacja danych z formatu XML
    • Serializowanie do formatu JSON
    • Wydajne przetwarzanie danych w formacie JSON
    • Kontrolowane przetwarzanie danych JSON
    • Nowe metody rozszerzające, które ułatwiają pracę z odpowiedziami HTTP
    • Przenoszenie kodu z biblioteki Newtonsoft do nowej biblioteki
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 9.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 9.2 - serializowanie do formatu XML
    • Ćwiczenie 9.3 - dalsza lektura
  • Podsumowanie

ROZDZIAŁ 10. Praca z bazami danych przy użyciu Entity Framework Core

  • Nowoczesne bazy danych
    • Czym jest Entity Framework?
    • Entity Framework Core
    • Co znaczy "najpierw baza danych" i "najpierw kod"?
    • Usprawnienia wydajności w EF Core 7
    • Tworzenie aplikacji konsoli do pracy z EF Core
    • Używanie przykładowej relacyjnej bazy danych
    • Używanie SQLite
    • Tworzenie przykładowej bazy danych Northwind na serwerze SQLite
    • Zarządzanie przykładową bazą danych Northwind za pomocą SQLiteStudio
    • Używanie lekkiego dostawcy ADO.NET dla SQLite
    • Używanie Microsoft SQL Server w systemie Windows
  • Konfigurowanie EF Core
    • Wybieranie dostawcy danych EF Core
    • Łączenie z bazą danych
    • Definiowanie klasy kontekstu bazy danych Northwind
  • Definiowanie modeli EF Core
    • Konwencje w EF Core
    • Atrybuty EF Core
    • Płynne API EF Core
    • Tworzenie modelu w EF Core
    • Dodawanie tabel do klasy kontekstu bazy danych Northwind
    • Konfigurowanie narzędzia dotnet-ef
    • Tworzenie modeli na podstawie istniejącej bazy danych
    • Dostosowywanie szablonów wstecznej inżynierii
    • Konfigurowanie konwencji
  • Zapytania do modelu EF Core
    • Filtrowanie dołączanych encji
    • Filtrowanie i sortowanie produktów
    • Pobieranie generowanych instrukcji SQL
    • Protokołowanie w EF Core
    • Dopasowywanie wzorców za pomocą instrukcji Like
    • Generowanie liczb losowych w zapytaniach
    • Definiowanie globalnych filtrów
  • Wzorce ładowania w EF Core
    • Chętne ładowanie encji za pomocą metody rozszerzającej Include
    • Włączenie leniwego ładowania
    • Jawne ładowanie encji za pomocą metody Load
  • Manipulowanie danymi w EF Core
    • Wstawianie encji
    • Aktualizowanie encji
    • Usuwanie encji
    • Wydajniejsze aktualizowanie i usuwanie
    • Grupowanie kontekstów baz danych
  • Transakcje
    • Sterowanie transakcjami za pomocą poziomów izolacji
    • Jawne definiowanie transakcji
  • Modele Code First w EF Core
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 10.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 10.2 - eksportowanie danych z wykorzystaniem różnych formatów serializacji
    • Ćwiczenie 10.3 - dalsza lektura
    • Ćwiczenie 10.4 - poznawanie baz danych NoSQL
  • Podsumowanie

ROZDZIAŁ 11. Odczytywanie danych i manipulowanie nimi za pomocą LINQ

  • Dlaczego LINQ?
    • Porównanie imperatywnych i deklaratywnych funkcji języka
  • Tworzenie wyrażeń LINQ
    • Z czego składa się LINQ?
    • Rozbudowa sekwencji za pomocą klas wyliczeniowych
    • Czym jest opóźnione wykonanie?
    • Filtrowanie encji za pomocą metody Where
    • Korzystanie z metody nazwanej
    • Upraszczanie kodu przez usunięcie jawnego tworzenia delegata
    • Korzystanie z wyrażenia lambda
    • Sortowanie encji
    • Sortowanie według elementów
    • Deklarowanie zapytania za pomocą słowa kluczowego var lub określonego typu
    • Filtrowanie według typu
    • Praca ze zbiorami
  • Używanie LINQ z EF Core
    • Tworzenie modelu danych EF Core
    • Filtrowanie i sortowanie sekwencji
    • Projekcje sekwencji na nowe typy
    • Łączenie i grupowanie
    • Agregowanie sekwencji
    • Uważaj na właściwość Count!
    • Stronicowanie z LINQ
  • Upiększanie składni
  • Używanie wielu wątków w równoległych zapytaniach LINQ
  • Tworzenie własnych metod rozszerzających dla LINQ
    • Próba użycia nowych metod rozszerzających
  • Praca z LINQ to XML
    • Generowanie danych XML za pomocą LINQ to XML
    • Odczytywanie danych XML za pomocą LINQ to XML
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 11.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 11.2 - zapytania LINQ
    • Ćwiczenie 11.3 - dalsza lektura
  • Podsumowanie

ROZDZIAŁ 12. Wprowadzenie do aplikacji sieciowych w ASP.NET Core

  • Czym jest ASP.NET Core?
    • Klasyczna ASP.NET kontra ASP.NET Core
    • Tworzenie stron WWW za pomocą ASP.NET Core
    • Tworzenie serwisów sieciowych
  • Nowe funkcje w ASP.NET Core
    • ASP.NET Core 1.0
    • ASP.NET Core 1.1
    • ASP.NET Core 2.0
    • ASP.NET Core 2.1
    • ASP.NET Core 2.2
    • ASP.NET Core 3.0
    • ASP.NET Core 3.1
    • Blazor WebAssembly 3.2
    • ASP.NET Core 5.0
    • ASP.NET Core 6.0
    • ASP.NET Core 7.0
  • Struktury projektów
    • Struktura projektów w rozwiązaniu lub przestrzeni roboczej
  • Tworzenie modelu danych dla bazy danych Northwind
    • Tworzenie biblioteki klas dla modelu encji Northwind
    • Tworzenie biblioteki klas modelu encji dla SQL Server
    • Testowanie bibliotek klas
  • Tworzenie w sieci WWW
    • Protokół HTTP
    • Używanie Google Chrome do wykonywania żądań HTTP
    • Tworzenie oprogramowania dla sieci WWW po stronie klienta
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 12.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 12.2 - znasz te skrótowce?
    • Ćwiczenie 12.3 - dalsza lekura
  • Podsumowanie

ROZDZIAŁ 13. Tworzenie witryn WWW przy użyciu ASP.NET Core Razor Pages

  • ASP.NET Core
    • Tworzenie pustego projektu ASP.NET Core
    • Testowanie i zabezpieczanie witryny
    • Kontrola środowiska hostingowego
    • Włączanie plików statycznych
  • Technologia Razor Pages
    • Włączanie technologii Razor Pages
    • Definiowanie strony Razor
    • Używanie wspólnego układu w wielu stronach Razor
    • Używanie plików code-behind w stronach Razor
  • Używanie Entity Framework Core z ASP.NET Core
    • Konfigurowanie Entity Framework Core jako serwisu
    • Manipulowanie danymi na stronach Razor
    • Wstrzykiwanie zależnego serwisu na stronę Razor
  • Używanie bibliotek klas Razor
    • Wyłączanie kompaktowych folderów w Visual Studio Code
    • Tworzenie biblioteki klas Razor
    • Implementowanie widoku cząstkowego do wyświetlania danych pracownika
    • Używanie i testowanie biblioteki klas Razor
  • Konfigurowanie serwisów i potoku obsługi żądań HTTP
    • Routowanie punktów końcowych
    • Konfigurowanie routowania punktów końcowych
    • Przeglądanie konfiguracji routowania punktów końcowych w naszym projekcie
    • Przygotowywanie potoku obsługi żądań HTTP
    • Podsumowanie najważniejszych metod rozszerzających oprogramowania pośredniego
    • Wizualizacja potoku HTTP
    • Implementowanie oprogramowania pośredniego jako anonimowego delegata
    • Włączanie obsługi dekompresji żądań
  • Włączanie obsługi HTTP/3
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 13.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 13.2 - tworzenie witryny obsługującej dane
    • Ćwiczenie 13.3 - zastępowanie aplikacji konsoli stronami WWW
    • Ćwiczenie 13.4 - dalsza lektura
  • Podsumowanie

ROZDZIAŁ 14. Tworzenie aplikacji WWW przy użyciu ASP.NET Core MVC

  • Konfigurowanie witryny ASP.NET Core MVC
    • Tworzenie witryny ASP.NET Core MVC
    • Tworzenie bazy danych uwierzytelniania na serwerze SQL Server LocalDB
    • Przeglądanie domyślnej witryny ASP.NET Core MVC
    • Uruchamianie projektu witryny Mvc
    • Rejestrowanie użytkowników
    • Przegląd szablonu projektu ASP.NET Core MVC
    • Sprawdzanie bazy danych ASP.NET Core Identity
  • Poznawanie mechanizmów ASP.NET Core MVC
    • Rozruch ASP.NET Core
    • Czym jest domyślna ścieżka?
    • Kontrolery i akcje
    • Konwencja wyszukiwania ścieżek widoku
    • Protokołowanie z wykorzystaniem serwisu zależnego
    • Modele encji i widoków
    • Widoki
    • Jak działa cache busting włączany znacznikami pomocniczymi?
  • Dostosowywanie witryny ASP.NET Core MVC
    • Definiowanie własnych stylów
    • Konfigurowanie obrazków dla kategorii
    • Składnia i wyrażenia Razor
    • Definiowanie typu dla widoku
    • Przekazywanie parametrów przy użyciu wartości ścieżki
    • Wiązanie modeli
    • Sprawdzanie poprawności modelu
    • Poznawanie pomocniczych metod widoku
    • Definiowanie widoków za pomocą znaczników pomocniczych
    • Czym są filtry?
    • Zapisywanie danych wyjściowych w pamięci podręcznej
  • Odczytywanie danych z bazy i używanie szablonów wyświetlania
  • Poprawianie skalowalności za pomocą asynchronicznych zadań
    • Przygotowanie asynchronicznych metod akcji kontrolera
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 14.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 14.2 - implementowanie wzorca MVC w tworzonej stronie danych kategorii
    • Ćwiczenie 14.3 - poprawianie skalowalności przez poznawanie i implementowanie asynchronicznych metod akcji
    • Ćwiczenie 14.4 - testy jednostkowe dla kontrolerów
    • Ćwiczenie 14.5 - dalsza lektura
  • Podsumowanie

ROZDZIAŁ 15. Tworzenie i używanie serwisów sieciowych

  • Tworzenie serwisów w technologii ASP.NET Core Web API
    • Skróty...
Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8322-688-0
Rozmiar pliku: 24 MB

BESTSELLERY

Kategorie: