Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Aktywizacja, innowacja, inspiracja w (glotto)dydaktyce - ebook

Data wydania:
1 stycznia 2022
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
22,45

Aktywizacja, innowacja, inspiracja w (glotto)dydaktyce - ebook

Artykuły w tomie umieszczono w obrębie dwóch części. Pierwsza, pt. Aktywizacja i innowacja a nauczanie zdalne, zawiera sześć artykułów poświęconych różnorodnym aspektom nauczania zdalnego: aplikacjom, kanałom na YouTube, portalom edukacyjnym pomocnym w nauce języka polskiego jako obcego lub języków obcych oraz opisom cennych doświadczeń nauczycieli w pracy zdalnej. […] W części drugiej, pt. Inspiracje a metody nauczania, znajduje się osiem artykułów o rozmaitym charakterze. Autorzy prezentują w nich różnorodne inspiracje (psychologię pozytywną, warsztaty z dociekań filozoficznych), strategie, metody aktywizacji i samooceny, a także analizy materiałów dydaktycznych oraz propozycje metodyczne do zwrócenia uwagi na trudności nauki w Polsce dzieci reemigrantów.

Z recenzji dr hab. Agaty Małyski, prof. UMCS

Autorzy poszczególnych tekstów poszukują nowych narzędzi w nauczaniu języka polskiego i dociekają ich skuteczności, sprawdzając je przez pogłębioną analizę teoretyczną i praktyczną. Są to bardzo ważne opisy, które wynikają nie tylko z praktycznego doświadczenia lektorów, lecz także z refleksji teoretycznej czy przynajmniej zbadania efektywności przez opis wyników ankietowych. […] W dużej części artykuły dotyczą metod aktywizacji w nauczaniu zdalnym, które pozostanie z nami również po wygaśnięciu pandemii. Przedstawione inspiracje na pewno będą wykorzystane przez lektorów czy nauczycieli nie tylko języka polskiego.

Z recenzji dr hab. Anny Majewskiej-Tworek, prof. UWr

Spis treści

Wstęp 7

Aktywizacja i innowacja a nauczanie zdalne 11

Agnieszka Kruszyńska, Udzielanie informacji zwrotnej na zajęciach języka obcego – analiza wybranych aplikacji 13

Paulina Kaźmierczak, Jakub Sroka, YouTube czy StudyTube – przegląd wybranych profili internetowych poświęconych nauczaniu JPJO 25

Paulina Lehmkuhl, Designing an EFL vocabulary APP for autonomous lexical learning 41

Agnieszka Banach, Małgorzata Dębska, Michalina Pokorska, Eduprofil try_some_polish jako przykład innowacyjnych materiałów dydaktycznych do nauczania języka polskiego jako obcego – studium przypadku 55

Laura Santoo, From language lab to breakout rooms. Innovative methods in teaching finnish phonetics online 71

Paula Góralczyk-Mowczan, Rafał Maćkowiak, Zdalne nauczanie przedmiotów innych niż język polski w studium języka polskiego dla cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego 83

Inspiracje a metody nauczania 99

Sylwia Niewczas, Psychologia pozytywna w glottodydaktyce – kontekst nauczania/uczenia się seniorów 101

Paulina Zwolińska, Kulturemy regionalne w wybranych podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego 113

Monika Nowicka, Dzieci reemigrantów w szkole podstawowej – funkcjonowanie w systemie edukacyjnym Wielkiej Brytanii a nauka w Polsce 129

Monika Gryboś, Wespół z uczniem. Metoda samooceny w doskonaleniu i rozwijaniu kompetencji tekstotwórczej 141

Patrycja Kownacka, Sztuka na językach. O doskonaleniu sprawności mówienia z wykorzystaniem sztuki lokalnej na lekcjach zdalnych JPJO 153

Małgorzata Syrek, Trening strategii komunikacyjnych z wykorzystaniem warsztatów z dociekań filozoficznych 165

Agnieszka Kusz, Działania projektowe jako sposób aktywizacji w dydaktyce 187

Anna Gaudy, Anna Rogala, Minimum gramatyki, maksimum praktyki – jak uczyć poprawnego języka bez ćwiczeń drylowych? 195

Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8220-941-9
Rozmiar pliku: 3,3 MB

BESTSELLERY

Kategorie: