Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Platforma Blazor. Praktyczny przewodnik. Jak tworzyć interaktywne aplikacje internetowe z C# i .NET 7. Wydanie 2 - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
5 grudnia 2023
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
69,00

Platforma Blazor. Praktyczny przewodnik. Jak tworzyć interaktywne aplikacje internetowe z C# i .NET 7. Wydanie 2 - ebook

Do niedawna tworzenie interaktywnych stron internetowych wymagało programowania w JavaScripcie. Obecnie można się posłużyć platformą Blazor, która umożliwia efektywne tworzenie dynamicznych aplikacji internetowych opartych na technologii .NET i kodzie C#. Jeśli chcesz za pomocą Blazora tworzyć złożone aplikacje i wdrażać je w środowisku produkcyjnym, musisz dobrze poznać zasady pracy z tą platformą.

Oto praktyczny, przystępnie napisany przewodnik, który stanowi wprowadzenie do pracy z technologią Blazor. Opisuje możliwości modeli Server i WebAssembly, przedstawia także krok po kroku proces powstawania aplikacji internetowej. Dzięki temu płynnie przejdziesz do tworzenia projektów Blazor, nauczysz się składni języka Razor, będziesz też weryfikować zawartość formularzy i budować własne komponenty. W tym wydaniu omówiono również generatory kodu źródłowego i zasady przenoszenia komponentów witryn utworzonych w innych technologiach do platformy Blazor. W trakcie lektury dowiesz się, jak tworzyć uniwersalne aplikacje za pomocą wersji Blazor Hybrid wraz z platformą .NET MAUI.

Z tą książką nauczysz się:

  • tworzenia prostych i zaawansowanych komponentów Blazor
  • właściwego stosowania projektów Blazor Server i Blazor WebAssembly
  • pisania interfejsów Minimal API
  • korzystania z interoperacyjnych bibliotek JavaScript zawartych w platformie Blazor
  • diagnozowania aplikacji Blazor
  • testowania komponentów Blazor za pomocą biblioteki bUnit

Poznaj przenośność i moc platformy Blazor!

Spis treści

O autorze

O recenzentach

Przedmowa

Wprowadzenie

Rozdział 1. Witaj, Blazor!

  • Wymagania techniczne
  • Dlaczego Blazor?
  • Poprzednicy platformy Blazor
  • Model WebAssembly
  • Wprowadzenie do platformy .NET 7
  • Wprowadzenie do platformy Blazor
    • Blazor Server
    • WebAssembly
    • Blazor WebAssembly kontra Blazor Server
    • Blazor Hybrid/.NET MAUI
  • Podsumowanie
  • Dalsza lektura

Rozdział 2. Utworzenie pierwszej aplikacji Blazor

  • Wymagania techniczne
  • Przygotowanie środowiska programistycznego
    • Windows
    • macOS
    • Linux (macOS lub Windows)
  • Utworzenie pierwszej aplikacji Blazor
    • Szablony projektów
    • Utworzenie aplikacji Blazor Server
    • Utworzenie aplikacji Blazor WebAssembly
  • Korzystanie z wiersza poleceń
    • Utworzenie projektu
  • Struktura projektu
    • Program.cs
    • Index/_Host
    • App
    • MainLayout
    • Bootstrap
    • CSS
  • Podsumowanie

Rozdział 3. Udostępnianie kodu i zasobów

  • Wymagania techniczne
  • Utworzenie magazynu danych
    • Utworzenie nowego projektu
    • Utworzenie klas danych
    • Utworzenie interfejsu
    • Zaimplementowanie interfejsu
  • Utworzenie interfejsu API
  • Podsumowanie

Rozdział 4. Podstawowe komponenty platformy Blazor

  • Wymagania techniczne
  • Informacje o komponentach
    • Komponent Counter
    • Komponent FetchData
  • Składnia Razora
    • Bloki kodu
    • Wyrażenia niejawne
    • Wyrażenia jawne
    • Kodowanie wyrażeń
    • Dyrektywy
  • Wstrzykiwanie zależności
    • Singleton
    • Obiekt zakresowy
    • Obiekt przejściowy
    • Wstrzykiwanie usługi
  • Miejsca umieszczania kodu
    • Plik .razor
    • Klasa częściowa
    • Klasa pochodna
    • Osobny plik
  • Zdarzenia w cyklu życia komponentu
    • Metody OnInitialized i OnInitializedAsync
    • Metody OnParametersSet i OnParametersSetAsync
    • Metody OnAfterRender i OnAfterRenderAsync
    • Metoda ShouldRender
  • Parametry komponentu
    • Parametry kaskadowe
  • Utworzenie pierwszego komponentu
    • Utworzenie biblioteki komponentów
    • Wykorzystanie biblioteki komponentów
    • Utworzenie komponentu
  • Podsumowanie

Rozdział 5. Tworzenie zaawansowanych komponentów Blazora

  • Wymagania techniczne
  • Wiązanie danych
    • Wiązania jednokierunkowe
    • Wiązanie dwukierunkowe
  • Akcje i struktura EventCallback
  • Metoda RenderFragment
    • Fragment ChildContent
    • Wartość domyślna
    • Utworzenie komponentu alarmu
  • Nowe wbudowane komponenty
    • Ustawianie fokusu na elementach interfejsu graficznego
    • Modyfikowanie sekcji <head>
    • Wirtualizacja komponentów
    • Granice błędów
  • Podsumowanie

Rozdział 6. Tworzenie formularzy z weryfikacją danych

  • Wymagania techniczne
  • Elementy formularza
    • EditForm
    • InputBase
    • InputCheckbox
    • InputDate
    • InputNumber
    • InputSelect
    • InputText
    • InputTextArea
    • InputRadio
    • InputRadioGroup
    • InputFile
  • Implementacja weryfikacji poprawności danych
    • Komponent ValidationMessage
    • Komponent ValidationSummary
  • Niestandardowe klasy stylów weryfikacji
  • Wiązanie danych
    • Wiązanie danych w elementach HTML
    • Wiązanie danych w komponentach
  • Utworzenie interfejsu administracyjnego
    • Wyświetlanie i edytowanie kategorii
    • Wyświetlanie i edytowanie tagów
    • Wyświetlanie i edytowanie wpisów
  • Podsumowanie

Rozdział 7. Tworzenie interfejsu API

  • Wymagania techniczne
  • Utworzenie usługi
    • Implementacja dostępu do danych
    • Minimalistyczny interfejs API
    • Utworzenie kontrolerów API
  • Utworzenie klienta
  • Podsumowanie

Rozdział 8. Uwierzytelnianie i autoryzacja

  • Wymagania techniczne
  • Implementacja uwierzytelniania użytkowników
    • Konfiguracja aplikacji Blazor Server
  • Uwierzytelnianie w aplikacji Blazor Server
  • Uwierzytelnianie w aplikacji Blazor WebAssembly
    • Dostosowanie usługi Auth0
  • Uwierzytelnianie w interfejsie API
    • Konfiguracja usługi Auth0
    • Konfiguracja interfejsu API
  • Implementacja autoryzacji
    • Konfiguracja ról w usłudze Auth0
    • Implementacja ról w aplikacji Blazor Server
    • Implementacja ról w aplikacji Blazor WebAssembly
  • Podsumowanie

Rozdział 9. Udostępnianie kodu i zasobów

  • Wymagania techniczne
  • Pliki statyczne
    • Wybór platformy
    • Tworzenie stylu
    • Dodanie stylów CSS do projektu BlazorServer
    • Dodanie stylów CSS do projektu BlazorWebAssembly
    • Ulepszenie interfejsu administracyjnego
    • Ulepszenie menu
    • Dostosowanie wyglądu bloga
  • Izolacja stylów CSS
  • Podsumowanie

Rozdział 10. Interakcja z JavaScriptem

  • Wymagania techniczne
  • Dlaczego potrzebny jest kod JavaScript?
  • Odwołania z C# do JavaScriptu
    • Tryb globalny
    • Tryb izolowany
  • Odwołania z JavaScriptu do C#
    • Wywołanie metody statycznej
    • Wywołanie metody instancji
  • Wykorzystanie istniejącej biblioteki JavaScript
  • Interakcja z JavaScriptem w aplikacji Blazor WebAssembly
    • Wywoływanie kodu JavaScript w kodzie C#
    • Wywoływanie kodu C# w kodzie JavaScript
  • Podsumowanie

Rozdział 11. Zarządzanie stanem - część II

  • Wymagania techniczne
  • Przechowywanie danych po stronie serwera
  • Przechowywanie danych w adresie URL
    • Restrykcje ścieżek
    • Kwerendy
    • Mniej typowe przypadki
  • Przechowywanie danych w pamięci przeglądarki
    • Utworzenie interfejsu
    • Implementacja interfejsu w aplikacji Blazor Server
    • Implementacja interfejsu w aplikacji Blazor WebAssembly
    • Wspólny kod
  • Przechowywanie danych w usłudze kontenera stanu w pamięci
    • Aktualizacje na bieżąco w aplikacji Blazor Server
    • Aktualizacje na bieżąco w aplikacji Blazor WebAssembly
  • Podsumowanie

Rozdział 12. Debugowanie kodu

  • Wymagania techniczne
  • Wprowadzanie błędów
  • Debugowanie aplikacji Blazor Server
  • Debugowanie aplikacji Blazor WebAssembly
  • Debugowanie aplikacji Blazor WebAssembly w przeglądarce
  • Przeładowywanie kodu na gorąco
  • Podsumowanie

Rozdział 13. Testowanie

  • Wymagania techniczne
  • Co to jest bUnit?
  • Przygotowanie projektu testowego
  • Imitowanie interfejsu API
  • Tworzenie testów
    • Testowanie uwierzytelniania użytkowników
    • Testowanie JavaScriptu
  • Podsumowanie

Rozdział 14. Wdrażanie w środowisku produkcyjnym

  • Wymagania techniczne
  • Ciągłe dostarczanie oprogramowania
  • Opcje hostingu
    • Hosting Blazor Server
    • Hosting Blazor WebAssembly
    • Hosting IIS
  • Podsumowanie

Rozdział 15. Migracja i integracja istniejącej witryny

  • Wymagania techniczne
  • Web Components
  • Custom Elements
  • Komponent Blazora
  • Wykorzystanie platformy Blazor w witrynie Angular
  • Wykorzystanie platformy Blazor w witrynie React
  • Wykorzystanie platformy Blazor w witrynie MVC/Razor Pages
  • Wykorzystanie komponentów Web Components w witrynie Blazor
  • Migracja z Web Forms
  • Podsumowanie

Rozdział 16. WebAssembly od środka

  • Wymagania techniczne
  • Narzędzia kompilacyjne .NET WebAssembly
  • Kompilacja AOT
  • WebAssembly SIMD
  • Przycinanie kodu
  • Leniwe ładowanie kodu
  • Aplikacje PWA
  • Natywne zależności
  • Typowe problemy
    • Wskaźnik postępu
    • Wstępne renderowanie na serwerze
    • Wstępne ładowanie strony i zapisywanie stanu aplikacji
  • Podsumowanie

Rozdział 17. Generatory kodu źródłowego

  • Wymagania techniczne
  • Czym są generatory kodu?
  • Pierwsze kroki z generatorem
  • Projekty społeczności
    • InterfaceGenerator
    • Blazorators
    • Generatory kodu C#
    • Przykłady Roslyn SDK
    • Microsoft Learn
  • Podsumowanie

Rozdział 18. Wprowadzenie do .NET MAUI

  • Wymagania techniczne
  • Co to jest .NET MAUI?
  • Utworzenie projektu
    • Aplikacja platformy .NET MAUI
    • Biblioteka klas platformy .NET MAUI
    • Aplikacja platformy .NET MAUI Blazor
  • Szczegóły szablonu
  • Uruchamianie aplikacji w systemie Android
    • Uruchomienie aplikacji na emulatorze
    • Uruchomienie aplikacji na fizycznym urządzeniu
  • Uruchamianie aplikacji w systemie iOS
    • Gorący restart
  • Uruchamianie aplikacji w systemie macOS
  • Uruchamianie aplikacji w systemie Windows
  • Uruchamianie aplikacji w systemie Tizen
  • Podsumowanie

Rozdział 19. Dalsze kroki

  • Wymagania techniczne
  • Doświadczenia w uruchamianiu aplikacji Blazor w środowisku produkcyjnym
    • Problemy z pamięcią
    • Problemy z wielowątkowością
    • Błędy
    • Stare przeglądarki
  • Dalsze kroki
    • Społeczność
    • Komponenty
  • Podsumowanie
Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-289-0420-0
Rozmiar pliku: 6,7 MB

BESTSELLERY

Kategorie: