Facebook - konwersja
  • Empik Go W empik go

Blueprints Visual Scripting for Unreal Engine - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
23 sierpnia 2019
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Blueprints Visual Scripting for Unreal Engine - ebook

Develop high-quality interactive games with the power of Unreal Engine's visual scripting language and Blueprints framework

Key Features

  • Design a fully functional game in UE4 without writing a single line of code
  • Implement visual scripting to develop gameplay mechanics, UI, visual effects, VR and artificial intelligence
  • Deploy your game on multiple platforms and share it with the world

Book Description

Blueprints is the visual scripting system in Unreal Engine that enables programmers to create baseline systems and can be extended by designers.

This book helps you explore all the features of the Blueprint Editor and guides you through using Variables, Macros, and Functions. You’ll also learn about object-oriented programming (OOP) and discover the Gameplay Framework. In addition to this, you’ll learn how Blueprint Communication allows one Blueprint to access information from another Blueprint. Later chapters will focus on building a fully functional game using a step-by-step approach. You’ll start with a basic first-person shooter (FPS) template, and each chapter will build on the prototype to create an increasingly complex and robust game experience. You’ll then progress from creating basic shooting mechanics to more complex systems, such as user interface elements and intelligent enemy behavior. The skills you will develop using Blueprints can also be employed in other gaming genres. In the concluding chapters, the book demonstrates how to use arrays, maps, enums, and vector operations. Finally, you’ll learn how to build a basic VR game.

By the end of this book, you’ll have learned how to build a fully functional game and will have the skills required to develop an entertaining experience for your audience.

What you will learn

  • Understand programming concepts in Blueprints
  • Create prototypes and iterate new game mechanics rapidly
  • Build user interface elements and interactive menus
  • Use advanced Blueprint nodes to manage the complexity of a game
  • Explore all the features of the Blueprint editor, such as the Components tab, Viewport, and Event Graph
  • Get to grips with object-oriented programming (OOP) concepts and explore the Gameplay Framework
  • Learn Virtual Reality development with UE Blueprint

Who this book is for

This book is for anyone who is interested in developing games or applications with UE4. Although basic knowledge of Windows OS is required, experience in programming or UE4 is not necessary.

Marcos Romero is the author of the Romero Blueprints blog, which is one of the main references on the internet to learn about Blueprints. Epic Games invited Marcos to the Unreal Engine 4 closed beta program to experiment and collaborate with the evolution of the tools. He was also one of the first recipients of Unreal Dev Grants for Education. Marcos is a well-known figure in the Unreal community and, for Epic Games, he wrote the official Blueprints Compendium and Blueprints Instructors' Guide. Brenden Sewell is a creative director with a decade of experience leading teams in the development of compelling interactive experiences that entertain, teach, and inspire. Prior to joining E-Line, he explored the intersection of educational practice and industry game development culminating in his work as the principal game designer at the Center for Games and Impact. Here, he specialized in the development of immersive games for STEM education and teacher professional development. Since joining the E-Line team, he has led developments from concept, prototyping, and production, to release on a variety of projects ranging from a brain-training first-person shooter to a construction sandbox exploring the future of digital fabrication.
Kategoria: Computer Technology
Język: Angielski
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-1-78934-842-2
Rozmiar pliku: 33 MB

BESTSELLERY

Kategorie: