Assembling the Dinosaur - audiobook
Format audiobooka:
MP3
Format
MP3
słuchaj
na czytniku
słuchaj
na laptopie
słuchaj
na smartfonie
Format stosowany przy audiobookach. Jest to plik dźwiękowy
(książka w wersji audio, czytana przez lektora), który można odsłuchać
na urządzeniach posiadających głośnik, takich jak: smartfon, tablet,
laptop czy czytnik.
słuchaj
na laptopie
Zakupiony audiobook trafi do Twojej Biblioteki, gdzie będzie dostępny
jako .zip. Po jego rozpakowaniu będziesz mógł odsłuchać audiobooka za
pośrednictwem dowolnego programu umożliwiającego odtwarzanie plików mp3.
Obecnie większość komputerów od momentu zakupienia wyposażona jest w
program umożliwiający odsłuchiwanie plików MP3. Jeśli jeszcze nie
posiadasz takiego programu, możesz go szybko zainstalować na swoim
laptopie.
słuchaj
na czytniku
Spora część czytników poza możliwością odczytywania e-booków (plików
EPUM, MOBI, PDF) posiada również możliwość odsłuchiwania audiobooków.
Wystarczy, że zgrasz zakupiony plik w formacie .zip na komputer,
rozpakujesz go, wgrasz na czytnik i... gotowe! Audiobooków możesz
słuchać m.in. na czytnikach marki PocketBook oraz wszystkich innych,
które posiadają wejście słuchawkowe.
słuchaj
na smartfonie
Zakupiony audiobook trafi do Twojej Biblioteki, gdzie będzie dostępny
jako .zip. Po jego rozpakowaniu będziesz mógł odsłuchać audiobooka za
pośrednictwem dowolnego programu umożliwiającego odtwarzanie plików mp3.
Obecnie większość smartfonów od momentu zakupienia wyposażona jest w
program umożliwiający odsłuchiwanie plików MP3. Jeśli jeszcze nie
posiadasz takiego programu, możesz go szybko zainstalować na swoim
smartfonie.
Assembling the Dinosaur - audiobook
Audiobook po zakupie nie będzie dostępny do słuchania w aplikacji Empik Go. Pobierz plik ze swojej biblioteki i odsłuchaj go w dowolnej innej aplikacji odtwarzającej pliki mp3 - w telefonie, na komputerze lub dowolnym innym urządzeniu.
Although dinosaur fossils were first found in England, a series of dramatic discoveries during the late 1800s turned North America into a world center for vertebrate paleontology. At the same time, the United States emerged as the world's largest industrial economy, and creatures like tyrannosaurus, brontosaurus, and triceratops became emblems of American capitalism. Large, fierce, and spectacular, American dinosaurs dominated the popular imagination, making front-page headlines and appearing in feature films. Assembling the Dinosaur follows dinosaur fossils from the field to the museum and into the commercial culture of North America's Gilded Age. Business tycoons like Andrew Carnegie and J. P. Morgan made common cause with vertebrate paleontologists to capitalize on the widespread appeal of dinosaurs, using them to project American exceptionalism back into prehistory. Learning from the show-stopping techniques of P. T. Barnum, museums exhibited dinosaurs to attract, entertain, and educate the public. By assembling the skeletons of dinosaurs into eye-catching displays, wealthy industrialists sought to cement their own reputations as generous benefactors of science, showing that modern capitalism could produce public goods in addition to profits. Behind the scenes, museums adopted corporate management practices to control the movement of dinosaur bones, restricting their circulation to influence their meaning and value in popular culture.
Although dinosaur fossils were first found in England, a series of dramatic discoveries during the late 1800s turned North America into a world center for vertebrate paleontology. At the same time, the United States emerged as the world's largest industrial economy, and creatures like tyrannosaurus, brontosaurus, and triceratops became emblems of American capitalism. Large, fierce, and spectacular, American dinosaurs dominated the popular imagination, making front-page headlines and appearing in feature films. Assembling the Dinosaur follows dinosaur fossils from the field to the museum and into the commercial culture of North America's Gilded Age. Business tycoons like Andrew Carnegie and J. P. Morgan made common cause with vertebrate paleontologists to capitalize on the widespread appeal of dinosaurs, using them to project American exceptionalism back into prehistory. Learning from the show-stopping techniques of P. T. Barnum, museums exhibited dinosaurs to attract, entertain, and educate the public. By assembling the skeletons of dinosaurs into eye-catching displays, wealthy industrialists sought to cement their own reputations as generous benefactors of science, showing that modern capitalism could produce public goods in addition to profits. Behind the scenes, museums adopted corporate management practices to control the movement of dinosaur bones, restricting their circulation to influence their meaning and value in popular culture.
Kategoria: | Obcojęzyczne |
Język: | Angielski |
Zabezpieczenie: | brak |
ISBN: | 978-1-9749-6173-3 |
Rozmiar pliku: | 100 B |