Facebook - konwersja
  • promocja

Architektura informacji w serwisach internetowych i nie tylko. Wydanie IV - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
9 marca 2017
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Architektura informacji w serwisach internetowych i nie tylko. Wydanie IV - ebook

W świecie, w którym potężne ilości informacji bombardują ludzi ze wszystkich stron, organizacje stają przed bardzo poważnym wyzwaniem: muszą znaleźć sposób, aby dotrzeć ze swoim przekazem do odbiorcy, zyskać jego uwagę i spowodować, aby zrozumiał i zapamiętał prezentowane treści. Dodatkowym problemem jest różnorodność kanałów interakcji oraz urządzeń — utrzymanie zrozumiałości i spójności przekazu staje się jeszcze trudniejsze. W takim świecie znajomość zasad projektowania architektury informacji staje się nieodzowna.

Niniejsza książka jest przeznaczona dla wszystkich osób zaangażowanych w proces projektowania najróżniejszych przekazów informacji, szczególnie serwisów internetowych. Architektura informacji jest tu traktowana jako zbiór narzędzi i technik do obsługi trudnych problemów. Można tu znaleźć uniwersalne i ponadczasowe zasady organizacji informacji, narzędzia i techniki, które zdały próbę czasu i nie zależą od konkretnych technologii czy producentów. Dzięki praktycznemu podejściu ta książka przyda się każdemu, kto odpowiada za zdefiniowanie sposobu działania produktów interaktywnych.

W tej książce znajdziesz:
  • przegląd zagadnień dotyczących architektury informacji
  • opis komponentów architektury informacji i powiązań między nimi
  • metodykę organizacji witryn, systemy nawigacji, wyszukiwania i etykietowania stron
  • opis metod poprawy komfortu użytkownika serwisu
  • wskazówki dotyczące metodologii definiowania kierunku i zakresu architektury informacyjnej

Architektura informacji — sztuka, która uczyni informację prawdziwie użyteczną!


Louis Rosenfeld — odegrał znaczącą rolę w organizowaniu pierwszych trzech konferencji poświęconych architekturze informacji. Bierze aktywny udział w różnych konferencjach poświęconych projektowaniu w środowiskach sieciowych.
Peter Morville — jest twórcą podstaw wiedzy o architekturze informacji i wykładowcą na Uniwersytecie Michigan. Często zabiera głos na różnych międzynarodowych konferencjach.
Jorge Arango — jest architektem informacji z ogromnym doświadczeniem w projektowaniu produktów cyfrowych i usług, prezesem Information Architecture Institute i redaktorem naczelnym magazynu „Boxes and Arrows”.

Spis treści

Przedmowa (9)

I. WPROWADZENIE DO ARCHITEKTURY INFORMACJI (15)

1. Problemy rozwiązywane przez architekturę informacji (17)

  • Witaj, iTunes (19)
  • Problemy rozwiązywane przez architekturę informacji (22)
  • Wprowadzenie do architektury informacji (27)
  • Podsumowanie (31)

2. Definicja architektury informacji (33)

  • Definicje (33)
  • To, że czegoś nie widzimy, nie oznacza, że tego nie ma (35)
  • Zmierzając w kierunku bardzo dobrej architektury informacji (37)
  • Podsumowanie (44)

3. Projektowanie pod kątem wyszukiwania (45)

  • Model informacji "zbyt prosty" (46)
  • Potrzeby informacyjne (48)
  • Zachowania związane z wyszukiwaniem informacji (50)
  • Poznanie potrzeb informacyjnych i zachowań związanych z poszukiwaniem informacji (52)
  • Podsumowanie (54)

4. Projektowanie pod kątem zrozumienia (55)

  • Poczucie miejsca (55)
  • Architektura miejsc (fizycznych) (56)
  • Miejsca stworzone z informacji (57)
  • Zasady organizacji (60)
  • Struktura i porządek (60)
  • Typologie (63)
  • Modułowość i rozszerzalność (64)
  • Najszczęśliwsze miejsce (miejsca) na Ziemi (68)
  • Podsumowanie (74)

II. PODSTAWOWE ZASADY ARCHITEKTURY INFORMACJI (75)

5. Anatomia architektury informacji (77)

  • Wizualizacja architektury informacji (77)
  • Architektura informacji góra-dół (80)
  • Architektura informacji dół-góra (82)
  • Niewidoczna architektura informacji (84)
  • Komponenty architektury informacji (86)
  • Podsumowanie (90)

6. Systemy organizacji (91)

  • Wyzwania związane z organizowaniem informacji (92)
  • Organizacja środowisk informacyjnych (96)
  • Schematy organizacyjne (96)
  • Struktury organizacji (105)
  • Klasyfikacja społecznościowa (114)
  • Tworzenie spójnych systemów organizacji (116)
  • Podsumowanie (117)

7. Systemy etykietowania (119)

  • Dlaczego należy zwracać uwagę na etykietowanie? (120)
  • Rodzaje etykiet (124)
  • Projektowanie etykiet (135)
  • Podsumowanie (152)

8. Systemy nawigacji (153)

  • Rodzaje systemów nawigacji (154)
  • Szara strefa ma znaczenie (155)
  • Funkcje nawigacji w przeglądarce (156)
  • Tworzenie miejsc (157)
  • Poprawa elastyczności (158)
  • Wbudowane systemy nawigacji (160)
  • Uzupełniające systemy nawigacji (168)
  • Zaawansowane metody nawigacji (177)
  • Podsumowanie (182)

9. Systemy wyszukiwania (183)

  • Czy produkt wymaga systemu wyszukiwania? (183)
  • Anatomia systemu wyszukiwania (187)
  • Wybór informacji do indeksowania (188)
  • Algorytmy wyszukiwania (196)
  • Konstruktory kwerend (200)
  • Prezentowanie wyników (202)
  • Projektowanie interfejsu wyszukiwania (216)
  • Gdzie można dowiedzieć się więcej? (227)
  • Podsumowanie (227)

10. Tezaurusy, zarządzane słownictwo i metadane (229)

  • Metadane (230)
  • Zarządzane słownictwo (230)
  • Żargon techniczny (240)
  • Tezaurus w akcji (242)
  • Rodzaje tezaurusów (246)
  • Standardy tezaurusów (249)
  • Relacje semantyczne (251)
  • Terminy preferowane (253)
  • Polihierarchia (256)
  • Klasyfikacja fasetowa (257)
  • Podsumowanie (262)

III. REALIZACJA ARCHITEKTURY INFORMACJI (263)

11. Badania (265)

  • Framework badań (267)
  • Kontekst (268)
  • Zawartość (273)
  • Użytkownicy (280)
  • Definicja i rekrutacja uczestników (285)
  • Sesje badania użytkowników (287)
  • W obronie badań (293)
  • Podsumowanie (296)

12. Strategia (297)

  • Czym jest strategia architektury informacji? (298)
  • Przeszkody czyhające na strategie (299)
  • Od badań do strategii (301)
  • Rozwijanie strategii (301)
  • Produkty pracy i dostarczane rezultaty (305)
  • Raport strategii (311)
  • Plan projektu (322)
  • Prezentacje (323)
  • Podsumowanie (325)

13. Projektowanie i tworzenie dokumentacji (327)

  • Wytyczne dotyczące tworzenia diagramów architektury informacji (328)
  • Komunikacja wizualna (330)
  • Mapy witryn (331)
  • Prototypy (341)
  • Mapowanie i inwentaryzacja zawartości (348)
  • Modele zawartości (354)
  • Kontrolowane słownictwo (360)
  • Współpraca podczas projektowania (362)
  • Zbierzmy wszystko razem: przewodniki stylu architektury informacji (365)
  • Podsumowanie (367)

Zakończenie (369)

  • Wprowadzenie łuków do architektury informacji (369)
  • Podsumowanie tego, czego się nauczyliśmy (370)
  • Teraz Twoja kolej (371)

A. Materiały referencyjne (373)

Skorowidz (377)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-3032-0
Rozmiar pliku: 37 MB

BESTSELLERY

Kategorie: