Facebook - konwersja
Pobierz fragment

DevOps dla bystrzaków - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
13 maja 2023
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
79,00

DevOps dla bystrzaków - ebook

  • Postaw na przewagę konkurencyjną, jaką zapewnia DevOps
  • Wprowadź technologie w duchu DevOps, w tym chmurę i kontenery
  • Przestaw swoją organizację na metodykę DevOps

Przedmowa Nicole Forsgren, współzałożycielka i CEO w DevOps Research and Assessment (DORA)

Dołącz do DevOpsowej rewolucji!

Dzięki DevOps możesz przyspieszyć cykl życia związany z dostarczaniem oprogramowania, jeśli tylko poznasz procesy, narzędzia i sposób myślenia będący podstawą kultury DevOps. Ta książka pomaga inżynierom oprogramowania i kierownikom do spraw technicznych w przekształcaniu organizacji w celu przyjęcia podejścia DevOps. Dowiedz się, jak tworzyć bardziej iteracyjny i zorientowany na klienta styl rozwoju i dostarczania, by w efekcie poprawić współpracę, wyeliminować wąskie gardła i zwiększyć produktywność zespołu.

W książce:

  • identyfikowanie wąskich gardeł w organizacji
  • tworzenie własnych ram postępowania w duchu DevOps
  • angażowanie zespołu w ten proces
  • dostosowywanie kultury organizacyjnej
  • wyciąganie nauki z porażek
  • przygotowanie się do zarządzania incydentami
  • automatyzowanie procesów manualnych

Spis treści

O autorce

Dedykacja

Podziękowania

Przedmowa

Wstęp

  • O tej książce
  • Niezbyt rozsądne założenia
  • Ikony wykorzystane w książce
  • Co dalej?

Część 1: Czym jest DevOps

Rozdział 1: Wprowadzenie do DevOps

  • Czym jest DevOps?
    • DevOps wyewoluował z Agile'a
    • DevOps skupia się na ludziach
    • U podstaw DevOps leży kultura firmy
    • Uczysz się, obserwując swój proces i zbierając dane
    • Przekonanie jest kluczem do przyjęcia DevOps
    • Małe, przyrostowe zmiany są bezcenne
  • Korzyści płynące z DevOps
    • Model CALMS
    • Rozwiązywanie problemu sprzecznych interesów

Rozdział 2: Projektowanie własnej organizacji

  • Ocena stanu zdrowia kultury
  • Wprowadzenie DevOps
  • Ustalanie wartości DevOps
    • Zachęcaj do pracy zespołowej
    • Redukuj strukturę silosową
    • Stosuj myślenie systemowe
    • Przyjmuj porażki
    • Przede wszystkim komunikacja!
    • Przyjmuj informację zwrotną
    • Automatyzuj procesy (w razie potrzeby)
  • Modelowanie kultury organizacyjnej
    • Unikanie najgorszych elementów kultury świata technologii
    • Tworzenie własnej wizji
  • Zachęcanie do wyznawania swoich wartości
    • Oceny
    • Nagrody

Rozdział 3: Identyfikacja obszarów marnotrawstwa

  • Na czym polega siedem rodzajów marnotrawstwa?
    • Niepotrzebny proces
    • Czekanie
    • Zbędny ruch
    • Koszty wad
    • Nadprodukcja
    • Transport
    • Nadmierne zapasy
    • Zrozumienie pojęcia marnotrawstwa w DevOps
  • Usuwanie marnotrawstwa
    • Odkrywanie wąskich gardeł
    • Skoncentruj się na wpływie

Rozdział 4: Przekonanie współpracowników do wypróbowania DevOps

  • Lęk przed zmianą
  • Przekonanie otoczenia do przejścia na DevOps
    • Zdobycie wsparcia kadry kierowniczej
    • Wywołanie narastającej fali zmian w grupie inżynierskiej
    • Zarządzanie menedżerami średniego szczebla
    • Przekonywanie uparciuchów
  • Zrozumienie krzywej akceptacji
    • Popychanie w kierunku zmian
    • Reagowanie na głosy sprzeciwu
    • Poruszanie się nad przepaścią
    • Pytanie "dlaczego?"

Rozdział 5: Przeprowadzenie pomiaru Twojej organizacji

  • Mierzenie swoich postępów
    • Aspekty ilościowe w DevOps
    • Gromadzenie danych
    • Opracowanie wewnętrznych studiów przypadku

Część 2: Stworzenie potoku

Rozdział 6: Przyjęcie nowego cyklu życia rozwoju oprogramowania

  • Zaproszenie wszystkich do stołu
  • Zmiana procesów: od linii do cyklu
  • Przesunięcie eksploatacji "w lewo": myślenie o infrastrukturze
    • Przesunięcie "w lewo" również wdrożeń
    • Naśladowanie produkcji poprzez środowisko testowe

Rozdział 7: Planowanie z wyprzedzeniem

  • Wyjście poza model Agile
  • Wyzwania związane z prognozowaniem
    • Identyfikacja wyzwań i ograniczeń projektowych
  • Gromadzenie wymagań
  • Projektowanie MVP
    • Odkrycie problemu, który ma zostać rozwiązany za sprawą Twojego MVP
    • Identyfikacja klienta
    • Obserwacja konkurencji
    • Ustalanie priorytetów w zakresie funkcji
    • Projektowanie doświadczeń użytkownika
    • Testowanie hipotezy
    • Beta czy nie beta?
  • Określenie klienta przez zaprojektowanie persony
    • Co to jest persona?
    • Projektowanie persony

Rozdział 8: Projektowanie funkcji z perspektywy DevOps

  • Praca nad projektem
  • Projektowanie pod kątem DevOps
    • Projektowanie oprogramowania na potrzeby zmian
    • Ciągłe ulepszanie oprogramowania
    • Dokumentowanie oprogramowania
  • Tworzenie architektury kodu pod kątem sześciu zdolności DevOps
    • Łatwość utrzymania
    • Skalowalność
    • Bezpieczeństwo
    • Użyteczność
    • Niezawodność
    • Elastyczność
  • Dokumentowanie decyzji projektowych
  • Unikanie pułapek architektonicznych

Rozdział 9: Tworzenie kodu

  • Komunikowanie się na temat kodu
  • Inżynieria w zakresie błędów
  • Pisanie kodu łatwego w utrzymaniu
    • Testowanie kodu
    • Debugowanie kodu
    • Kod logowania
    • Pisanie niezmiennego kodu
    • Tworzenie czytelnego kodu
  • Wzorce programowania
    • Programowanie obiektowe
    • Programowanie funkcyjne
  • Wybór języka
  • Unikanie antywzorców
  • Rozwój w kierunku DevOps
    • Pisanie czystego kodu
    • Zrozumienie biznesu
    • Słuchanie innych
    • Skupianie się na właściwych rzeczach
    • Pogodzenie się z brakiem komfortu
  • Ustanowienie dobrych praktyk
    • Organizowanie kodu źródłowego
    • Pisanie testów
    • Dokumentowanie funkcji
    • Przeglądanie kodu przez współpracowników

Rozdział 10: Automatyzacja testów przed wydaniem

  • Testowanie nie jest opcjonalne
  • Automatyzacja testów
  • Testowanie w różnych środowiskach
    • Środowisko lokalne
    • Środowisko deweloperskie
    • Środowisko badawcze
    • Środowisko testowe imitujące produkcyjne
    • Środowisko produkcyjne
  • Wyjście poza testy jednostkowe
    • Testy jednostkowe: To żyje!
    • Testy integracyjne: Czy wszystkie elementy współpracują ze sobą?
    • Testy regresji: Czy po zmianach kod zachowuje się tak samo?
    • Testy wizualne: Czy wszystko wygląda tak samo?
    • Testy wydajności
  • Ciągłe testowanie

Rozdział 11: Wdrażanie produktu

  • Wydanie kodu
  • Ciągła integracja i dostarczanie
    • Korzyści płynące z CI/CD
    • Wdrażanie CI/CD
  • Zarządzanie wdrożeniami
    • Właściwa automatyzacja
    • Wersjonowanie
  • Łagodzenie skutków niepowodzeń
    • Wycofanie zmian
    • Naprawa bez cofania zmian
  • Demokratyzacja wdrożeń
  • Wybór stylu wdrażania
    • Blue-green: nie tylko kolor jezior
    • Kanarek Schrödingera: wdrożenie nie umarło (a może jednak?)
    • Stopniowe wdrażanie zmian
    • Przełączanie za pomocą flag funkcji
  • Monitorowanie systemów
    • Rozumienie telemetrii
    • Zapis zachowania
    • SLA, SLI oraz SLO

Cześć 3: Łączenie cyklu w całość

Rozdział 12: Wdrażanie szybkiej iteracji

  • Nadawanie priorytetów temu, co ważne
    • Ważne i pilne
    • Ważne, niepilne
    • Pilne, mało ważne
    • Ani ważne, ani pilne
  • Zwiększanie prędkości
  • Poprawa wydajności
    • Wyeliminowanie doskonałości
    • Projektowanie małych zespołów
    • Śledzenie swojej pracy
    • Zmniejszenie tarcia
    • Dostosowanie alertów do możliwości poznawczych ludzi

Rozdział 13: Tworzenie pętli informacji zwrotnej w kontekście klienta

  • Tworzenie procesu przekazywania informacji zwrotnych przez klientów
  • Tworzenie pętli informacji zwrotnej
    • Przyjmuj
    • Analizuj
    • Komunikuj
    • Zmieniaj
  • Zbieranie informacji zwrotnej
    • Badania satysfakcji
    • Studia przypadku
    • "Dogfooding", czyli wypróbuj to na własnej skórze
  • Prośba o ciągłą informację zwrotną
    • Net promoter score (NPS)
    • Odnalezienie rytmu

Rozdział 14: DevOps nie jest zespołem (wyjąwszy sytuacje, kiedy jest)

  • Tworzenie zespołów DevOps
    • Zharmonizowanie zespołów funkcjonalnych
    • Wyznaczanie do DevOps oddzielnego zespołu
    • Tworzenie wielofunkcyjnych zespołów produktowych
  • Przeprowadzanie szybkich (ale nie zbyt szybkich) rozmów kwalifikacyjnych
  • Podjęcie decyzji o wyborze nazwy stanowiska
  • Rekrutacja nigdy się nie kończy
    • Znalezienie właściwych ludzi
    • Przekazanie wspaniałych kandydatów
  • Ocena zdolności technicznych
    • Powrót do białej tablicy
    • Oferowanie testów domowych
    • Przegląd kodu
  • Szybkie zwalnianie
    • Arogancki palant
    • Męczennik
    • Niewydolny pracownik

Rozdział 15: Wzmocnienie pozycji inżynierów

  • Skalowanie zespołów inżynierskich za pomocą metodyki DevOps
    • Trzy etapy przedsiębiorstwa
  • Motywowanie inżynierów
    • Badania nad motywacją
    • Motywacja do podejścia DevOps
    • Niepoleganie na nagrodach zewnętrznych
    • Autonomia
    • Mistrzostwo
    • Poczucie sensu
    • Spraw, żeby praca była przyjemna
    • Umożliwienie ludziom wyboru zespołu
  • Pomiar motywacji

Część 4: Kaizen w praktyce jako sztuka ciągłego doskonalenia

Rozdział 16: Produktywne podejście do niepowodzeń

  • Szybkie porażki w świecie technologii
    • Bezpieczna porażka
    • Kontrola awarii
    • Akceptowanie błędu ludzkiego (i wyeliminowanie poczucia winy)
  • Ponoszenie porażek we właściwy sposób
    • Utrzymanie postawy ukierunkowanej na rozwój
    • Tworzenie przestrzeni wolności do ponoszenia porażek

Rozdział 17: Przygotowanie się na incydenty

  • Walka z "błędem człowieka" za pomocą automatyzacji
    • Skoncentrowanie się na systemach: realistyczna automatyzacja
    • Używanie narzędzi do automatyzacji w celu uniknięcia problemów z integracją kodu
    • Obsługiwanie wdrożeń i infrastruktury
    • Ograniczanie nadmiernego projektowania
  • Naprzemienne dyżury pod telefonem na ludzkich zasadach
    • Kiedy dyżury stają się nieludzkie
    • Ludzkie oczekiwania względem dyżurów
  • Zarządzanie incydentami
    • Uczynienie konsekwentności celem
    • Przyjęcie standardowych procesów
    • Ustalenie realistycznego budżetu
    • Ułatwienie reagowania na incydenty
    • Reagowanie na nieplanowane zakłócenia
  • Empiryczny pomiar postępu
    • Średni czas naprawy (MTTR)
    • Średni czas między awariami (MTBF)
    • Koszt przypadający na incydent (CPI)

Rozdział 18: Przeprowadzanie przeglądów po incydencie

  • Wyjście poza analizę przyczyn źródłowych
  • Przechodzenie przez incydent
  • Wnioski z przeglądów
    • Zaplanuj to natychmiast
    • Zaangażowanie wszystkich pracowników
    • Brak kozłów ofiarnych
    • Przegląd osi czasu
    • Zadawanie trudnych pytań
    • Uznanie efektu pewności wstecznej
    • Sporządzanie notatek
    • Tworzenie planu

Część 5: Narzędzia do praktykowania DevOps

Rozdział 19: Przyjęcie nowych narzędzi

  • Integracja z otwartym oprogramowaniem
    • Otwarcie się na innowacje w ramach społeczności
    • Licencjonowanie otwartego oprogramowania
    • Decyzja o wyborze otwartego oprogramowania
  • Przejście na inne języki
    • Kompilowanie i interpretowanie języków
    • Paralelizacja i wielowątkowość
    • Programowanie funkcjonalne
    • Zarządzanie pamięcią
    • Roztropne wybieranie języków

Rozdział 20: Zarządzanie rozproszonymi systemami

  • Praca z monolitami i mikrousługami
    • Stosowanie architektury monolitycznej na wczesnym etapie projektu
    • Ewoluowanie w kierunku mikrousług
  • Projektowanie świetnych interfejsów API
    • Co znajduje się w API
    • Koncentracja na spójnym projekcie
  • Kontenery: oferują znacznie więcej niż maszyny wirtualne
    • Zrozumienie kontenerów i obrazów
    • Wdrażanie mikrousług do kontenerów
    • Porównanie orkiestratorów: harmonizacja ula
    • Konfiguracja kontenerów
    • Monitorowanie kontenerów: utrzymuj je przy życiu, dopóki ich nie zabijesz
    • Zabezpieczanie kontenerów: te skrzynki potrzebują zamka

Rozdział 21: Migracja do chmury

  • Automatyzacja DevOps w chmurze
    • Przeniesienie kultury DevOps do chmury
    • Uczenie się przez przyjęcie
    • Korzyści z usług w chmurze
  • Cumulus, cirrus i stal: rodzaje chmur
    • Chmura publiczna
    • Chmura prywatna
    • Chmura hybrydowa
  • Chmura jako usługa
    • Infrastruktura jako usługa
    • Platforma jako usługa
    • Oprogramowanie jako usługa
  • Wybór najlepszego dostawcy usług w chmurze
    • Amazon Web Services (AWS)
    • Microsoft Azure
    • Google Cloud Platform (GCP)
  • Znajdowanie narzędzi i usług w chmurze

Część 6: Dekalogi

Rozdział 22: Dziesięć (plus) powodów, dla których DevOps ma znaczenie

  • Akceptacja ciągłych zmian
  • Przyjęcie chmury
  • Zatrudnianie najlepszych
  • Utrzymanie konkurencyjności
  • Rozwiązywanie ludzkich problemów
  • Stawianie wyzwań przed pracownikami
  • Niwelowanie różnic
  • Ponoszenie porażki z wdziękiem
  • Ciągłe doskonalenie
  • Automatyzacja trudu
  • Przyspieszenie dostawy

Rozdział 23: Dziesięć największych pułapek DevOps

  • Nadanie kulturze niższego priorytetu
  • Pozostawienie innych w tyle
  • Zapominanie o dopasowaniu zachęt
  • Siedzenie cicho
  • Zapominanie o pomiarach
  • Mikrozarządzanie
  • Zbyt wiele zmian w zbyt krótkim czasie
  • Zły wybór narzędzi
  • Strach przed porażką
  • Bycie zbyt rygorystycznym
Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8322-270-7
Rozmiar pliku: 3,3 MB

BESTSELLERY

Kategorie: