Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Angielski w skojarzeniach - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
25 lipca 2022
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Angielski w skojarzeniach - ebook

Angielski w skojarzeniach. MemoSłówka 1 to pod wieloma względami niezwykła publikacja do nauki języka angielskiego. Głównym i niespotykanym w innych podręcznikach atutem są skojarzenia angielskich słówek prezentowane poprzez zabawne ilustracje wykonane przez profesjonalnego grafika. Dzięki tym humorystycznym rysunkom nauka słówek jest nie tylko szybka i efektywna, ale również przyjemna. Ponadto, w krótkich opowiadaniach zatytułowanych ,,Ze wspomnień belfra” autor zawarł cenne i inspirujące wskazówki, które pomogą czytelnikom opanować język obcy.

Czytelnicy mają do dyspozycji darmowe pliki z nagraną wymową nauczanego słownictwa. Publikacja zawiera odnośniki do ćwiczeń ze słuchania zamieszczonych na dedykowanym kanale YouTube. Celem książki jest prezentacja nauki słówek języka angielskiego w skojarzeniach jak najszerszemu gronu odbiorców: zarówno przedszkolakom jak i seniorom, początkującym jak i zaawansowanym.

Po przeczytaniu książki, Czytelnicy mogą kontynuować naukę słownictwa korzystając z internetowego słownika ze skojarzeniami dostępnego na www.GoodMemory.pl 

Kategoria: Language Arts
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-938776-0-7
Rozmiar pliku: 15 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Mojej żonie Ani

oraz córkom Oli i Hani

Szukajcie najpierw Królestwa Bożego

i sprawiedliwości jego,

a wszystko inne będzie wam dodane.

Mt 6:33

JAK ZACZĘŁA SIĘ MOJA PRZYGODA ZE SKOJARZENIAMI

Gdy ukończyłem szkołę średnią, postanowiłem studiować angielski. Nie dlatego, aby zostać nauczycielem, lecz by nauczyć się języka i później podjąć decyzję o tym, co chcę w życiu robić.
W czasie praktyk studenckich i pracy na kursach językowych w trakcie studiów stwierdziłem, że praca nauczyciela przynosi mi ogromną satysfakcję. Lubię patrzeć jak uczniowie dorastają, zdobywają wiedzę i stają się coraz bardziej niezależni.

Po ukończeniu kolegium języka angielskiego stwierdziłem, że czas rozejrzeć się za stałą pracą. Poszedłem do szkoły średniej, którą ukończyłem trzy lata wcześniej. I tak trafiłem do grona moich byłych belfrów, którzy teraz zostali moimi kolegami z pracy.

Po rozpoczęciu pracy z młodzieżą pojawiły się małe problemy. Podczas zajęć uczniowie zaczęli zadawać pytania testujące moją znajomość różnego rodzaju słownictwa.

- Proszę pana, jak jest po angielsku „zatrzask”?

- Jak się mówi „wachlarz” po angielsku?

No przecież uczyłem się tych słów na studiach, ale …. zapomniałem. Trzy lata studiów, wkuwania słówek i zwrotów, a tak sporo uleciało. Szkoda, bo naprawdę się starałem. Po jakimś czasie przypomniałem sobie o technikach łatwego zapamiętywania nowych słów, zwanych ogólnie mnemotechniką, których uczono nas w kolegium. Zacząłem uczyć się nowego słownictwa poprzez skojarzenia. Z biegiem czasu zaprezentowałem swoim uczniom naukę słów przez skojarzenia. Połknęli bakcyla! Zaczęli rysować skojarzenia i przedstawiać je swoim rówieśnikom na moich lekcjach. Od kilkunastu lat mojej pracy jako nauczyciel, najpierw w szkole średniej, potem w gimnazjum, a obecnie na uczelni i różnych kursach - dla urozmaicenia zajęć prezentuję, jak kojarzyć słowa języka angielskiego.

Od wielu lat nosiłem się z zamiarem opublikowania swoich doświadczeń z mnemotechniką. Aż wreszcie w sierpniu 2013 roku zabrałem się do pisania tego ebooka. Trwało to dłużej i kosztowało mnie więcej pracy niż przypuszczałem, ale udało się. Jeśli po lekturze tej publikacji stwierdzisz, że warto, aby przeczytali ją Twoi znajomi, poleć im „Angielski w skojarzeniach.”

Ten ebook jest skierowany zarówno do początkujących jak i zaawansowanych, młodszych i starszych. Ponieważ jest to moja pierwsza publikacja tego typu, starałem się, aby była przyjazna dla szerokiego grona odbiorców.

Życzę owocnej nauki!

Krzysiek Potyrała

Szczecin, w maju, w Dniu Flagi RP w 2014 rokuJAK TO DZIAŁA, CZYLI BŁYSKAWICZNA INSTRUKCJA OBSŁUGI NAUKI PRZEZ SKOJARZENIA

ZAPAMIĘTYWANIE ANGIELSKIEGO SŁOWA

Aby nauczyć się angielskiego słowa cot, które czyta się /kɒt/, czyli „kot”, i oznacza po polsku łóżeczko (dla dziecka), należy poszukać podobnego znanego nam słowa. Myślę, że dla większości Polaków tym słowem, fachowo nazywanym słowem-kluczem, będzie polski wyraz „kot”, jak w wyrażeniu „kot w butach”. Czyli mamy następującą sytuację:

Ponieważ większość osób uczących się ma dobrą pamięć wzrokową, w trakcie nauki należy posłużyć się obrazem, który będzie kojarzył nowe słowo cot /kɒt/ łóżeczko (dla dziecka) ze słowem „kot”. Spójrz na ilustrację na następnej stronie. Ilustracja ta pomoże Ci zapamiętać znaczenie słowa cot.

Na powyższej ilustracji widzimy „kota”, który chodzi po łóżeczku dla dziecka (ang. cot).

PRZYPOMINANIE SOBIE POLSKIEGO ZNACZENIA ANGIELSKIEGO SŁOWA

Zastanawiamy się, jakie jest znaczenie słowa cot.

Szukamy w pamięci słowa-klucza, które pomoże nam przypomnieć sobie znaczenia słowa cot.

Przypominamy sobie ilustrację ze słowem-kluczem.

W ilustracji, którą pamiętamy, widzimy, że kot chodzi po łóżeczku dla dziecka i już wiemy, że cot oznacza łóżeczko dla dziecka.

W tym ebooku będziemy prezentowali nowe słowa w sposób przedstawiony poniżej. Najpierw zobaczysz angielskie słowo, jego wymowę oraz znaczenie. Następnie pod spodem będzie słowo-klucz lub słowa-klucze proponowane do skojarzenia tego angielskiego słowa.

COT /KⱰT/ ŁÓŻECZKO (DLA DZIECKA)

SŁOWO-KLUCZ: KOT

W zadaniu 3 będziesz mogła / mógł usłyszeć wymowę pojedynczych słów, które są zapisane w formacie mp3. Aby bezpłatnie pobrać pliki dźwiękowe z wymową słownictwa nauczanego w niniejszej publikacji, wejdź na stronę www.goodmemory.pl i w zakładce „Produkty” wybierz „Nagrania mp3 - Angielski w skojarzeniach. MemoSłówka 1”, a następnie kliknij na link „Pliki do pobrania”. Słowo cot /kɒt/ łóżeczko (dla dziecka) jest ostatnim słowem w pliku (ścieżka dźwiękowa nr 71).

Ten wstęp zakończę w nietypowy sposób. Opowiem Wam jedną z historii z cyklu: Ze wspomnień belfra. Zapraszam na następną stronę.

ZE WSPOMNIEŃ BELFRA 1

A jednak to działa!

Podczas zajęć ze studentami, którzy byli na zaawansowanym poziomie, prezentowałem ilustracje ze skojarzeniami. Po obejrzeniu kilkunastu ilustracji i krótkiej powtórce pan Patryk tak skomentował moje wysiłki.

- Well, these pictures are pretty nice, but I don’t find this technique useful. When I want to learn new words I just memorise them and that’s it.

Przekładając to z języka Szekspira na język Kochanowskiego:

- Te rysunki są całkiem ładne, ale ten sposób do mnie nie przemawia. Kiedy chcę nauczyć się nowych słówek, po prostu uczę się ich na pamięć i tyle.

Pozostała część grupy wydawała się podzielać jego zdanie. Z doświadczenia wiem, że grupy na wyższym poziomie, które uczyły się angielskiego bez skojarzeń, mają już swoje własne sprawdzone sposoby przyswajania słownictwa, a oglądanie ilustracji, kojarzenie oraz przypominanie sobie, o co w nich chodziło, wydaje się być im niepotrzebne.

Tydzień później pan Patryk, zanim wszedł do sali, powiedział entuzjastycznie.

- To jednak działa! Dziś rano, gdy szykowałem się na uczelnię, przypominałem sobie wszystkie rysunki i znaczenie słów. Zwracam honor.

A jednak działa. No pewnie, że działa! Wierzę, że niebawem sami przekonacie się o tym.ROZDZIAŁ 1 – ZWIERZĘTA - ANIMALS

----------- -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zadanie 1. Sprawdź, czy rozumiesz angielskie słowa przedstawione w tabeli poniżej. Jeżeli znasz część z nich lub wszystkie, gratuluję! Jeżeli nie, to mam nadzieję, że wkrótce je poznasz, skojarzysz i zapamiętasz na dobre.
----------- -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

----------- -- -------- --
cock lizard
goose mole
deer eel
blackbird rat
herring cod
----------- -- -------- --

----------- -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zadanie 2. Popatrz uważnie na ilustracje zamieszczone na następnych stronach oraz przeczytaj dialogi i opisy, które znajdują się na ilustracjach lub pod nimi. Pamiętaj: Haste makes waste – Śpiesz się powoli.
----------- -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

COCK /KⱰK/ KOGUT

SŁOWO-KLUCZ: KOK

GOOSE /GU:S/ GĘŚ

SŁOWO-KLUCZ: GUZ

MOLE /MƏƱL/ KRET

SŁOWO-KLUCZ: MOLE

RAT /RÆT/ SZCZUR

SŁOWO-KLUCZ: RATUNKU

DEER /DɪƏ(R)/ JELEŃ

SŁOWO-KLUCZ: DEAR /DɪƏ(R)/ DROGI, SZANOWNY

Mój DROGI JELENIU…

LIZARD /’LɪZƏD/ JASZCZURKA

SŁOWO-KLUCZ: LIZAK

BLACKBIRD /’BLÆKBᴈ:D/ KOS

SŁOWA-KLUCZE: BLACK /BLÆK/ CZARNY, BIRD /Bᴈ:D/ PTAK

Nie jestem tylko CZARNYM PTAKIEM. Nazywam się KOS.

HERRING /’HERɪŊ/ ŚLEDŹ

SŁOWA-KLUCZE: HER /HƏ(R)/ JEJ, RING /RɪŊ/ PIERŚCIONEK

Pan Śledź daje jej pierścionek (z rubinem :).

EEL /I:L/ WĘGORZ

SŁOWO-KLUCZ: ILL /ɪL/ CHORY

Ten WĘGORZ musi być naprawdę CHORY.

COD /KⱰD/ DORSZ

SŁOWO-KLUCZ: KOD (POCZTOWY)

--
--

----------- ----------- ----------------------------------------------------------------------
Zadanie 3. Posłuchaj i powtórz wymowę słów (ścieżki dźwiękowe 1-10).
----------- ----------- ----------------------------------------------------------------------

------------------------------ -------------------------------
1. cock /kɒk/ kogut 2. goose /gu:s/ gęś
3. mole /məʊl/ kret 4. rat /ræt/ szczur
5. deer /dɪə(r)/ jeleń 6. lizard /’lɪzəd/ jaszczurka
7. blackbird /’blækbᴈ:d/ kos 8. herring /’herɪŋ/ śledź
9 cod /kɒd/ dorsz 10. eel /i:l/ węgorz
------------------------------ -------------------------------

----------- --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zadanie 4. Uzupełnij poniższą tabelę. Jeżeli nie jesteś w stanie od razu przypomnieć sobie słów-kluczy lub polskich znaczeń, poczekaj. Pozwól, by Twój umysł miał czas na poszukanie odpowiedzi.
----------- --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

----- ------------------ ------------------------------------ -------------------
LP. ANGIELSKIE SŁOWO SŁOWO-KLUCZ / SŁOWA-KLUCZE POLSKIE ZNACZENIE
cock kok - kogut patrzył na kok paniusi kogut
goose
mole
rat
deer
lizard
blackbird
herring
eel
cod
----- ------------------ ------------------------------------ -------------------

Gdy będziesz miał/a problemy z przypomnieniem sobie niektórych słów-kluczy, a następnie polskiego znaczenia, jeszcze raz przypatrz się dokładnie ilustracjom i wtedy dokończ powyższe zadanie.

------------ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zadanie 5. Kliknij na poniższy link, aby przejść do filmu na kanale YouTube1 i wykonać polecenie: Posłuchaj słów i podaj ich polskie znaczenie.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=JwGqljbXndo
------------ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

------------ --------------------------------------------------------------- --------------------------------------
Zadanie 6. Uzupełnij wypowiedzenia (1-10) poniższymi słowami. Zadanie dla bardziej wtajemniczonych
------------ --------------------------------------------------------------- --------------------------------------

----------- ------- --------- ------ ------
blackbird goose lizard cod cock
deer eel herring mole rat
----------- ------- --------- ------ ------

1. A bird that is like a duck but is larger - …………………………….

2. An adult male chicken - …………………………….

3. A reptile that has four legs and a long tail - …………………………….

4. A fish that looks like a snake - ……………………………..

5. A long silver-coloured fish that swims in large groups and is very popular in Poland - ……………………………..

6. This small mammal is nearly blind, has dark fur, and lives in passages that it digs underground - ……………………………..

7. A large sea fish that lives in the North Atlantic - ……………………………..

8. A small rodent, larger than a mouse, that has a long tail and is considered to be harmful - ……………………………..

9. A large wild animal that can run very fast, eats grass, and has horns - ……………………………..

10. A common European and American bird, the male of which has black feather sand a bright yellow beak - ……………………………..

+--+
| |
+--+

------------ ----------------------------------------------------
Zadanie 7. Napisz nazwy zwierząt pod ilustracjami.
------------ ----------------------------------------------------

a.

b.

c.

d.

e.

f.

g.

h.

i.

j.ROZTERKI BELFRA

_JAK NIEŚĆ KAGANEK OŚWIATY, ABY NIE PONIEŚĆ FINANSOWEJ STRATY?_

_ _

_ _

_Droga Czytelniczko, Drogi Czytelniku,_

_ _

_Przekroczyliśmy półmetek tej publikacji. Czy „Angielski w skojarzeniach” zdobył Twoją sympatię i uznanie? Jeżeli tak, to cieszę się, że ogrom prac związanych z powstaniem ebooka nie poszedł na marne. Jeżeli nie, napisz do mnie i przekaż mi, co mógłbym poprawić: [email protected]_

_A teraz kilka słów o moich rozterkach:_

_Od początku pisania tego ebooka miałem pewne obawy. Obawy są związane z dość powszechnym ściąganiem muzyki, książek lub filmów „za darmo” z Internetu czy też kopiowaniem ich od znajomych._

_Ktoś mógłby powiedzieć, że powinienem być zadowolony, gdy mój ebook będzie często kopiowany. Przecież będzie to oznaczało, że wiele osób jest zainteresowanych nauką przez skojarzenia. To prawda: techniki ułatwiające zapamiętywanie, czyli innymi słowy mnemotechnika, są niedocenianą pomocą dydaktyczną i warto, by znalazły szersze zastosowanie w edukacji._

_Wydaje mi się, że znalazłem rozwiązanie: postanowiłem sprzedawać ebooka po niskiej cenie, dzięki temu będzie on dostępny praktycznie dla każdego._

_Jeżeli zakupiłaś czy zakupiłeś ebooka, jestem bardzo wdzięczny. Jeżeli nie, przekonaj się, że jego cena jest naprawdę niewielka i rozważ, proszę, jego zakup._

_
_

_
_
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: