Facebook - konwersja

Prawo autorskie. Wzory umów z komentarzem - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
17 kwietnia 2018
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
111,00

Prawo autorskie. Wzory umów z komentarzem - ebook

Publikacja przedstawia wzory umów z zakresu prawa autorskiego z komentarzami oraz ogólne zasady ich zawierania.

Jej trzecie wydanie zostało rozszerzone o dwa nowe rozdziały obejmujące umowy w zakresie sztuk scenicznych oraz architektury, a także nowe umowy:

  • wydawniczą dotyczącą e-booków,
  • o konwersję zawartości w formacie cyfrowym,
  • merchandisingu.

W opracowaniu znajdują się również wzory umów:

  • o stworzenie utworu muzycznego,
  • o wykonanie koncertu,
  • o sfilmowanie utworu literackiego,
  • między producentem a autorem scenariusza,
  • z ilustratorem,
  • z tłumaczem,
  • o rejestrację i utrzymanie domeny internetowej,
  • o wystawienie dramatu.

Adresaci:
Książka jest przeznaczona dla osób zawierających umowy z zakresu prawa autorskiego w działalności gospodarczej i zawodowej, a zwłaszcza dla pracowników wydawnictw, organizatorów imprez kulturalnych, producentów filmowych, telewizyjnych i multimedialnych, fotografów, muzyków. Zainteresuje również adwokatów i radców prawnych zajmujących się tą dziedziną. Jako pomoc dydaktyczna może służyć także studentom prawa oraz kierunków artystycznych.

Spis treści

WYKAZ SKRÓTÓW  | str. 9

WSTĘP  | str. 11

1 PODSTAWOWE ZASADY ZAWIERANIA UMÓW PRAWA AUTORSKIEGO  | str. 15

2 KSIĄŻKA  | str. 31
2.1. Wstęp  | str. 31
2.2. Umowa między współautorami (na przykładzie komiksu) 34
2.3. Umowa wydawnicza z autorem (na przykładzie monografii z zakresu nauk prawnych)  | str. 42
2.4. Umowa z autorem o wydanie elektroniczne (na przykładzie monografii z zakresu nauk prawnych)  | str. 57
2.5. Umowa z grupą autorów (na przykładzie komentarza do ustawy)  | str. 69
2.6. Umowa z ilustratorem (na przykładzie ilustrowanej bajki dla dzieci)  | str. 80
2.7. Umowa z tłumaczem (na przykładzie tłumaczenia dzieła prawniczego)  | str. 91

3 MUZYKA  | str. 102
3.1. Wstęp  | str. 102
3.2. Umowa o stworzenie utworu muzycznego (na przykładzie umowy o stworzenie motywu muzycznego i licencji na wykorzystanie go w radiowym spocie reklamowym) | str.  104
3.3. Umowa wydawnicza (na przykładzie wydania materiałów nutowych wraz z nabyciem dodatkowych praw)  | str. 115
3.4. Umowa o wykonanie koncertu  | str. 125
3.5. Umowa fonograficzna (na przykładzie umowy wyłącznej o produkcję fonograficzną)  | str. 133

4 FILM I TELEWIZJA  | str. 148
4.1. Wstęp  | str. 148
4.2. Umowa o sfilmowanie utworu literackiego  | str. 152
4.3. Umowa między producentem a autorem scenariusza  | str. 167
4.4. Umowa między producentem a reżyserem  | str. 183
4.5. Umowy koprodukcyjne  | str. 197
4.6. Umowy dotyczące remake’ów  | str. 211
4.7. Umowy dotyczące kontynuacji 220
4.8. Umowy między producentem a dystrybutorem egzemplarzy  | str. 229
4.9. Umowa o nadanie telewizyjne  | str. 240
4.10. Umowy o rozpowszechnianie na platformach cyfrowych  | str. 248
4.11. Licencja na format telewizyjny  | str. 255

5 PROGRAMY KOMPUTEROWE  | str. 268
5.1. Wstęp  | str. 268
5.2. Umowa licencyjna na korzystanie z programu komputerowego  | str. 270
5.3. Umowa o wdrożenie systemu informatycznego  | str. 283

6 MULTIMEDIA  | str. 297
6.1. Wstęp | str.  297
6.2. Umowa o stworzenie strony WWW  | str. 300
6.3. Umowa między producentem a realizatorem utworu multimedialnego  | str. 315
6.4. Umowa integracji treści w formacie cyfrowym z programem sterującym  | str. 327
6.5. Umowa konwersji treści do formatu cyfrowego  | str. 334

7 SZTUKI PLASTYCZNE  | str. 345
7.1. Wstęp | str.  345
7.2. Umowa o stworzenie utworu sztuki plastycznej (na przykładzie zamówienia serwisu fotograficznego) | str.  347
7.3. Umowa o wystawienie utworu sztuki plastycznej (na przykładzie wystawy obrazów)  | str. 356
7.4. Umowa o prezentację utworu sztuki plastycznej w Internecie (na przykładzie portalu internetowego zamieszczającego fotografie) | str.  364

8 UMOWY W ZAKRESIE REKLAMY  | str. 372
8.1. Wstęp  | str. 372
8.2. Umowa z autorem utworu plastycznego  | str. 374
8.3. Umowa z autorem fotografii (na przykładzie banneru internetowego)  | str. 383
8.4. Umowa z agencją reklamową (na przykładzie umowy o prowadzenie kampanii reklamowej)  | str. 389
8.5. Umowa o prezentację reklamy (na przykładzie reklamy na środkach transportu miejskiego)  | str. 402
8.6. Umowa w zakresie reklamy radiowej  | str. 410
8.7. Umowa w zakresie reklamy telewizyjnej  | str. 416
8.8. Umowa merchandisingu (na przykładzie sektora mody)  | str. 424
8.9. Umowa personality merchandisingu (na przykładzie sektora mody)  | str. 432

9 INTERNET  | str. 440
9.1. Wstęp  | str. 440
9.2. Hosting  | str. 441
9.3. Umowa o rejestrację i utrzymanie domeny internetowej  | str. 454
9.4. Umowa z Internet service providerem  | str. 462

10 ARCHITEKTURA  | str. 472
10.1. Wstęp  | str. 472
10.2. Umowa o stworzenie projektu budowlanego | str.  474
10.3. Umowa o stworzenie projektu aranżacji wnętrza  | str. 486
10.4. Umowa o nadzór autorski  | str. 492

11 TEATR  | str. 499
11.1. Wstęp  | str. 499
11.2. Umowa o stworzenie scenariusza widowiska  | str. 500
11.3. Umowa o inscenizację  | str. 506
11.4. Umowa o reżyserię zwykłą  | str. 516
11.5. Umowa o artystyczne wykonanie (z aktorem)  | str. 523
11.6. Umowa o wykorzystanie piosenek w spektaklu  | str. 529
11.7. Umowa o przygotowanie aktorów  | str. 533

12 OKOLICE PRAWA AUTORSKIEGO  | str. 538
12.1. Wstęp  | str. 538
12.2. Umowa o ustanowienie impresariatu | str.  540
12.3. Zgoda na rozpowszechnianie wizerunku (na przykładzie umowy z modelką/modelem)  | str. 551

BIBLIOGRAFIA  | str. 559

Kategoria: Własności intelektualnej
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8124-708-5
Rozmiar pliku: 1,1 MB

BESTSELLERY

Kategorie: