Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Lekcje typografii. Przykłady i ćwiczenia dla projektantów - ebook

Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
9 stycznia 2017
Pobierz fragment
69,00
Cena w punktach Virtualo:
6900 pkt.

Lekcje typografii. Przykłady i ćwiczenia dla projektantów - ebook

O pięknie i odbiorze każdego tekstu decyduje także jego zapis. Odpowiednio dobrany krój liter, ozdobny inicjał, profesjonalny skład tekstu i przemyślany layout mogą bardzo silnie wzmocnić przekaz słowa pisanego. Dzięki znajomości zasad typografii możemy wywołać u odbiorcy uczucie, że oto ogląda coś estetycznego, eleganckiego, a wizualna perfekcja w wyjątkowy sposób uzupełnia informacyjną funkcję pisma. Co więcej, dopiero opanowanie sztuki typografii pozwala na tworzenie prawdziwie profesjonalnych logotypów czy grafik tekstowych.

Trzymasz w ręku książkę przeznaczoną dla wszystkich projektantów grafiki, którzy chcą korzystać z zasad typografii. Książkę tę doceni jednak każdy, kto chce się czegoś dowiedzieć o krojach pisma, o czcionkach i o tym, jak je rozpoznawać, wybierać i poprawnie stosować. Zamieszczono w niej mnóstwo praktycznych przykładów i ćwiczeń pogłębiających wiedzę i umiejętności typograficzne. Dzięki nim bardzo szybko zaczniesz tworzyć logotypy i emblematy, zaczniesz profesjonalnie składać tekst, a nawet projektować własne fonty!

Podczas lekcji typografii nauczysz się:
  • terminologii typografii, niezbędnej dla zrozumienia kolejnych zagadnień,
  • rozpoznawania, wybierania i łączenia fontów stosownie do potrzeb,
  • tworzenia monogramów i logotypów przy użyciu różnych fontów, również własnoręcznie opracowanych,
  • zasad profesjonalnego składu tekstu oraz poprawiania jego czytelności w projekcie,
  • zasad dodawania obrazów do liter: ozdobników, rysunków, dodatków dekoracyjnych.

Typografia — obowiązkowa lekcja dla każdego projektanta!


Jim Krause — wielokrotnie nagradzany projektant, ilustrator, grafik i fotografik. Autor wielu znanych książek poświęconych projektowaniu graficznemu. Od ponad 25 lat wykonuje projekty dla wielu klientów, włączając w to takie firmy, jak Microsoft, Kodak, Cingular Wireless, Seattle Public Schools, Levi Strauss czy Washington Apples.

Spis treści

Wprowadzenie (6)

1. Terminologia typograficzna (11)

  • Znawstwo (12)
  • Język typografii (14)
    • Kroje pisma (15)
    • Formy i rozmieszczenie (16)
    • Dalszy ciąg anatomii typograficznej (17)
    • Wysokości | Mierzenie pisma | Proste, pochyłe (18)
    • Optyka typograficzna (19)
    • Ćwiczenie: sprawdź swoje słownictwo typograficzne (20)
  • Rodzaje pisma (22)
    • Kroje szeryfowe (23)
    • Szeryfy i zmiany | Istotne szczegóły (24)
    • Ampersand | Kulturowość i styl | Łatwość czytania (25)
    • Klasyczne kroje bezszeryfowe | Porównanie krojów bezszeryfowych (26)
    • Współczesne kroje bezszeryfowe | Różnorodność jest korzystna (27)
    • Pisanka i kroje pokrewne (28)
    • Kroje inteligentne | Imitacje (29)
    • Kroje gotyckie | Czytelność (30)
    • Kroje maszynowe | Kroje bitmapowe i mozaikowe (32)
    • Kroje afiszowe i ksenotypy (33)
    • Rodziny dingbatów, ornamentów i obrazków (34)
    • Ornamenty jako dodatki i tła (35)
    • Jeden krój, wiele fontów (36)
    • Znaki alternatywne i ukryte | Wielkie i małe litery (37)
    • Jeden krój, wiele odmian (38)
    • Ćwiczenie: rozbudź w sobie wrażliwość typograficzną (39)
    • Typografia cyfr (40)
    • Cyfry proporcjonalne i tabelaryczne | Opcje zapisu liczb (41)
    • Piękno interpunkcji (42)
    • Wiszące czy schowane? | Poprawność interpunkcyjna (43)
    • Ćwiczenie: poznaj historię typografii (44)

2. Sztuka liternicza (47)

  • Głos typografii (48)
    • Zakres ekspresji (50)
    • Ekspresja artystyczna (52)
  • Modyfikowanie liter (54)
    • Rozcinanie i zmienianie | Dodatki i efekty (55)
    • Zmodyfikowane fonty gotowe do użycia (56)
    • Dodatki dekoracyjne | Związki tematyczne (57)
    • Sprawy istotne: modyfikowanie liter (58)
  • Konstruowanie znaków (60)
    • Tworzenie liter wewnątrz kształtów (61)
    • Szczegóły definiujące formę (62)
    • Litery siatkowe (63)
    • Sprawy istotne: funkcje panelu Pathfinder (Odnajdywanie ścieżek) (64)
    • Ćwiczenie: tworzenie liter (66)
  • Dodawanie obrazów (68)
    • Zapożyczony ozdobnik | Dodany rysunek | Wnętrza (69)
    • Obrazy wewnątrz liter (70)
    • Litery ilustrowane | Litery jako ilustracje (72)
  • Monogramy i zestawy liter (74)
    • Monogramy (75)
    • Pary i zestawy (76)
    • Sposoby wyrażenia spójnika i (77)
    • Podejście całościowe (79)
    • Ćwiczenie: tworzenie monogramów (80)

3. Wyrazy (83)

  • Zagadnienia podstawowe (84)
    • Font, wielkość liter i odstępy (85)
    • Liternictwo mieszane (86)
    • Ligatury w fontach | Ligatury własne (87)
    • Strategie ustawiania odstępów międzyliterowych (88)
    • Sprawy istotne: ocena jakości odstępów międzyliterowych (89)
  • Przedstawianie wyrazów (90)
    • Czytelność pojedynczych wyrazów | Czytelność tekstu (91)
    • Osobowość fontu (93)
    • Proste modyfikacje wyrazów (94)
    • Wykorzystanie przestrzeni wewnętrznych (97)
    • Przestrzenność (98)
    • Sprawy istotne: efekty cyfrowe (99)
    • Ćwiczenie: praca z wyrazami (100)
  • Dodawanie ozdobników i obrazów (102)
    • Proste przedłużenia i zamiany (103)
    • Tła | Obwiednie (104)
    • Dodatki ornamentalne | Powiązania (105)
    • Dominujące tła (107)
    • Sprawy istotne: rozwijanie pomysłów (108)
    • Dodawanie elementów graficznych (110)
    • Pomysły innych projektantów (112)
    • Ograniczanie poszukiwań do kwestii zasadniczych (113)
    • Pożyteczna litera O (114)
    • Wyrazy jako obrazy (115)
    • Ciasne owijanie | Obramowanie jako element zasadniczy (116)
    • Ćwiczenie: tworzenie własnej grafiki słownej (118)
  • Tworzenie fontów (120)
    • Modyfikowanie istniejących fontów (121)
    • Kroje własnej produkcji (122)
    • Opcje rysunkowe (123)
    • Ręczne liternictwo oparte na istniejących fontach (124)
    • Liternictwo analogowe (125)
    • Sprawy istotne: układanie wyrazów z liter wykonanych ręcznie (126)
    • Świat ilustrowany (128)
    • Ćwiczenie: opracowywanie liter i wyrazów (130)

4. Prezentacje wielowyrazowe (133)

  • Podstawy logotypów, nagłówków i grafik słownych (134)
    • Prosto i skutecznie (135)
    • Wybór fontu i jego wymowa (136)
    • Łączenie fontów (138)
    • Błędy łączenia fontów (139)
    • Dzielenie wierszy (140)
    • Niekonwencjonalne podziały wierszy (141)
    • Kwestia linii bazowej | Łut szczęścia (142)
    • Ćwiczenie: tworzenie logotypów (143)
  • Strategie eksponowania (144)
    • Sterowanie wzrokiem (145)
    • Kwestia rozmiaru (146)
    • Grubość i kolorystyka (147)
    • Sprawy istotne: eksploracja fontów (148)
    • Akcentowanie kolorem (150)
  • Pismo a tło (152)
    • Poziom czytelności (153)
    • Tła jednolite (154)
    • Pismo na tle obrazu (156)
    • Sprawy istotne: modyfikowanie zdjęć w celu poprawienia czytelności tekstu (158)
    • Ćwiczenie: mieszanie pisma z obrazami w tle (160)
  • Logo łączące tekst z symbolem (162)
    • Podstawowe rodzaje powiązań (163)
    • Rozważanie opcji (164)
  • Layouty i grafiki (166)
    • Pytania i odpowiedzi (167)
    • Ustalanie hierarchii ważności (168)
    • Podobieństwo (169)
    • Ćwiczenie: dołączanie symboli lub obrazów (170)
    • Tylko pismo (172)
  • Obramowania i asamblaże (176)
    • Obramowania proste (177)
    • Idąc dalej (178)
    • Rozwiązania czysto typograficzne (179)
  • Ćwiczenie: tworzenie własnego emblematu (180)
  • Sprawy istotne: sprawdzanie różnych wykończeń (181)

5. Tekst i layouty (183)

  • Poprawianie czytelności (184)
    • Czytelność tekstu a krój pisma (185)
    • Tracking (186)
    • Interlinia (187)
    • Szerokość łamu a stopień pisma (188)
    • Wyrównanie tekstu (189)
    • Otaczanie tekstem (190)
    • Błędy, których należy unikać (191)
  • Akapity (192)
    • Rozpoczynanie akapitów (193)
    • Wyodrębnianie następnych akapitów (194)
    • Rozstrzyganie sporu o pierwszy akapit (195)
    • Inne sposoby oznaczania akapitów (196)
    • Sprawy istotne: skuteczność (198)
  • Przekazy samodzielne (200)
    • Objaśnienia (201)
    • Podpisy (202)
    • Wyimki (203)
    • Wyróżnianie tekstu (204)
    • Ćwiczenie: prezentacja cytatu (205)
  • Rozmieszczanie elementów projektu (206)
    • Poziomy hierarchii (207)
    • Łamy (208)
    • Elastyczność (209)
    • Siatki (210)
    • Ścisłe przestrzeganie siatki | Łamanie reguł (211)
    • Linie wspomagające (212)
    • Panele z tłami (213)
    • Przestrzeń otaczająca tekst (214)
    • Całostronicowe, czysto typograficzne elementy wizualne (216)
    • Projektowanie spontaniczne (218)
    • Ćwiczenie: ciągłe poszerzanie wiedzy na temat pisma (220)
  • Znawstwo (222)

Słowniczek (225)

Skorowidz (235)

Kategoria: DTP
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-2555-5
Rozmiar pliku: 36 MB

BESTSELLERY

Kategorie: