Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Scrum. Praktyczny przewodnik po najpopularniejszej metodyce Agile - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
9 grudnia 2013
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
Produkt niedostępny.  Może zainteresuje Cię

Scrum. Praktyczny przewodnik po najpopularniejszej metodyce Agile - ebook

Tempo rozwoju współczesnych aplikacji jest zbyt duże, aby wciąż stosować skostniałe, stare metodyki zarządzania projektami. Obecnie należy błyskawicznie dostarczyć klientowi pierwszą wersję aplikacji i dopiero na podstawie jego uwag rozwijać oraz modyfikować program. Zwinne metodyki, w tym Scrum, pozwalają tego dokonać. Takie projekty nie zawsze są perfekcyjnie dopracowane, ale zazwyczaj pozwalają poznać opinię zleceniodawcy i lepiej zaplanować kolejne przebiegi - tzw. sprinty.

Ta książka to doskonałe źródło informacji o Scrumie. W trakcie lektury poznasz założenia tej metodyki oraz jej zalety i wady. W kolejnych rozdziałach zaznajomisz się z podstawowymi pojęciami oraz dowiesz się, jak szacować wydajność zespołu. Rozdział IV to gwóźdź programu, ponieważ omawia sprint - kluczowy element tej metodyki. Znajdziesz tu najlepsze metody planowania sprintu, założenia, których należy przestrzegać, oraz definicję jego ukończenia, a ponadto odkryjesz, co to jest dług techniczny oraz jak go pilnować. To jeszcze nie koniec! Kolejne rozdziały tej książki zostały poświęcone rolom pełnionym przez różne osoby w czasie tworzenia projektu oraz etapom wchodzącym w skład projektu. Książka ta jest doskonałym źródłem informacji na temat metodyki Scrum oraz niezbędną lekturą dla osób rozważających jej wdrożenie w swoich projektach.

Dzięki tej książce dowiesz się:

  • jak zwinnie zarządzać projektami
  • jakie niespodzianki oraz pułapki kryje metodyka Scrum
  • w jaki sposób oszacować wydajność zespołu
  • jak odnieść sukces w zarządzaniu projektami

Sprawdź, jak Scrum może zmienić Twój projekt!


Kenneth S. Rubin - certyfikowany trener Scruma. W swojej karierze przeszkolił kilkanaście tysięcy osób - z używania Scruma, programowania w języku Smalltalk oraz zarządzania projektami. Był pierwszym dyrektorem zarządzającym Scrum Alliance - organizacji, której celem jest skuteczne wdrażanie Scruma.

Spis treści

Słowo wstępne - Mike Cohn (21)

Słowo wstępne - Ron Jeffries (23)

Wstęp (25)

Rozdział 1. Wprowadzenie (33)

  • Czym jest Scrum? (34)
  • Początki Scruma (35)
  • Dlaczego Scrum? (36)
  • Wyniki Genomiki (37)
  • Czy Scrum może pomóc Tobie? (37)
    • Domena złożona (40)
    • Domena skomplikowana (40)
    • Domena prostoty (40)
    • Domena chaosu (41)
    • Nieporządek (41)
    • Praca sterowana przerwaniami (41)
  • Zakończenie (42)

CZĘŚĆ I. POJĘCIA PODSTAWOWE

Rozdział 2. Środowisko Scrum (45)

  • Wprowadzenie (45)
  • Role w Scrumie (46)
    • Właściciel produktu (47)
    • Mistrz młyna (47)
    • Zespół deweloperski (48)
  • Aktywności i artefakty Scruma (48)
    • Rejestr produktu (50)
    • Sprinty (52)
    • Planowanie sprintu (52)
    • Wykonanie sprintu (54)
    • Codzienne działania scrumowe (55)
    • Koniec pracy (56)
    • Przegląd sprintu (57)
    • Retrospekcja sprintu (58)
  • Zakończenie (59)

Rozdział 3. Zasady zwinności (61)

  • Wprowadzenie (61)
  • Zmienność i niepewność (64)
    • Wspieraj pomocną zmienność (64)
    • Stosuj budowanie w sposób iteracyjny i przyrostowy (65)
    • Wykorzystuj zmienność poprzez inspekcję, adaptację i przejrzystość (66)
    • Redukuj wszystkie formy niepewności jednocześnie (67)
  • Przewidywanie i adaptacja (68)
    • Pozostaw wszystkie opcje otwarte (69)
    • Pogódź się z tym, że nie wszystko da się przewidzieć z góry (69)
    • Preferuj podejście odkrywcze i adaptacyjne (71)
    • Wspieraj zmiany w sposób uzasadniony ekonomicznie (72)
    • Równoważ pracę, którą można przewidzieć z góry, z pracą adaptacyjną w samą porę (74)
  • Wiedza potwierdzona (75)
    • Potwierdź bezzwłocznie istotne założenia (76)
    • Wykorzystuj różne konkurencyjne ścieżki pozyskiwania wiedzy (76)
    • Organizuj przepływ pracy umożliwiający szybkie pozyskiwanie informacji zwrotnej (77)
  • Praca cząstkowa (78)
    • Stosuj rozsądne ekonomicznie rozmiary zapotrzebowania (79)
    • Zrób rozpoznanie inwentarza i zarządzaj nim w celu dobrego przepływu (80)
    • Skup się na pracy czekającej na realizację, a nie na pracownikach czekających na pracę (81)
    • Bierz pod uwagę koszt opóźnień (83)
  • Postęp (84)
    • Zaadaptuj się w oparciu o napływające informacje i zmodyfikuj plan (84)
    • Mierz postęp poprzez ocenę działających rzeczy (84)
    • Skup się na dostarczaniu wartości (85)
  • Wydajność (86)
    • Działaj szybko, ale nie w pośpiechu (86)
    • Buduj z zachowaniem jakości (86)
    • Stosuj minimalną potrzebną ilość ceremonii (87)
  • Zakończenie (88)

Rozdział 4. Sprinty (91)

  • Wprowadzenie (91)
  • Ograniczenie czasowe (92)
    • Ograniczenie pracy cząstkowej (92)
    • Wymuszanie priorytetów (93)
    • Demonstrowanie postępów (93)
    • Unikanie zbędnego perfekcjonizmu (93)
    • Motywowanie domykania (94)
    • Poprawianie przewidywalności (94)
  • Krótki okres trwania (94)
    • Łatwość planowania (94)
    • Szybka informacja zwrotna (95)
    • Lepsze zyski z inwestycji (95)
    • Ograniczanie błędów (95)
    • Rozbudzenie podekscytowania (95)
    • Regularne punkty kontrolne (96)
  • Stały czas trwania (97)
    • Zalety taktowania (97)
    • Uproszczone planowanie (98)
  • Niezmienność celu (98)
    • Czym jest cel sprintu? (99)
    • Wzajemne zobowiązanie (99)
    • Zmiana kontra doprecyzowanie (99)
    • Konsekwencje zmiany (100)
    • Pragmatyczność (101)
    • Zakończenie przed czasem (102)
  • Definicja ukończenia (103)
    • Czym jest definicja ukończenia? (104)
    • Definicja ukończenia może ewoluować (106)
    • Definicja ukończenia kontra kryteria akceptacji (107)
    • Ukończony kontra rzeczywiście ukończony (107)
  • Zakończenie (108)

Rozdział 5. Wymagania i historyjki użytkownika (109)

  • Wprowadzenie (109)
  • Wykorzystanie dyskusji (111)
  • Stopniowe udoskonalanie (112)
  • Czym są historyjki użytkownika? (113)
    • Karta (113)
    • Rozmowa (114)
    • Potwierdzenie (115)
  • Poziom szczegółowości (116)
  • Inwestuj w dobre historyjki (118)
    • Niezależność (118)
    • Negocjowalność (118)
    • Wartościowość (120)
    • Ocenialność (121)
    • Dobry (mały) rozmiar (121)
    • Testowalność (122)
  • Wymagania niefunkcjonalne (122)
  • Historyjki pozyskiwania wiedzy (123)
  • Zbieranie historyjek (124)
    • Warsztaty pisania historyjek (125)
    • Mapa historyjek (125)
  • Zakończenie (127)

Rozdział 6. Rejestr produktu (129)

  • Wprowadzenie (129)
  • Elementy rejestru produktu (129)
  • Cechy dobrego rejestru produktu (131)
    • Odpowiedni stopień uszczegółowienia (131)
    • Emergencja (132)
    • Przypisanie ocen (132)
    • Przypisanie priorytetów (133)
  • Pielęgnacja (134)
    • Czym jest pielęgnacja? (134)
    • Kto pielęgnuje rejestr? (135)
    • Kiedy odbywa się pielęgnacja? (136)
  • Definicja gotowości (138)
  • Zarządzanie przepływem (139)
    • Zarządzanie przepływem wersji dystrybucyjnych (139)
    • Zarządzanie przepływem sprintu (140)
  • Jakie rejestry produktu i w jakiej liczbie? (142)
    • Czym jest produkt? (142)
    • Duże produkty - hierarchiczne rejestry produktu (143)
    • Wiele zespołów - jeden rejestr produktu (144)
    • Jeden zespół - wiele produktów (145)
  • Zakończenie (146)

Rozdział 7. Nadawanie ocen i prędkość (147)

  • Wprowadzenie (147)
  • Co i kiedy oceniamy (148)
    • Ocena elementów z rejestru portfela (149)
    • Ocena elementów z rejestru produktu (149)
    • Ocena zadań (150)
  • Koncepcje nadawania ocen elementom rejestru produktu (150)
    • Nadawanie ocen jako zespół (151)
    • Oceny nie są zobowiązaniem (152)
    • Dokładność kontra precyzja (153)
    • Ocenianie w sposób względny (153)
  • Jednostki służące do oceny (155)
    • Punkty historyjkowe (155)
    • Idealne dni (156)
  • Planowanie pokerowe (156)
    • Skala ocen (157)
    • Zasady gry (158)
    • Zalety (160)
  • Czym jest prędkość? (160)
  • Obliczanie przedziału prędkości (161)
  • Prognozowanie prędkości (162)
  • Wpływanie na prędkość (163)
  • Nieprawidłowe korzystanie z prędkości (164)
  • Zakończenie (165)

Rozdział 8. Dług techniczny (167)

  • Wprowadzenie (167)
  • Konsekwencje długu technicznego (169)
    • Nieprzewidywalny punkt przegięcia (169)
    • Wzrost czasu potrzebnego do dostarczenia wersji (169)
    • Znaczna liczba błędów (170)
    • Rosnące koszty produkcji i wsparcia (170)
    • Umieranie produktu (171)
    • Spadek przewidywalności (171)
    • Działanie poniżej optymalnej wydajności (172)
    • Powszechna frustracja (172)
    • Spadek satysfakcji klientów (172)
  • Przyczyny długu technicznego (172)
    • Presja nieprzekroczenia terminu końcowego (173)
    • Próby sztucznego zwiększenia prędkości (173)
    • Mit: Rezygnacja z testowania zwiększa prędkość (174)
    • Dług narasta na długu już istniejącym (174)
  • Długiem technicznym trzeba zarządzać (176)
  • Zarządzanie przyrostem długu technicznego (177)
    • Stosowanie dobrych praktyk technicznych (177)
    • Solidna definicja ukończenia (178)
    • Prawidłowe rozumienie ekonomii długu technicznego (178)
  • Ujawnianie długu technicznego (180)
    • Ujawniaj dług techniczny na poziomie biznesowym (181)
    • Ujawniaj dług techniczny na poziomie inżynieryjnym (182)
  • Obsługa długu technicznego (183)
    • Nie każdy dług techniczny powinien być spłacany (184)
    • Zastosuj metodę skauta (obsłuż dług, kiedy go napotkasz) (186)
    • Spłacaj dług techniczny przyrostowo (186)
    • Spłacaj w pierwszej kolejności dług o najwyższych odsetkach (187)
    • Spłacaj dług techniczny podczas wykonywania pracy mającej wartość dla klienta (187)
  • Zakończenie (189)

CZĘŚĆ II. ROLE

Rozdział 9. Właściciel produktu (193)

  • Wprowadzenie (193)
  • Główne obowiązki (194)
    • Zarządzanie ekonomią (195)
    • Udział w planowaniu (196)
    • Pielęgnacja rejestru produktu (197)
    • Definiowanie kryteriów akceptacji i weryfikowanie, iż zostały one spełnione (197)
    • Współpraca z zespołem deweloperskim (198)
    • Współpraca z interesariuszami (199)
  • Cechy i umiejętności (199)
    • Umiejętności domenowe (199)
    • Umiejętności interpersonalne (200)
    • Podejmowanie decyzji (201)
    • Odpowiedzialność (201)
  • Dzień z życia właściciela produktu (202)
  • Kto powinien być właścicielem produktu? (204)
    • Wewnętrzne prace deweloperskie (205)
    • Komercyjne prace deweloperskie (205)
    • Outsourcing (207)
    • Tworzenie komponentów (208)
  • Właściciel produktu pełniący inne role (208)
  • Zespół właścicieli produktu (209)
    • Pełnomocnicy właściciela produktu (210)
    • Szef właścicieli produktu (211)
  • Zakończenie (211)

Rozdział 10. Mistrz młyna (213)

  • Wprowadzenie (213)
  • Główne obowiązki (213)
    • Trener (213)
    • Lider służby (214)
    • Autorytet w dziedzinie procesu (215)
    • Ochrona przed zakłóceniami (215)
    • Usuwanie przeszkód (215)
    • Agent zmiany (215)
  • Cechy i umiejętności (216)
    • Wiedza (216)
    • Umiejętność stawiania pytań (216)
    • Cierpliwość (217)
    • Współpraca (217)
    • Proaktywność (217)
    • Przezroczystość (217)
  • Dzień z życia (218)
  • Wypełnianie roli (219)
    • Kto powinien być mistrzem młyna? (219)
    • Czy mistrz młyna to zajęcie na pełny etat (220)
    • Połączenie roli mistrza młyna z innymi rolami (220)
  • Zakończenie (221)

Rozdział 11. Zespół deweloperski (223)

  • Wprowadzenie (223)
  • Zespoły o specyficznej roli (223)
  • Główne obowiązki (224)
    • Wykonanie sprintu (225)
    • Codzienna inspekcja i adaptacja (225)
    • Pielęgnacja rejestru produktu (225)
    • Planowanie sprintu (225)
    • Inspekcja i adaptacja produktu oraz procesu (225)
  • Cechy i umiejętności (226)
    • Samoorganizacja (226)
    • Różnorodny pod względem umiejętności i samowystarczalny (228)
    • Umiejętności typu T (229)
    • Postawa muszkieterów (231)
    • Komunikacja szerokopasmowa (232)
    • Przezroczysta komunikacja (233)
    • Prawidłowy rozmiar (233)
    • Skupienie i poświęcenie (234)
    • Praca w podtrzymywalnym tempie (236)
    • Długotrwałość (237)
  • Zakończenie (238)

Rozdział 12. Budowa zespołów scrumowych (239)

  • Wprowadzenie (239)
  • Zespoły budujące cechy kontra zespoły budujące komponenty (240)
  • Koordynacja wielu zespołów (244)
    • Scrum scrumów (244)
    • Pociąg wersji dystrybucyjnych (246)
  • Zakończenie (249)

Rozdział 13. Menedżerowie (251)

  • Wprowadzenie (251)
  • Kształtowanie zespołów (253)
    • Definiowanie granic (253)
    • Dostarczanie jasnego motywującego celu (254)
    • Formowanie zespołów (254)
    • Zmiana kompozycji zespołów (255)
    • Upoważnianie zespołów (256)
  • Pielęgnacja zespołów (257)
    • Motywowanie ludzi (257)
    • Rozwijanie umiejętności (257)
    • Przewodzenie obszarowi funkcjonalności (258)
    • Utrzymywanie integralności zespołu (258)
  • Przystosowywanie i adaptowanie środowiska (259)
    • Promowanie wartości zwinności (259)
    • Usuwanie przeszkód organizacyjnych (259)
    • Przystosowywanie grup wewnętrznych (260)
    • Przystosowywanie partnerów (260)
  • Zarządzanie przepływem wytwarzania wartości (261)
    • Spoglądanie z perspektywy systemu (261)
    • Zarządzanie ekonomią (261)
    • Obserwacja pomiarów i raportowanie (261)
  • Menedżerowie projektów (262)
    • Obowiązki menedżera projektu w zespole scrumowym (263)
    • Pozostanie przy roli niezależnego menedżera projektu (264)
  • Zakończenie (267)

CZĘŚĆ III. PLANOWANIE

Rozdział 14. Zasady planowania w Scrumie (273)

  • Wprowadzenie (273)
  • Nie zakładaj, że z góry uda Ci się wszystko dobrze zaplanować (273)
  • Planowanie z góry powinno być pomocne, ale nie przesadne (274)
  • Pozostaw opcje planowania otwartymi do ostatniego rozsądnego momentu (275)
  • Skup się bardziej na adaptowaniu i ponownym planowaniu niż na trzymaniu się już ustalonego planu (275)
  • Prawidłowo zarządzaj inwentarzem pracy (277)
  • Preferuj mniejsze i częstsze wersje dystrybucyjne (278)
  • Planuj szybki proces nauki i wykonywanie zwrotów, kiedy jest to niezbędne (280)
  • Zakończenie (280)

Rozdział 15. Planowanie wielopoziomowe (281)

  • Wprowadzenie (281)
  • Planowanie portfela (283)
  • Planowanie produktu (tworzenie wizji produktu) (283)
    • Wizja (283)
    • Rejestr produktu wysokiego poziomu (283)
    • Mapa drogowa produktu (284)
  • Planowanie wersji dystrybucyjnej (285)
  • Planowanie sprintu (287)
  • Planowanie codzienne (287)
  • Zakończenie (288)

Rozdział 16. Planowanie portfela (291)

  • Wprowadzenie (291)
    • Czas (291)
    • Uczestnicy (292)
    • Proces (292)
  • Strategie tworzenia harmonogramu (293)
    • Optymalizacja pod względem zysków z cyklu życia (294)
    • Wyznaczanie kosztu opóźnienia (295)
    • Staraj się obliczać dokładnie, ale nie precyzyjnie (298)
  • Strategie napływu (299)
    • Zastosowanie filtra ekonomicznego (299)
    • Równoważ tempo przybywania z tempem ubywania (300)
    • Szybko wykorzystuj nadarzające się okazje (302)
    • Planuj mniejsze i częstsze wersje dystrybucyjne (303)
  • Strategie odpływu (304)
    • Skup się na pracy czekającej na realizację, nie na pracownikach czekających na pracę (304)
    • Ustal limit pracy cząstkowej (305)
    • Zaczekaj na cały zespół (306)
  • Strategie aktywności (306)
    • Użycie ekonomii końcowej (307)
  • Zakończenie (308)

Rozdział 17. Planowanie produktu (tworzenie wizji produktu) (309)

  • Wprowadzenie (309)
    • Czas (310)
    • Uczestnicy (310)
    • Proces (312)
  • Przykład ZODC (312)
  • Tworzenie wizji (313)
  • Tworzenie rejestru produktu wysokiego poziomu (316)
  • Definiowanie mapy drogowej produktu (317)
  • Inne aktywności (319)
  • Przeprowadzanie wizji w sposób ekonomiczny (321)
    • Celuj w realistyczny poziom ufności (322)
    • Skup się na krótkim horyzoncie (323)
    • Działaj szybko (324)
    • Płać za wiedzę potwierdzoną (324)
    • Stosuj przyrostowe lub prowizoryczne finansowanie (325)
    • Ucz się szybko i wykonuj zwroty (czyli stosuj strategię "szybkiej porażki") (326)
  • Zakończenie (327)

Rozdział 18. Planowanie wersji dystrybucyjnej (planowanie długoterminowe) (329)

  • Wprowadzenie (329)
    • Czas (330)
    • Uczestnicy (331)
    • Proces (331)
  • Ograniczenia wersji dystrybucyjnej (333)
    • Wszystko sztywne (333)
    • Ustalony zakres i czas (334)
    • Ustalony zakres (335)
    • Ustalony czas (335)
    • Zmienna jakość (336)
    • Uaktualnianie ograniczeń (336)
  • Pielęgnacja rejestru produktu (337)
  • Definiowanie minimalnego zestawu cech kwalifikującego do dystrybucji (338)
  • Tworzenie mapy sprintów (umieszczanie elementów rejestru produktu w slotach) (339)
  • Planowanie wersji z ustaloną datą (341)
  • Planowanie wersji z ustalonym zakresem (345)
  • Obliczanie kosztów (347)
  • Komunikacja (348)
    • Komunikowanie postępów dla wersji z ustalonym zakresem (348)
    • Komunikowanie postępów dla wersji z ustaloną datą (350)
  • Zakończenie (351)

CZĘŚĆ IV. WYKONYWANIE SPRINTÓW

Rozdział 19. Planowanie sprintu (355)

  • Wprowadzenie (355)
    • Czas (355)
    • Uczestnicy (356)
    • Proces (356)
  • Podejścia do planowania sprintu (358)
    • Dwuczęściowe planowanie sprintu (358)
    • Jednoczęściowe planowanie sprintu (359)
  • Określanie pojemności (360)
    • Czym jest pojemność? (360)
    • Pojemność w punktach historyjkowych (361)
    • Pojemność w roboczogodzinach (362)
  • Wybieranie elementów rejestru produktu (363)
  • Nabieranie pewności (364)
  • Doprecyzowywanie celu sprintu (365)
  • Ostateczne ustalenie zobowiązania (365)
  • Zakończenie (366)

Rozdział 20. Wykonanie sprintu (367)

  • Wprowadzenie (367)
    • Czas (367)
    • Uczestnicy (367)
    • Proces (368)
  • Planowanie wykonania sprintu (369)
  • Zarządzanie przepływem (369)
    • Praca równoległa i działanie w kopcu (370)
    • Którą pracę rozpocząć? (372)
    • Jak zorganizować pracę nad zadaniami? (372)
    • Jaką pracę trzeba zrealizować? (373)
    • Kto wykonuje pracę? (373)
  • Codzienne działania scrumowe (374)
  • Realizacja zadań - praktyki techniczne (374)
  • Komunikowanie (375)
    • Tablica zadań (375)
    • Wykres spalania sprintu (376)
    • Wykres rozpalania sprintu (379)
  • Zakończenie (380)

Rozdział 21. Przegląd sprintu (381)

  • Wprowadzenie (381)
  • Uczestnicy (382)
  • Przygotowanie (383)
    • Wskazanie, kogo zaprosić na przegląd (384)
    • Ustalenie harmonogramu (384)
    • Potwierdzenie, że praca w sprincie została zrealizowana (385)
    • Przygotowanie do demonstracji (386)
    • Wyznaczenie, kto co robi (386)
  • Podejście (386)
    • Podsumowanie (387)
    • Demonstracja (388)
    • Dyskusja (388)
    • Adaptacja (389)
  • Problemy przeglądu sprintu (389)
    • Zatwierdzanie (390)
    • Mała frekwencja (390)
    • Duże projekty (391)
  • Zakończenie (391)

Rozdział 22. Retrospekcja sprintu (393)

  • Wprowadzenie (393)
  • Uczestnicy (395)
  • Przygotowania (396)
    • Zdefiniowanie punktu skupienia retrospekcji (396)
    • Wybór ćwiczeń (397)
    • Zebranie obiektywnych danych (397)
    • Dopasowanie szczegółów retrospekcji (398)
  • Podejście (398)
    • Przygotowanie odpowiedniej atmosfery (400)
    • Ustalenie wspólnego kontekstu (400)
    • Identyfikacja spostrzeżeń (403)
    • Wskazanie działań (405)
    • Zakończenie retrospekcji (408)
  • Wprowadzenie zmian w życie (408)
  • Problemy retrospekcji sprintu (408)
  • Zakończenie (411)

Rozdział 23. Co dalej? (413)

  • Nie ma stanu końcowego (413)
  • Odkryj swoją własną ścieżkę (414)
  • Stosowanie najlepszych praktyk (414)
  • Używanie Scruma do odkrywania ścieżki naprzód (415)
  • Naprzód! (416)

Słowniczek (419)

Bibliografia (443)

Skorowidz (447)

Kategoria: Zarządzanie i marketing
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-8076-4
Rozmiar pliku: 17 MB

BESTSELLERY

Kategorie: