Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Ochrona danych osobowych a dostęp do informacji publicznej i ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego. Próba zdefiniowania relacji w polskim porządku prawnym - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
21 lutego 2022
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
144,00

Ochrona danych osobowych a dostęp do informacji publicznej i ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego. Próba zdefiniowania relacji w polskim porządku prawnym - ebook

W monografii dokonano analizy relacji zachodzących pomiędzy prawem do ochrony danych osobowych a prawem dostępu do informacji publicznej oraz prawem do ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego jako informacyjnymi prawami jednostki. Wpływają one istotnie na status informacyjny człowieka, tworząc wspólny obszar uprawnień gwarantujących zabezpieczenie jego interesów w różnych kontekstach funkcjonowania – począwszy od sfery najbardziej osobistej, poprzez udział w życiu społecznym i politycznym, aż po korzystanie z zasobów informacyjnych w celach gospodarczych, naukowych, kulturalnych.

Ico_Gray_17.gif [486 B] Publikacja stanowi pierwsze kompleksowe opracowanie dotyczące trzech sfer uprawnień informacyjnych i ich wzajemnych powiązań. Uwzględnia cechy, genezę i kontekst regulacyjny każdego z analizowanych praw oraz istotnych w praktyce obszarów współstosowania przepisów z zakresu ochrony danych osobowych, dostępu do informacji publicznej oraz ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego.

Autorka podjęła próbę zdefiniowania relacji i oddziaływań zachodzących pomiędzy trzema prawami informacyjnymi w sposób i w zakresie pozwalających na uchwycenie nie tylko istniejących między nimi napięć czy konfliktów, lecz także tych obszarów, w których istotnie dostrzegalna jest ich komplementarność, a zarazem konieczność współrealizacji wielu obowiązków i procedur przewidzianych w przepisach RODO (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych), ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz ustawy o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego.

Ico_Gray_6.gif [752 B] Publikacja przeznaczona jest zarówno dla naukowców, jak i praktyków prawa, w tym sędziów, radców prawnych i adwokatów. Zainteresuje także inspektorów ochrony danych, osoby odpowiedzialne za realizację dostępu do informacji publicznej, pełnomocników do spraw otwartości danych oraz inne osoby zaangażowane w otwieranie danych i zapewnienie ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego.

Spis treści

Wykaz skrótów  | str. 27
Wstęp   | str. 31

Rozdział 1
Charakterystyka prawa do ochrony danych osobowych, prawa dostępu do informacji publicznej oraz prawa do ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego jako informacyjnych praw podmiotowych   | str. 43
1.1. Wprowadzenie   | str. 43
1.2. Prawo do ochrony danych osobowych, prawo dostępu do informacji publicznej oraz prawo do ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego jako informacyjne prawa podmiotowe   | str. 44
1.2.1. Pojęcie praw informacyjnych   | str. 44
1.2.2. Prawa informacyjne jako prawa podmiotowe   | str. 46
1.2.3. Prawa informacyjne a uprawnienia informacyjne   | str. 48
1.3. Prawo do ochrony danych osobowych, prawo dostępu do informacji publicznej oraz prawo do ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego jako publiczne prawa podmiotowe   | str. 50
1.3.1. Pojęcie publicznych praw podmiotowych   | str. 50
1.3.2. Prawa informacyjne jako publiczne prawa podmiotowe   | str. 52
1.3.3. Specyfika regulacji informacyjnych publicznych praw podmiotowych   | str. 52
1.3.4. Wspólne cechy informacyjnych publicznych praw podmiotowych   | str. 54
1.4. Ochrona danych osobowych, dostęp do informacji publicznej oraz ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego jako elementy prawa informacyjnego   | str. 55
1.4.1. Pojęcie prawa informacyjnego   | str. 55
1.4.2. Funkcjonalne ujęcie prawa informacyjnego   | str. 57
1.5. Stosunek informacyjny jako kategoria stosunku prawnego   | str. 59
1.5.1. Pojęcie stosunku prawnego   | str. 59
1.5.2. Stosunek informacyjny   | str. 60
1.5.3. Informacja jako element przedmiotu i treści stosunków informacyjnych   | str. 62
1.6. Konstytucyjny wymiar praw informacyjnych i ich relacje   | str. 65
1.6.1. Informacyjne prawa podmiotowe jako wolności i prawa   | str. 65
1.6.2. Konstytucyjne zakotwiczenie informacyjnych praw podmiotowych   | str. 67
1.6.3. Relacje pomiędzy gwarancjami wynikającymi z art. 51, 54 oraz 61 Konstytucji RP   | str. 68
1.7. Komplementarność jako cecha relacji prawa do ochrony danych osobowych oraz praw dostępowych   | str. 70
1.7.1. Pojęcie komplementarności   | str. 70
1.7.2. Komplementarność praw informacyjnych jako zabezpieczenie integralności informacyjnej człowieka   | str. 71
1.7.3. Komplementarność praw informacyjnych jako aspekt praw człowieka   | str. 72
1.7.4. Wspólne elementy treści praw informacyjnych jako przejaw ich komplementarności   | str. 75
1.7.5. Wzajemne dopełnienie i współrealizacja prawa do ochrony danych osobowych i praw dostępowych   | str. 77
1.7.6. Komplementarne powiązania prawa do ochrony danych osobowych, prawa dostępu do informacji publicznej oraz prawa do ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego
z innymi wolnościami i prawami   | str. 79
1.8. Specyfika regulacji prawa do ochrony danych osobowych oraz praw dostępowych – instrumentalny charakter praw, proceduralny charakter regulacji   | str. 82
1.8.1. Instrumentalny charakter praw informacyjnych   | str. 82
1.8.2. Proceduralny aspekt realizacji praw informacyjnych   | str. 82
1.9. Zagadnienie stosowania RODO do przetwarzania danych osobowych w związku z udostępnianiem informacji publicznej na podstawie ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz zapewnianiem dostępu do informacji sektora publicznego na podstawie ustawy o otwartych danych   | str. 84
1.9.1. Dopuszczalność stosowania RODO w przypadku przetwarzania danych osobowych w ramach dostępu do informacji publicznej i ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego   | str. 84
1.9.2. Materialny (przedmiotowy) zakres stosowania na podstawie art. 2 RODO   | str. 86
1.9.3. Przetwarzanie danych osobowych a publiczny dostęp do dokumentów urzędowych na podstawie art. 86 RODO   | str. 90
1.10. Konkurencyjność procedur przy realizacji prawa do ochrony danych osobowych oraz praw dostępowych   | str. 94
1.10.1. Dostęp do informacji jako wspólny aspekt wykonywania prawa do ochrony danych osobowych oraz praw dostępowych   | str. 94
1.10.2. Dostępowy aspekt praw informacyjnych podmiotu uprawnionego   | str. 94
1.10.3. Konkurencyjność procedur postępowania podmiotów zobowiązanych   | str. 96
1.10.4. Konkurencyjność procedur realizacji praw dostępowych   | str. 99
1.11. Podsumowanie   | str. 100

Rozdział 2
Geneza i podstawy prawne gwarancji prawa do ochrony danych osobowych oraz praw dostępowych   | str. 101
2.1. Wprowadzenie   | str. 101
2.2. Charakterystyka prawa do ochrony danych osobowych   | str. 102
2.2.1. Prawo do ochrony danych osobowych jako emanacja prawa do prywatności oraz osobna kategoria prawna   | str. 102
2.2.2. Autonomia informacyjna   | str. 109
2.2.3. Prawo do ochrony danych osobowych w Konstytucji RP   | str. 112
2.2.3.1. Wolność jednostki od obowiązku ujawniania informacji dotyczących swej osoby   | str. 116
2.2.3.2. Zasada ograniczonego dysponowania danymi osobowymi przez władze publiczne   | str. 117
2.2.3.3. Dostęp do urzędowych dokumentów i zbiorów danych oraz możliwość żądania usunięcia lub sprostowania danych   | str. 119
2.2.3.4. Prawo do żądania sprostowania oraz usunięcia informacji nieprawdziwych, niepełnych lub zebranych w sposób sprzeczny z ustawą   | str. 120
2.2.3.5. Delegacja do określenia zasad i trybu dysponowania danymi osobowymi   | str. 120
2.2.4. Międzynarodowe i europejskie gwarancje prawa do ochrony danych osobowych   | str. 121
2.2.4.1. Regulacje międzynarodowe   | str. 121
2.2.4.2. Regulacje Rady Europy   | str. 123
2.2.4.3. Regulacje Unii Europejskiej   | str. 125
2.2.5. System ochrony danych osobowych kształtowany przez RODO – rozporządzenie jako instrument harmonizacji systemu ochrony danych osobowych   | str. 127
2.2.6. Cele i zakres regulacji RODO   | str. 130
2.2.7. Zakres podmiotowy   | str. 131
2.2.7.1. Podmiot uprawniony   | str. 131
2.2.7.2. Podmioty zobowiązane   | str. 133
2.2.7.3. Administrator i współadministratorzy   | str. 135
2.2.7.4. Podmiot przetwarzający   | str. 141
2.2.7.5. Odbiorca   | str. 147
2.2.7.6. Zakres przedmiotowy   | str. 148
2.2.7.7. Dane osobowe   | str. 150
2.2.7.8. Dopuszczalność przetwarzania danych osobowych   | str. 157
2.2.8. Prawa osób, których dane dotyczą   | str. 164
2.2.9. Ocena ryzyka naruszeń praw lub wolności osoby fizycznej oraz obowiązek wdrożenia odpowiednich rozwiązań techniczno‑organizacyjnych   | str. 167
2.2.9.1. Uwzględnianie ryzyka naruszeń praw lub wolności osób fizycznych w kontekście bezpieczeństwa danych osobowych   | str. 168
2.2.9.2. Privacy by design oraz privacy by default   | str. 170
2.2.9.3. Bezpieczeństwo przetwarzania   | str. 173
2.2.9.4. Ocena skutków dla ochrony danych   | str. 174
2.2.9.5. Rejestrowanie czynności przetwarzania   | str. 176
2.2.9.6. Naruszenia ochrony danych osobowych i obowiązki notyfikacji   | str. 177
2.2.9.7. Wyznaczenie inspektora ochrony danych   | str. 179
2.2.10. Niezależny organ nadzorczy i gwarancje kontroli sądowej   | str. 183
2.3. Charakterystyka prawa dostępu do informacji publicznej   | str. 189
2.3.1. Uwarunkowania wyodrębnienia prawa dostępu do informacji publicznej   | str. 189
2.3.2. Prawo dostępu do informacji publicznej i idea otwartego rządu   | str. 192
2.3.3. Uwarunkowania międzynarodowe prawa dostępu do informacji publicznej   | str. 194
2.3.3.1. Dostęp do informacji publicznej w regulacjach Organizacji Narodów Zjednoczonych   | str. 195
2.3.3.2. Dostęp do informacji publicznej w regulacjach Rady Europy   | str. 196
2.3.3.3. Dostęp do informacji publicznej w regulacjach Unii Europejskiej   | str. 197
2.3.4. Prawo dostępu do informacji publicznej w Konstytucji RP   | str. 199
2.3.4.1. Zakres podmiotowy konstytucyjnych gwarancji dostępu do informacji publicznej   | str. 201
2.3.4.2. Treść prawa do informacji publicznej w świetle art. 61 Konstytucji RP   | str. 204
2.3.4.3. Ograniczenia prawa do informacji publicznej   | str. 208
2.3.4.4. Konkretyzacja prawa dostępu do informacji publicznej w ustawach i regulaminach Sejmu i Senatu   | str. 209
2.3.5. Ustawa o dostępie do informacji publicznej   | str. 209
2.3.6. Informacja publiczna   | str. 212
2.3.6.1. Sposób wyznaczenia zakresu informacji publicznej   | str. 212
2.3.6.2. Informacja o sprawie publicznej   | str. 214
2.3.6.3. Informacja przetworzona   | str. 220
2.3.6.4. Informacje niestanowiące informacji publicznej (dokument prywatny, dokument wewnętrzny, materiał roboczy, informacja techniczna)   | str. 223
2.3.7. Zakres podmiotowy ustawy o dostępie do informacji publicznej   | str. 228
2.3.7.1. Podmiot uprawniony   | str. 228
2.3.7.2. Podmioty zobowiązane   | str. 231
2.3.8. Zakres przedmiotowy ustawy o dostępie do informacji publicznej   | str. 234
2.3.9. Uprawnienia kształtujące prawo dostępu do informacji publicznej oraz formy i tryby dostępu do informacji publicznej   | str. 235
2.3.10. Powszechne udostępnianie informacji publicznej w BIP   | str. 238
2.3.11. Udostępnianie informacji publicznej na wniosek   | str. 241
2.3.11.1. Dopuszczalność zastosowania trybu wnioskowego   | str. 241
2.3.11.2. Odformalizowanie postępowania wnioskowego   | str. 242
2.3.11.3. Sposoby zakończenia postępowania wnioskowego   | str. 244
2.3.12. Dostęp do posiedzeń kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących z powszechnych wyborów   | str. 245
2.3.13. Ograniczenie prawa dostępu do informacji publicznej oraz odmowa udostępnienia   | str. 249
2.3.13.1. Podstawy ograniczeń prawa dostępu do informacji publicznej   | str. 249
2.3.13.2. Generalny charakter ograniczeń   | str. 250
2.3.13.3. Odmowa udostępnienia informacji publicznej   | str. 251
2.3.13.4. Inne niż odmowa formy ograniczenia dostępu do informacji publicznej   | str. 252
2.4. Charakterystyka prawa do ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego   | str. 253
2.4.1. Otwarte dane i prawo do ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego – uwarunkowania wyodrębnienia   | str. 253
2.4.2. Regulacje prawne Unii Europejskiej   | str. 262
2.4.3. Konstytucyjne uwarunkowania ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego   | str. 266
2.4.4. Informacja sektora publicznego i otwarte dane   | str. 274
2.4.4.1. Informacja sektora publicznego   | str. 275
2.4.4.2. Otwarte dane   | str. 278
2.4.5. Ponowne wykorzystywanie   | str. 280
2.4.6. Zakres podmiotowy ponownego wykorzystywania   | str. 282
2.4.6.1. Podmioty uprawnione   | str. 282
2.4.6.2. Podmioty zobowiązane   | str. 284
2.4.7. Zakres przedmiotowy   | str. 288
2.4.8. Zasady ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego   | str. 289
2.4.8.1. Zasada niedyskryminacji   | str. 289
2.4.8.2. Zasada niewyłączności   | str. 290
2.4.8.3. Zasada udostępniania lub przekazywania informacji sektora publicznego jako otwarte dane   | str. 291
2.4.8.4. Zasada przejrzystości   | str. 292
2.4.8.5. Zasada bezwarunkowego ponownego wykorzystywania   | str. 293
2.4.8.6. Zasada bezpłatnego ponownego wykorzystywania   | str. 295
2.4.8.7. Zasada nienaruszania prawa dostępu do informacji publicznej i wolności jej rozpowszechniania   | str. 296
2.4.8.8. Zasada nienaruszania przepisów o ochronie danych osobowych   | str. 297
2.4.9. Ograniczenia prawa ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego   | str. 298
2.4.9.1. Ograniczenia ze względu na tajemnice ustawowo chronione   | str. 299
2.4.9.2. Ograniczenia ze względu na prywatność osoby fizycznej i tajemnicę przedsiębiorstwa   | str. 299
2.4.9.3. Ograniczenia ze względu na ustawowe ograniczenia dostępu   | str. 300
2.4.9.4. Ograniczenia ze względu na specyfikę wytworzenia informacji, kwestie własności oraz praw autorskich i innych praw własności intelektualnej   | str. 301
2.4.10. Tryby ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego   | str. 302
2.5. Podsumowanie   | str. 307

Rozdział 3
Integralność informacyjna jednostki na tle zasad godności oraz dobra wspólnego   | str. 308
3.1. Wprowadzenie   | str. 308
3.2. Godność człowieka jako centralna kategoria systemu prawnego i źródło praw informacyjnych jednostki   | str. 309
3.2.1. Pojęcie godności człowieka   | str. 309
3.2.2. Konstytucyjna zasada godności   | str. 310
3.2.3. Przyrodzona i niezbywalna godność jako źródło upodmiotowienia w sferze informacyjnej   | str. 312
3.2.4. Sfera informacyjna jednostki jako atrybut godności ludzkiej   | str. 315
3.3. Integralność informacyjna   | str. 320
3.3.1. Pojęcie integralności informacyjnej   | str. 320
3.3.2. Integralność informacyjna w kontekście zasady poszanowania i ochrony godności człowieka   | str. 322
3.3.3. Integralność informacyjna jako założenie modelowe przy realizacji informacyjnych praw podmiotowych   | str. 323
3.4. Godność człowieka i dobro wspólne – dopełniające się zasady   | str. 324
3.5. Dwukierunkowe oddziaływanie praw informacyjnych i dobra wspólnego   | str. 327
3.6. Kategoria dobra wspólnego   | str. 329
3.7. Dobro wspólne a interes publiczny   | str. 332
3.7.1. Dobro wspólne i interes publiczny jako kategorie zbliżone, ale niesynonimiczne   | str. 332
3.7.2. Ideowe ujęcie dobra wspólnego w kontekście interesu publicznego i praw informacyjnych   | str. 334
3.8. Dobro wspólne odzwierciedlane w realizacji praw informacyjnych   | str. 336
3.8.1. Podmiotowy aspekt zasady dobra wspólnego w zestawieniu z prawami informacyjnymi   | str. 336
3.8.2. Dobro wspólne a gwarancje praw informacyjnych   | str. 337
3.9. Dobro wspólne i zrównoważony rozwój   | str. 340
3.9.1. Konstytucyjna zasada zrównoważonego rozwoju   | str. 340
3.9.2. Zasada zrównoważonego rozwoju w kontekście realizacji praw informacyjnych   | str. 341
3.9.3. Zasada zrównoważonego rozwoju w kontekście zasobów informacyjnych   | str. 344
3.9.4. Zapewnienie dostępu do publicznych zasobów informacyjnych jako wyraz realizacji zasady zrównoważonego rozwoju   | str. 345
3.10. Informacja i prawa informacyjne jako kategoria dobra wspólnego   | str. 347
3.10.1. Informacja jako dobro wspólne   | str. 347
3.10.2. Realizacja praw informacyjnych w kontekście dobra wspólnego   | str. 349
3.11. Dane osobowe i prawo do ochrony danych osobowych jako kategorie dobra wspólnego   | str. 352
3.11.1. Uwagi ogólne   | str. 352
3.11.2. Dane osobowe jako dobro wspólne   | str. 353
3.11.3. Prawo do ochrony danych osobowych jako kategoria dobra wspólnego   | str. 355
3.12. Informacja publiczna i prawo dostępu do informacji publicznej w kontekście dobra wspólnego   | str. 358
3.12.1. Uwagi ogólne   | str. 358
3.12.2. Informacja publiczna jako kategoria dobra wspólnego   | str. 358
3.12.3. Prawo do informacji publicznej jako wyraz troski o dobro wspólne i instrument partycypacji w sprawowaniu władzy   | str. 361
3.12.4. Indywidualny wymiar prawa do informacji jako kategorii dobra wspólnego   | str. 363
3.13. Informacja sektora publicznego oraz prawo do jej ponownego wykorzystywania w aspekcie dobra wspólnego   | str. 366
3.13.1. Uwagi ogólne   | str. 366
3.13.2. Informacja sektora publicznego jako kategoria dobra wspólnego   | str. 367
3.13.3. Prawo do ponownego wykorzystywania jako kategoria dobra wspólnego   | str. 368
3.14. Podsumowanie   | str. 370

Rozdział 4
Interes publiczny jako przesłanka dostępu do informacji publicznej i ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego w kontekście prawa do ochrony danych osobowych   | str. 371
4.1. Wprowadzenie   | str. 371
4.2. „Interes publiczny” – definiowanie i treść   | str. 372
4.2.1. Interes – znaczenie pojęcia   | str. 373
4.2.2. Interes publiczny – znaczenie pojęcia   | str. 376
4.2.3. Zróżnicowanie znaczeniowe interesu publicznego – próby klasyfikacji   | str. 382
4.3. Polisemia kategorii interesu publicznego   | str. 385
4.3.1. Interes publiczny jako uzasadnienie i granica działania władzy   | str. 385
4.3.2. Klauzula generalna interesu publicznego   | str. 386
4.3.3. Interes publiczny i interes społeczny   | str. 387
4.3.4. Interes publiczny jako przesłanka ograniczenia korzystania z wolności i praw   | str. 387
4.4. Interes publiczny a interes indywidualny   | str. 390
4.4.1. Pojęcie interesu indywidualnego w kontekście prawa do ochrony danych osobowych oraz praw dostępowych   | str. 390
4.4.2. Relacje interesów indywidualnego i publicznego   | str. 393
4.5. Konflikt interesów w przypadku realizacji prawa do ochrony danych osobowych i praw dostępowych   | str. 395
4.5.1. Pojęcie konfliktu interesów   | str. 395
4.5.2. Konflikt interesów na gruncie realizacji prawa do ochrony danych osobowych i praw dostępowych   | str. 397
4.6. Interes publiczny w przypadku dostępu do informacji publicznej   | str. 399
4.6.1. Prawo dostępu do informacji publicznej jako kategoria interesu publicznego na tle uwarunkowań ustrojowych i idei społeczeństwa obywatelskiego   | str. 399
4.6.2. Interes publiczny w kontroli społecznej sprawowanej w drodze realizacji prawa dostępu do informacji publicznej   | str. 402
4.6.3. Interes publiczny w aspekcie społeczeństwa informacyjnego   | str. 404
4.6.4. Interes publiczny i interes partykularny w realizacji prawa dostępu do informacji publicznej   | str. 405
4.6.5. Interes publiczny w realizacji prawa dostępu do informacji publicznej przetworzonej   | str. 410
4.7. Interes publiczny w przypadku otwierania danych i ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego   | str. 412
4.7.1. Interes publiczny w zapewnieniu mechanizmów ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego na tle funkcji państwa   | str. 412
4.7.2. Interes publiczny z perspektywy koncepcji otwartego rządu   | str. 414
4.7.3. Rozwój gospodarczy, naukowy, dostęp do dziedzictwa kulturowego jako kategorie interesu publicznego   | str. 415
4.8. Interes publiczny jako przesłanka udostępniania danych osobowych przy publicznym dostępie do dokumentów urzędowych   | str. 417
4.8.1. Kontekst konstytucyjnoprawny udostępniania danych osobowych przy publicznym dostępie do dokumentów urzędowych   | str. 417
4.8.2. Interes publiczny w publicznym dostępie do danych osobowych zawartych w dokumentach urzędowych   | str. 422
4.8.3. Publiczny dostęp do dokumentów urzędowych – podstawy prawne przetwarzania danych osobowych na tle przesłanki interesu publicznego   | str. 425
4.9. Podsumowanie   | str. 433

Rozdział 5
Wyważanie zasad prawa w kontekście realizacji prawa do ochrony danych osobowych oraz praw dostępowych   | str. 435
5.1. Wprowadzenie   | str. 435
5.2. Zagadnienie wyważania zasad prawa   | str. 436
5.3. Zasada proporcjonalności i podstawy wprowadzania ograniczeń w zakresie korzystania z wolności i praw w procesie ich wyważania   | str. 440
5.3.1. Związek pomiędzy zasadą proporcjonalności a zasadami prawa   | str. 440
5.3.2. Zasada proporcjonalności w regulacji art. 31 ust. 3 Konstytucji RP   | str. 442
5.3.3. Podstawy prawne wprowadzania ograniczeń w zakresie korzystania z wolności i praw   | str. 446
5.3.4. Zachowanie istoty wolności i praw w przypadku wprowadzania ograniczeń   | str. 449
5.3.5. Ograniczony charakter prawa do ochrony danych osobowych oraz praw dostępowych   | str. 450
5.4. Zasady prawa a wartości zabezpieczane przez prawo do ochrony danych osobowych i prawa dostępowe   | str. 453
5.4.1. Zasady prawa jako normatywna postać wartości   | str. 453
5.4.2. Kategorie wartości zabezpieczanych przez prawo do ochrony danych osobowych i prawa dostępowe   | str. 456
5.4.2.1. Kategorie wartości zabezpieczanych przez prawo do ochrony danych osobowych   | str. 456
5.4.2.2. Kategorie wartości zabezpieczanych przez prawo dostępu do informacji publicznej   | str. 457
5.4.2.3. Kategorie wartości zabezpieczanych przez prawo do ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego   | str. 457
5.5. Kryteria rozstrzygania kolizji przy ważeniu zasad prawa   | str. 458
5.5.1. Rozstrzyganie kolizji zasad prawnych   | str. 458
5.5.2. Kryterium podmiotowe w procesie ważenia praw informacyjnych   | str. 459
5.5.3. Kryterium przedmiotowe w procesie ważenia praw informacyjnych   | str. 460
5.5.4. Relatywizacja oceny względem okoliczności w procesie wyważania praw informacyjnych   | str. 461
5.6. Wyważanie zasad w ujęciu warstwowym przy współstosowaniu RODO, ustawy o dostępie do informacji publicznej i ustawy o otwartych danych   | str. 462
5.7. Mechanizm godzenia praw dostępowych z prawem do ochrony danych osobowych na zasadach określonych w RODO   | str. 465
5.7.1. Podstawy stosowania mechanizmu godzenia praw dostępowych z prawem do ochrony danych osobowych   | str. 465
5.7.2. Zakres przepisów krajowych precyzujących mechanizm godzenia praw dostępowych z prawem do ochrony danych osobowych   | str. 467
5.7.3. Szczegółowe kryteria dla regulacji krajowych i stopień ich spełnienia w ustawie o dostępie do informacji publicznej i ustawie o otwartych danych   | str. 470
5.7.4. Regulacja ustawy o dostępie do informacji publicznej na tle wymogów określonych w RODO   | str. 474
5.7.5. Regulacja ustawy o otwartych danych na tle wymogów określonych w RODO   | str. 475
5.8. Test interesu publicznego w procesie wyważania zasad prawa   | str. 477
5.8.1. Balansowanie zasad i interesów przez administratora według modelu testu interesu publicznego w procesie współstosowania RODO, ustawy o dostępie do informacji publicznej i ustawy
o otwartych danych   | str. 480
5.8.2. Zarys mechanizmu zastosowania testu interesu publicznego przy udostępnianiu danych osobowych w ramach dostępu do informacji publicznej oraz otwierania danych i ponownego
wykorzystywania informacji sektora publicznego   | str. 485
5.9. Podsumowanie   | str. 487

Rozdział 6
Zasady i obszary współstosowania przepisów o ochronie danych osobowych, dostępie do informacji publicznej oraz o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego   | str. 490
6.1. Wprowadzenie   | str. 490
6.2. Współstosowanie – znaczenie pojęcia i zakres   | str. 491

Kategoria: Monografie Prawnicze
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8286-265-2
Rozmiar pliku: 5,6 MB

BESTSELLERY

Kategorie: