Facebook - konwersja

JavaScript. Przewodnik. Poznaj język mistrzów programowania. Wydanie VII - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
30 marca 2021
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Produkt niedostępny.  Może zainteresuje Cię

JavaScript. Przewodnik. Poznaj język mistrzów programowania. Wydanie VII - ebook

JavaScript jest wykorzystywanym w wielu celach uniwersalnym językiem ogólnego przeznaczenia - wysokopoziomowym, dynamicznym, przygotowanym do kodowania obiektowego i funkcjonalnego. Zasadniczo służy do programowania sieci WWW: kod JavaScript występuje w zdecydowanej większości stron internetowych. To jednak tylko jedno z możliwych zastosowań tego języka. Wszystko to sprawia, że JavaScript jest najbardziej rozpowszechnionym językiem w historii programowania. Pojawienie się platformy Node.js spowodowało, że stał się wszechstronniejszy, a jego popularność wśród programistów jeszcze wzrosła.

To kolejne wydanie wyczerpującego, kompleksowego przewodnika po języku JavaScript oraz jego najważniejszych klienckich i serwerowych interfejsach API. Książka jest przeznaczona dla programistów, którzy chcą nauczyć się JavaScriptu lub udoskonalić swoje umiejętności tworzenia kodu. Ujęto w niej wersję ES2020 tego języka. Poza praktycznymi wyjaśnieniami dotyczącymi jego struktur i ich stosowania znalazły się tu liczne przykłady, wskazówki i porady. To wydanie zawiera nowe rozdziały poświęcone klasom, modułom, iteratorom, generatorom, promesom i instrukcjom async/await. W efekcie powstał całościowy obraz ekosystemu JavaScript wraz z opisem jego zawiłości, potencjalnych problemów i najlepszych metod radzenia sobie z nimi.

W książce między innymi:

  • podstawy języka i jego podstawowe elementy
  • struktury danych, wyrażenia regularne, format JSON
  • standardowa biblioteka JavaScript
  • przetwarzanie dokumentów i grafiki
  • obsługa sieci, pamięci i wątków
  • środowisko Node oraz profesjonalne narzędzia i rozszerzenia języka

Dowiedz się wszystkiego, co musisz wiedzieć o JavaScripcie!

Spis treści

 

Wstęp 13

 

1. Wprowadzenie do języka JavaScript 15

  • 1.1. Poznawanie JavaScriptu 17
  • 1.2. Witaj, świecie! 18
  • 1.3. Wycieczka po języku JavaScript 18
  • 1.4. Przykład: histogram częstości użycia znaków 24
  • 1.5. Podsumowanie 26

2. Struktura leksykalna 27

  • 2.1. Tekst programu 27
  • 2.2. Komentarze 27
  • 2.3. Literały 28
  • 2.4. Identyfikatory i zarezerwowane słowa 28
  • 2.5. Unicode 29
  • 2.6. Opcjonalne średniki 30
  • 2.7. Podsumowanie 32

3. Typy, wartości i zmienne 33

  • 3.1. Informacje ogólne i definicje 33
  • 3.2. Liczby 35
  • 3.3. Tekst 41
  • 3.4. Wartości logiczne 47
  • 3.5. Wartości null i undefined 48
  • 3.6. Symbole 49
  • 3.7. Obiekt globalny 50
  • 3.8. Niemutowalne prymitywne wartości i mutowalne odwołania do obiektu 51
  • 3.9. Konwersje typów 52
  • 3.10. Deklarowanie zmiennych i przypisywanie wartości 59
  • 3.11. Podsumowanie 66

4. Wyrażenia i operatory 67

  • 4.1. Wyrażenia podstawowe 67
  • 4.2. Inicjatory obiektów i tablic 68
  • 4.3. Wyrażenia definiujące funkcje 69
  • 4.4. Wyrażenia dostępu do właściwości 69
  • 4.5. Wyrażenia wywołujące 71
  • 4.6. Wyrażenia tworzące obiekty 73
  • 4.7. Przegląd operatorów 74
  • 4.8. Operatory arytmetyczne 78
  • 4.9. Wyrażenia relacyjne 83
  • 4.10. Wyrażenia logiczne 88
  • 4.11. Wyrażenia przypisujące 90
  • 4.12. Wyrażenia interpretujące 92
  • 4.13. Inne operatory 94
  • 4.14. Podsumowanie 99

5. Instrukcje 101

  • 5.1. Instrukcje wyrażeniowe 102
  • 5.2. Instrukcje złożone i puste 102
  • 5.3. Instrukcje warunkowe 103
  • 5.4. Pętle 108
  • 5.5. Skoki 114
  • 5.6. Inne instrukcje 121
  • 5.7. Deklaracje 124
  • 5.8. Podsumowanie instrukcji 126

6. Obiekty 129

  • 6.1. Wprowadzenie do obiektów 129
  • 6.2. Tworzenie obiektów 130
  • 6.3. Odpytywanie i ustawianie właściwości 132
  • 6.4. Usuwanie właściwości 137
  • 6.5. Sprawdzanie właściwości 138
  • 6.6. Wyliczanie właściwości 139
  • 6.7. Rozszerzanie obiektów 140
  • 6.8. Serializacja obiektów 142
  • 6.9. Metody obiektów 142
  • 6.10. Udoskonalona składnia literału obiektowego 144
  • 6.11. Podsumowanie 150

7. Tablice 151

  • 7.1. Tworzenie tablic 152
  • 7.2. Odczytywanie i zapisywanie elementów tablicy 154
  • 7.3. Rozrzedzone tablice 155
  • 7.4. Długość tablicy 156
  • 7.5. Dodawanie i usuwanie elementów tablicy 156
  • 7.6. Iterowanie tablic 157
  • 7.7. Tablice wielowymiarowe 159
  • 7.8. Metody tablicowe 159
  • 7.9. Obiekty podobne do tablic 170
  • 7.10. Ciągi znaków jako tablice 172
  • 7.11. Podsumowanie 172

8. Funkcje 175

  • 8.1. Definiowanie funkcji 175
  • 8.2. Wywoływanie funkcji 179
  • 8.3. Argumenty i parametry funkcji 185
  • 8.4. Funkcje jako wartości 192
  • 8.5. Funkcje jako przestrzenie nazw 194
  • 8.6. Domknięcia 195
  • 8.7. Właściwości, metody i konstruktory funkcji 199
  • 8.8. Programowanie funkcyjne 203
  • 8.9. Podsumowanie 208

9. Klasy 209

  • 9.1. Klasy i prototypy 210
  • 9.2. Klasy i konstruktory 211
  • 9.3. Słowo kluczowe class 215
  • 9.4. Dodawanie metod do istniejących klas 222
  • 9.5. Podklasy 222
  • 9.6. Podsumowanie 232

10. Moduły 235

  • 10.1. Tworzenie modułów za pomocą klas, obiektów i domknięć 235
  • 10.2. Moduły w środowisku Node 238
  • 10.3. Moduły w języku ES6 240
  • 10.4. Podsumowanie 249

11. Standardowa biblioteka JavaScript 251

  • 11.1. Zbiory i mapy 252
  • 11.2. Typowane tablice i dane binarne 257
  • 11.3. Wyszukiwanie wzorców i wyrażenia regularne 263
  • 11.4. Daty i czas 280
  • 11.5. Klasy błędów 284
  • 11.6. Format JSON, serializacja i analiza składni 285
  • 11.7. Internacjonalizacja aplikacji 288
  • 11.8. Interfejs API konsoli 294
  • 11.9. Interfejs API klasy URL 297
  • 11.10. Czasomierze 300
  • 11.11. Podsumowanie 301

12. Iteratory i generatory 303

  • 12.1. Jak działają iteratory? 304
  • 12.2. Implementowanie obiektów iterowalnych 304
  • 12.3. Generatory 307
  • 12.4. Zaawansowane funkcjonalności generatorów 311
  • 12.5. Podsumowanie 314

13. Asynchroniczność w języku JavaScript 315

  • 13.1. Programowanie asynchroniczne i funkcje zwrotne 315
  • 13.2. Promesy 319
  • 13.3. Słowa kluczowe async i await 338
  • 13.4. Iteracje asynchroniczne 341
  • 13.5. Podsumowanie 346

14. Metaprogramowanie 349

  • 14.1. Atrybuty właściwości 349
  • 14.2. Rozszerzalność obiektów 353
  • 14.3. Atrybut prototype 354
  • 14.4. Popularne symbole 356
  • 14.5. Znaczniki szablonowe 363
  • 14.6. Obiekt Reflect 365
  • 14.7. Klasa Proxy 367
  • 14.8. Podsumowanie 373

15. JavaScript w przeglądarkach 375

  • 15.1. Podstawy programowania stron WWW 377
  • 15.2. Zdarzenia 390
  • 15.3. Przetwarzanie dokumentów 399
  • 15.4. Przetwarzanie arkusza stylów 413
  • 15.5. Geometria i przewijanie dokumentu 419
  • 15.6. Komponenty WWW 423
  • 15.7. SVG: skalowalna grafika wektorowa 434
  • 15.8. Grafika w znaczniku 440
  • 15.9. Klasa Audio 460
  • 15.10. Lokalizacja, nawigacja i historia 462
  • 15.11. Sieć 470
  • 15.12. Magazynowanie danych 485
  • 15.13. Wątki robocze i komunikaty 496
  • 15.14. Przykład: zbiór Mandelbrota 503
  • 15.15. Podsumowanie i dalsza lektura 514

16. Serwery w środowisku Node 521

  • 16.1. Podstawy programowania w środowisku Node 522
  • 16.2. Domyślna asynchroniczność 526
  • 16.3. Bufory 529
  • 16.4. Zdarzenia i klasa EventEmitter 531
  • 16.5. Strumienie 533
  • 16.6. Procesy, procesory i szczegóły systemu operacyjnego 543
  • 16.7. Operacje na plikach 544
  • 16.8. Klienty i serwery HTTP 554
  • 16.9. Klienty i serwery inne niż HTTP 558
  • 16.10. Procesy potomne 560
  • 16.11. Wątki robocze 565
  • 16.12. Podsumowanie 573

17. Narzędzia i rozszerzenia 575

  • 17.1. Inspekcja kodu za pomocą narzędzia ESLint 575
  • 17.2. Formatowanie kodu za pomocą narzędzia Prettier 576
  • 17.3. Tworzenie testów jednostkowych za pomocą narzędzia Jest 577
  • 17.4. Zarządzanie pakietami za pomocą narzędzia npm 580
  • 17.5. Pakowanie kodu 581
  • 17.6. Transpilacja kodu za pomocą narzędzia Babel 583
  • 17.7. Rozszerzenie JSX: znaczniki w kodzie JavaScript 584
  • 17.8. Sprawdzanie typów danych za pomocą rozszerzenia Flow 588
  • 17.9. Podsumowanie 602
Kategoria: Webmaster
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-7309-9
Rozmiar pliku: 4,9 MB

BESTSELLERY

Kategorie: