Facebook - konwersja

Blender. Od planowania, modelowania oraz teksturowania do animacji i renderingu. Praktyczne projekty - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
12 czerwca 2012
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
49,00

Blender. Od planowania, modelowania oraz teksturowania do animacji i renderingu. Praktyczne projekty - ebook

Poznaj tajniki Blendera i twórz wyjątkowe projekty w technologii 3D

  • Jak wykonywać rendery statyczne?
  • Jak przygotować bazę modelu?
  • Jak wykorzystać skrypty języka Python?

Blender to znakomity, darmowy program do modelowania i renderowania obrazów oraz animacji trójwymiarowej. Posiada niekonwencjonalny interfejs użytkownika, bez zachodzących na siebie i blokujących się okien, własny silnik graficzny oraz wiele funkcji do edycji obiektów, pozwalających uzyskać praktycznie dowolny kształt. Istnieje kilka wersji Blendera -- na różne platformy sprzętowe i programowe. Za pomocą tej aplikacji można tworzyć przestrzenne projekty techniczne, gry komputerowe, reklamy telewizyjne i profesjonalne logotypy firm. To wszystko sprawia, że Blender jest niezwykle popularny i coraz szerzej wykorzystywany.

"Blender. Od planowania, modelowania oraz teksturowania do animacji i renderingu. Praktyczne projekty" to nietypowy podręcznik, pokazujący działanie programu i jego zaawansowane funkcje na przykładzie budowania konkretnego projektu -- czołgu M1A2 Abrams. Dzięki temu możesz nauczyć się, na czym polega modelowanie, teksturowanie, rozpakowywanie siatek, rigging oraz rendering. Taka konstrukcja to wielki atut książki, bowiem pozwala Ci podjąć pracę nad projektem w dowolnym miejscu, przyjrzeć się sposobowi rozwiązania danego problemu, poznać nie tylko narzędzia i funkcje, ale także sposoby organizacji pracy nad projektem.

  • Bluprints
  • Skrypty języka Python
  • Przygotowanie projektu
  • Modelowanie
  • Rewaloryzacja
  • Pędzle, desenie i efekty ze zdjęć
  • Malowanie modelu hi-poly oraz low-poly
  • UV Unwrapping
  • Rigging
  • Rendering i środowisko renderingu Kerkythea
  • Typy świateł i oświetlenia

Cała teoria i praktyka, których potrzebujesz, aby tworzyć niesamowite projekty 3D.

Spis treści

Wstęp (7)

Rozdział 1. Przygotowanie projektu (9)

  • Część 1.1. Materiały (9)
    • 1.1.1. Zasoby referencyjne (9)
    • 1.1.2. Blueprints (10)
    • 1.1.3. Szkice (11)
  • Część 1.2. Warsztat (12)
    • 1.2.1. Opis skryptów języka Python (12)
    • 1.2.2. Skrypt Geom Tool (13)
    • 1.2.3. Skrypt UV Tool (15)
    • 1.2.4. Przygotowanie miejsca pracy (15)
  • Część 1.3. Czołg M1A2 Abrams (16)
    • 1.3.1. Historia serii M1 (16)
    • 1.3.2. Opancerzenie (17)
    • 1.3.3. Uzbrojenie główne, dodatkowe i urządzenia celownicze (17)

Rozdział 2. Modelowanie (19)

  • Część 2.1. Przygotowanie bazy modelu (20)
    • 2.1.1. Bryła korpusu (20)
    • 2.1.2. Wieżyczka (24)
    • 2.1.3. Lufa i boczne płyty pancerza (30)
    • 2.1.4. Koła prowadzące i napędowe (34)
  • Część 2.2. Detale (39)
    • 2.2.1. Przód pojazdu (40)
    • 2.2.2. Przednia płyta pancerza (52)
    • 2.2.3. Boki korpusu (57)
    • 2.2.4. Tył pojazdu (62)
    • 2.2.5. Płyty pancerza bocznego (75)
    • 2.2.6. Lufa (78)
    • 2.2.7. Wieżyczka: boki i tył (84)
    • 2.2.8. Wieżyczka: część górna (90)
    • 2.2.9. Układ jezdny (110)
  • Część 2.3. Rewaloryzacja (116)
    • 2.3.1. Sharp Modifier i F-Gony (116)
    • 2.3.2. Dalsze detale (122)

Rozdział 3. Teksturowanie (127)

  • Część 3.1. UV Unwrapping (128)
    • 3.1.1. Teoria (128)
    • 3.1.2. Siatki lufy i gniazda (131)
    • 3.1.3. Siatki M2HB i M240 (138)
    • 3.1.4. Siatki podstawowej bryły wieży (167)
    • 3.1.5. Siatki systemu trakcji (175)
    • 3.1.6. Siatki korpusu (177)
  • Część 3.2. Przygotowanie materiałów (183)
    • 3.2.1. Logistyka (183)
    • 3.2.2. Pędzle, desenie i efekty ze zdjęć (185)
    • 3.2.3. Opracowanie materiałów dla czołgu M1A2 (188)
  • Część 3.3. Malowanie modelu hi-poly (189)
    • 3.3.1. Przygotowania i radzenie sobie ze szwami (189)
    • 3.3.2. Col BKG z maskowaniem leśnym (190)
    • 3.3.3. Highlighting (192)
    • 3.3.4. Mapy bazowe (kompozycja Color) (192)
    • 3.3.5. Mapy rozchodzenia się światła (kompozycja Diff) (195)
    • 3.3.6. Mapy wypukłości (kompozycja Bump) (196)
    • 3.3.7. Mapy odbijania światła (kompozycja Spec), twardości odbić (kompozycja Hard) oraz odbić lustrzanych (kompozycja Mirror) (198)
  • Część 3.4. Malowanie modelu low-poly (199)
    • 3.4.1. Proste wypukłości i wgłębienia (200)
    • 3.4.2. Wycięcia (201)
    • 3.4.3. Sztuczne światło (203)
  • Część 3.5. Tekstury w praktyce (205)
    • 3.5.1. Siatki UV (206)
    • 3.5.2. Malowanie tekstur (206)

Rozdział 4. Rigging (213)

  • Część 4.1. Podstawowy szkielet czołgu (214)
  • Część 4.2. Podstawowa funkcjonalność szkieletu (219)
  • Część 4.3. Zaawansowana funkcjonalność szkieletu (223)
    • 4.3.1. Dualny system namierzania (223)
    • 4.3.2. Animacja ruchu gąsienic (225)

Rozdział 5. Rendering (229)

  • Część 5.1. Kompozycja (229)
    • 5.1.1. Kadr (230)
    • 5.1.2. Perspektywa (235)
    • 5.1.3. Kolor, kontrast, równowaga... (242)
  • Część 5.2. Oświetlenie (243)
    • 5.2.1. Typy świateł i oświetlenia (244)
    • 5.2.2. Sposoby oświetlenia modelu (245)
    • 5.2.3. Kompozycja świetlna w różnych sytuacjach (249)
  • Część 5.3. Silnik renderujący Yaf(a)Ray (251)
    • 5.3.1. Instalacja i uruchomienie renderera Yaf(a)Ray (251)
    • 5.3.2. Zakładka Object/Light/Camera dla obiektów Mesh oraz kamery (252)
    • 5.3.3. Zakładka Object/Light/Camera dla świateł (255)
    • 5.3.4. Zakładka Material (257)
    • 5.3.5. Zakładka Render (260)
  • Część 5.4. Środowisko renderingu Kerkythea (267)
    • 5.4.1. Rozpoczęcie pracy z Kerkytheą (268)
    • 5.4.2. Ustawienia sceny (276)
    • 5.4.3. Ustawienia nieba (282)
    • 5.4.4. Ustawienia materiałów (284)
    • 5.4.5. Instancing Brush (311)
    • 5.4.6. Rendering (314)

Skorowidz (317)

Kategoria: Grafika komputerowa
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-5395-9
Rozmiar pliku: 26 MB

BESTSELLERY

Kategorie: