Strategie instytucji kultury wobec niezadowolenia i bojkotów konsumenckich - Ebook (Książka PDF) do pobrania w formacie PDF
Fragment:

Strategie instytucji kultury wobec niezadowolenia i bojkotów konsumenckich - ebook

Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
ISBN:
978-83-8142-620-6
Język:
Polski
Rok wydania:
2019
Rozmiar pliku:
6,5 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
19,95
Cena w punktach Virtualo:
1995 pkt.

Strategie instytucji kultury wobec niezadowolenia i bojkotów konsumenckich - opis ebooka

 

Bojkoty towarzyszyły życiu ekonomicznemu człowieka od stuleci, jednak wraz z rozwojem Internetu i nowych technologii ich częstotliwość systematycznie rośnie. Od bostońskiej herbatki przez walkę z apartheidem aż po uliczne demonstracje i sabotaże względem KFC, Abercrombie & Fitch czy ExxonMobil autor prezentuje przyczyny, mechanizmy i konsekwencje bojkotów z punktu widzenia współczesnych konsumentów oraz firm.

Książka jest pierwszą zarówno na polskim, jak i zagranicznym rynku wydawniczym, w której ukazano bojkoty pracowników i konsumentów z perspektywy zarządzania, a także rozszerzono tę tematykę o nieporuszany dotąd wątek – bojkoty instytucji kultury.

Spis treści

 

Wstęp 11

Rozdział 1. Istota niezadowolenia i bojkotu konsumenckiego 17

1.1. Zjawisko niezadowolenia konsumenckiego 17

1.2. Mechanizmy i natura niezadowolenia konsumenckiego 23

1.2.1. Uwarunkowania i przyczyny niezadowolenia konsumenckiego 27

1.2.1.1. Ujęcie podmiotowe i przedmiotowe 29

1.2.1.2. Ujęcie procesowe 36

1.2.1.3. Niezadowolenie użytkowe i normatywne 39

1.3. Formy wyrażania niezadowolenia przez konsumentów 42

1.4. Konsekwencje niezadowolenia konsumentów 49

1.5. Zjawisko bojkotu konsumenckiego 42

1.5.1. Definicja i charakterystyka 53

1.5.2. Geneza działań bojkotowych 57

1.6. Podsumowanie 66

Rozdział 2. Uczestnicy, cele i kategorie bojkotów konsumenckich 69

2.1. Uczestnicy bojkotu konsumenckiego 69

2.2. Cele bojkotu konsumenckiego 74

2.3. Kategoryzacje bojkotów konsumenckich 77

2.3.1. Bojkot państwowy i prywatny 78

2.3.2. Bojkot jedno- i wielopodmiotowy 86

2.3.3. Bojkot reorientacyjny i regresyjny 89

2.3.4. Bojkot pokojowy i siłowy 91

2.3.5. Bojkot z wykorzystaniem podmiotów referencyjnych 102

2.3.6. Bojkot w środowisku internetowym i rzeczywistym 108

2.4. Podsumowanie 113

Rozdział 3. Zarządzanie i marketing na rynku kultury a powstawanie niezadowolenia konsumentów 115

3.1. Kultura wysoka i procesy jej urynkawiania 115

3.1.1. Definicja rynku kultury 116

3.1.2. Typy rynku kultury i jego produkty 118

3.2. Instytucje kultury 121

3.2.1. Definicja instytucji kultury 121

3.2.2. Funkcje instytucji kultury 122

3.2.3. Typy instytucji kultury 124

3.3. Konsumenci i otoczenie rynku kultury 128

3.3.1. Konsument kultury 128

3.3.1.1. Definicja konsumenta kultury 128

3.3.1.2. Typy konsumentów kultury 130

3.3.2. Procesy nabywcze konsumentów kultury 133

3.4. Segmentacja, wybór grupy docelowej i pozycjonowanie na rynku kultury 139

3.5. Interesariusze i konkurencja na rynku kultury 148

3.5.1. Interesariusze na rynku kultury 148

3.5.2. Konkurencja na rynku kultury 151

3.6. Podsumowanie 158

Rozdział 4. Strategie antykryzysowe przedsiębiorstw i instytucji kultury wobec zagrożenia bojkotami 161

4.1. Metodologia badania 165

4.2. Rozwój sytuacji kryzysowej w przedsiębiorstwach i instytucjach kultury 168

4.2.1. Spokój organizacyjny 173

4.2.2. Deeskalacja/Eskalacja 179

4.2.3. Zwalczanie kryzysu i łagodzenie skutków 182

4.2.3.1. Strategie zwalczania i łagodzenia skutków bojkotów konsumenckich w przedsiębiorstwach 182

4.2.3.2. Strategie zwalczania i łagodzenia skutków bojkotów konsumenckich w instytucjach kultury – studia przypadków polskich instytucji teatralnych 185

4.2.3.2.1. Teatr Polski we Wrocławiu 186

4.2.3.2.2. Teatr Polski w Bydgoszczy 191

4.2.3.2.3. Teatr Stary w Krakowie 194

4.2.3.2.4. Teatr Polonia w Warszawie 198

4.2.3.2.5. Teatr Dramatyczny w Warszawie 202

4.2.3.2.6. Teatr Śląski w Katowicach 206

4.2.3.3. Przyczyny bojkotów konsumenckich wobec instytucji kultury i przedsiębiorstw – podobieństwa i różnice 210

4.2.3.4. Przyczyny ofertowe i środowiskowe działań bojkotowych 213

4.2.3.5. Bojkot jako szansa i zagrożenie – kategorie instytucji teatralnych stosujących kontrowersyjną treść i promocję 215

4.2.4. Uczenie się i adaptacja 220

4.3. Podsumowanie 221

Zakończenie 225

Bibliografia 231

Netografia 245

Spis rysunków i tabel 259

Załącznik 1 – Scenariusz wywiadu 261

BESTSELLERY