Kompetencje a wartość przedsiębiorstwa. Zasoby niematerialne w nowej gospodarce - ebook
Wydawnictwo:
Data wydania:
30 sierpnia 2011
Format ebooka:
PDF
Format
PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz
laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony,
jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania
czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla
oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym
laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym
programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe
Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny
program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią
niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy
każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire
dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
Kompetencje a wartość przedsiębiorstwa. Zasoby niematerialne w nowej gospodarce - ebook
Książka Kompetencje a wartość przedsiębiorstwa adresowana jest przede wszystkim do menedżerów zainteresowanych lepszym poznaniem czynników, które kształtują pozycję konkurencyjną zarządzanych przez nich firm. Menedżerom, którzy chcą tworzyć istotną i trwałą wartość dla akcjonariuszy i innych grup interesu, lektura książki może ułatwić znalezienie kompromisu pomiędzy bieżącymi wynikami finansowymi a tworzeniem potencjału rozwojowego biznesu. Książka w sposób kompleksowy prezentuje zagadnienia związane z istotą, tworzeniem oraz pomiarem zasobów niematerialnych i kompetencji, a także ich wykorzystaniem do tworzenia wartości przedsiębiorstwa. Autor książki udziela w niej odpowiedzi na następujące zasadnicze pytania: * Jakie czynniki leżą u podstaw pozycji konkurencyjnej firmy? * W jaki sposób zidentyfikować kluczowe zasoby i kompetencje firmy? * W jaki sposób dokonywać pomiaru zasobów niematerialnych i opartych na nich kluczowych kompetencji? * Jaka jest rola kluczowych zasobów i kompetencji w tworzeniu wartości? W odróżnieniu od innych pozycji dostępnych na rynku, a odnoszących się do podobnej tematyki, autor łączy wątki z obszarów finansów, zarządzania strategicznego, marketingu i zarządzania wiedzą, oferując unikatowe, szerokie spojrzenia na prezentowane w książce zagadnienia. Książka może stanowić również interesującą propozycję dla studentów posiadających podstawową wiedzę z zarządzania i finansów oraz dla słuchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich.
Spis treści
Wstęp 7
1. Znaczenie zasobów niematerialnych i kompetencji w gospodarce opartej na wiedzy 11
1.1. Gospodarka oparta na wiedzy - nowe wyzwania dla zarządzania 11
1.2. Znaczenie zarządzania wiedzą w tworzeniu zasobów niematerialnych 18
1.3. Pojęcie zasobów przedsiębiorstwa 23
1.3.1. Architektura zasobów przedsiębiorstwa 23
1.3.2. Definicje i klasyfikacja zasobów niematerialnych 28
1.4. Zasoby a kompetencje przedsiebiorstwa 34
2. Charakterystyka zasobów niematerialnych i kompetencji przedsiębiorstwa 38
2.1. Kapitał ludzki 38
2.2. Kultura organizacyjna i przywództwo 41
2.3. Marka 45
2.4. Technologiczne aktywa niematerialne 49
2.5. Relacje z klientem 54
2.6. Reputacja 62
2.7. Relacje z partnerami 65
2.8. Zasoby niematerialne jako tworzywo kluczowych kompetencji 73
2.9. Identyfikacja kluczowych kompetencji 79
2.9.1. Determinanty kapitału klienta a bieżące kluczowe kompetencje 79
2.9.2. Identyfikacja przyszłych kluczowych kompetencji 83
3. Pomiar zasobów niematerialnych przedsiębiorstwa 86
3.1. Metody pomiaru zasobów niematerialnych przedsiębiorstwa 86
3.1.1. Ogólne zasady pomiaru 86
3.1.2. Przykładowe mierniki zasobów niematerialnych 87
3.2. Wycena zasobów niematerialnych przedsiębiorstwa 104
3.2.1. Metody kosztowe 107
3.2.2. Metody rynkowe 108
3.2.3. Metody dochodowe 112
3.2.4. Metody opcyjne 119
4. Analiza i wycena kompetencji przedsiębiorstwa 124
4.1. Analiza kompetencji przedsiębiorstwa 124
4.1.1. Pojęcie luki kompetencyjnej przedsiębiorstwa 124
4.1.2. Analiza rynkowej i konkurencyjnej luki kompetencyjnej przedsiębiorstwa 126
4.1.3. Przykład analizy luki kompetencyjnej na podstawie determinantów kapitału klienta 133
4.2. Wycena kluczowych kompetencji 136
4.2.1. Metoda Value Explorer 136
4.2.2. Metoda CVS (Competence Value Searcher) 141
4.3. Wykorzystanie kompetencji w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa 148
5. Strategia budowania wartości jako proces tworzenia i wykorzystywania kompetencji 151
5.1. Tworzenie wartości dla akcjonariuszy 151
5.1.1. Determinanty wartości przedsiębiorstwa 151
5.1.2. Podejście pozycyjne 153
5.1.3. Podejście zasobowe 155
5.1.4. Podejście opcyjnie 158
5.1.5. Podejście zintegrowane - kluczowe kompetencje jako podstawa przewagi konkurencyjnej 163
5.2. Zasoby niematerialne a wartość przedsiębiorstwa 167
5.2.1. Tworzenie wartości przez zasoby niematerialne 167
5.2.2. Relacje pomiędzy zasobami niematerialnymi w procesie tworzenia wartości 171
5.2.3. Sposoby wykorzystania zasobów niematerialnych przez przedsiębiorstwo 176
5.2.4. Zasoby niematerialne w sprawozdawczości finansowej przedsiębiorstw 180
5.2.5. Zasoby niematerialne a wartość rynkowa przedsiębiorstwa 183
Zakończenie 189
Literatura 191
1. Znaczenie zasobów niematerialnych i kompetencji w gospodarce opartej na wiedzy 11
1.1. Gospodarka oparta na wiedzy - nowe wyzwania dla zarządzania 11
1.2. Znaczenie zarządzania wiedzą w tworzeniu zasobów niematerialnych 18
1.3. Pojęcie zasobów przedsiębiorstwa 23
1.3.1. Architektura zasobów przedsiębiorstwa 23
1.3.2. Definicje i klasyfikacja zasobów niematerialnych 28
1.4. Zasoby a kompetencje przedsiebiorstwa 34
2. Charakterystyka zasobów niematerialnych i kompetencji przedsiębiorstwa 38
2.1. Kapitał ludzki 38
2.2. Kultura organizacyjna i przywództwo 41
2.3. Marka 45
2.4. Technologiczne aktywa niematerialne 49
2.5. Relacje z klientem 54
2.6. Reputacja 62
2.7. Relacje z partnerami 65
2.8. Zasoby niematerialne jako tworzywo kluczowych kompetencji 73
2.9. Identyfikacja kluczowych kompetencji 79
2.9.1. Determinanty kapitału klienta a bieżące kluczowe kompetencje 79
2.9.2. Identyfikacja przyszłych kluczowych kompetencji 83
3. Pomiar zasobów niematerialnych przedsiębiorstwa 86
3.1. Metody pomiaru zasobów niematerialnych przedsiębiorstwa 86
3.1.1. Ogólne zasady pomiaru 86
3.1.2. Przykładowe mierniki zasobów niematerialnych 87
3.2. Wycena zasobów niematerialnych przedsiębiorstwa 104
3.2.1. Metody kosztowe 107
3.2.2. Metody rynkowe 108
3.2.3. Metody dochodowe 112
3.2.4. Metody opcyjne 119
4. Analiza i wycena kompetencji przedsiębiorstwa 124
4.1. Analiza kompetencji przedsiębiorstwa 124
4.1.1. Pojęcie luki kompetencyjnej przedsiębiorstwa 124
4.1.2. Analiza rynkowej i konkurencyjnej luki kompetencyjnej przedsiębiorstwa 126
4.1.3. Przykład analizy luki kompetencyjnej na podstawie determinantów kapitału klienta 133
4.2. Wycena kluczowych kompetencji 136
4.2.1. Metoda Value Explorer 136
4.2.2. Metoda CVS (Competence Value Searcher) 141
4.3. Wykorzystanie kompetencji w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa 148
5. Strategia budowania wartości jako proces tworzenia i wykorzystywania kompetencji 151
5.1. Tworzenie wartości dla akcjonariuszy 151
5.1.1. Determinanty wartości przedsiębiorstwa 151
5.1.2. Podejście pozycyjne 153
5.1.3. Podejście zasobowe 155
5.1.4. Podejście opcyjnie 158
5.1.5. Podejście zintegrowane - kluczowe kompetencje jako podstawa przewagi konkurencyjnej 163
5.2. Zasoby niematerialne a wartość przedsiębiorstwa 167
5.2.1. Tworzenie wartości przez zasoby niematerialne 167
5.2.2. Relacje pomiędzy zasobami niematerialnymi w procesie tworzenia wartości 171
5.2.3. Sposoby wykorzystania zasobów niematerialnych przez przedsiębiorstwo 176
5.2.4. Zasoby niematerialne w sprawozdawczości finansowej przedsiębiorstw 180
5.2.5. Zasoby niematerialne a wartość rynkowa przedsiębiorstwa 183
Zakończenie 189
Literatura 191
Kategoria: | Handel i gospodarka |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-264-1475-6 |
Rozmiar pliku: | 1,3 MB |