Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Zaprojektuj bota. Tworzenie interfejsów konwersacyjnych - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
30 listopada 2018
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
59,00

Zaprojektuj bota. Tworzenie interfejsów konwersacyjnych - ebook

Bot jest nowatorskim interfejsem użytkownika, dzięki któremu można komunikować się z aplikacją w naturalny i intuicyjny sposób. Eksperci przewidują, że wkrótce interfejs konwersacyjny będzie standardowym wyposażeniem aplikacji. Niemniej projektowanie botów jest złożonym zagadnieniem. Trzeba wiedzieć, kiedy je zastosować i jak zapewnić odpowiednią efektywność temu rozwiązaniu. Podczas tworzenia bota należy rozważyć wiele opcji, opracować skuteczny proces komunikacji, wyznaczyć różne przebiegi konwersacji, a także zdefiniować osobowość bota i znaleźć równowagę pomiędzy bogactwem opcji sterowania a ilością tekstu.

Dzięki tej książce łatwiej zrozumiesz naturę botów i nauczysz się je projektować. Zamieszczono tu wiele informacji o pracy projektantów i programistów botów. Poza zagadnieniami teoretycznymi znajdziesz tu także sporo praktycznej wiedzy, wzbogaconej rzeczywistymi przykładami budowania użytecznych botów. Nauczysz się projektowania konwersacyjnych interfejsów użytkownika, poznasz zagadnienia związane z dystrybucją, marketingiem, architekturą i czerpaniem dochodów z takiej działalności. Nie zabrakło także informacji o perspektywach tej branży, o platformach botów i rozwoju rynku botów. Jest to lektura obowiązkowa dla projektantów aplikacji i menedżerów produktu, którzy rozważają wdrożenie tego rodzaju interfejsu w swoich rozwiązaniach!

Dzięki tej książce poznasz:

  • różne zastosowania botów i dowiesz się, czym jest marka, osobowość, konwersacja
  • budowę bota i zasady projektowania jego poszczególnych elementów
  • wszystkie etapy tworzenia bota konsumenckiego i biznesowego
  • dobre praktyki i nieoczywiste zasady projektowania interfejsów konwersacyjnych
  • techniki tworzenia i testowania prototypu bota

Bot - interaktywność w nowym wymiarze!

Spis treści

 

Wstęp 11

 

1. Czym są boty? 15

  • A więc czym są boty? 16
  • Rewolucja technologii botów i jej rozwój 18
  • Etapy wprowadzania botów 20
  • Nie wszystkie boty są takie same 21
  • Podsumowanie 21

2. Typy botów 23

  • Boty osobiste a boty zespołowe 23
  • Superboty a boty o określonej domenie 24
  • Boty biznesowe a boty konsumenckie 26
  • Boty głosowe i boty tekstowe 28
  • Sieć nowych botów a integracja z wykorzystaniem utworzonych wcześniej systemów 30
  • Podsumowanie 31

3. Najważniejsze platformy 33

  • Slack - platforma botów biznesowych 33
  • Facebook Messenger - platforma botów konsumenckich 34
  • Alexa - platforma bota głosowego 34
  • Kik - platforma botów dla nastolatków 35
  • Platformy stopniowo odchodzące do lamusa 35
  • Jak wybrać odpowiednią platformę? 36
  • Podsumowanie 40

4. Najważniejsze zastosowania 41

  • Konwersacyjny interfejs sprzedaży 41
  • Boty biznesowe 42
  • Wydajność i trenowanie 43
  • Boty odpowiedzialne za powiadomienia 44
  • Boty kierujące do odpowiedniego człowieka 45
  • Boty obsługi klienta i boty odpowiadające na typowe pytania 46
  • Integracja usług z botami 46
  • Boty obsługujące gry i usługi rozrywkowe 47
  • Boty reprezentujące markę 48
  • Podsumowanie 49

5. Anatomia bota 51

  • Składniki bota 51
  • Główne cele i funkcje bota 55
  • Podsumowanie 57

6. Budowanie świadomości marki, osobowość i zaangażowanie czynnika ludzkiego 59

  • Budowanie świadomości marki 59
  • Osobowość 65
  • Interwencja człowieka 71
  • Podsumowanie 75

7. Sztuczna inteligencja 77

  • Rozumienie języka naturalnego 78
  • Zarządzanie rozmową 79
  • Rozpoznawanie obrazu 80
  • Przewidywanie 81
  • Analiza sentymentu 82
  • Kiedy należy korzystać ze sztucznej inteligencji? 83
  • Rezygnacja ze sztucznej inteligencji 83
  • Podsumowanie 84

8. Rozmowa 85

  • Powitanie 86
  • Tworzenie skryptów funkcji 93
  • Dekoratory 107
  • Przygotowywanie użytkownika do przekazywania odpowiednich informacji 112
  • Potwierdzanie 113
  • Konsekwencja 116
  • Wzajemność 117
  • Interakcje zespołowe i prywatne 120
  • Obsługa błędów 124
  • Pomoc i informacje zwrotne 129
  • Podsumowanie 131

9. Bogate interakcje 133

  • Pliki 133
  • Dźwięk 135
  • Materiały wideo 135
  • Obrazy 137
  • Przyciski 140
  • Szablony 152
  • Łącza 158
  • Emotikony 161
  • Sygnalizowanie pisania wiadomości 163
  • Menu podręczne 163
  • Polecenia rozpoczynające się od ukośnika 164
  • Widok strony internetowej 166
  • Połączenie wszystkiego w całość 167
  • Podsumowanie 168

10. Kontekst i pamięć 169

  • Amnezja bota 169
  • Kontekst 171
  • Pamięć 177
  • Podsumowanie 178

11. Dystrybucja i instalowanie botów 179

  • Katalogi botów 179
  • Proces weryfikacji botów 182
  • Linki kierujące bezpośrednio do instalacji 182
  • Kody QR 183
  • @Wzmianki 184
  • Kierowanie użytkowników do innych botów 185
  • Podsumowanie 185

12. Metody angażowania 187

  • Pierwsze wrażenie 188
  • Rzeczy, o których należy pamiętać, projektując kolejne interakcje 192
  • Podsumowanie 194

13. Monetyzacja 195

  • Subskrypcja 195
  • Wyświetlanie reklam 197
  • Dane - analityka i badanie rynku 198
  • Sprzedawanie towarów i usług 199
  • Opłaty za odwołania 200
  • Promocja marki 201
  • Kiedy powinno się zacząć pobierać opłaty od użytkowników? 203
  • Podsumowanie 204

14. Ogólny zarys procesu projektowania 205

  • Kroki 205
  • Narzędzia 206

15. Definiowanie i analiza zastosowań 207

  • Podstawowa analiza 209
  • Analiza rozwiązań 212

16. Tworzenie skryptów konwersacji 215

  • Szkicowanie przepływów 215
  • Mapowanie intencji 221
  • Mapowanie encji 222
  • Tworzenie skryptów przykładowych wypowiedzi bota 222

17. Projektowanie i testowanie 235

  • Projektowanie bota VacationBot pracującego w komunikatorze Messenger za pomocą aplikacji Botsociety 235
  • Projektowanie bota PTOBot pracującego w środowisku Slack za pomocą aplikacji Walkie 242
  • Testowanie przez użytkowników 256

18. Ogólny zarys procesu budowy bota 263

  • Architektura bota 263
  • Technologie budowania botów 264
  • Wybór właściwych narzędzi 270

19. Analityka i ciągłe ulepszanie bota 273

  • Jak działa analityka botów? 273
  • Analiza dzienników 275
  • Raporty generowane przez narzędzia analityczne 275
  • Ciągły rozwój 280

20. Na koniec świata i jeszcze dalej! 283

  • Przewidywane trendy platform botów 283
  • Przyszłe trendy w świecie botów 285
  • Czy boty i sztuczna inteligencja zniszczą świat? 289
  • Wszechobecność botów 289

Skorowidz 291

Kategoria: Hacking
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-4673-4
Rozmiar pliku: 13 MB

BESTSELLERY

Kategorie: