Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Angielski na wesoło w trzech tomach - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
10 czerwca 2019
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
26,90

Angielski na wesoło w trzech tomach - ebook

Angielski Przy Okazji! Pełny Angielski Tekst. 100% Tłumaczenia! Ucz się angielskiego czytając ciekawe książki, przygotowane według Metody Edukacyjnego Czytania Ilyi Franka

Opis serii:

Książki z serii Metoda Edukacyjnego Czytania Ilyi Franka służą do nauki języka angielskiego przy okazji czytania ciekawych książek w języku oryginalnym z wplecionym dosłownym polskim tłumaczeniem. Metoda polega na specjalnej adaptacji treści w taki sposób że cała zawartość książki jest podzielona na akapity. Najpierw czytamy akapit, z wplecionym polskim tłumaczeniem i niektórymi gramatycznymi i fonetycznymi wyjaśnieniami. Następnie ten sam akapit czytamy już bez tłumaczenia, w oryginalnym języku, czyli "płyniemy bez asekuracji". Właśnie wtedy nasz mózg przyzwyczaja się do rozumienia języka obcego. Całość jest na tyle spójna, że odbiorca ma poczucie czytania książki w oryginale i przyswaja język, znajdując się w naturalnym stanie rozluźnienia i zaciekawienia treścią. U podstaw Metody leżą między innymi założenia Sugestopedii dr. G Łozanowa, a także prace Jego następców i samodzielnych lingwistów, A.Leontieva, G. Kitajgorodskiej. Seria zawiera dzieła klasyków literatury brytyjskiej i amerykańskiej i w ten sposób przybliża czytelnikowi specyfikę anglojęzycznej kultury. Język oryginału nie jest w żaden sposób uproszczony ani skrócony.

Opis książki/treści:

Wybrane najlepsze brytyjskie i amerykańskie dowcipy. Jest to zestaw śmiesznych anegdot, kawałów i dowcipów, którymi się posługują native speakerzy. Czasami krępujące, ale prawdziwe i śmieszne Daje nam to pełen obraz tego, co bawi prawdziwych Brytyjczyków czy Amerykanów. Czy nie chciałbyś zaskoczyć swojego rozmówcę kawałem z Jego stron?

Kategoria: Angielski
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-65537-47-8
Rozmiar pliku: 4,8 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

UWAGA!

Polskie tłumaczenie, podane w treści książki, ma charakter jedynie wspomagający. Jest to tak zwane tłumaczenie „instant”, które ma na celu przybliżyć czytelnikowi znaczenie poszczególnych angielskich słów, wyrazów czy myśli. Natomiast głównym źródłem przekazu, nośnikiem emocji i wrażeń jest i powinna być dla czytelnika oryginalna treść w języku angielskim.

Tłumaczenie wykorzystane w niniejszej książce nie stanowi samodzielnej jednostki przekazu myśli, publikacji czy treści.

Z góry dziękujemy za Państwa uwagi i komentarze, które można kierować na adres e-mail: [email protected] metody

Książki z serii Frank Books od Mistrzów Brytyjskiego i Amerykańskiego Słowa służą do nauki języka angielskiego za pomocą metody edukacyjnego czytania Ilyi Franka. Polega ona na lekturze ciekawych książek w oryginalnym języku bez użycia słownika (w treść jest wplecione polskie tłumaczenie).

Dla kogo?

Dla każdego, kto chce się uczyć języka angielskiego – bez względu na dotychczasowy poziom.

Jak to działa?

Po prostu czytamy książkę, zagłębiając się w jej treść.

Cała zawartość książki jest podzielona na akapity. Najpierw czytamy akapit, w którym po każdym zwrocie podane jest w nawiasach polskie tłumaczenie i niektóre gramatyczne wyjaśnienia. Następnie ten sam akapit czytamy już bez tłumaczenia, w oryginalnym języku, czyli płyniemy bez asekuracji. Właśnie wtedy następuje moment, kiedy nasz mózg przyzwyczaja się do rozumienia języka obcego. Język oryginału nie jest w żaden sposób uproszczony czy dopasowany do poziomu, nie ma żadnej ingerencji w tekst. W ten sposób książka posiada wszystkie tak zwane słowne lokalne przyprawy. Dzięki temu można całkowicie zagłębić się w lekturze i zapomnieć, że uczymy się języka. Nasz mózg w takim stanie rozluźnienia i zaciekawienia zapamiętuje więcej, szybciej i na dłużej.

A co z mówieniem?

Taka metoda pozwala uzbierać olbrzymi zapas słownictwa i nauczyć się przede wszystkim rozumienia języka obcego ze słuchania lub czytania. Poprawnego mówienia natomiast ta metoda nie wykształci. Należy wypracować je za pomocą czynnego posługiwania się mową w kontaktach i relacjach. Można powiedzieć, że za pomocą takiego czytania budujemy potężny pasywny grunt w postaci znajomości słownictwa i słuchania ze zrozumieniem, na którym bardzo łatwo można później zbudować umiejętność mówienia w kontaktach i relacjach.

Jak szybko nauczę się języka, stosując taką metodę?

Stosując tę metodę intensywnie (poświęcając na lekturę minimum 1-2 godziny dziennie), można nauczyć się czytać ze zrozumieniem w ciągu około 3 miesięcy.

W ciągu roku (też w zależności od intensywności) można opanować język, czytając na początku takie książki, a potem dodatkowo szkoląc umiejętność mówienia.Dlaczego muszę czytać,
żeby się nauczyć języka?

Żeby posługiwać się swobodnie danym językiem na poziomie codziennej komunikacji, a nawet wyższym, w zupełności wystarczy znać około 3000 słów. Jednak do zdobycia umiejętności czytania bez słownika lub rozumienia języka na przykład podczas oglądania telewizji lub słuchania potrzebujemy dużo więcej słów – około 10 000. Podręczniki do nauki języka na wszystkich poziomach zawierają co najwyżej około 3000 słów. I właśnie po to, żeby uzupełnić tę lukę, potrzebne jest czytanie książek, które mają w sobie ogromny zapas nowego i powtarzającego się słownictwa. Czytając literaturę piękną, jesteśmy zainteresowani treścią i przebiegiem wydarzeń. Zazwyczaj zapominamy wtedy, że uczymy się języka. Tym sposobem pozbawiamy się barier psychologicznych, emocjonalnych czy też motywacyjnych, które często występują w trakcie nauki, a to z kolei otwiera w naszym umyśle olbrzymie zasoby pamięci. Czytając książki z tłumaczeniem, bez konieczności zaglądania do słownika, możemy całkowicie skupić swoją uwagę na ciekawej treści przekazywanej przez Mistrzów Brytyjskiego i Amerykańskiego Słowa.Wskazówki dla czytelnika

Język w swojej naturze jest środkiem, nie celem, dlatego najlepiej przyswajać go nie wtedy, kiedy specjalnie się go uczysz, ale wtedy, kiedy naturalnie się nim posługujesz – w bezpośrednim, żywym kontakcie albo zagłębiając się w lekturze książki.

Twoja pamięć długoterminowa jest ściśle związana z tym, co czujesz w konkretnym momencie, zależy od Twojego stanu psychicznego i od siły emocji, a nie od liczby powtórzeń. Po to, żeby naprawdę coś zapamiętać, nie musisz mechanicznie wkuwać. Dużo ważniejsze są nowe wrażenia. Zamiast kilka razy powtarzać dane słowo, lepiej spotkać go w różnych kombinacjach i kontekstach semantycznych, wypełnionych nowymi emocjami.

Większość ogólnie stosowanych słów, czytanych zgodnie z metodą Ilyi Franka, możesz zapamiętać bez wkuwania, naturalnie – przez to, że słowa się po prostu powtarzają. Dlatego, czytając tekst, nie staraj się ich zapamiętać. „Dopóki nie przyswoję, nie ruszam dalej” – ta zasada w tym przypadku nie działa. Im bardziej naturalnie będziesz czytać, im szybciej się będziesz poruszać naprzód, tym lepiej. Wtedy ilość materiału robi swoje, a ilość się zamienia w jakość. Dlatego po prostu czytaj, myśl nie o języku obcym, którego musisz się uczyć, ale o treści książki.

Główny problem wszystkich, którzy bardzo długo uczyli się jakiegoś języka obcego, polega na tym, że robią to pomału, a nie angażując się całkowicie. Język to nie matematyka – nie musisz się go uczyć, do niego musisz się przyzwyczajać. Tutaj główną rolę odgrywa nie logika, a pamięć i wykształcona umiejętność. Pod tym względem można go porównać do sportu, którym się trzeba zajmować systematycznie i regularnie, ponieważ inaczej ciężko jest osiągnąć dobre rezultaty.

Jeśli od razu i dużo zaczniesz czytać, to poziom swobodnego czytania w języku obcym będzie kwestią maksymalnie czterech miesięcy (gdy zaczynasz od zera). Jeśli jednak pozwolisz sobie na długie przerwy i nie będziesz czytać systematycznie, to zaczniesz się męczyć i utkniesz w jednym miejscu.

Z tego punktu widzenia język jest podobny do góry lodowej – na nią trzeba się szybko wspiąć. Dopóki tego nie zrobisz – będziesz się ześlizgiwać w dół. Gdy opanujesz już poziom swobodnego czytania, ta umiejętność pozostanie na zawsze, a razem z nią całe słownictwo – nawet jeśli powrócisz do czytania za kilka lat. Jeśli jednak nie dojdziesz do tego etapu, cały wysiłek włożony w naukę języka może po prostu zostać zmarnowany.

A co z gramatyką? Dla zrozumienia tekstu, uzupełnionego taką liczbą podpowiedzi, znajomość gramatyki właściwie przestaje być ważna – i tak wszystko rozumiesz. Mimo to za jakiś czas i tak przyzwyczaisz się do określonych struktur gramatycznych, a gramatyka jako taka przyswoi się automatycznie. Przypomina to sytuację, gdy uczysz się języka, przebywając przez dłuższy czas w określonym środowisku językowym, bez konieczności opanowywania jakichkolwiek zasad gramatycznych.

Nie mówię tego, żeby zniechęcić Cię do nauki gramatyki, która jest bardzo ciekawą i potrzebną częścią językoznawstwa, tylko po to, by uświadomić Ci, że zabrać się za czytanie książek Ilyi Franka mogą prawie wszyscy. Również ci, którzy nie mają głębokiego rozeznania w gramatyce. Wystarczy naprawdę minimalna znajomość. Czytanie takich książek jest polecane już na samym początku kontaktu z językiem. A gramatyką, nawiasem mówiąc, lepiej się zająć już po tym, jak zostanie opanowany poziom rozumienia języka i przyzwyczajenia się do niego. Dopiero wtedy nauka gramatyki będzie naprawdę potrzebna i zalecana.

Książka, którą za chwilę zaczniesz czytać, pomaga przełamać najważniejszą barierę: poszerzyć słownictwo i przyzwyczaić się do logiki języka. Dzięki temu oszczędzisz dużo czasu i sił.

Metoda edukacyjnego czytania Ilyi Franka jest to specjalny sposób adaptacji tekstu, służący do nieświadomego przyswajania języka obcego. Może być używana jako wsparcie, dodatek do praktyki mówienia w obcym języku, ale też jako główne narzędzie do uczenia się języka obcego.

Czytasz po prostu książki przełożone według tej metody. Tekst jest podzielony na krótkie części – najpierw kawałek z wplecionym dosłownym polskim tłumaczeniem, a następnie ten sam tekst, ale już bez tłumaczenia.

Tłumaczenie zawiera krótkie komentarze gramatyczne, semantyczne bądź fonetyczne. To zapewnia spokój i świadomość tego, że nic Ci nie umknie. Tekst jest przedstawiony jako całość, nie ma rozdzielenia na lewą i prawą część (z tłumaczeniem i bez tłumaczenia), co zapewnia całościowy odbiór informacji i nieświadome połączenie polskiego i angielskiego znaczenia.

Jeśli dopiero zaczynasz się uczyć języka angielskiego, najpierw możesz czytać kawałek tekstu przełożonego (z tłumaczeniem), a później – tekst oryginalny. Jeśli podczas lektury oryginału umknęło Ci tłumaczenie jakiegoś słowa, jednak całość jest zrozumiała, to nie musisz szukać tłumaczenia. Na to słowo jeszcze na pewno trafisz w dalszej części. Sens czytania tekstu oryginalnego polega na tym, że przez jakiś czas (nawet krótko) czytający w obcym języku płynie bez koła ratunkowego. Potem zaczyna znowu czytać tekst ze wsparciem tłumaczenia. I tak dalej. Nie trzeba wracać, żeby powtórzyć. Należy po prostu czytać dalej.

Oczywiście na początku poczujesz napływ nieznanych Ci słów i kombinacji. Nie powinieneś jednak się tego obawiać: przecież nikt Cię nie będzie z tego egzaminował. W miarę czytania (nawet jeśli nastąpi to w połowie albo pod koniec książki) wszystko się „ustatkuje” i zdziwisz się: „I po co znowu te tłumaczenia, po co te podstawowe formy słów? Przecież i tak wszystko jest jasne!”. Kiedy następuje ten moment „i tak wszystko jasne”, zacznij czytać odwrotnie: najpierw część bez tłumaczenia, a później zaglądaj do części z tłumaczeniem.

Zapraszam!

Tatiana Bursiewicz
(na podstawie metody Ilyi Franka)TOM I

A shoplifter (złodziej sklepowy) was caught (został złapany) red-handed (na gorącym uczynku: „czerwoną ręką „) trying to steal a watch from an exclusive jewelry store (przy próbie kradzieży zegarka z ekskluzywnego sklepu; exclusive ). „Listen (posłuchaj = proszę posłuchać),” said the shoplifter, „I know you don’t want any trouble either (wiem, ty też /jak i ja=ani ty ani ja/ nie chcesz kłopotów). What do you say I just buy the watch and we forget about this? (co powiesz - ja po prostu kupuję zegarek i zapominamy o tym)”

The manager agreed and wrote up the sales slip (menadżer zgodził się i wypełnił druk z ceną). The crook looked at the slip (złodziejaszek popatrzył na druk) and said, “This is a little more than I intended to spend (to jest trochę więcej, niż zamierzałem wydać). Can you show me something less expensive (mógłby pan pokazać mi coś mniej drogiego = tańszego)?

A shoplifter was caught red-handed trying to steal a watch from an exclusive jewelry store. “Listen,” said the shoplifter, “I know you don’t want any trouble either. What do you say I just buy the watch and we forget about this?”

The manager agreed and wrote up the sales slip. The crook looked at the slip and said, “This is a little more than I intended to spend. Can you show me something less expensive?”

------------------------------------------------------------------------

“But why (ale dlaczego),” demanded (zapytał) the puzzled judge (zdezorientowny sędzia) of the burglar (złodzieja) standing before (stojącego przed /nim/) “did you break into (włamałeś się; to break – złamać) the same store three nights running? (w ten sam sklep trzy nocy pod rząd; to run - biegnąć; = następować po kolei)”

“Well, Judge, it’s like this (Noo, Sędzio, to było tak),” was the reply (była odpowiedź). „I picked out a dress for my wife (ja wziąłem: «chwyciłem, zahaczyłem» sukienkę dla mojej żony; to pick – wybierać, zabierać, odbierać) and I had to change it twice (i później musiałem zamienić go dwa razy = podwójnie).”

“But why,” demanded the puzzled judge of the burglar standing before, “did you break into the same store three nights running?”

“Well, Judge, it’s like this,” was the reply. “I picked out a dress for my wife and I had to change it twice.”

------------------------------------------------------------------------

Sherlock Holmes and his friend Watson (Sherlock Holmes I jego pzyjaciel Watson) were on a camping and hiking trip (byli pod namiotami; to hike – podróżować, na piechotę, chodzić).

They had gone to bed (poszli spać do łóżka) and were lying there (i leżęli “tam”=w nim) looking up at the sky (patrząc w górę na niebo).

Holmes said, “Watson, look up. What do you see? (Watson, popatrz w górę. Co widzisz)”

“Well, I see thousands of stars (widzę tysiące gwiazd).”

“And what does that mean to you? (i co to oznacza według ciebie)”

„Well, I guess it means we will have another nice day tomorrow (wydaję mi się, to znaczy, że będziemy mieli kolejny dobry dzień jutro). What does it mean to you, Holmes?”

“To me, it means someone has stolen our tent (że ktoś ukradł nasz namiot /to steel-stole-stolen - ukraść/).”

Sherlock Holmes and his friend Watson were on a camping and hiking trip.

They had gone to bed and were lying there looking up at the sky. Holmes said, “Watson, look up. What do you see?”

“Well, I see thousands of stars.”

“And what does that mean to you?”

“Well, I guess it means we will have another nice day tomorrow. What does it mean to you, Holmes?”

“To me, it means someone has stolen our tent.”

------------------------------------------------------------------------

On a rural road (na wiejskiej drodze) a state trooper (policjant konny) pulled this farmer over (zatrzymał /samochód/ rolnika) and said: „Sir, do you realize (Panie, czy zdajesz sobie sprawę /wiesz/) your wife fell out of the car several miles back? (że pana żona wypadła z samochodu kilka mil „wcześniej” /to fall-fell-fallen – spadać/)”

To which the farmer replied (na co rolnik odpowiedział), “Thank God, I thought I had gone deaf! (dzięki Bogu, pomyslałem, że ja “został głuchy”, ogłuchłem)”

On a rural road a state trooper pulled this farmer over and said: “Sir, do you realize your wife fell out of the car several miles back?”

To which the farmer replied, “Thank God, I thought I had gone deaf!”

------------------------------------------------------------------------

Old farmer Johnson was dying (stary rolnik Jonson umierał). The family was standing around his bed (rodzina stała dookoła jego łóżka). With a low voice he said to his wife (cichym głosem on powiedział do swojej żony): “When I’m dead I want you to marry farmer Jones (kiedy umrę, ja chcę, żebyś wyszła za rolnika Jonsa).”

Wife (żona): „No, I can’t marry anyone after you (nie, nie mogę wyjść za nikogo po tobie).”

Johnson: „But I want you to (ale ja chcę, żebyś to zrobiła).”

Wife: “But why? (ale dlaczego)”

Johnson: “Jones once cheated me in a horse deal! (Jones kiedyś oszukał mnie przy zakupie kobyły; deal – interes)”

Old farmer Johnson was dying. The family was standing around his bed. With a low voice he sad to his wife: “When I’m dead I want you to marry farmer Jones.”

Wife: “No, I can’t marry anyone after you.”

Johnson: “But I want you to.”

Wife: “But why?”

Johnson: “Jones once cheated me in a horse deal!”

------------------------------------------------------------------------

Newly wed wife to her husband (nowo poślubiona żona do swojego męża):

„That is why I can’t stand you (o to dlaczego nie mogę cię znosić) – you are so unpredictable (ty jesteś taki nieprzewidywalny; to predict – do przewidzenia, przepowiadać. On Monday you liked the potatoes (w poniedziałek ty lubiłeś ziemniaki), Tuesday (we wtorek) you liked the potatoes, Wednesday (w środę) you liked the potatoes, Thursday (w czwartek) you said (powiedziałeś) you loved the potatoes preparation (że lubisz przygotowanie ziemniaków = to, jak są przygotowane), Friday (w piątek) you liked the potatoes, Saturday (w sobotę) you liked the potatoes and now (a teraz) all of a sudden (nagle) on Sunday (w niedzielę) you say that you don’t like potatoes.”

Newly wed wife to her husband:

“That is why I can’t stand you – you are so unpredictable. On Monday you liked the potatoes, Tuesday you liked the potatoes, Wednesday you liked the potatoes, Thursday you said you loved the potatoes preparation, Friday you liked the potatoes, Saturday you liked the potatoes and now all of a sudden on Sunday you say that you don’t like potatoes.”

------------------------------------------------------------------------

A man in a bar sees a friend at a table, drinking by himself (człowiek przy barze widzi przy stoliku znajomego, pijącego samotnie).

Approaching (zbliżywszy się do) the friend he comments (zauważa), “You look terrible (wyglądasz okropnie). What’s the problem? (jaki problem, co się wydarzyło)”

„My mother died in August (moja matka zmarła w sierpniu),” he said, „and left me (I zostawiła mi) $25,000.”

„Gee, that’s tough (rany, to jest trudne; taugh – twardy, trudny, mocny; wytrzymały),” he replied (odpowiedział).

“Then in September (potem we wrześniu),” the friend continued (przyjaciel kontynuował), “My father died, leaving me $90,000.”

“Wow. Two parents gone in two months (Wow. Dwoje rodziców w ciągu dwóch miesięcy). No wonder you’re depressed (nic dziwnego, że jesteś w depresji).”

“And last month (w zeszłym miesiącu) my aunt (moja ciotka) died, and left me $15,000.”

“Three close family members lost in three months? (trzy bliskie osoby stracone w ciągu trzech miesięcy) How sad (jakie smutne).”

“Then this month (a w tym miesiącu),” continued the friend, “absolutely nothing! (absolutnie nic)”

A man in a bar sees a friend at a table, drinking by himself.

Approaching the friend he comments, “You look terrible. What’s the problem?”

“My mother died in August,” he said, “and left me $25,000.”

“Gee, that’s tough,” he replied.

“Then in September,” the friend continued, “My father died, leaving me $90,000.”

“Wow. Two parents gone in two months. No wonder you’re depressed.”

“And last month my aunt died, and left me $15,000.”

“Three close family members lost in three months? How sad.”

“Then this month,” continued the friend, “absolutely nothing!”

------------------------------------------------------------------------

The patient shook his doctor’s hand in gratitude (pacient ścisnął dłoń doktora z wdzięcznością /to shake-shook-shaken – trzęść/) and said (i powiedział), “Since we are the best of friends (dlatego, że jesteśmy najlepszymi przyjaciółmi), I would not insult you by offering payment (ja nie będę ciebie obrażać proponując opłatę). But I would like you to know that I have mentioned you in my will (ale chcę, żebyś wiedział, że wspomniałem o tobie w moim testamencie).”

“That is very kind of you (jest to bardzo miłe z twojej strony),” said the doctor emotionally (wzruszając się), and then added (dodał), “Can I see that prescription I just gave you? (czy mogę zobaczyć tą receptę, którą wypisałem przed chwilą) I’d like to make a little change... (chciałbym dokonać małej poprawki)”

The patient shook his doctor’s hand in gratitude and said, “Since we are the best of friends, I would not insult you by offering payment. But I would like you to know that I have mentioned you in my will.”

“That is very kind of you,” said the doctor emotionally, and then added, “Can I see that prescription I just gave you? I’d like to make a little change...”

------------------------------------------------------------------------

Zapraszamy do skorzystania z pełnej wersji książki

------------------------------------------------------------------------
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: