Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Kino polskie jako kino transnarodowe - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2017
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
18,00

Kino polskie jako kino transnarodowe - ebook

Ze względu na tożsamościową rolę, jaką kino polskie odegrało w XX wieku, kwestia narodowości stanowiła jedno z głównych zagadnień z nim związanych oraz wyznaczała istotne ścieżki interpretacyjne w badaniach nad filmem. Ujęcie to domaga się obecnie kontynuacji i uzupełnienia o perspektywę transnarodową, która znacząco poszerza pole badawcze, sięgając poza granice wyznaczone ramami państwa narodowego. Autorzy niniejszego tomu zwracają baczną uwagę na nieszczelność granic, ich przekraczanie, interakcję między tym, co wewnątrz, a tym, co na zewnątrz państwa narodowego, na zjawiska i konteksty ponadnarodowe, transgraniczne kontakty instytucjonalne oraz indywidualne przedsięwzięcia twórcze, które nie tłumaczą się jedynie z perspektywy narodowej. Ujęcie transnarodowe jest tym samym wieloperspektywiczne, kładzie większy nacisk na dynamikę globalnych przemian, uprzywilejowuje kontekst, odchodzi od tematów nacechowanych narodowo, docenia sposoby ekspresji niekoniecznie sprzyjające tożsamościowej spójności oraz odsłania sprzeczności tkwiące w polskiej kinematografii.

Spis treści

WSTĘP
Magdalena Podsiadło: Transnarodowe spojrzenie jako efekt współczesności
I. WSPÓLNOTA EUROPEJSKA

JOANNA RYDZEWSKA: Transnarodowość, postsekularyzm i tajemnica winy w Idzie Pawła Pawlikowskiego

PAULINA KWIATKOWSKA: Obóz dla uchodźców w Cinecittà – między rzeczywistością a światem przedstawionym

MARCIN MARON: Danton Andrzeja Wajdy w kontekście rewolucyjnych ideałów obywatelskich oraz francuskich sporów o rewolucję

KRZYSZTOF KOPCZYŃSKI: Koprodukcja międzynarodowa polskich filmów dokumentalnych w latach 2005–2015 (rekonesans)

KATARZYNA MĄKA-MALATYŃSKA: Między kulturami. Transnarodowy charakter etiud z łódzkiej Szkoły Filmowej

II. TRANSNARODOWY PRL

ANNA SZCZEPAŃSKA: Od Lenino do Łodzi przez Berlin: polska Czołówka Filmowa w cieniu kinematografii radzieckiej

PAVEL SKOPAL: Międzynarodowa konferencja jako instytucja dyscyplinująca. „Rewizjonistyczne tendencje” w polskim kinie lat 1957–1960 z perspektywy radzieckiej

BARBARA GIZA: Ku transnarodowości. Sukcesy polskiego kina na Festiwalu w Cannes w latach 1946–1966 w korespondencjach publikowanych przez magazyn „Film”

SEBASTIAN JAGIELSKI: „Niech mnie wszyscy kochają”. Transnarodowe ciało Elżbiety Czyżewskiej

MARTA BRZEZIŃSKA-PAJĄK: Bracia krwi – polscy aktorzy w filmach indiańskich wytwórni DEFA

INGA PĒRKONE-REDOVIČA: Wpływ Wajdy na kino łotewskie. Przypadek filmu Kamień i pył

IMRE SZÍJÁRTÓ: Film polski jako kult

III. TWÓRCY BEZ PASZPORTU

PATRYCJA WŁODEK: Ryszard Bolesławski – reżyser jako medium

DOMINIK WIERSKI: Dobry styl jest niewidoczny. O współpracy Sidneya Lumeta z Andrzejem Bartkowiakiem

IV. RELACJE TRANSGRANICZNE

FILIP NOWAK: Problemy z transnarodowością

PAUL COATES: Nazywanie Wstrętu – transnarodowość a/jako transpłciowość

TADEUSZ LUBELSKI: Obrona przed bezdomnością? Gorejący krzew – czeski film polskiej reżyserki

MAŁGORZATA RADKIEWICZ: Spojrzenie na Wschód. Motywy białoruskie, ukraińskie i rosyjskie w polskim filmie współczesnym

MONIKA TALARCZYK-GUBAŁA: „Widzę siebie jako część większej całości”. O filmowej twórczości Katarzyny Klimkiewicz

PAULINA HARATYK: Polin. Filmy wędrujące w przestrzeni i historii

V. TRANSNARODOWE STYLE

KRIS VAN HEUCKELOM: Współczesny polski film drogi w kontekście (trans)narodowym

MAGDALENA PODSIADŁO: Między Wschodem a Zachodem. Neokonserwatywny charakter polskiego postmodernizmu filmowego

PIOTR ZWIERZCHOWSKI: Międzynarodowe inspiracje i konteksty polskiego filmu kryminalnego

NOTY O AUTORACH
FILMOGRAFIA
INDEKS NAZWISK
Kategoria: Kino i Teatr
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-242-6549-7
Rozmiar pliku: 14 MB

BESTSELLERY

Kategorie: