Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Akt o usługach cyfrowych. Komentarz - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
14 marca 2024
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
339,00

Akt o usługach cyfrowych. Komentarz - ebook

Akt o usługach cyfrowych jest odpowiedzią na nowe zagrożenia i wyzwania związane z rozpowszechnianiem nielegalnych treści w internecie. Komentarz wskazuje kierunki wykładni rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 ułatwiające wdrożenie przepisów przez podmioty zobowiązane (przede wszystkim oferujące usługi pośrednie online), a także komercyjnych użytkowników usług cyfrowych oraz organy nadzorcze.

Publikacja w sposób szczegółowy przedstawia nowe regulacje, które mają na celu w szczególności:

  • zwalczanie nielegalnych treści online, w tym odnoszących się do nielegalnych towarów i usług;
  • wzmocnienie pozycji użytkowników i ich przedstawicieli, przez zapewnienie m.in. możliwości zgłaszania nielegalnych treści, zakwestionowania decyzji o moderowaniu treści i dochodzenia zadośćuczynienia za pośrednictwem mechanizmu rozstrzygania sporów lub zadośćuczynienia sądowego;
  • wprowadzenie obowiązków systemowej oceny i zmniejszania ryzyka nakładanych na bardzo duże platformy internetowe (VLOP) i bardzo duże wyszukiwarki internetowe (VLOSE);
  • ochronę praw dziecka oraz ograniczenie wykorzystywania wrażliwych danych osobowych do celów reklamy targetowanej;
  • wzmocnienie nadzoru i egzekwowania przepisów wobec wszystkich dostawców usług pośrednich, z istotnym udziałem niezależnych koordynatorów ds. usług cyfrowych w każdym państwie członkowskim UE i Europejskiej Rady ds. Usług Cyfrowych;
  • wyposażenie Komisji Europejskiej w dodatkowe uprawnienia nadzorcze w odniesieniu do VLOP i VLOSE.

Autorami opracowania są specjaliści o rozległych kompetencjach merytorycznych z zakresu problematyki nowych technologii, usług cyfrowych i ochrony danych osobowych, w tym: praktycy z Parlamentu Europejskiego, Komisji Europejskiej, Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Kancelarii Sejmu, eksperci Europejskiej Rady Ochrony Danych, organizacji branżowych, doradcy prawni z renomowanych kancelarii oraz działów prawnych dużych przedsiębiorstw internetowych, a także przedstawiciele nauki polskiej i międzynarodowej z wiodących uczelni.

„Publikacja jest niezbędna zarówno dla podmiotów świadczących usługi cyfrowe objęte AUC, jak i dla prawników zajmujących się zawodowo obsługą prawną tych usług cyfrowych. Książka jest też użyteczna dla wszystkich, którzy starają się uzyskać praktyczną i naukową wiedzę dotyczącą aktów odnoszących się do przestrzeni cyfrowej.

Autorzy porządkują w sposób kompleksowy poszczególne zagadnienia AUC oraz wyjaśniają ich znaczenie i rozumienie. Ujednolicona struktura wewnętrzna komentarzy do poszczególnych jednostek redakcyjnych gwarantuje czytelne przedstawienie problematyki. Jednak w przypadku tak licznego grona Autorów nieuniknione stają różnice w objętości omówienia poszczególnych jednostek redakcyjnych oraz w stylu i sposobie przeprowadzania analizy”.

Dr hab. Grzegorz Sibiga, prof. INP PAN

Spis treści

Artykuł 1

  1. Uwagi wprowadzające
  2. Znaczenie
  3. Struktura przepisu
  4. Odniesienie do definicji pojęć (art. 3)
  5. Cel

III. Komentarz do przepisów

  1. Wybór instrumentu
  2. Zakres zastosowania
  3. Wyłączenia odpowiedzialności dostawców usług pośrednich
  4. Szczególne obowiązki w zakresie należytej staranności dostosowane do określonych szczególnych kategorii dostawców usług pośrednich
  5. Przepisy dotyczące wdrażania i egzekwowania niniejszego rozporządzenia, w tym w odniesieniu do współpracy i koordynacji między właściwymi organami
  6. Perspektywy (wytyczne, akty wykonawcze, akty krajowe)
  7. Akty delegowane
  8. Akty wykonawcze
  9. Akty krajowe
  10. Wytyczne
  11. Kodeksy
  12. Korelacje z innymi przepisami

Artykuł 2

  1. Uwagi wprowadzające
  2. Znaczenie
  3. Struktura przepisu
  4. Odniesienie do definicji pojęć (art. 3 DSA)
  5. Cel i zakres zastosowania

III. Komentarz do przepisów

  1. Zakres terytorialny, podmiotowy i przedmiotowy
  2. Zakres terytorialny
  3. Zakres podmiotowy
  4. Zakres przedmiotowy
  5. Związek z innymi przepisami prawnymi UE
  6. Dyrektywa o handlu elektronicznym
  7. Pozostałe przepisy UE
  8. Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/13/UE z 10.03.2010 r. w sprawie koordynacji niektórych przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych państw członkowskich dotyczących świadczenia audiowizualnych usług medialnych (dyrektywa o audiowizualnych usługach medialnych)
  9. Prawa Unii dotyczące praw autorskich i pokrewnych
  10. Szczególny model odpowiedzialności dostawców usług udostępniania treści online
  11. Publiczne udostępnienie utworów przez dostawce usługi hostingu
  12. Nielegalne treści
  13. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/784 z 29.04.2021 r. w sprawie przeciwdziałania rozpowszechnianiu w internecie treści o charakterze terrorystycznym
  14. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1148 z 20.06.2019 r. w sprawie wprowadzania do obrotu i stosowania prekursorów materiałów wybuchowych, zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1907/2006 i uchylające rozporządzenie (UE) nr 98/2013
  15. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1150 z 20.06.2019 r. w sprawie propagowania sprawiedliwości i przejrzystości dla użytkowników biznesowych korzystających z usług pośrednictwa internetowego
  16. Prawa Unii w dziedzinie ochrony konsumentów i bezpieczeństwa produktów
  17. Prawa Unii w dziedzinie ochrony danych osobowych
  18. Prawo Unii w dziedzinie współpracy sądowej w sprawach cywilnych
  19. Prawo Unii w dziedzinie współpracy sądowej w sprawach karnych
  20. Dyrektywa ustanawiająca zharmonizowane przepisy dotyczące ustanawiania przedstawicieli prawnych w celu gromadzenia dowodów na potrzeby postępowań karnych
  21. Korelacje z innymi przepisami

Artykuł 3

  1. Uwagi wprowadzające
  2. Komentarz do przepisów
  3. Usługa społeczeństwa informacyjnego
  4. Odbiorca usługi
  5. Konsument
  6. Oferować usługi w Unii
  7. Istotne powiązanie z Unią
  8. Przedsiębiorca
  9. Usługa pośrednia
  10. Nielegalne treści
  11. Platforma internetowa
  12. Wyszukiwarka internetowa
  13. Publiczne rozpowszechnianie
  14. Umowa zawierana na odległość
  15. Interfejs internetowy
  16. Koordynator ds. usług cyfrowych właściwy dla miejsca siedziby
  17. Koordynator ds. usług cyfrowych właściwy dla miejsca przeznaczenia
  18. Aktywny odbiorca platformy internetowej
  19. Aktywny odbiorca wyszukiwarki internetowej
  20. Reklama
  21. System rekomendacji
  22. Moderowanie treści
  23. Warunki korzystania z usług
  24. Osoby z niepełnosprawnościami
  25. Informacja handlowa
  26. Obrót

Artykuł 4

  1. Uwagi wprowadzające
  2. Znaczenie
  3. Struktura przepisu
  4. Odniesienie do definicji pojęć (art. 3)
  5. Cel i zakres zastosowania
  6. Porównanie z dotychczasowym stanem prawnym
  7. Ewolucja przepisów w toku procesu legislacyjnego
  8. Zakres zastosowania
  9. Cel

III. Komentarz do przepisów

  1. Nie jest inicjatorem transmisji
  2. Nie wybiera odbiorcy transmisji
  3. Nie wybiera ani nie modyfikuje informacji zawartych w transmisji
  4. Rozszerzenie wyłączenia na automatyczne, pośrednie i krótkotrwałe przechowywanie
  5. Brak wyłączenia w odniesieniu do nakazów przerwania naruszenia prawa lub zapobieżenia mu
  6. Perspektywy (wytyczne, akty wykonawcze, akty krajowe)
  7. Ocena możliwości wdrożenia, potencjalne problemy
  8. Korelacje z innymi przepisami

Artykuł 5

  1. Uwagi wprowadzające
  2. Znaczenie
  3. Struktura przepisu
  4. Odniesienie do definicji pojęć (art. 3)
  5. Cel i zakres zastosowania
  6. Porównanie z dotychczasowym stanem prawnym
  7. Ewolucja przepisów w toku procesu legislacyjnego
  8. Zakres zastosowania
  9. Cel

III. Komentarz do przepisów

  1. Automatyczne, pośrednie i krótkotrwałe przechowywanie w określonym celu
  2. Nie modyfikuje informacji
  3. Przestrzega warunków dostępu do informacji
  4. Przestrzega zasad dotyczących aktualizowania informacji
  5. Nie zakłóca posługiwania się technologią w celu uzyskania danych o korzystaniu z informacji
  6. Bezzwłoczne działania w celu usunięcia przechowywanych informacji lub uniemożliwienia dostępu do nich po uzyskaniu wiedzy
  7. Brak wyłączenia w odniesieniu do nakazów przerwania naruszenia prawa lub zapobieżenia mu
  8. Perspektywy (wytyczne, akty wykonawcze, akty krajowe)
  9. Ocena możliwości wdrożenia, potencjalne problemy
  10. Korelacje z innymi przepisami

Artykuł 6

  1. Uwagi wprowadzające
  2. Znaczenie
  3. Struktura przepisu
  4. Odniesienie do definicji pojęć (art. 3)
  5. Cel i zakres zastosowania
  6. Porównanie z dotychczasowym stanem prawnym
  7. Ewolucja przepisów w toku procesu legislacyjnego
  8. Zakres zastosowania
  9. Cel

III. Komentarz do przepisów

  1. Przesłanki wyłączenia odpowiedzialności i ich kaskadowy charakter
  2. Brak wiedzy
  3. Bezzwłoczne podjęcie działań w celu usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do nielegalnych treści
  4. Działanie odbiorcy z upoważnienia lub pod kontrolą dostawcy
  5. Artykuł 6 ust. 3 DSA
  6. Brak wyłączenia w odniesieniu do nakazów przerwania naruszenia prawa lub zapobieżenia mu
  7. Perspektywy (wytyczne, akty wykonawcze, akty krajowe)
  8. Ocena możliwości wdrożenia, potencjalne problemy
  9. Korelacje z innymi przepisami
  10. Rozporządzenie w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów
  11. Dyrektywa w sprawie prawa autorskiego i praw pokrewnych na jednolitym rynku cyfrowym
  12. Rozporządzenie w sprawie przeciwdziałania rozpowszechnianiu w internecie treści o charakterze terrorystycznym
  13. Prawo do usunięcia danych na podstawie RODO

Artykuł 7

  1. Uwagi wprowadzające
  2. Znaczenie
  3. Struktura przepisu
  4. Odniesienie do definicji pojęć (art. 3)
  5. Cel i zakres zastosowania
  6. Porównanie z dotychczasowym stanem prawnym
  7. Ewolucja przepisów w toku procesu legislacyjnego
  8. Zakres zastosowania
  9. Cel

III. Komentarz do przepisów

  1. W dobrej wierze i z należytą starannością
  2. Czynności sprawdzające lub inne środki
  3. Dobrowolne działania z własnej inicjatywy
  4. Środki niezbędne dla spełnienia wymogów prawa
  5. Perspektywy (wytyczne, akty wykonawcze, akty krajowe)
  6. Ocena możliwości wdrożenia, potencjalne problemy
  7. Korelacje z innymi przepisami

Artykuł 8

  1. Uwagi wprowadzające
  2. Znaczenie
  3. Struktura przepisu
  4. Odniesienie do definicji pojęć (art. 3)
  5. Cel i zakres zastosowania
  6. Uzasadnienie wprowadzenia zakazu monitorowania treści na gruncie dyrektywy 2000/31 oraz DSA
  7. Ewolucja przepisu w toku procesu legislacyjnego
  8. Adresaci przepisów

III. Komentarz do przepisów

  1. Zakaz ogólnego obowiązku monitorowania
  2. Zakaz wymogu aktywnego ustalania faktów lub okoliczności wskazujących na nielegalną działalność
  3. Szczególne obowiązki monitorowania
  4. Zakaz obowiązku monitorowania a obowiązki należytej staranności
  5. Identyfikowalności przedsiębiorców
  6. Zgodność w fazie projektowania
  7. Perspektywy (wytyczne, akty wykonawcze, akty krajowe)
  8. Ocena możliwości wdrożenia, potencjalne problemy
  9. Korelacje z innymi przepisami
  10. Rozporządzenie w sprawie przeciwdziałania rozpowszechnianiu w internecie treści o charakterze terrorystycznym
  11. Dyrektywa w sprawie prawa autorskiego i praw pokrewnych na jednolitym rynku cyfrowym

Artykuł 9

  1. Uwagi wprowadzające
  2. Znaczenie
  3. Struktura przepisu
  4. Odniesienie do definicji pojęć (art. 3)
  5. Cel

III. Komentarz do przepisów

  1. Obowiązek informacyjny dostawcy usług pośrednich o podjętych działaniach na skutek nakazu
  2. Podstawa wydania nakazu podjęcia działań przeciwko określonej nielegalnej treści
  3. Nakaz jako źródło faktycznej wiedzy dostawcy usługi pośredniej
  4. Zakaz nakładania obowiązków monitorowania o charakterze ogólnym
  5. Minimalne elementy nakazu
  6. Zakres terytorialny stosowania nakazu
  7. Język nakazu
  8. Przekazanie nakazu koordynatorom ds. usług cyfrowych
  9. Informacja dla odbiorcy usług dotycząca nakazu
  10. Perspektywy (wytyczne, akty wykonawcze, akty krajowe)
  11. Ocena możliwości wdrożenia, potencjalne problemy
  12. Korelacje z innymi przepisami

Artykuł 10

  1. Uwagi wprowadzające
  2. Znaczenie
  3. Struktura przepisu
  4. Odniesienie do definicji pojęć (art. 3)
  5. Cel i zakres zastosowania

III. Komentarz do przepisów

  1. Obowiązki dostawców usług pośrednich wynikające z otrzymania nakazu udzielenia informacji
  2. Wymagania wobec nakazu
  3. Język nakazu
  4. Obieg nakazu udzielenia informacji między zainteresowanymi podmiotami
  5. Perspektywy (wytyczne, akty wykonawcze, akty krajowe)
  6. Ocena możliwości wdrożenia, potencjalne problemy
  7. Korelacje z innymi przepisami

Artykuł 11

  1. Uwagi wprowadzające
  2. Znaczenie
  3. Struktura przepisu
  4. Odniesienie do definicji pojęć (art. 3)
  5. Cel i zakres zastosowania

III. Komentarz do przepisów

  1. Obowiązek wyznaczenia pojedynczego punktu kontaktowego
  2. Zakres podmiotowy obowiązku
  3. Zakres przedmiotowy obowiązku
  4. Obowiązek publicznego udostępnienia informacji
  5. Wymogi w zakresie języków wykorzystywanych do komunikacji z punktami kontaktowymi
  6. Perspektywy (wytyczne, akty wykonawcze, akty krajowe)
  7. Ocena możliwości wdrożenia, potencjalne problemy

Artykuł 12

  1. Uwagi wprowadzające
  2. Znaczenie
  3. Struktura przepisu
  4. Odniesienie do definicji pojęć (art. 3)
  5. Cel i zakres zastosowania

III. Komentarz do przepisów

  1. Obowiązek wyznaczenia pojedynczego punktu kontaktowego dla odbiorców usług
  2. Obowiązki informacyjne – uzupełnienie dyrektywy 2000/31/WE
  3. Perspektywy (wytyczne, akty wykonawcze, akty krajowe)
  4. Ocena możliwości wdrożenia, potencjalne problemy

Artykuł 13

  1. Uwagi wprowadzające
  2. Znaczenie
  3. Struktura przepisu
  4. Odniesienie do definicji pojęć (art. 3)
  5. Cel i zakres zastosowania

III. Komentarz do przepisów

  1. Pojęcie przedstawiciela
  2. Zakres podmiotowy obowiązku
  3. Wyznaczenie przedstawiciela prawnego
  4. Wymagania stawiane przedstawicielom prawnym i ich kompetencje
  5. Odpowiedzialność przedstawiciela prawnego
  6. Informacje na temat przedstawiciela prawnego
  7. Perspektywy (wytyczne, akty wykonawcze, akty krajowe)
  8. Ocena możliwości wdrożenia, potencjalne problemy

Artykuł 14

  1. Uwagi wprowadzające
  2. Znaczenie
  3. Struktura przepisu
  4. Odniesienie do definicji pojęć (art. 3)
  5. Cel i zakres zastosowania

III. Komentarz do przepisów

  1. Opis ograniczeń w korzystaniu z usługi
  2. Informowanie o istotnych zmianach w warunkach korzystania z usług
  3. Formułowanie warunków korzystania z usług w sposób zrozumiały dla małoletnich
  4. Gwarancje dla odbiorców usługi podczas egzekwowania warunków korzystania z usług
  5. Obowiązki bardzo dużych platform i wyszukiwarek internetowych
  6. Perspektywy (wytyczne, akty wykonawcze, akty krajowe)
  7. Ocena możliwości wdrożenia, potencjalne problemy
  8. Korelacje z innymi przepisami

Artykuł 15

  1. Uwagi wprowadzające
  2. Znaczenie
  3. Struktura przepisu
  4. Odniesienie do definicji pojęć (art. 3)
  5. Cel i zakres zastosowania

III. Komentarz do przepisów

  1. Adresaci obowiązków sprawozdawczych
  2. Obowiązek sprawozdawczy
  3. Wymagania stawiane sprawozdaniom
  4. Treść sprawozdań
  5. Możliwość przyjęcia aktów wykonawczych przez Komisję
  6. Perspektywy (wytyczne, akty wykonawcze, akty krajowe)
  7. Ocena możliwości wdrożenia, potencjalne problemy

Artykuł 16

  1. Uwagi wprowadzające
  2. Znaczenie
  3. Struktura przepisu
  4. Odniesienie do definicji pojęć (art. 3)
  5. Cel i zakres zastosowania

III. Komentarz do przepisów

  1. Mechanizm zgłaszania i działania – definicja
  2. Obowiązek opracowania i wdrożenia mechanizmów zgłaszania i działania
  3. Adresaci obowiązku
  4. Podmioty uprawnione do zgłoszenia
  5. Przedmiot zgłoszenia – nielegalne treści
  6. Sposób wskazania nielegalnych treści
  7. Stwierdzenie nielegalnego charakteru treści bez konieczności przeprowadzania szczegółowej analizy prawnej a wyłączenie odpowiedzialności
  8. Wymogi jakościowe dotyczące dostępności mechanizmów zgłaszania i działania
  9. Elementy zgłoszenia
  10. Wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów
  11. Jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji
  12. Imię i nazwisko lub nazwa oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia
  13. Oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne
  14. Obowiązki informacyjne związane ze złożeniem i rozpatrzeniem zgłoszenia
  15. Wymogi jakościowe dotyczące decyzji
  16. Terminowy
  17. Niearbitralny
  18. Obiektywny
  19. Należyta staranność
  20. Zautomatyzowane środki podejmowania decyzji
  21. Obowiązek rozpatrzenia zgłoszenia a roszczenie o usunięcie lub uniemożliwienie

dostępu

  1. Bezzwłoczne działania w celu usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do nielegalnych treści i inne ograniczenia
  2. Uzasadnienie decyzji
  3. Odwołanie
  4. Zaufane podmiotu sygnalizujące
  5. Zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa
  6. Zobowiązania bardzo dużych platform internetowych i bardzo dużych wyszukiwarek
  7. Perspektywy (wytyczne, akty wykonawcze, akty krajowe)
  8. Ocena możliwości wdrożenia, potencjalne problemy
  9. Korelacje z innymi przepisami

Artykuł 17

  1. Uwagi wprowadzające
  2. Znaczenie
  3. Struktura przepisu
  4. Odniesienie do definicji pojęć (art. 3)
  5. Cel i zakres zastosowania

III. Komentarz do przepisów

  1. Obowiązek uzasadnienia decyzji nakładającej ograniczenie – definicja, zakres zastosowania
  2. Adresaci obowiązku
  3. Podmioty uprawnione do otrzymania uzasadnienia
  4. Informacje przekazane przez odbiorcę usługi stanowiące nielegalne treści
  5. Informacje przekazane przez odbiorcę usługi niezgodne z warunkami korzystania z usług dostawcy
  6. Ograniczenia, w przypadku których konieczne jest sporządzenie uzasadnienia
  7. Elementy składowe uzasadnienia
  8. Wymogi w zakresie warstwy komunikacyjnej uzasadnienia
  9. Wyjątki od obowiązku przekazania uzasadnienia decyzji o nałożeniu ograniczenia
  10. Perspektywy (wytyczne, akty wykonawcze, akty krajowe)
  11. Ocena możliwości wdrożenia, potencjalne problemy
  12. Korelacje z innymi przepisami

Artykuł 18

  1. Uwagi wprowadzające
  2. Znaczenie
  3. Struktura przepisu
  4. Odniesienie do definicji pojęć (art. 3)
  5. Cel i zakres zastosowania

III. Komentarz do przepisów

  1. Okoliczności uzasadniające zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa
  2. Treść zawiadomienia
  3. Profilowanie
  4. Podmioty zawiadamiane o podejrzeniu popełnienia przestępstwa
  5. Perspektywy (wytyczne, akty wykonawcze, akty krajowe)
  6. Ocena możliwości wdrożenia, potencjalne problemy
  7. Korelacje z innymi przepisami

Artykuł 19

  1. Uwagi wprowadzające
  2. Znaczenie
  3. Struktura przepisu
  4. Odniesienie do definicji pojęć (art. 3)
  5. Cel i zakres zastosowania

III. Komentarz do przepisów

  1. Zakres podmiotowy
  2. Okres 12 miesięcy po utracie statusu
  3. Nowo założone przedsiębiorstwa
  4. Wyjątek włączenia do regulacji ogólnej
  5. Ocena możliwości wdrożenia, potencjalne problemy
  6. Relacja definicji do polskich przepisów
  7. Rozbieżności w przepisach
  8. Dodatkowe kryteria
  9. Korelacje z innymi przepisami

Artykuł 20

  1. Uwagi wprowadzające
  2. Znaczenie
  3. Struktura przepisu
  4. Odniesienie do definicji pojęć (art. 3)
  5. Cel i zakres zastosowania

III. Komentarz do przepisów

  1. Zakres podmiotowy
  2. Skarżący
  3. Skuteczność systemu
  4. Termin
  5. Droga elektroniczna
  6. Zakres przedmiotowy
  7. Sposób rozpoznawania skarg
  8. Łatwa dostępność systemu
  9. Język
  10. Przyjazność systemu
  11. Brak opłat
  12. Dodatkowe wymogi przy rozpatrywaniu skarg
  13. Niezwłoczność
  14. Brak dyskryminacji
  15. Obiektywność
  16. Brak arbitralności
  17. Uwzględnienie skargi
  18. Uzasadnienie
  19. Pouczenie o możliwości odwołania
  20. Udział czynnika ludzkiego
  21. Ocena możliwości wdrożenia, potencjalne problemy
  22. Korelacje z innymi przepisami

Artykuł 21

  1. Uwagi wprowadzające
  2. Znaczenie
  3. Struktura przepisu
  4. Odniesienie do definicji pojęć (art. 3)
  5. Cel i zakres zastosowania

III. Komentarz do przepisów

  1. Dobrowolność i prawo wyboru
  2. Zakres podmiotowy
  3. Zakres przedmiotowy
  4. Obowiązek zapewnienia informacji
  5. Fakultatywność postępowania
  6. Obowiązkowy udział dostawcy platform internetowych
  7. Prawo odmowy udziału w postępowaniu
  8. Przedmiot toczącego się postępowania
  9. Brak konsekwencji za odmowę współpracy
  10. Procedura przed organem pozasądowym
  11. Czas rozpoznania skargi
  12. Rozstrzygnięcie o kosztach
  13. Koszty w razie rozstrzygnięcia na korzyść dostawcy platformy internetowej
  14. Sankcja za wytaczanie sporów w złej wierze
  15. Ograniczenia wysokości kosztów
  16. Obowiązek informowania o kosztach
  17. Koszty w razie rozstrzygnięcia częściowo korzystnego dla skarżącego
  18. Finansowanie organów pozasądowego rozstrzygania sporów
  19. Certyfikacja
  20. Warunki uzyskania certyfikacji
  21. Bezstronność i niezależność
  22. Finansowanie
  23. Wiedza ekspercka
  24. Łatwy dostęp i droga elektroniczna
  25. Szybkość, skuteczność i oszczędność
  26. Informacje o procedurze
  27. Decyzja odmowna
  28. Przedłużenie certyfikacji
  29. Dodatkowe informacje w certyfikacie
  30. Cofnięcie certyfikacji dla organu pozasądowego rozstrzygania sporów
  31. Obowiązek sprawozdawczy organów pozasądowego rozstrzygania sporów
  32. Obowiązki sprawozdawcze koordynatora ds. usług cyfrowych
  33. Notyfikacja
  34. Autonomiczność wobec dyrektywy 2013/11/UE
Kategoria: Cywilne
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8358-561-1
Rozmiar pliku: 8,7 MB

BESTSELLERY

Kategorie: