Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Agencja ubezpieczeniowa - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2013
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Agencja ubezpieczeniowa - ebook

„Czas na biznes“ to seria mini-poradników dla rozważających założenie własnej działalności w konkretnej branży. Poznaj charakterystykę rynku i konkurencję w sektorze, który najbardziej Cię interesuje. Dowiedz się jakiej kadry potrzebujesz, w co musisz wyposażyć lokal, a co najważniejsze – ile to wszystko kosztuje. W poradniku znajdziesz również rady dotyczące planu marketingowego czy technicznego, a także analizę SWOT.

Kategoria: Poradniki
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-63799-70-0
Rozmiar pliku: 353 KB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Boom gospodarczy oraz wzrost zamożności społeczeństwa spowodowały także wzrost świadomości ubezpieczeniowej. Polacy zaczynają coraz bardziej cenić swój dorobek i majątek, który z roku na rok przedstawia większą wartość. Wzorem społeczeństw zachodnich, coraz uważniej podchodzą także do zabezpieczenia tego, co najcenniejsze – zdrowia oraz życia. Liczba funkcjonujących na rynku firm ubezpieczeniowych oraz planujących debiut na nim pokazuje, że krajowy rynek jest wciąż nienasycony oraz atrakcyjny. Stwarza to szansę dla agencji ubezpieczeniowych – podmiotów pośredniczących w sprzedaży produktów finansowych, działających na rynku towarzystw.

Scharakteryzujemy rynek ubezpieczeniowy w Polsce, określimy wymagania formalne, którym należy sprostać przy uruchomieniu oraz prowadzeniu agencji ubezpieczeniowej, podliczymy koszty oraz oszacujemy przewidywane zyski.

Charakterystyka rynku

Krajowy rynek usług ubezpieczeniowych można określić jako wciąż bardzo perspektywiczny, choć trudny, wymagający wyczucia i skuteczności w działaniu. Wartość sprzedawanych w Polsce polis ubezpieczeniowych rośnie z roku na rok. Według raportu Komisji Nadzoru Finansowego, sektor ubezpieczeń odnotował w ciągu dwóch kwartałów 2011 roku zysk techniczny wyższy prawie o 76% niż w analogicznym okresie 2010. Na koniec trzeciego kwartału 2011 roku składka przypisana brutto wyniosła 43,53 mld zł, tj. o 8,30% więcej niż rok wcześniej. Biorąc pod uwagę, że znaczną część swoich usług ubezpieczyciele sprzedają za pośrednictwem placówek agenturalnych, te również odnotowały wzrost zysków z prowizji. Ponad 40% zebranych dla zakładów ubezpieczeniowych składek pozyskują właśnie agencje.

Rotacja na rynku agencji ubezpieczeniowych jest dość spora. Wiele placówek rozpoczyna działalność, inne kończą ją z powodu trudnej specyfiki branży. Elektroniczny rejestr agentów ubezpieczeniowych, prowadzony przez Komisję Nadzoru Bankowego, zawiera ok. 40000 agentów wyłącznych i multiagentów.

Jak wygląda zatem struktura rynku w kontekście rodzajów oferowanych ubezpieczeń? Największą część, bo ok. 60%, stanowią ubezpieczenia na życie. Pozostała część należy do ubezpieczeń majątkowych i komunikacyjnych – ok. 30%. Najmniej – ok. 10% – stanowią ubezpieczenia, oferowane przez banki i firmy brokerskie.

Coraz większą popularnością w ostatnich latach cieszą się polisy emerytalne. Ten bardzo konkurencyjny produkt jest najczęściej sprzedawany w pakiecie z polisą na życie. Specjaliści wierzą, że – wzorem krajów zachodnich – rynek należał będzie właśnie do polis zabezpieczających przyszłą emeryturę.

Konkurencja

Większość spośród ok. 4000 działających na rynku placówek agencyjnych to przedsięwzięcia rodzinne. Najczęściej są to firmy 1-2-osobowe. Większe agencje lub pracujące dla kilku ubezpieczycieli mogą zatrudniać nawet kilka-kilkanaście osób.

W przypadku oferowania klientom inwestowania w wybrane fundusze, największą konkurencją będą banki. Choć to one cieszą się największym zaufaniem w tym obszarze, sprawny agent może również i tu liczyć na sporą grupę klientów.

O ile największy odsetek składek – 42% – pozyskują dla towarzystw agencje, to trzeba wspomnieć także o innych konkurencyjnych kanałach. Istotną rolę odgrywają pracownicy zakładów ubezpieczeń, niebędący agentami (pozyskują ok. 13% składek) oraz brokerzy – ok. 13%.
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: