Facebook - konwersja
  • Empik Go W empik go

Android Programming with Kotlin for Beginners - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
30 kwietnia 2019
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Android Programming with Kotlin for Beginners - ebook

Build smart looking Kotlin apps with UI and functionality for the Android platform

Key Features

  • Start your Android programming career, or just have fun publishing apps on Google Play marketplace
  • The first-principle introduction to Kotlin through Android, to start building easy-to-use apps
  • Learn by example and build four real-world apps and dozens of mini-apps

Book Description

Android is the most popular mobile operating system in the world and Kotlin has been declared by Google as a first-class programming language to build Android apps. With the imminent arrival of the most anticipated Android update, Android 10 (Q), this book gets you started building apps compatible with the latest version of Android.

It adopts a project-style approach, where we focus on teaching the fundamentals of Android app development and the essentials of Kotlin by building three real-world apps and more than a dozen mini-apps. The book begins by giving you a strong grasp of how Kotlin and Android work together before gradually moving onto exploring the various Android APIs for building stunning apps for Android with ease. You will learn to make your apps more presentable using different layouts. You will dive deep into Kotlin programming concepts such as variables, functions, data structures, Object-Oriented code, and how to connect your Kotlin code to the UI. You will learn to add multilingual text so that your app is accessible to millions of more potential users. You will learn how animation, graphics, and sound effects work and are implemented in your Android app.

By the end of the book, you will have sound knowledge about significant Kotlin programming concepts and start building your own fully featured Android apps.

What you will learn

  • Learn how Kotlin and Android work together
  • Build a graphical drawing app using Object-Oriented Programming (OOP) principles
  • Build beautiful, practical layouts using ScrollView, RecyclerView, NavigationView, ViewPager and CardView
  • Write Kotlin code to manage an apps' data using different strategies including JSON and the built-in Android SQLite database
  • Add user interaction, data captures, sound, and animation to your apps
  • Implement dialog boxes to capture input from the user
  • Build a simple database app that sorts and stores the user's data

Who this book is for

This book is for people who are new to Kotlin, Android and want to develop Android apps.It also acts as a refresher for those who have some experience in programming with Android and Kotlin.

John Horton is a programming and gaming enthusiast based in the UK. He has a passion for writing apps, games, books, and blog articles. He is the founder of Game Code School.
Kategoria: Computer Technology
Język: Angielski
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-1-78980-088-3
Rozmiar pliku: 18 MB

BESTSELLERY

Kategorie: