Facebook - konwersja

Akt o usługach cyfrowych. Komentarz - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
15 lipca 2024
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
305,00

Akt o usługach cyfrowych. Komentarz - ebook

Książka omawia przepisy Aktu o usługach cyfrowych (DSA) od strony praktycznej z uwzględnieniem aktualnego dorobku nauki polskiej i zagranicznej. Przedstawia ona zmiany, jakie wprowadza DSA w stosunku do wcześniejszych regulacji dyrektywy o handlu elektronicznym oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Unikalną wartością komentarza jest także uwzględnienie polskiego projektu ustawy o zmianie ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, który ma wdrożyć Akt o usługach cyfrowych do prawa polskiego.

Publikacja szczegółowo prezentuje nowe reguluje dotyczące m.in.:

  • obowiązku moderowania nielegalnych treści w Internecie przez platformy typu Facebook, X (dawniej Twitter) czy Google, a także
  • wprowadzania obowiązkowej oceny ryzyka i większej przejrzystości algorytmów, co pomoże w walce ze szkodliwymi treściami i dezinformacją w sieci.

Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla prawników praktyków, w tym sędziów, adwokatów, radców prawnych, prokuratorów, a także pracowników administracji oraz pracowników naukowych. Będzie ona również pomocna przedsiębiorcom z branż e-commerce, platform internetowych oraz dostawcom usług pośrednich.

„Publikacja (...) wychodzi naprzeciw oczekiwaniom środowiska prawniczego oraz IT w związku z wejściem w życie DSA, czyli Aktu o usługach cyfrowych, stanowiącego niejako konstytucję dla Internetu. Lektura obowiązkowa dla specjalistów prawa nowych technologii. Regulacja ta jest odpowiedzią na wyzwania związane z nowoczesnymi platformami internetowymi i zmianami w Internecie, jakie nastąpiły od 2000 roku, to jest od przyjęcia dyrektywy o handlu elektronicznym”.
Z recenzji prof. Dariusza Szostka

Spis treści

Wykaz skrótów  | str. 19

Wprowadzenie  | str. 25

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065

w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych)  | str. 31

Rozdział I

Przepisy ogólne  | str. 103

Artykuł 1.       Przedmiot i zakres stosowania  | str. 103

Artykuł 2.       Zakres stosowania  | str. 108

Artykuł 3.       Definicje  | str. 114

  1. Usługa społeczeństwa informacyjnego (lit. a)  | str. 116
  2. Odbiorca usługi (lit. b)  | str. 118
  3. Konsument (lit. c)  | str. 120
  4. Oferować usługi w Unii (lit. d)  | str. 123
  5. Istotne powiązanie z Unią (lit. e)  | str. 124
  6. Przedsiębiorca (lit. f)  | str. 125
  7. Usługa pośrednia (lit. g)  | str. 128

7.1.     Uwagi ogólne  | str. 128

7.2.     Usługa zwykłego przekazu  | str. 129

7.3.     Usługa cachingu  | str. 129

7.4.     Usługa hostingu  | str. 130

  1. Nielegalne treści (lit. h)  | str. 132
  2. Platforma internetowa (lit. i)  | str. 135
  3. Wyszukiwarka internetowa (lit. j)  | str. 138
  4. Publiczne rozpowszechnianie (lit. k)  | str. 141
  5. Umowa zawierana na odległość (lit. l)  | str. 145
  6. Interfejs internetowy (lit. m)  | str. 146
  7. Koordynator ds. usług cyfrowych właściwy dla miejsca siedziby (lit. n)  | str. 147
  8. Koordynator ds. usług cyfrowych właściwy dla miejsca przeznaczenia (lit. o)  | str. 148
  9. Aktywny odbiorca platformy internetowej (lit. p)  | str. 149
  10. Aktywny odbiorca wyszukiwarki internetowej (lit. q)  | str. 151
  11. Reklama (lit. r)  | str. 151

18.1. Definicja „reklamy” we wcześniejszych aktach prawnych  | str. 151

18.2. Reklama jako informacja przeznaczona do propagowania przekazu  | str. 152

18.3. Przekaz osoby prawnej lub fizycznej  | str. 154

18.4. Komercyjny i niekomercyjny cel propagowanego przekazu  | str. 154

18.5. Informacja prezentowana przez platformę internetową na jej interfejsie internetowym  | str. 156

18.6. Otrzymywane przez platformę wynagrodzenie za promowanie przekazu  | str. 156

18.7. Obowiązki dotyczące reklam wynikające z DSA  | str. 157

  1. System rekomendacji (lit. s)  | str. 157
  2. Moderowanie treści (lit. t)  | str. 160
  3. Warunki korzystania z usług (lit. u)  | str. 162
  4. Osoby z niepełnosprawnościami (lit. v)  | str. 163
  5. Informacja handlowa (lit. w)  | str. 164
  6. Obrót (lit. x)  | str. 164

Rozdział II

Odpowiedzialność dostawców usług pośrednich  | str. 167

Artykuł 4.       „Zwykły przekaz”  | str. 167

  1. Uwagi ogólne  | str. 167
  2. Charakterystyka usługi zwykłego przekazu w kontekście odpowiedzialności jej dostawcy  | str. 168
  3. Zasady wyłączenia odpowiedzialności i możliwość skorzystania z warunków wyłączenia odpowiedzialności  | str. 171
  4. Obowiązek podporządkowania się nakazom sądowym i administracyjnym  | str. 173

Artykuł 5.       „Caching”  | str. 175

  1. Uwagi ogólne  | str. 175
  2. Charakterystyka usługi cachingu w kontekście odpowiedzialności jej dostawcy  | str. 176
  3. Zasady wyłączenia odpowiedzialności i możliwość skorzystania z warunków wyłączenia odpowiedzialności  | str. 179
  4. Wnioski końcowe  | str. 180

Artykuł 6.       Hosting  | str. 181

  1. Uwagi ogólne  | str. 181
  2. Uwagi ogólne na temat wyłączenia odpowiedzialności dostawców hostingu, w tym platform internetowych, za informacje przechowywane na żądanie odbiorców usługi  | str. 183

2.1.     Brak wiedzy o nielegalnych treściach  | str. 183

2.2.     Źródła konkretnej wiedzy  | str. 185

2.3.     Aktywna rola i neutralność  | str. 186

2.4.     Bezzwłoczne podjęcie działań w celu eliminacji treści nielegalnych  | str. 189

2.5.     Działanie z upoważnienia lub pod kontrolą  | str. 190

2.6.     Nakazy wobec pośredników  | str. 191

  1. Dodatkowe uwagi na temat platform internetowych umożliwiających konsumentom zawieranie z przedsiębiorcami umów zawieranych na odległość (platformy B2C)  | str. 192

3.1.     Przesłanki wyłączenia odpowiedzialności  | str. 192

3.2.     Dodatkowe wytyczne dotyczące działania z upoważnienia lub pod kontrolą  | str. 196

Artykuł 7.       Dobrowolne czynności sprawdzające prowadzone z własnej inicjatywy i zgodność z prawem  | str. 197

  1. Uwagi ogólne  | str. 197
  2. Cel przepisu  | str. 198
  3. Warunki korzystania z art. 7 – dobra wiara i należyta staranność  | str. 201
  4. Wnioski ogólne  | str. 202

Artykuł 8.       Brak ogólnych obowiązków w zakresie monitorowania lub aktywnego ustalania faktów  | str. 203

  1. Uwagi ogólne – granica obowiązków dostawców usług pośrednich  | str. 203
  2. Wcześniejszy stan prawny – prawo UE – art. 15 dyrektywy 2000/31/WE  | str. 205
  3. Wcześniejszy stan prawny. Prawo polskie – art. 15 u.ś.u.d.e.  | str. 205
  4. Zmiana znaczenia zakazu ogólnego monitorowania informacji względem orzecznictwa TS  | str. 207
  5. Dopuszczalne monitorowanie szczególne  | str. 209
  6. Inne przykłady wykorzystania art. 8 DSA  | str. 210

Artykuł 9.       Nakaz podjęcia działań przeciwko nielegalnym treściom  | str. 212

  1. Uwagi ogólne  | str. 214
  2. Wcześniejszy stan prawny  | str. 214
  3. Obowiązek informowania organu przez pośrednika o wszelkich podjętych działaniach w odpowiedzi na nakaz (ust. 1)  | str. 215
  4. Minimalne zasady wydawania nakazów  | str. 216
  5. Pierwszy warunek nakazu: sześć elementów  | str. 217
  6. Drugi warunek nakazu: zakres terytorialny  | str. 218
  7. Trzeci warunek nakazu: odpowiedni język  | str. 220
  8. Ciąg przekazywania informacji między organami oraz koordynatorami ds. usług cyfrowych (ust. 3–4)  | str. 221
  9. Przekazanie informacji użytkownikowi (ust. 5)  | str. 221
  10. Brak uszczerbku dla prawa cywilnego procesowego i krajowego prawa karnego  | str. 222
  11. Nakazy a zasada państwa pochodzenia  | str. 222
  12. Egzekwowanie wykonania nakazów  | str. 223
  13. Projekt wdrożenia  | str. 224

Artykuł 10.     Nakazy udzielenia informacji  | str. 224

  1. Uwagi ogólne  | str. 226
  2. Treść nakazu  | str. 226
  3. Kwestia językowa  | str. 228
  4. Obowiązki informacyjne  | str. 229

4.1.     Obowiązek informowania organu wydającego nakaz (art. 10 ust. 1)  | str. 229

4.2.     Obowiązek informowania koordynatora ds. usług cyfrowych (art. 10 ust. 3)  | str. 229

4.3.     Obowiązek informowania innych koordynatorów ds. usług cyfrowych (art. 10 ust. 4)  | str. 229

4.4.     Obowiązek informowania odbiorcy o podjętych krokach (art. 10 ust. 5)  | str. 229

  1. Relacja z prawem krajowym  | str. 230
  2. Wnioski końcowe  | str. 230

Rozdział III

Obowiązki w zakresie należytej staranności na potrzeby przejrzystego i bezpiecznego środowiska internetowego  | str. 231

Sekcja 1

Obowiązki mające zastosowanie do wszystkich dostawców usług pośrednich  | str. 231

Artykuł 11.     Punkty kontaktowe dla organów państw członkowskich, Komisji i Rady Usług Cyfrowych  | str. 231

Artykuł 12.     Punkty kontaktowe dla odbiorców usług  | str. 235

Artykuł 13.     Przedstawiciele prawni  | str. 238

Artykuł 14.     Warunki korzystania z usług  | str. 243

Artykuł 15.     Obowiązki sprawozdawcze w zakresie przejrzystości spoczywające na dostawcach usług pośrednich  | str. 248

  1. Uwagi ogólne  | str. 249
  2. Adresaci normy  | str. 251
  3. Wymogi dotyczące sprawozdania  | str. 251
  4. Zakres danych podlegających sprawozdaniu  | str. 252
  5. Uprawnienia Komisji Euro­pejskiej  | str. 254
  6. Wnioski ogólne  | str. 255

Sekcja 2

Dodatkowe przepisy mające zastosowanie do dostawców usług hostingu, w tym platform internetowych  | str. 256

Artykuł 16.     Mechanizmy zgłaszania i działania  | str. 256

  1. Zgłoszenie  | str. 257
  2. Dostawca usługi hostingu  | str. 259
  3. Charakter prawny zgłoszenia  | str. 260
  4. Potwierdzenie otrzymania zgłoszenia  | str. 261
  5. Powiadomienie o podjętej decyzji  | str. 261

Artykuł 17.     Uzasadnienie  | str. 263

  1. Uwagi ogólne  | str. 264
  2. Dopuszczalne działania w ramach mechanizmu zgłoszenia i działania  | str. 265

2.1.     Ograniczenia w zakresie widoczności treści  | str. 266

2.2.     Zawieszenie, zakończenie lub inne ograniczenie płatności pieniężnych  | str. 267

2.3.     Zawieszenie lub zakończenie świadczenia usługi  | str. 267

2.4.     Zawieszenie lub zamknięcie konta odbiorcy usługi  | str. 268

  1. Zawieszenie kont w przypadku powtarzających się naruszeń  | str. 268

Artykuł 18.     Zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa  | str. 270

  1. Uwagi ogólne  | str. 270
  2. Wcześniejszy stan prawny  | str. 271
  3. Obowiązek informowania o poważnych przestępstwach  | str. 272
  4. Przekazywane informacje  | str. 273
  5. Brak obowiązku profilowania i monitorowania użytkowników  | str. 274
  6. Następstwa  | str. 274
  7. Sankcje  | str. 275

Sekcja 3

Dodatkowe przepisy mające zastosowanie do platform internetowych  | str. 275

Artykuł 19.     Wyłączenie dotyczące mikroprzedsiębiorstw i małych przedsiębiorstw  | str. 275

  1. Zasada proporcjonalności  | str. 276
  2. Zakres wyłączenia  | str. 276
  3. Dobrowolne spełnianie dodatkowych obowiązków przez podmioty objęte wyłączeniem zawartym w art. 19 DSA  | str. 277
  4. Wyjątek dotyczący bardzo dużych platform internetowych  | str. 277

Artykuł 20.     Wewnętrzny system rozpatrywania skarg  | str. 277

  1. Uwagi ogólne  | str. 278
  2. Wcześniejszy stan prawny  | str. 279
  3. Decyzje podlegające zaskarżeniu  | str. 280
  4. Podmioty uprawnione do złożenia skargi  | str. 281
  5. Dostępność oraz terminy  | str. 281
  6. Przywrócenie treści  | str. 283
  7. Dodatkowe środki odwoławcze  | str. 284
  8. Używanie zautomatyzowanych systemów  | str. 285

Artykuł 21.     Pozasądowe rozstrzyganie sporów  | str. 286

  1. Upowszechnianie alternatywnych (pozasądowych) mechanizmów rozstrzygania sporów  | str. 289
  2. Organy pozasądowego rozstrzygania sporów  | str. 291
  3. Dobrowolność i obligatoryjność pozasądowego rozstrzygania sporów  | str. 294
  4. Współpraca i postępowanie przed organami pozasądowego rozstrzygania sporów  | str. 295
  5. Opłaty w postępowaniu przed organem pozasądowego rozstrzygania sporów  | str. 296
  6. Projektowane polskie prawo dostosowujące do DSA  | str. 297

Artykuł 22.     Zaufane podmioty sygnalizujące  | str. 298

  1. Wstęp  | str. 299
  2. Definicja zaufanych podmiotów sygnalizujących  | str. 301
  3. Zaufane podmioty sygnalizujące w świetle DSA  | str. 302
  4. Kryterium szczególnej wiedzy eksperckiej i kompetencji dla celów wykrywania, identyfikowania i zgłaszania nielegalnych treści  | str. 304
  5. Niezależność od platform internetowych  | str. 304
  6. Podejmowanie działań mających na celu dokonywanie zgłoszeń w sposób dokładny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności  | str. 305
  7. Przyznawanie statusu zaufanego podmiotu sygnalizującego  | str. 306
  8. Odebranie statusu zaufanego podmiotu sygnalizującego  | str. 307
  9. Obowiązki sprawozdawcze  | str. 308
  10. Rola zaufanych podmiotów sygnalizujących  | str. 309
  11. Zaufane podmioty sygnalizujące w świetle projektu ustawy o zmianie ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną  | str. 310

Artykuł 23.     Środki podejmowane przeciwko nadużywaniu i ochrona przed nim  | str. 314

  1. Art. 23 ust. 1 – zawieszenie usług na rzecz odbiorców usługi  | str. 315
  2. Art. 23 ust. 2 – zawieszenie rozpatrywania zgłoszeń oraz skarg  | str. 318
  3. Art. 23 ust. 3 – kryteria oceny przez dostawców platform internetowych podstaw zawieszenia  | str. 319
  4. Art. 23 ust. 4 – polityka dostawcy platform internetowych dotycząca nadużywania  | str. 320

Artykuł 24.     Obowiązki sprawozdawcze w zakresie przejrzystości spoczywające na dostawcach platform internetowych  | str. 322

  1. Uwagi ogólne  | str. 323
  2. Adresaci normy  | str. 324
  3. Wymogi dotyczące sprawozdania oraz zakres danych podlegających sprawozdaniu  | str. 324
  4. Dane do celów wyznaczenia bardzo dużej platformy lub wyszukiwarki internetowej  | str. 325
  5. Baza danych Komisji  | str. 326

Artykuł 25.     Projekt i organizacja interfejsów internetowych  | str. 327

  1. Zakres regulacji  | str. 327
  2. Zwodnicze interfejsy  | str. 328
  3. Występowanie zwodniczych interfejsów  | str. 329
  4. Taksonomia zwodniczych interfejsów  | str. 329
  5. Zakres zastosowania  | str. 332
  6. Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym  | str. 332
  7. Zwodnicze interfejsy a przepisy RODO  | str. 334
  8. Wytyczne KE  | str. 334
  9. Fragmentaryzacja regulacji  | str. 335

Artykuł 26.     Reklamy na platformach internetowych  | str. 336

  1. Ratio legis oraz zakres regulacji  | str. 336
  2. Obowiązek informacyjny dotyczący reklam (art. 26 ust. 1 DSA)  | str. 338
  3. Obowiązek dostarczania funkcji pozwalającej użytkownikom na oznaczanie informacji handlowych (art. 26 ust. 2 DSA)  | str. 342
  4. Zakaz prezentowania odbiorcom usługi platformy internetowej reklam opartych na profilowaniu z wykorzystaniem szczególnych kategorii danych osobowych (art. 26 ust. 3 DSA)  | str. 343

Artykuł 27.     Przejrzystość systemu rekomendacji  | str. 347

  1. Uwagi ogólne, umiejscowienie, struktura przepisu  | str. 347
  2. Cel i znaczenie regulacji  | str. 348
  3. Obowiązki dotyczące informowania o działaniu systemów rekomendacji  | str. 349
  4. Główne parametry stosowane w systemach rekomendacji  | str. 351
  5. Skuteczność informowania  | str. 352
  6. Systemy algorytmiczne  | str. 353
  7. Obowiązki VLOPs i VLOSEs oraz sankcje  | str. 354

Artykuł 28.     Ochrona małoletnich w internecie  | str. 356

Sekcja 4

Dodatkowe przepisy dotyczące dostawców platform internetowych umożliwiających konsumentom zawieranie z przedsiębiorcami umów zawieranych na odległość  | str. 365

Artykuł 29.     Wyłączenie dotyczące mikroprzedsiębiorstw i małych przedsiębiorstw  | str. 365

Artykuł 30.     Identyfikowalność przedsiębiorców  | str. 367

  1. Uwagi ogólne, umiejscowienie, struktura przepisu  | str. 369
  2. Cel i znaczenie regulacji  | str. 369
  3. Dane pozyskiwane od przedsiębiorcy  | str. 370
  4. Weryfikacja podanych informacji  | str. 371
  5. Zawieszenie świadczenia usług platformy handlowej na rzecz przedsiębiorcy  | str. 373
  6. Przechowywanie i ujawnianie informacji  | str. 374
  7. Stosunek do innych przepisów  | str. 376

Artykuł 31.     Zgodność w fazie projektowania  | str. 376

  1. Uwagi ogólne  | str. 377
  2. Adresaci normy  | str. 378
  3. Wymogi dotyczące zgodności w fazie projektowania  | str. 378
  4. Sprawdzenie kompletności informacji przed umożliwieniem odbiorcy usługi oferowania produktów i usług  | str. 379
  5. Losowa weryfikacja  | str. 382
  6. Wnioski ogólne  | str. 383

Artykuł 32.     Prawo do informacji  | str. 383

  1. Uwagi ogólne  | str. 384
  2. Adresaci normy  | str. 384
  3. Wymogi dotyczące prawa do informacji  | str. 385
  4. Uruchomienie obowiązku z art. 32  | str. 386
  5. Podanie informacji o zakupie do wiadomości publicznej  | str. 387
  6. Informacje, jakie należy przekazać  | str. 387

Sekcja 5

Dodatkowe obowiązki spoczywające na dostawcach bardzo dużych platform internetowych i bardzo dużych wyszukiwarek internetowych w zakresie zarządzania ryzykiem systemowym  | str. 388

Artykuł 33.     Bardzo duże platformy internetowe i bardzo duże wyszukiwarki internetowe  | str. 388

Artykuł 34.     Ocena ryzyka  | str. 395

  1. Uwagi ogólne, umiejscowienie, struktura przepisu  | str. 397
  2. Podejście oparte na ryzyku  | str. 397
  3. Ocena ryzyka systemowego  | str. 400
  4. Przeprowadzanie oceny ryzyka  | str. 402
  5. Przechowywanie dokumentów związanych z oceną ryzyka  | str. 404
  6. Uwagi końcowe, stosunek do innych przepisów  | str. 405

Artykuł 35.     Zmniejszanie ryzyka  | str. 407

  1. Uwagi ogólne, umiejscowienie, struktura przepisu  | str. 408
  2. Znaczenie regulacji  | str. 409
  3. Środki zmniejszające ryzyko  | str. 409
  4. Łagodzenie negatywnych skutków spersonalizowanych rekomendacji i reklam  | str. 413
  5. Dostosowanie projektu usług i interfejsu do małoletnich  | str. 413
  6. Automatyzacja zmniejszania ryzyka  | str. 414
  7. Sprawozdania Rady Usług Cyfrowych i Komisji  | str. 414
  8. Wytyczne Komisji  | str. 415

Artykuł 36.     Mechanizm reagowania kryzysowego  | str. 415

  1. Uwagi ogólne  | str. 418
  2. Adresat obowiązku i organ uprawniony (ust. 1)  | str. 418
  3. Przesłanki przyjęcia decyzji przez Komisję  | str. 419
  4. Wymogi decyzji Komisji (ust. 3)  | str. 420
  5. Działania, do jakich mogą zostać zobowiązani VLOPs oraz VLOSes (ust. 1 i ust. 5)  | str. 421
  6. Obowiązki Komisji po przyjęciu decyzji (ust. 4, ust. 7, ust. 11)  | str. 422
  7. Zmiana decyzji (ust. 8–9)  | str. 423

Artykuł 37.     Niezależny audyt  | str. 424

  1. Audyt bardzo dużych platform internetowych i bardzo dużych wyszukiwarek internetowych  | str. 426
  2. Cel audytu  | str. 427
  3. Podstawowe reguły audytu  | str. 427
  4. Organizacje przeprowadzające audyt  | str. 428
  5. Sprawozdanie z audytu  | str. 430
  6. Zalecenia operacyjne wynikające z audytu  | str. 432
  7. Metodyki audytowe  | str. 433

Artykuł 38.     System rekomendacji  | str. 434

  1. Dotychczasowy stan prawny  | str. 434
  2. Zakres podmiotowy  | str. 435
  3. Zakres przedmiotowy  | str. 436

Artykuł 39.     Dodatkowa przejrzystość reklam internetowych  | str. 438

  1. Uwagi ogólne, umiejscowienie, struktura przepisu  | str. 439
  2. Cel i znaczenie regulacji  | str. 439
  3. Repozytorium reklam  | str. 441
  4. Wymogi dotyczące repozytorium reklam  | str. 442
  5. Skutki usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do reklamy  | str. 444
  6. Dobrowolne kodeksy postępowania  | str. 444

Artykuł 40.     Dostęp do danych i kontrola danych  | str. 445

  1. Dotychczasowy stan prawny  | str. 448
  2. Zakres podmiotowy  | str. 449
  3. Zakres przedmiotowy  | str. 449

3.1.     Dostęp do danych do celów monitorowania przestrzegania rozporządzenia  | str. 449

3.2.     Dostęp do informacji dotyczących działania systemów algorytmicznych  | str. 450

3.3.     Dostęp do danych dla badaczy  | str. 452

  1. Zweryfikowany badacz  | str. 452
  2. Badacz  | str. 455
  3. Zakres dostępu do danych  | str. 456
  4. Procedura dostępu do danych  | str. 457
  5. Akty delegowane  | str. 458
  6. Realizacja przepisów rozporządzenia na poziomie krajowym  | str. 458

Artykuł 41.     Komórka nadzoru przestrzegania niniejszego rozporządzenia  | str. 460

  1. Uwagi ogólne  | str. 462
  2. Adresaci normy  | str. 463
  3. Cel przepisu  | str. 463
  4. Gwarancje niezależności  | str. 463
  5. Zadania komórki nadzoru  | str. 465
  6. Kompetencje pracowników  | str. 466

Artykuł 42.     Obowiązki sprawozdawcze w zakresie przejrzystości  | str. 467

  1. Przejrzystość dostawców platform internetowych i wyszukiwarek internetowych  | str. 468
  2. Sprawozdawczość dostawców bardzo dużych platform internetowych i bardzo dużych wyszukiwarek internetowych  | str. 470
  3. Przekazywanie sprawozdań z audytu przez bardzo duże platformy internetowe i bardzo duże wyszukiwarki
    internetowe  | str. 471

Artykuł 43.     Opłata nadzorcza  | str. 471

  1. Obciążenie opłatą nadzorczą  | str. 473
  2. Limit kwotowy opłaty nadzorczej  | str. 473

Sekcja 6

Inne przepisy dotyczące obowiązków w zakresie należytej staranności  | str. 474

Artykuł 44.     Normy  | str. 474

  1. Standardy a obowiązki należytej staranności wynikające z DSA  | str. 475
Kategoria: Cywilne
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8358-888-9
Rozmiar pliku: 1,5 MB

BESTSELLERY

Kategorie: