Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Infografika w prasie i Internecie - ebook

Rok wydania:
2020
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
19,95

Infografika w prasie i Internecie - ebook

Publikacja dotyczy komunikacji wizualnej w mediach na przykładzie infografiki w prasie i Internecie. Na podstawie przykładów zaczerpniętych z miesięcznika „PRESS”, dwóch gazet codziennych – „Faktu” i „Gazety Wyborczej” – oraz z wybranych realizacji internetowych (dwóch czołowych portali internetowych i serwisu specjalizującego się w dziennikarstwie danych) autor zwraca uwagę m.in. na: ruchomość infografik, ewentualne przejawy manipulacji, błędy i odchylenia konstrukcyjne, efektywność przekazu, rodzaj grafiki, użyte środki wyrazu, wiarygodność, elementy budowy, a także powiązania między blokami i informacjami. Ocenia również spójność, wypełnianie podstawowych celów infografiki oraz zaspokajanie potrzeb informacyjnych odbiorcy z uwzględnieniem jego kompetencji wizualnych.

Z recenzji prof. dr. hab. Andrzeja Adamskiego : "Książka może służyć jako podręcznik dla studentów dziennikarstwa i samych dziennikarzy zajmujących się przekazem wizualnym i tworzeniem infografik. [...] Analizy przykładów dobrych i nietrafionych infografik są jednym z bardziej znaczących atutów publikacji. [...] Monografia jest bogato ilustrowana przykładami infografik, przez co stanowi bardzo dobry materiał poglądowy, m.in. dla studentów i wykładowców dziennikarstwa oraz dziennikarzy chcących wzbogacić swój warsztat".

Spis treści

 

Wstęp 7

ROZDZIAŁ 1. Komunikacja wizualna w mediach. Role obrazu i tekstu w komunikatach i informacji 13

1.1. Pojęcie komunikacji wizualnej 13

1.2. Komunikacja wizualna jako część kultury wizualnej 18

1.3. Rola i funkcje obrazu w komunikacji wizualnej 20

1.4. Interaktywność jako kolejny etap projektowania mediów 25

1.5. Tekst i obraz w mediach 28

1.6. Tekst jako obraz – funkcja wizualna tekstu 30

ROZDZIAŁ 2. Infografika jako sposób wizualizowania informacji i danych w prasie oraz w Internecie 33

2.1. Pojęcie infografii 34

2.2. Geneza infografiki 35

2.3. Wizualizowanie informacji w dziennikarstwie 40

2.4. Infografika jako forma wizualizacji przekazu – historia 41

2.5. Infografika współcześnie 46

2.6. Infografika jako gatunek angażujący 49

2.7. Rodzaje i odmiany infografiki 57

2.8. Infografika internetowa i gatunki interaktywne 63

2.9. Infografika dynamiczna 65

2.10. Infografika dynamiczna a hipertekst 68

2.11. Infografika dynamiczna jako gatunek angażujący 71

2.12. Infografika jako informacyjny gatunek dziennikarski 72

2.13. Infografika a kompetencje odbiorcy 77

2.14. Budowa infografiki 78

2.15. Podstawowe elementy udanej infografiki 82

ROZDZIAŁ 3. Wizualizacja informacji w prasie i Internecie 87

3.1. Wykresy w prasie 90

3.1.1. Wykresy kolumnowe i słupkowe 90

3.1.2. Wykresy kołowe 95

3.1.3. Wykresy liniowe 100

3.2. Infografiki w prasie 106

3.2.1. Infografiki oparte na mapach 106

3.2.2. Infografiki wieloelementowe 115

3.2.3. Infografiki o charakterze poradnikowym 120

3.3. Infografiki w Internecie 124

3.3.1. BIQdata.pl 124

3.3.1.1. O serwisie BIQdata.pl 124

3.3.1.2. BIQdata.pl – analiza wybranych materiałów 128

3.3.2. Onet.pl – Analiza 148

3.3.2.1. O portalu Onet.pl 148

3.3.2.2. Onet.pl – analiza wybranych materiałów 149

3.3.3. Wirtualna Polska 162

3.3.3.1. O portalu Wirtualna Polska 162

3.3.3.2. Wirtualna Polska – analiza wybranych materiałów 164

Zakończenie 175

Bibliografia 181

Spis rysunków i tabel 195

Kategoria: Media i dziennikarstwo
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8142-738-8
Rozmiar pliku: 3,5 MB

BESTSELLERY

Kategorie: