Facebook - konwersja
Pobierz fragment

System Prawa Samorządu Terytorialnego. Tom 2. Ustrój samorządu terytorialnego - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
29 sierpnia 2022
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
212,00

System Prawa Samorządu Terytorialnego. Tom 2. Ustrój samorządu terytorialnego - ebook

Drugi tom Systemu Prawa Samorządu Terytorialnego prezentuje zagadnienia ustroju samorządu terytorialnego, w tym m.in.:

• wybory organów jednostek samorządu terytorialnego; referendum lokalne;

• organy samorządu terytorialnego i ich aparat pomocniczy – urzędy i jednostki pomocnicze;

• zespolenie w samorządzie terytorialnym;

• formy współdziałania jednostek samorządu terytorialnego, obszary metropolitalne;

• zadania jednostek samorządu terytorialnego;

• formy realizacji zadań jednostek samorządu terytorialnego, w tym bezpośrednią i pośrednią;

• zasoby (osobowe, majątkowe, finansowe, informacyjne) oraz mienie jednostek samorządu terytorialnego;

• źródła finansowania i komunalną gospodarkę finansową;

• działalność gospodarczą samorządu terytorialnego;

• zagadnienia dotyczące pracowników samorządowych.


W skład zespołu reakcyjnego i autorskiego wchodzą wybitni przedstawiciele praktyki oraz nauki, gwarantując najwyższy poziom merytoryczny oraz wysoki walor praktyczny publikacji.


Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim dla przedstawicieli zawodów prawniczych: adwokatów, radców prawnych obsługujących podstawowe jednostki samorządu terytorialnego i ich jednostki organizacyjne, sędziów. Zainteresuje także pracowników samorządowych, radnych oraz przedstawicieli nauki prawa zainteresowanych omawianą tematyką.

Spis treści

Wykaz skrótów  | str. 15

Rozdział 1

Ustrój terytorialny Rzeczypospolitej Polskiej i miejsce w nim samorządu terytorialnego  | str. 23

1.1.     Ustrój państwa a ustrój terytorialny  | str. 26

1.1.1.    Ustrój państwa i miejsce w nim ustroju terytorialnego  | str. 26

1.1.2.    Ustrój terytorialny w polskich konstytucjach XX w.  | str. 28

1.1.3.    Treść pojęcia ustroju terytorialnego  | str. 29

1.1.4.    Zasady polskiego ustroju terytorialnego – wprowadzenie  | str. 30

1.2.     Zasady pomocniczości i decentralizacji  | str. 31

1.2.1.    Zasada pomocniczości (subsydiarności) – ideowe źródła i treść  | str. 31

1.2.2.    Zasada decentralizacji  | str. 33

1.2.2.1.    Konstytucyjne ujęcie i jego historia  | str. 33

1.2.2.2.    Treść zasady decentralizacji  | str. 37

1.2.3.    Zasada jednolitości (unitarności)  | str. 41

1.2.3.1.    Pojęcie państwa jednolitego (unitarnego)  | str. 41

1.2.3.2.    Państwo federalne i z regionami autonomicznymi  | str. 42

1.2.3.3.    Podział władz w państwie jednolitym i federalnym  | str. 44

1.2.3.4.    Przedstawiciel rządu w województwie – wojewoda i wojewódzka administracja rządowa  | str. 45

1.3.     Zadania i kompetencje terytorialnych władz publicznych i ich organów – kryteria podziału  | str. 48

1.3.1.    Uwagi wprowadzające  | str. 48

1.3.2.    Administracja świadcząca  | str. 50

1.3.3.    Administracja orzecznicza  | str. 52

1.3.4.    Zadania własne i zlecone  | str. 54

1.3.5.    Administracja rozwoju cywilizacyjnego  | str. 55

1.4.     Podział terytorialny  | str. 57

1.4.1.    Pojęcie  | str. 57

1.4.2.    Zasadniczy podział terytorialny  | str. 58

1.4.3.    Inne rodzaje podziałów  | str. 59

1.4.4.    Kontekst historyczny  | str. 60

1.4.5.    Kontekst prawnoporównawczy  | str. 61

1.4.6.    Konstytucyjne unormowanie  | str. 63

1.4.7.    Aktualny kształt podziału terytorialnego  | str. 66

1.4.8.    Podział na województwa  | str. 66

1.4.9.    Podział na jednostki NUTS  | str. 69

1.4.10.   Podział na powiaty  | str. 70

1.4.11.   Podział na gminy  | str. 72

Rozdział 2

Referendum lokalne i wybory powszechne organów jednostek samorządu terytorialnego  | str. 73

2.1.     Referendum lokalne  | str. 80

2.1.1.    Uwagi ogólne  | str. 80

2.1.2.    Podstawy prawne referendum lokalnego w Polsce  | str. 83

2.1.3.    Prawo do udziału w referendum lokalnym a członkostwo wspólnoty samorządowej  | str. 89

2.1.4.    Przedmiot referendum lokalnego  | str. 93

2.1.4.1.    Referendum obligatoryjne  | str. 93

2.1.4.2.    Referendum fakultatywne o charakterze rozstrzygającym (stanowczym)  | str. 95

2.1.4.3.    Referendum konsultacyjne  | str. 108

2.1.5.    Referendum lokalne a konsultacje społeczne (zastępowalność/konkurencyjność)  | str. 117

2.1.6.    Inicjatywa referendalna. Weryfikacja wniosku mieszkańców o przeprowadzenie referendum. Rozstrzygnięcie w sprawie przeprowadzenia referendum i jego weryfikacja  | str. 121

2.1.7.    Procedura przeprowadzania referendum lokalnego. Ważność referendum, wynik referendum i jego skutki  | str. 134

2.1.8.    Zakończenie  | str. 143

2.2.     Wybory powszechne organów jednostek samorządu terytorialnego  | str. 144

2.2.1.    Uwagi wprowadzające  | str. 144

2.2.2.    Źródła samorządowego prawa wyborczego  | str. 144

2.2.3.    Zasady samorządowego prawa wyborczego  | str. 148

2.2.4.    Czynne prawo wyborcze i bierne prawo wyborcze  | str. 152

2.2.4.1.    Czynne prawo wyborcze  | str. 152

2.2.4.2.    Bierne prawo wyborcze  | str. 166

2.2.5.    Administracja wyborcza  | str. 168

2.2.6.    Zarządzenie wyborów i kalendarz wyborczy  | str. 178

2.2.7.    Finansowanie wyborów  | str. 180

2.2.8.    Ustalenie liczby radnych wybieranych do organów stanowiących j.s.t.  | str. 180

2.2.9.    System wyborczy i okręgi wyborcze  | str. 181

2.2.10.   Przebieg wyborów  | str. 184

2.2.10.1.   Zgłaszanie i rejestracja list kandydatów  | str. 184

2.2.10.2.   Kampania wyborcza i jej finansowanie  | str. 190

2.2.10.3.   Obsadzanie mandatów bez głosowania  | str. 197

2.2.10.4.   Głosowanie  | str. 198

2.2.10.5.   Ustalanie wyników głosowania i wyborów  | str. 199

2.2.10.6.   Protesty wyborcze i stwierdzanie ważności wyborów  | str. 202

2.2.11.   Wygaśnięcie mandatu radnego  | str. 205

2.2.12.   Wybory uzupełniające i przedterminowe  | str. 206

2.2.13.   Niepołączalność mandatu radnego  | str. 208

2.2.14.   Przepisy karne  | str. 210

2.2.15.   Zakończenie  | str. 211

Rozdział 3

Organy samorządu terytorialnego i ich aparat pomocniczy  | str. 213

3.1.     Organy stanowiące  | str. 215

3.1.1.    Źródła norm określających ustrój organów stanowiących  | str. 215

3.1.2.    Funkcje organów stanowiących  | str. 225

3.1.3.    Tryb pracy organów stanowiących  | str. 237

3.1.4.    Formy działania organów stanowiących  | str. 240

3.1.5.    Organy pomocnicze rad i sejmików  | str. 243

3.1.6.    Organy uchwałodawcze w jednostkach pomocniczych gminy  | str. 248

3.2.     Organy wykonawcze jednostek samorządu terytorialnego i ich aparat pomocniczy  | str. 250

3.2.1.    Uwagi ogólne  | str. 250

3.2.2.    Wybór zarządu  | str. 251

3.2.3.    Skład zarządu  | str. 254

3.2.4.    Zadania organu wykonawczego  | str. 255

3.2.5.    Pozycja ustrojowa oraz zadania starosty powiatu i marszałka województwa  | str. 259

3.2.6.    Aparat pomocniczy organów wykonawczych  | str. 263

3.2.7.    Sposoby wypowiadania się organów wykonawczych  | str. 268

3.2.7.1.    Uwagi wstępne  | str. 268

3.2.7.2.    Zarządzenia wójta  | str. 268

3.2.7.3.    Uchwały zarządu  | str. 271

3.2.8.    Ograniczenia wynikające z pełnienia funkcji wójta (burmistrza, prezydenta miasta) oraz członkostwa w zarządzie jednostki samorządu terytorialnego  | str. 277

3.2.9.    Odwołanie zarządu  | str. 287

3.2.10.   Złożenie rezygnacji z członkostwa w zarządzie  | str. 298

Rozdział 4

Zespolenie w samorządzie terytorialnym  | str. 300

4.1.     Ustalenia terminologiczno­‑pojęciowe  | str. 303

4.2.     Zespolenie w ramach powiatowej administracji zespolonej  | str. 313

4.2.1.    Kilka kolejnych refleksji systemowych i terminologicznych  | str. 313

4.2.2.    Kontekst zespolenia związanego ze zwierzchnictwem (w ramach powiatowej administracji zespolonej)  | str. 320

4.2.2.1.    Przebieg rządowo-samorządowego zespolenia  | str. 320

4.2.2.2.    Zwierzchnictwo starosty względem powiatowych służb, inspekcji i straży  | str. 335

4.2.2.3.    Zespolenie w perspektywie organizacji i funkcjonowania komisji bezpieczeństwa i porządku  | str. 348

4.2.2.4.    Zespolenie w perspektywie powiatowego zespołu zarządzania kryzysowego  | str. 353

4.2.3.    Samorządowy zakres powiatowej administracji zespolonej  | str. 354

4.3.     Zespolenie w administracji samorządowej – kontekst art. 3 u.s.w.  | str. 358

4.4.     Zespolenie w administracji samorządowej – przykłady instytucjonalizacji wspólnej obsługi i centrów usług społecznych  | str. 361

4.5.     Podsumowanie i wnioski  | str. 365

Rozdział 5

Formy współdziałania j.s.t. i obszary metropolitalne  | str. 371

5.1.     Uwagi wstępne  | str. 375

5.2.     Związki międzygminne, związki powiatów i związki powiatowo­‑gminne  | str. 379

5.2.1.    Pojęcie, kontekst normatywny oraz rodzaje związków  | str. 379

5.2.2.    Etapy tworzenia związku oraz materia statutowa – elementy  | str. 388

5.2.3.    Organy związku i ich kompetencje  | str. 395

5.2.4.    Wybrane aspekty z zakresu problematyki nadzorczej nad działalnością związku  | str. 402

5.3.     Porozumienie – rodzaje i charakter prawny  | str. 404

5.4.     Stowarzyszenia j.s.t.  | str. 408

5.4.1.    Kontekst normatywny  | str. 408

5.4.2.    Przesłanki tworzenia stowarzyszeń i ich charakter prawny. Elementy proceduralne  | str. 413

5.4.3.    Statut – elementy  | str. 419

5.4.4.    Organizacja i zadania  | str. 421

5.4.5.    Kontrola i nadzór  | str. 423

5.5.     Koncepcja obszarów metropolitalnych  | str. 425

5.5.1.    Metropolia, obszar metropolitalny, aglomeracja – uwagi terminologiczne  | str. 425

5.5.2.    Specyfika obszarów metropolitalnych  | str. 429

5.5.3.    Rodzaje aglomeracji miejskich  | str. 430

5.5.4.    Przegląd wybranych koncepcji zarządzania obszarami metropolitalnymi w Polsce  | str. 433

5.5.4.1.    Wprowadzenie  | str. 433

5.5.4.2.    Pierwsze koncepcje zarządzania obszarami metropolitalnymi  | str. 434

5.5.4.3.    Funkcjonalna koncepcja zarządzania obszarami metropolitalnymi M. Kuleszy  | str. 436

5.5.4.4.    Powiat metropolitalny Górnego Śląska i Zagłębia  | str. 437

5.5.4.5.    Ustawa o związkach metropolitalnych z 9.10.2015 r.  | str. 439

5.5.4.6.    Związek metropolitalny w województwie śląskim  | str. 441

5.5.4.6.1.   Wprowadzenie  | str. 441

5.5.4.6.2.   Podstawa prawna działania związku metropolitalnego w województwie śląskim  | str. 442

5.5.4.6.3.   Charakter prawny związku metropolitalnego w województwie śląskim  | str. 446

5.5.4.6.4.   Zadania związku metropolitalnego w województwie śląskim  | str. 452

5.5.4.6.5.   Organy związku metropolitalnego – rodzaje i funkcje  | str. 455

5.5.4.6.6.   Materia statutowa związku  | str. 461

Rozdział 6

Zadania samorządu terytorialnego  | str. 464

6.1.     Zadania samorządu terytorialnego a zadania terenowej administracji rządowej  | str. 470

6.2.     Podział zadań pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego  | str. 475

6.3.     Pojęcia zakresu działania, zadań, właściwości oraz kompetencji  | str. 485

6.3.1.    Uwaga wstępna  | str. 485

6.3.2.    Zakres działania  | str. 485

6.3.3.    Zadania  | str. 490

6.3.4.    Właściwość  | str. 490

6.3.5.    Kompetencja  | str. 495

6.4.     Przedmiotowy podział zadań  | str. 498

6.4.1.    Uwaga wstępna  | str. 498

6.4.2.    Zadania własne a zadania zlecone w drodze ustawy  | str. 498

6.4.2.1.    Zadania własne  | str. 498

6.4.2.2.    Zadania zlecone w drodze ustawy  | str. 501

6.4.3.    Zadania wynikające z ustaw a zadania wykonywane w drodze współdziałania  | str. 506

6.4.3.1.    Zadania wykonywane na podstawie porozumienia z organami administracji rządowej (porozumienie administracyjne)  | str. 506

6.4.3.2.    Zadania wykonywane na podstawie porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego (porozumienie komunalne)  | str. 510

6.5.     Zadania obowiązkowe a zadania dobrowolne  | str. 514

6.6.     Zadania o charakterze użyteczności publicznej a zadania wykonywane poza sferą użyteczności publicznej – charakterystyka pojęć podstawowych  | str. 518

6.7.     Zasada wykonywania zadań publicznych w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność przez jednostki samorządu terytorialnego w świetle przedmiotowego podziału zadań  | str. 527

6.8.     Podmiotowy podział zadań samorządu terytorialnego  | str. 532

6.9.     Zadania miasta na prawach powiatu  | str. 533

6.10.   Zadania gmin o specjalnym statusie  | str. 540

6.10.1.   Uwagi wprowadzające  | str. 540

6.10.2.   Zadania miasta stołecznego Warszawy  | str. 541

6.10.3.   Zadania gmin uzdrowiskowych i posiadających status obszaru ochrony uzdrowiskowej  | str. 544

Rozdział 7

Formy realizacji zadań jednostek samorządu terytorialnego  | str. 548

7.1.     Realizacja zadań przez jednostki samorządu terytorialnego: kwestie pojęciowe  | str. 557

7.1.1.    Formy realizacji zadań jednostek samorządu terytorialnego – przedmiot badań nauki prawa administracyjnego i nauki publicznego prawa gospodarczego  | str. 557

7.1.2.    Formy działania a sposoby (metody) działań w świetle nauki prawa administracyjnego i nauki publicznego prawa gospodarczego  | str. 559

7.1.3.    Zasady i formy wykonywania gospodarki komunalnej  | str. 565

7.1.3.1.    Uwagi wstępne  | str. 565

7.1.3.2.    Znaczenie pojęć zasad i form  | str. 566

7.1.4.    Sposoby wykonywania zadań przez jednostki samorządu terytorialnego  | str. 569

7.2.     Podstawa wyboru sposobu i formy wykonywania zadania przez jednostkę samorządu terytorialnego  | str. 576

7.3.     Jednostki organizacyjne  | str. 582

7.3.1.    Pojęcie jednostki organizacyjnej  | str. 582

7.3.2.    Kategorie jednostek organizacyjnych  | str. 587

7.3.3.    Kontrowersje pojęciowe związane z jednostkami organizacyjnymi  | str. 591

7.4.     Umowy zawierane przez jednostki samorządu terytorialnego: pojęcie, podstawy zawierania, typy (art. 3 u.g.k. i regulacja szczególna)  | str. 595

7.4.1.    Prywatyzacja zadań publicznych – zagadnienia pojęciowe i uwarunkowania ustrojowe  | str. 595

7.4.2.    Podstawy „powierzania wykonywania zadań”; samodzielność organizacyjna jednostek samorządu terytorialnego i determinacja prawna umownego powierzenia zadań  | str. 601

7.4.2.1.    „Wolność działalności gospodarczej” a samodzielność organizacyjna jednostek samorządu terytorialnego  | str. 601

7.4.2.2.    Działania organizatorskie jednostek samorządu terytorialnego poprzedzające wybór wykonawcy  | str. 605

7.4.2.3.    Ustrojowe uwarunkowania zlecania wykonywania zadań własnych podmiotom zewnętrznym  | str. 607

7.4.3.    Umowy w celu powierzenia wykonywania zadań  | str. 613

7.4.3.1.    Publicznoprawne ramy umownego powierzania wykonywania zadań z zakresu gospodarki komunalnej; zasada związania administracji prawem i zasada swobody umów  | str. 613

7.4.3.2.    Charakterystyka systemowa umów: zamówień publicznych; umów koncesji; umów o partnerstwie publiczno- prywatnym  | str. 621

7.4.3.2.1.   Zagadnienia pojęciowe  | str. 621

7.4.3.2.2.   Elementy regulacji ustaw wskazanych w art. 3 u.g.k., w szczególności Prawa zamówień publicznych, przemawiające za zastosowaniem tych umów do powierzania wykonywania zadań z zakresu gospodarki komunalnej. Podsumowanie  | str. 627

Rozdział 8

Zasoby jednostek samorządu terytorialnego  | str. 639

8.1.     Uwagi wprowadzające  | str. 644

8.2.     Zasoby informacyjne samorządu terytorialnego  | str. 645

8.2.1.    Zasoby informacyjne – zagadnienia podstawowe  | str. 645

8.2.2.    Klasyfikacja zasobów informacyjnych samorządu terytorialnego  | str. 650

8.2.3.    Procesy informacyjne realizowane przez samorząd terytorialny  | str. 662

8.2.4.    Infrastruktura informacyjna administracji samorządowej  | str. 678

8.3.     Zasoby majątkowe jednostek samorządu terytorialnego  | str. 680

8.3.1.    Pojęcie mienia samorządowego  | str. 680

8.3.2.    Pochodzenie mienia jednostek samorządu terytorialnego  | str. 687

8.3.3.    Zasady zarządzania mieniem samorządowym  | str. 695

8.3.4.    Reprezentacja jednostek samorządu terytorialnego w sprawach majątkowych  | str. 701

8.3.5.    Sądowa ochrona samodzielności jednostek samorządu terytorialnego w zakresie zarządzania mieniem  | str. 703

8.4.     Zasoby terenowe jednostek samorządu terytorialnego  | str. 707

8.4.1.    Terytorium jako element definiujący jednostkę samorządu terytorialnego a zasób jej nieruchomości  | str. 707

8.4.2.    Gospodarowanie przez organy jednostki samorządu terytorialnego nieruchomościami niewchodzącymi w skład jej zasobu nieruchomości  | str. 708

8.4.2.1.    Uwagi wprowadzające  | str. 708

8.4.2.2.    Kształtowanie ładu przestrzennego  | str. 709

8.4.2.3.    Kształtowanie krajobrazu  | str. 723

8.4.2.4.    Rewitalizacja  | str. 728

8.4.3.    Gospodarowanie przez organy jednostki samorządu terytorialnego nieruchomościami wchodzącymi w skład jej zasobu nieruchomości  | str. 736

8.4.3.1.    Uwagi wprowadzające  | str. 736

8.4.3.2.    Sprzedaż jako przykład czynności prawnej dotyczącej nieruchomości wchodzącej w skład zasobu nieruchomości jednostki samorządu terytorialnego  | str. 739

8.4.3.3.    Wycena jako przykład czynności faktycznej dotyczącej nieruchomości wchodzącej w skład zasobu nieruchomości jednostki samorządu terytorialnego  | str. 744

Rozdział 9

Źródła finansowania i zasady komunalnej gospodarki budżetowej  | str. 747

9.1.     Uwagi wprowadzające  | str. 749

9.2.     Źródła i zasady finansowania działalności jednostek samorządu terytorialnego  | str. 750

9.2.1.    Konstytucyjne zasady finansowania oraz zasady wynikające z Europejskiej Karty Samorządu Lokalnego  | str. 750

9.2.2.    Ustawowo uszczegółowione źródła finansowania gmin, powiatów i województw samorządowych  | str. 756

9.2.3.    Prawnofinansowe kategorie źródeł finansowania samorządów w perspektywie konstytucyjnej  | str. 761

9.3.     Podstawowe zasady prowadzenia komunalnej gospodarki budżetowej  | str. 765

9.3.1.    Zasady prowadzenia gospodarki budżetowej (finansowej)  | str. 765

9.3.2.    Zasady budżetowe  | str. 767

9.4.     Budżet jednostki samorządu terytorialnego i jego znaczenie. Kategorie wydatków samorządowych  | str. 771

9.4.1.    Istota budżetu – definicja, elementy, zasada skorelowania wielkości budżetowych  | str. 771

9.4.2.    Uchwała budżetowa jako forma autoryzacji budżetu – jej znaczenie oraz charakter prawny  | str. 773

9.4.3.    Procedura budżetowa  | str. 777

9.4.4.    Kategorie i rodzaje wydatków samorządowych – zarys  | str. 781

9.5.     Budżet obywatelski i fundusz sołecki jako instytucje partycypacji społeczności lokalnej  | str. 783

9.5.1.    Analiza porównawcza budżetu obywatelskiego i funduszu sołeckiego  | str. 783

9.5.2.    Definicje i zakres stosowania  | str. 788

9.5.3.    Procedury zgłaszania i wyboru zadań  | str. 790

9.5.4.    Charakter prawny wydatków na realizację wybranych zadań  | str. 795

9.6.     Budżetowe formy organizacyjne finansowania zadań samorządowych  | str. 796

9.6.1.    Istota budżetowych form finansowania zadań samorządowych w kontekście zasady zupełności budżetu  | str. 796

9.6.2.    Jednostka budżetowa jako podstawowa forma finansowania zadań samorządowych  | str. 799

Kategoria: Administracyjne
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8286-903-3
Rozmiar pliku: 11 MB

BESTSELLERY

Kategorie: