Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Browar restauracyjny - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2013
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Browar restauracyjny - ebook

„Czas na biznes“ to seria mini-poradników dla rozważających założenie własnej działalności w konkretnej branży. Poznaj charakterystykę rynku i konkurencję w sektorze, który najbardziej Cię interesuje. Dowiedz się jakiej kadry potrzebujesz, w co musisz wyposażyć lokal, a co najważniejsze – ile to wszystko kosztuje. W poradniku znajdziesz również rady dotyczące planu marketingowego czy technicznego, a także analizę SWOT.

Kategoria: Poradniki
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-63799-13-7
Rozmiar pliku: 320 KB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Pierwsze browary restauracyjne zaczęły powstawać w Polsce w latach 90. ub. wieku. Ich właściciele wzorowali się głównie na lokalach niemieckich, które cieszą się tam bardzo dużą popularnością. Zmiany, jakie zachodzą w ostatnim czasie w preferencjach konsumenckich, wydają się stwarzać idealne warunki do założenia działalności, łączącej cechy zakładu piwowarskiego z lokalem gastronomicznym.

Sprawdzimy, jakie pozwolenia trzeba będzie uzyskać i jakie urządzenia zakupić, by móc produkować własne piwo. Podliczymy wszelkie koszty i poszukamy zysku przy podawaniu gościom naszego własnego złotego trunku.

Charakterystyka rynku

Choć spożycie piwa w Polsce spada, to skutki tego odczuwają najboleśniej głównie wielkie koncerny piwne. Konsumenci stają się coraz bardziej świadomi i po latach fascynacji wielkimi, globalnymi markami zaczynają na nowo odkrywać smak prawdziwego piwa, a to, jak twierdzą znawcy, produkują tylko małe, regionalne browary i browary restauracyjne. Dlatego w ostatnich latach te browary zyskują na znaczeniu, a sprzedaż piw niepasteryzowanych i „żywych” rośnie w największym tempie. Klienci, znudzeni powtarzalnością i podobnym smakiem piw z największych w Polsce browarów, zwracają się ku trunkom warzonym tradycyjnymi metodami. Dlatego mali producenci piwa, którym udało się przetrwać lata słabej sprzedaży, odnotowują rekordowe wzrosty i wychodzą ze swoją ofertą znacznie poza lokalny rynek. Klienci wybierają także chętniej lokale, w których mogą napić się piwa warzonego na miejscu, niż puby, w których sprzedawane jest rozcieńczone piwo z tzw. ‘kija’. Trend ten zaczęły ostatnio wykorzystywać duże browary, które albo zaczynają wypuszczać produkty przypominające naturalne (choć, jak twierdzą znawcy, wciąż nie mają one z prawdziwym piwem nic wspólnego), albo przejmują niewielkie regionalne browary.

Statystyczny Polak wypija rocznie ok. 90 litrów piwa. W ciągu kolejnych dwóch lat wynik ten może wzrosnąć do 94-95 litrów. Jesteśmy piwną potęgą europejską, zaraz za Czechami i Niemcami. Piwo jako ulubiony trunek wymienia ok. 65% dorosłych Polaków. Pite jest najczęściej w domu – ponad 70%, spożycie w pubach i restauracjach wybiera ok. 21%, zaś w pozostałych miejscach, takich jak imprezy plenerowe czy sportowe, ok. 6%. 98% sprzedawanego piwa pochodzi z produkcji krajowej.

W Polsce pije się przede wszystkim piwo jasne pełne. Preferuje je aż 75% konsumentów. Dużą popularnością cieszą się także piwa mocne, z wynikiem ok. 20%. Pozostała część rynku należy do piw specjalnych – ok. 4%. Choć segment ten jest najmniejszy, to z roku na rok zyskuje najwięcej miłośników. Klienci coraz chętniej sięgają po piwa smakowe, ciemne, niepasteryzowane itp.

Konkurencja

O konkurencji wśród minibrowarów restauracyjnych w Polsce nie można jeszcze mówić – jest ich zaledwie ok. 20. Zlokalizowane są nie tylko w największych miastach w kraju, ale również w mniejszych, np. w Zielonej Górze, Szczyrzycu czy Koszalinie. Tylko w dwóch miastach – w Warszawie i Płocku – istnieją po 2 tego typu lokale, w pozostałych miejscowościach nie mają konkurencji. Sygnały napływające z rynku wskazują, że jeszcze w 2012 zostanie uruchomionych w całym kraju kilka kolejnych lokali.

Słabe nasycenie rynku typowymi browarami restauracyjnymi każe rozpatrywać w kategoriach konkurencji także wszystkie inne lokale, w których serwuje się piwo. Tych z kolei działa w każdym mieście od kilku do kilkudziesięciu, a nawet do kilkuset. Choć najczęściej serwują one piwa największych koncernów, to coraz więcej lokali decyduje się na wybór dostawcy w postaci małego lokalnego browaru z danego regionu.
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: