Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Teoria i praktyka logopedyczna. Wybrane zagadnienia - ebook

Rok wydania:
2018
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
Produkt niedostępny.  Może zainteresuje Cię

Teoria i praktyka logopedyczna. Wybrane zagadnienia - ebook

Prezentowany tom zawiera prace z zakresu diagnozy, terapii i profilaktyki logopedycznej, wyniki badań oraz rozważania teoretyczne logopedów reprezentujących różne krajowe ośrodki badawcze, a także przedstawicieli pokrewnych dyscyplin naukowych: medycyny, językoznawstwa, pedagogiki, psychologii. Współczesna logopedia stoi przed różnymi wyzwaniami. Ponieważ wzrasta liczba pacjentów z zaburzeniami mowy, potrzebna jest dyskusja o pożądanych kierunkach rozwoju logopedii w XXI wieku, przedstawienie najnowszych wyników badań nad mechanizmami zaburzeń komunikacji językowej, metodami diagnozy czy terapii. Teoria i praktyka logopedyczna powinny uwzględniać [...] wzrost liczby osób w wieku senioralnym wymagających opieki logopedycznej, a także pacjentów w wieku produkcyjnym, chorujących na nowotwory jamy ustnej, krtani czy mózgu, których konsekwencją są zaburzenia mowy. Równie istotnym kierunkiem rozwoju współczesnej logopedii jest wczesna interwencja logopedyczna u dzieci już od okresu noworodkowego, wpisująca się w założenia profilaktyki logopedycznej [...]. Zawarte w monografii treści dotyczą podmiotów oddziaływań logopedycznych, czyli dzieci, dorosłych, seniorów z różnymi dysfunkcjami mowy i głosu oraz samych terapeutów. [...] Książka adresowana jest do logopedów, lekarzy, pedagogów, psychologów, lingwistów zajmujących się problematyką zaburzeń mowy. Wśród jej odbiorców powinni znaleźć się również studenci takich kierunków, jak: logopedia, filologia polska, psychologia, pedagogika, medycyna.

Ze Wstępu

„Przedłożona do oceny wydawniczej monografia wieloautorska to bardzo dobra wizytówka łódzkiej logopedii - jednego z ważniejszych w Polsce ośrodków prowadzących badania dyskursu zaburzonego oraz kształcącego przyszłych logopedów. Zaprezentowany zbiór tekstów, mimo iż zróżnicowany pod względem merytorycznym, językowym i edytorskim, jest tylko potwierdzeniem naukowej rangi logopedii w Uniwersytecie Łódzkim”.

Z recenzji dr. hab. Mirosława Michalika, prof. UP w Krakowie

Spis treści

Wprowadzenie

Grażyna Gunia – Szanse i zagrożenia dla teorii i praktyki logopedii XXI wieku

Opportunities and threats for the theory and practice of speech therapy
in the 21st century

Grażyna Śmiech-Słomkowska, Małgorzata Peruga – Znaczenie mięśni w budowie i czynnościach narządów jamy ustnej

Importance of muscles for structure and function of oral cavity organs

Justyna Antczak-Kujawin – Zaburzenia semantyki frazeologizmów u osób w łagodnej fazie otępienia alzheimerowskiego. wstępne wyniki badań

Disorders within the semantics of phrasemes in people with early stage alzheimer’s dementia. preliminary research results

Katarzyna Bieńkowska – Sprawność językowa dzieci z uszkodzonym narządem słuchu

Linguistic performance of hearing impaired children

Izabela Ejsmunt-Wieczorek – Sposoby tworzenia czasownikowych gniazd słowotwórczych przez dzieci w wieku przedszkolnym

The ways of building verbal word-formation nests by pre-school children

Ewa Gacka – Diagnozowanie i usprawnianie funkcji oddechowej w postępowaniu logopedycznym. Ujęcie teoretyczne i praktyczne

Diagnosing and streamlining the respiratory function in speech-therapy proceedings. Theoretical and practical perspective

Renata Gliwa – Fluencja słowna w otępieniu naczyniopochodnym – ujęcie kliniczne

Verbal fluency in vascular dementia – clinical approach

Katarzyna Jachimowska, Agata Korycka – Logopeda wobec konsekwencji kolczykowania narządów zespołu ustno-twarzowego

Speech therapist facing consequences of oral piercing

Aleksandra Jastrzębowska-Jasińska – Superwizja w zawodzie logopedy

Supervision for speech therapists

Monika Kaźmierczak – Rola gestów fonicznych w wychowaniu komunikacyjnym dzieci przedszkolnych

Role of phonic gestures in communication education in kindergarten age children

Dominika Kozłowska – Lokalizacja nowotworów głowy i szyi oraz jej znaczenie dla skutecznej terapii logopedycznej                       
The influence of the tumor location of hnc (head and neck cancer) on effective speech and swallow therapy

Marlena Kurowska – Logopedyczne badania dzieci i młodzieży z zaburzeniami mowy i języka uwarunkowanymi korowo. projekt badań własnych

Logopedic researches of children and youth with cortical based speech and language disorders. own research project

Renata Marciniak-Firadza – Jak logopeda może pomóc dziecku z mutyzmem wybiórczym?

How a speech therapist can help children with selective mutism?

Justyna Sochacka – Mowa w zaniku wieloukładowym – problem diagnozy logopedycznej. Studium przypadku

The speech in multiple system atrophy – issue of language disorders diagnosis. Case  study

Anna Stefan – O głosie „wrażliwca” (wybrane zagadnienia)

About voice of very sensitive person (selected problems)

Mateusz Szurek – Przesiewowe badanie mowy jako działanie służące identyfikacji dzieci z grupy ryzyka zaburzeń mowy

Screening examination of speech as a means of identyfing children at risk of speech disorders

Ewelina Zając – Wpływ zaburzeń mowy u dzieci sześcio- i siedmioletnich na naukę czytania i pisania                

The influence of speech disorders in six- and seven-year-old children on learning to read and write

Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8142-105-8
Rozmiar pliku: 1,6 MB

BESTSELLERY

Kategorie: