Facebook - konwersja

Programista samouk. Profesjonalny przewodnik do samodzielnej nauki kodowania - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
12 stycznia 2018
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Produkt niedostępny.  Może zainteresuje Cię

Programista samouk. Profesjonalny przewodnik do samodzielnej nauki kodowania - ebook

Większość dobrych programistów programuje nie dlatego, że oczekują zapłaty lub powszechnego uwielbienia, ale dlatego, że jest to świetna zabawa.

- Linus Torvalds

 

Nie wystarczy znajomość jednego języka programowania, aby zostać programistą. W rzeczywistości trzeba opanować dość szeroki zakres pojęć i paradygmatów, a także zrozumieć zagadnienia związane z algorytmami. Trzeba być na bieżąco z nowymi technologiami i narzędziami. Należy również poznać i zacząć stosować dobre praktyki programistyczne i przyswoić sobie zasady pracy w zespole. Przede wszystkim jednak priorytetem jest sama praktyka, ponieważ wielu programistów wciąż ma problem z pisaniem poprawnego kodu.

Jeśli chcesz być profesjonalistą i postanowiłeś nauczyć się wszystkiego, co jest do tego potrzebne, to wziąłeś do ręki właściwą książkę. Zawiera ona znacznie więcej informacji niż proste wprowadzenie do konkretnego języka programowania. Opisano tu najpotrzebniejsze technologie, elementy kodu i zasady ich stosowania, sporo miejsca poświęcono obiektowości. Czytając ją, zapoznasz się również z najważniejszymi narzędziami programistycznymi i nauczysz się dobrych praktyk programistycznych. To wszystko czyni z tej książki świetną mapę umiejętności, dzięki którym szybko i sprawnie staniesz się prawdziwym profesjonalistą!

W tej książce znajdziesz między innymi:

  • wprowadzenie do programowania,
  • struktury danych i algorytmy,
  • pakiety i kontrola wersji,
  • testowanie i bezpieczeństwo tworzonych aplikacji,
  • zasady pracy zespołu programistów.

Cory Althoff jest programistą samoukiem i autorem książek. Pracował dla eBaya i kilku innych firm w Dolinie Krzemowej. Biegle posługuje się Pythonem, Javą, JavaScriptem i kilkoma innymi językami programowania. Jeśli chcesz nauczyć się programowania, to zacznij od razu!

Spis treści

CZĘŚ

  • Dlaczego należy programować? (18)

    Ć I. WPROWADZENIE DO PROGRAMOWANIA (13)

    Rozdział 1. Wprowadzenie (15)

  • Struktura książki (16)
  • Zacznijmy od końca (17)
  • Nie jesteś sam (17)
  • Zalety samodzielnej nauki (17)
  • Konsekwencja i zainteresowanie (18)
  • Postać książki (19)
  • Technologie stosowane w książce (19)
  • Słownictwo (20)
  • Wyzwanie (20)

Rozdział 2. Zaczynamy (21)

  • Czym jest programowanie (21)
  • Czym jest Python (22)
  • Instalowanie Pythona (22)
  • Rozwiązywanie problemów (23)
  • Interaktywna powłoka (23)
  • Zapisywanie programów (24)
  • Uruchamianie programów przykładowych (25)
  • Słownictwo (25)
  • Wyzwanie (26)

Rozdział 3. Wprowadzenie do programowania (27)

  • Przykłady (28)
  • Komentarze (28)
  • Wyświetlanie (29)
  • Wiersze (30)
  • Słowa kluczowe (30)
  • Odstępy (31)
  • Typy danych (31)
  • Stałe i zmienne (33)
  • Składnia (36)
  • Błędy i wyjątki (36)
  • Operatory arytmetyczne (37)
  • Operatory porównania (40)
  • Operatory logiczne (41)
  • Instrukcje warunkowe (43)
  • Instrukcje (47)
  • Słownictwo (49)
  • Wyzwania (51)

Rozdział 4. Funkcje (53)

  • Reprezentacja koncepcji (54)
  • Funkcje (54)
  • Definiowanie funkcji (55)
  • Funkcje wbudowane (57)
  • Wielokrotne stosowanie funkcji (59)
  • Parametry wymagane i opcjonalne (60)
  • Zasięg (61)
  • Obsługa wyjątków (64)
  • Łańcuchy dokumentujące (66)
  • Używanie zmiennych tylko wtedy, gdy to konieczne (67)
  • Słownictwo (67)
  • Wyzwania (68)

Rozdział 5. Kontenery (69)

  • Metody (69)
  • Listy (70)
  • Krotki (73)
  • Słowniki (75)
  • Kontenery w kontenerach (79)
  • Słownictwo (81)
  • Wyzwania (82)

Rozdział 6. Operacje na łańcuchach znaków (83)

  • Potrójne łańcuchy (84)
  • Indeksy (84)
  • Łańcuchy znaków są niezmienne (85)
  • Konkatencja (85)
  • Powielanie łańcuchów znaków (86)
  • Zmiana wielkości liter (86)
  • Formatowanie (86)
  • Dzielenie łańcuchów (87)
  • Metoda join (88)
  • Usuwanie odstępów (89)
  • Zastępowanie (89)
  • Znajdowanie indeksu (89)
  • Metoda in (90)
  • Zabezpieczanie znaków specjalnych (90)
  • Znak nowego wiersza (91)
  • Wycinki (91)
  • Słownictwo (93)
  • Wyzwania (93)

Rozdział 7. Pętle (95)

  • Pętle for (95)
  • Funkcja range (99)
  • Pętle while (99)
  • Instrukcja break (100)
  • Instrukcja continue (101)
  • Pętle zagnieżdżone (102)
  • Słownictwo (104)
  • Wyzwania (104)

Rozdział 8. Moduły (105)

  • Moduły wbudowane (105)
  • Importowanie innych modułów (107)
  • Słownictwo (108)
  • Wyzwania (108)

Rozdział 9. Pliki (109)

  • Zapisywanie danych w pliku (109)
  • Automatyczne zamykanie plików (111)
  • Odczyt z plików (111)
  • Pliki CSV (112)
  • Słownictwo (114)
  • Wyzwania (114)

Rozdział 10. Łączenie wszystkiego w całość (115)

  • Wisielec (116)
  • Wyzwania (119)

Rozdział 11. Praktyka (121)

  • Do przeczytania (121)
  • Inne zasoby (121)
  • Poszukiwanie pomocy (122)

CZĘŚĆ II. WPROWADZENIE DO PROGRAMOWANIA OBIEKTOWEGO (123)

Rozdział 12. Paradygmaty programowania (125)

  • Stan (125)
  • Programowanie proceduralne (126)
  • Paradygmat programowania funkcyjnego (127)
  • Paradygmat programowania obiektowego (128)
  • Słownictwo (133)
  • Wyzwania (134)

Rozdział 13. Cztery filary programowania obiektowego (135)

  • Hermetyzacja (135)
  • Abstrahowanie (138)
  • Polimorfizm (138)
  • Dziedziczenie (140)
  • Kompozycja (142)
  • Słownictwo (143)
  • Wyzwania (144)

Rozdział 14. Więcej o programowaniu obiektowym (145)

  • Zmienne klasowe a zmienne instancyjne (145)
  • Metody magiczne (147)
  • Is (149)
  • Słownictwo (150)
  • Wyzwania (150)

Rozdział 15. Łączenie wszystkiego w całość (151)

  • Karty (151)
  • Talia (153)
  • Klasa gracza (154)
  • Klasa gry (155)
  • Wojna (156)

CZĘŚĆ III. WPROWADZENIE DO NARZĘDZI PROGRAMISTYCZNYCH (159)

Rozdział 16. Bash (161)

  • Co dalej (162)
  • Znajdowanie Bash (162)
  • Polecenia (163)
  • Ostatnie polecenia (164)
  • Ścieżki względne i bezwzględne (164)
  • Poruszanie się (165)
  • Flagi (166)
  • Pliki ukryte (167)
  • Potoki (168)
  • Zmienne środowiskowe (168)
  • Użytkownicy (169)
  • Dalsza nauka (170)
  • Słownictwo (170)
  • Wyzwania (171)

Rozdział 17. Wyrażenia regularne (173)

  • Konfiguracja (173)
  • Proste dopasowania (175)
  • Dopasowywanie początku i końca (176)
  • Dopasowywanie różnych znaków (177)
  • Dopasowywanie cyfr (178)
  • Powtórzenia (179)
  • Dosłowne traktowanie znaków (181)
  • Narzędzia do tworzenia wyrażeń regularnych (182)
  • Słownictwo (182)
  • Wyzwania (182)

Rozdział 18. Menedżery pakietów (183)

  • Pakiety (183)
  • Pip (184)
  • Środowiska wirtualne (186)
  • Słownictwo (186)
  • Wyzwania (186)

Rozdział 19. Kontrola wersji (187)

  • Repozytoria (188)
  • Rozpoczynanie projektu (189)
  • Wypychanie i wciąganie zmian (190)
  • Przykład wypychania (191)
  • Przykład wciągania (194)
  • Przywracanie wersji (194)
  • diff (195)
  • Dalsze kroki (197)
  • Słownictwo (197)
  • Wyzwania (198)

Rozdział 20. Łączenie wszystkiego w całość (199)

  • Kod HTML (200)
  • Pozyskiwanie informacji z witryny Google Wiadomości (201)
  • Słownictwo (204)
  • Wyzwanie (204)

CZĘŚĆ IV. WPROWADZENIE DO INFORMATYKI (205)

Rozdział 21. Struktury danych (207)

  • Struktury danych (207)
  • Stosy (208)
  • Odwracanie łańcucha znaków przy użyciu stosu (210)
  • Kolejki (211)
  • Kolejka po bilety (212)
  • Słownictwo (214)
  • Wyzwania (214)

Rozdział 22. Algorytmy (215)

  • FizzBuzz (215)
  • Wyszukiwanie sekwencyjne (216)
  • Palindrom (217)
  • Anagram (218)
  • Zliczanie wystąpień liter (218)
  • Rekurencja (219)
  • Słownictwo (221)
  • Wyzwania (222)

CZĘŚĆ V. ZDOBYWANIE PRACY (223)

Rozdział 23. Najlepsze praktyki programistyczne (225)

  • Pisz kod w ostateczności (226)
  • Zasada DRY (226)
  • Prostopadłość (226)
  • Każdy element danych powinien mieć jedną reprezentację (226)
  • Funkcje powinny robić tylko jedną rzecz (227)
  • Jeśli to trwa zbyt długo, zapewne robimy coś źle (227)
  • Wykonuj operacje w optymalny sposób już od samego początku (227)
  • Zachowaj zgodność z konwencjami (228)
  • Używaj dobrego IDE (228)
  • Rejestracja (229)
  • Testowanie (229)
  • Przeglądanie kodu (230)
  • Bezpieczeństwo (230)
  • Słownictwo (231)

Rozdział 24. Pierwsza praca w charakterze programisty (233)

  • Określ ścieżkę (233)
  • Zdobywanie początkowego doświadczenia (234)
  • Przygotowania do rozmowy kwalifikacyjnej (235)
  • Rozmowa kwalifikacyjna (235)
  • Jak radzić sobie na rozmowie (236)

Rozdział 25. Praca w zespole (237)

  • Opanowanie podstaw (237)
  • Nie pytaj o to, co możesz znaleźć w internecie (238)
  • Modyfikowanie kodu (238)
  • Syndrom oszusta (238)

Rozdział 26. Dalsza lektura (239)

  • Klasyka (239)
  • Kursy internetowe (240)
  • Hacker News (240)

Rozdział 27. Dalsze kroki (241)

  • Poszukaj mentora (241)
  • Skacz na głęboką wodę (242)
  • Kolejna rada (242)

Podziękowania (245)

Skorowidz (247)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-3951-4
Rozmiar pliku: 3,3 MB

BESTSELLERY

Kategorie: